Hjemsøkt, Gjenferd & Åndergjenferdet i vinduet

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
rasyre
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 02 Sep 2007 13:01
17

gjenferdet i vinduet

Innlegg av rasyre »

Denne historien skjedde for ett år siden da vi skulle se på ett lite småbruk vi ville kjøpe.Plassen lå langt fra andre hus.Ganske idyllisk til.Da jeg og datteren min parkerte utenfor huset sa jeg at jeg måtte gå og banke på og spørre om vi kunne ta en titt på eiendommen,i tilfelle det var folk i huset.Frekt å bare ta seg til rette.Mens jeg tok veska og skulle låse bilen ,sa plutselig datteren min at det var folk i huset for det var en mann i kjøkkenvinduet som så på oss.Da jeg hadde banket på døren en stund og kjent at døren var låst så jeg at det var en mann som også gikk rundt og så på eiendommen.gikk bort og spurte om han visste om det var folk i huset.Han var alene.Spurte min datter om hun var sikker på at hun så en person i huset og det var hun.kunne beskrive ham detaljert.Da vi gikk opp mot altanen og forbi vinduet hun hadde sett mannen fikk jeg akutt enorm hodeverk.Forstod ingenting da hodepinen forsvant da vi kjørte derfra.Har snakket endel om dette,og da svigermor var på besøk,spurte jeg henne om hun kjente de som hadde bodd der og om mannen i huset så slik ut som datteren min hadde beskret ham.Hun kunne bekrefte at han så slik ut og at han døde for flere år siden og at kona hans bodde der alene med store psykiske lidelser.Hadde hatt opphold på psykiatisk sykehus.Kan det være at hun har på en måte manet ham fram.At da hun flyttet var mannen hennes der fremdeles.Jaja,godt at vi ikke vant på budet mannen min hadde ringt inn.Følte oss ikke velkommen akkurat.

Og så lurer jeg på om det er sant at hus som har hatt dramatiske hendelser/følelser oftere er paranormale hendelser i.Dette har aldri hendt at vi har opplevd slike ting.Merkelig å tenke på.Har aldri og er ikke lettskremt av meg.
Antall ord: 358

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
marcusmo
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Sep 2007 02:13
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: narvik

Innlegg av marcusmo »

Ja i noen tilfeller ja.. slikt som dette!
Antall ord: 8
deal with the spirits and live ur life in peace and harmony!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1432 ganger
Blitt takket: 1725 ganger
Kjønn:

Re: gjenferdet i vinduet

Innlegg av Asbjørn »

rasyre skrev:Og så lurer jeg på om det er sant at hus som har hatt dramatiske hendelser/følelser oftere er paranormale hendelser i.Dette har aldri hendt at vi har opplevd slike ting.Merkelig å tenke på.Har aldri og er ikke lettskremt av meg.
Jeg tror at dramatiske hendelser / følelsesmessig kraftige reaksjoner kan sette "spor" etter seg, på samme måte som en sten kan oppta varme fra sola, og gi den fra seg etter at sola er vekk.

Og folk som har evnen til å merke dette, vil oppleve "varmen fra stenen" - avtrykket etter de følelser som engang var der - gjerne lenge etter at noe har skjedd.

Det er hva jeg kaller "ekko" fra fortiden, Gjenferd, eller inntrykk som sitter igjen.
Disse gjengir somregel et visst forløp, gjerne som en film - på en måte.

Ånder derimot, vil ha egen vilje, ( jeg kaller da gjerne sjeler for ånder - eller setter dem i samme"bås" ) - at sjel og ånd går hånd i hånd . . .
Disse kan forårsake andre ting, f.ex poltergeist, og andre ting som man kan oppleve.
Ikke alle gjør det slik, noen er tilstede innimellom uten å gi lyd fra seg, men kan "sees" av de som har evnen.

mvh Asbjørn
Antall ord: 213

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
rasyre
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 02 Sep 2007 13:01
17

Innlegg av rasyre »

Og den intense hodeverken jeg hadde var negativ,ikke sant?Har lest at man ikke er velkommen hvis man opplever dette.
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links