Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerDen suverene hjelper

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
18
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

Innlegg av keke »

Gud fordømmer ingen.. alle kommer til himmelen... GUD er alt som er(.)

Vi kaller gud for hva det nå måtte være.. Det er et deffinisjonsspørsmål.. om du har allah i ditt hjerte, jesus, jehova, om du er New Ager eller hva du nå enn kaller det redskapet du bruker for å skape lykke i din vei, so Be it...

Det handler om å respektere den neste... Det handler om å Gi.

Misty gutt har sett lyset, Halleluja!
Selv om jeg ikke er på samme tros nivå som han så har jeg full respekt for gutten . Det viktigste vi mennesker kan bidra med er å være den DU selv ønsker å være, din høyeste forestilling og visjon om deg selv. Om du måtte ønske å bruke bibelen( eller hva som måtte føles best for deg) som redskap for det er jo det HERLIGHETEN SELV!


Finnes det noe vakkrere enn et menneske som har kjærligheten i sitt hjerte, og tør å VISE DET!?

Jeg har kjærlighet i mitt liv, det flommer over... Jeg forsøker ikke å begrense kjærlighet. for kjærlighet er alt som er.

på tide å bli enige om at vi er uenige? at alle veier fører til samme plass(gud, himmelen and so on).. at vi sitter på denne kloden sammen. Ord er så begrensende... Dette er virkelig diskusjonen om evigheten og hva som befinner seg i det uenderlige...
Søte folk... aper.. skulle virkeligh gitt dere en apeklem og en banan! [-o<
Antall ord: 251
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

keke skrev:Gud fordømmer ingen.. alle kommer til himmelen... GUD er alt som er(.)

Vi kaller gud for hva det nå måtte være.. Det er et deffinisjonsspørsmål.. om du har allah i ditt hjerte, jesus, jehova, om du er New Ager eller hva du nå enn kaller det redskapet du bruker for å skape lykke i din vei, so Be it...

Det handler om å respektere den neste... Det handler om å Gi.

Misty gutt har sett lyset, Halleluja!
Selv om jeg ikke er på samme tros nivå som han så har jeg full respekt for gutten . Det viktigste vi mennesker kan bidra med er å være den DU selv ønsker å være, din høyeste forestilling og visjon om deg selv. Om du måtte ønske å bruke bibelen( eller hva som måtte føles best for deg) som redskap for det er jo det HERLIGHETEN SELV!


Finnes det noe vakkrere enn et menneske som har kjærligheten i sitt hjerte, og tør å VISE DET!?

Jeg har kjærlighet i mitt liv, det flommer over... Jeg forsøker ikke å begrense kjærlighet. for kjærlighet er alt som er.

på tide å bli enige om at vi er uenige? at alle veier fører til samme plass(gud, himmelen and so on).. at vi sitter på denne kloden sammen. Ord er så begrensende... Dette er virkelig diskusjonen om evigheten og hva som befinner seg i det uenderlige...
Søte folk... aper.. skulle virkeligh gitt dere en apeklem og en banan! [-o<
Helt feil. Kun den som tror på Jesus kommer til himmelen. Buddha, Gandhi, Stalin og jeg kommer ikke dit, mens de som tror på Jesus kan kose seg der i selskap med Jesus, Hitler, Bush og Børre Knudsen.

Den som er litt videre i sin fortolking kan også kose seg med Osama bin Laden, Mohammed, Saddam Hussein, og Mor Theresa.

Vi som ikke tror kommer ikke til himmelen. Vi havner i helvete, slik en del teologer bekriver helvete. Nøyaktig slik jeg håper og tror det vil være.
Antall ord: 344

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
18
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

Innlegg av keke »

Ok, jeg skjønner hva du mener BA.
Men jeg sier; alle kommer til himmelen. Det finnes ikke noe Helvete som venter på noen.
Det helvete du måtte oppleve gjør du her i dette livet. Det er omtrent som, hvordan du velger å se på det hele.

Himmelen var kanskje feil ordvalg, Da jeg gjorde et forsøk på -kall det hva du vil- Det inkluderer alt og alle , for alle er en del av alt som er... det kommer du ikke unna uansett.
Alt er Perfekt! :mozilla_cool:

Det handler om å se alt med nye øyne. Det fungerer som bare f for meg iallefall, og de jeg omgås og møter.

Peace and Love BA. Jeg er sikker på at vi har samme værdisyn.. Mulig vi kaller det for forskjellige ting. slik er det nå bare
Antall ord: 140
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Dersom en ikke blir født påny åndelig, kan en ikke se Guds rike. Og dette er det som er så vanskelig for folk flest å akseptere og å tro på. Likefullt, frelsesverket, det eneste som kan frelse menneskene, ER fullbragt! Jesus vant en evig seier for oss på korset, forbannelsens tre. Alle som har tatt imot denne enorme gave, raver ikke lengre rundt i blinde, men har fått åpnet sine øyne slik at lyset gjenomstråler alt av mørke. Denne verdens fyrste er dømt.

