Noen som har hørt om det stedet på voss?
Er ikke sikker på hva det heter, men tror det er en skibakke eller noe, med et hvitt hus som det er vist en mann som plutselig forsvant som går igjen.
Huset står der ennå, helt tomt.
Da de skulle sende noen opp der for og male, forsvant maleren sporløst, og da vi var der nede i huset og så rundt, var det en slags kjeller der, der fant vi noen kjempe gamle sko med hvit maling på, var skikkelig creepy:S
Fikk vite dette når vi var på Leirskole på voss folkehøyskole.
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Voss
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 03 Des 2007 19:43
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Bergen
-
- Nybegynner
- Startet: 30 Jul 2005 23:43
- 19
- Lokalisering: Skogly
Re: Voss
Når skjedde dette da? Må vel ha vært noe avisskriverier om det er noen som har forsvunnet der...D&G skrev:Noen som har hørt om det stedet på voss?
Er ikke sikker på hva det heter, men tror det er en skibakke eller noe, med et hvitt hus som det er vist en mann som plutselig forsvant som går igjen.
Huset står der ennå, helt tomt.
Da de skulle sende noen opp der for og male, forsvant maleren sporløst, og da vi var der nede i huset og så rundt, var det en slags kjeller der, der fant vi noen kjempe gamle sko med hvit maling på, var skikkelig creepy:S
Fikk vite dette når vi var på Leirskole på voss folkehøyskole.
Antall ord: 131
Bare en uvitende person vender seg imot hva et oppriktig og logisk sinn har oppdaget
-Baronen-
-Baronen-
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 28 Nov 2006 12:36
- 18
Hmm.
Kommer selv fra Voss og har vore og hørt om dette huset.Kjenner faktisk han som eier det.Det sies at en ulykkelig jente låste seg inne i øverste etasje og døde der,og folk klarte ikke å komme seg for å hjelpe henne.Og senere da folk prøvde å klatre opp for å se inn vinduet,skal stigen på uforklarlig vis ha sviktet og personen ha dødd.Det sies at ingen tørr å se inn dette vinduet,redde for å se jenta ulykkelige øyne,som kan gi dødelige utfall.Men ikke vet jeg..
Kommer selv fra Voss og har vore og hørt om dette huset.Kjenner faktisk han som eier det.Det sies at en ulykkelig jente låste seg inne i øverste etasje og døde der,og folk klarte ikke å komme seg for å hjelpe henne.Og senere da folk prøvde å klatre opp for å se inn vinduet,skal stigen på uforklarlig vis ha sviktet og personen ha dødd.Det sies at ingen tørr å se inn dette vinduet,redde for å se jenta ulykkelige øyne,som kan gi dødelige utfall.Men ikke vet jeg..
Antall ord: 96
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 22 Nov 2004 18:21
- 20
- Lokalisering: Voss
-
- Nybegynner
- 16
Da jeg var der er vel 5-6 år siden...
Men jeg hørt at han som bodde der for lenge siden som plutselig forsvant, hørte at han hjalp tyskerene under krigen, ga de hjem og mat..var noe greier der...
Er så utrolig lenge siden, men var som en liten bunker der og en låve...
Det er vel oppimot en skibakke vil jeg kalle det:)
Men jeg hørt at han som bodde der for lenge siden som plutselig forsvant, hørte at han hjalp tyskerene under krigen, ga de hjem og mat..var noe greier der...
Er så utrolig lenge siden, men var som en liten bunker der og en låve...
Det er vel oppimot en skibakke vil jeg kalle det:)
Antall ord: 68
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 14 Okt 2007 17:36
- 17
- Kjønn (valgfri): Jente :D
- Lokalisering: På kirkegården
- Blitt takket: 2 ganger
Sorry ikke som jeg vet...Men når du nemer det så kommer jeg på noe med en dame som var på ski tur og hun hadde en fast løype hun gikk men en dag forsvant hun du kan fremdeles se fotsporene i snøen..Jeg var ikke sikker på om det var på Voss,men det var nesten lik historie syns jeg
Antall ord: 64
Time passes, people move. Like a river’s flow, it never ends. A childish mind will turn to noble ambition… Young love will become deep affection… The clear water’s surface reflects growth…
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Ja det kan vel godt stemme ja:)
Var ihvertfall en skiløype opp der