Les hva Herren selv sier, og, nei, jeg har ingen som helst grunn til å tvile på Hans ord nei, for hvem skulle vel klare å overbevise meg om at Herren ikke taler sant? Nei, jeg kjenner ingen som det kan.

Ved talsmannen, sannhetens Ånd blir Ordet levende, og andre ånder tilike med de religiøse maktene må da fly.

Ved å gå glipp av Jesus, går en glipp av livet.
Og på den dag skal dere ikke spørre meg om noe. Sannelig, sannelig sier jeg dere: Alt det dere ber Faderen om, skal han gi dere i mitt navn.

Hitinntil har dere ikke bedt om noe i mitt navn; be, og dere skal få, forat deres glede kan bli fullkommen!

Dette har jeg talt til dere i lignelser; det kommer en tid da jeg ikke lenger skal tale til dere i lignelser, men fritt ut forkynne dere om Faderen.

På den dag skal dere be i mitt navn, og jeg sier dere ikke at jeg skal be Faderen for dere;

for Faderen selv elsker dere, fordi dere har elsket meg og trodd at jeg er utgått fra Gud.
Antall ord: 276
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

misty-gutt skrev:Dersom en ikke blir født påny åndelig, kan en ikke se Guds rike. Og dette er det som er så vanskelig for folk flest å akseptere og å tro på. Likefullt, frelsesverket, det eneste som kan frelse menneskene, ER fullbragt! Jesus vant en evig seier for oss på korset, forbannelsens tre. Alle som har tatt imot denne enorme gave, raver ikke lengre rundt i blinde, men har fått åpnet sine øyne slik at lyset gjenomstråler alt av mørke. Denne verdens fyrste er dømt.

Les hva Herren selv sier, og, nei, jeg har ingen som helst grunn til å tvile på Hans ord nei, for hvem skulle vel klare å overbevise meg om at Herren ikke taler sant? Nei, jeg kjenner ingen som det kan.

Ved talsmannen, sannhetens Ånd blir Ordet levende, og andre ånder tilike med de religiøse maktene må da fly.

Ved å gå glipp av Jesus, går en glipp av livet.
Og på den dag skal dere ikke spørre meg om noe. Sannelig, sannelig sier jeg dere: Alt det dere ber Faderen om, skal han gi dere i mitt navn.

Hitinntil har dere ikke bedt om noe i mitt navn; be, og dere skal få, forat deres glede kan bli fullkommen!

Dette har jeg talt til dere i lignelser; det kommer en tid da jeg ikke lenger skal tale til dere i lignelser, men fritt ut forkynne dere om Faderen.

På den dag skal dere be i mitt navn, og jeg sier dere ikke at jeg skal be Faderen for dere;

for Faderen selv elsker dere, fordi dere har elsket meg og trodd at jeg er utgått fra Gud.
Blir du med og kysser Hanks ræv? http://youtube.com/watch?v=goQO4lcDt6E
Antall ord: 293

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

BA. skrev:Blir du med og kysser Hanks ræv? http://youtube.com/watch?v=goQO4lcDt6E
Haha, good one... :)
Antall ord: 19
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Xirque Z'dataan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 397
Startet: 10 Nov 2006 12:34
17
Kjønn (valgfri): Andrgyn
Lokalisering: Hades
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Xirque Z'dataan »

men én ting tar du bare 250% feil i; det er ikke noen forskjell på å være kristen og religiøs, uansett hvordan du rettferdiggjør det i ditt eget hode.
Har du begynt å låne prosenter?
og hva om jeg er religiøs men ikke kristen. da blir dette feil uansett.
Antall ord: 52
non omnis moriar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

Xirque Z'dataan skrev:
men én ting tar du bare 250% feil i; det er ikke noen forskjell på å være kristen og religiøs, uansett hvordan du rettferdiggjør det i ditt eget hode.
Har du begynt å låne prosenter?
og hva om jeg er religiøs men ikke kristen. da blir dette feil uansett.
Det er ganske enkelt slik at alle kristne er religiøse, men man kan godt være religiøs uten å være kristen. Moro?
Antall ord: 80

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Hva er løsningen på åndelig blindhet ?
Laodikeabudskapet i Åp. kap. 3 forteller om en Kristus som står utenfor. Det er som om du ser en gjest komme til døren. Han har til og med en gave med seg. Han banker på din dør og venter på at du skal åpne. Han går ikke inn uten å bli invitert. Han venter ikke på en andledning til å snike seg inn. Han vil inviteres inn! Ønskes velkommen av et helt hjerte. Han vil ikke vente til du har ryddet huset så det er godt nok. Jeg husker en kvinne jeg kjente som var nabo til Kongsseteren i Oslo. Hun var gift med kongens sjåfør (Olav V). En dag hun så ut av vinduet så hun kongen komme mot huset. Hun oppdaget at hun bare hadde tøfler på og tenkte forskrekket ”Jeg kan da ikke åpne for kongen med tøfler på?”. Og så løp hun rundt og lette etter sko mens kongen sto og banket på.

Jesus ønsker å komme inn mens du har på deg det du har og er den du er. Når Han slipper inn vil Hans Ånd flytte inn og gjøre sin virkning. Han vil finne skoene, han vil rydde opp i alle kroker og hemmelige skap. Hans gaver heter ”gull renset i ild, så du kan bli rik, og hvite klær, så du kan være påkledt (Jesu rettferdighet) så din nakenhets skam ikke skal bli avslørt, og øyensalve til å salve øynene dine med, så du kan se”. Øyesalven er et middel mot åndelig blinhet. Når øynene blir åpnet ser du åndelig klart din egen tilstand og dine virkelige behov. Med kjærlighet og ikke fordømmelse vil han endre huset. ”Alle dem Jeg elsker, dem refser og tukter Jeg. Vær derfor nidkjær og omvend deg!” Åp 3:18-19. Det kan gjøre vondt! Men freden og gleden følger.
Først når Han kommer inn skjer forsoningen, den bekreftes ved at Han holder måltid med oss. Å spise sammen er forsoningens tegn i den midtøstlige tankegang, og også den bibelske.

Hver morgen og hver kveld kan vi komme til ham og slippe han inn for å gjøre sin gjerning. Ikke la anledningen noen gang gå fra deg!

”Frykt ikke! Dere skal bare stille dere opp og se Herrens frelse, som Han skal fullbyrde for dere i dag”. 2. Mos 14:13. Himmelen venter like om hjørnet for; ”Dere som ved Guds kraft blir bevart ved troen, til den frelse som er ferdig til å bli åpenbart i den siste tid. Over dette jubler dere, selv om dere nå, en liten stund, om så skal være, opplever sorg ved mange forskjellige prøvelser/fristelser, for at den prøvede ekthet i deres tro - som er mye mer dyrebar enn gull som forgår, selv om det lutres ved ild - må bli funnet til lov, pris og ære ved Jesu Kristi åpenbarelse”. 1. Pet. 1:5-7.


http://www.mensviventer.no/mvv49/rettferdiggjort.html
Antall ord: 514
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Lsningen er sannsynligvs å løfte nesa opp fra bibelen og kikke seg litt rund på verden. Se hvordan den er, hordan den er bygget opp, og også vurdere om alle feilene i bibelen kan vær en pekepinn på at det kan være mer feil i den.
Antall ord: 48

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Tilbake til mirakler. :mozilla_smile:

Mens han ennu taler, kommer en fra synagoge-forstanderen og sier til ham: Din datter er død; umak ikke mesteren!

Men da Jesus hørte det, svarte han ham: Frykt ikke, bare tro, så skal hun bli frelst!

Da han nu kom inn i huset, lot han ingen gå inn med seg uten Peter og Johannes og Jakob og pikens far og mor.

Og alle gråt og jamret seg over henne; men han sa: Gråt ikke! hun er ikke død, hun sover.

Og de lo ham ut; for de visste at hun var død.

Men han tok henne ved hånden og ropte: Pike, stå op!

Da vendte hennes ånd tilbake, og hun stod straks opp; og han bød at de skulde gi henne mat.

Og hennes foreldre blev forferdet; men han bød dem at de ikke skulde tale til nogen om det som var skjedd.

En herlig sang om dette: http://www.youtube.com/watch?v=gbVgxO3EAN8


Mirakler, helbredelser skjer enn idag, det er kun et spørsmål om tro.
Antall ord: 184
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

Ja, mirakler skjer hver eneste dag. Og poenget er nettopp at de fleste har overhode ikke noe med kristendom å gjøre. Noe som beviser at det er ikke kun kristne mennesker som opplever helberedelse eller andre mirakler. Det skjer i alle religioner og trosretninger og i alle slags sammenhenger. At da en trosretning skal sitte på sin høye hest og direkte overse alle andre, det virker faktisk litt toskete.

Ikke så mye annet å si om det.

Og enda viktigere er vel kanskje det faktum at mens de kristne stadig må henvise til mirakler skjedd for 2000 år siden, så vil de fleste andre faktisk henvise til mirakler av det 19 århundre.
Antall ord: 112

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Mirakler skjer også i dag. Men her skal jeg gå litt tilbake i tid gi en fantastisk historie fra krigens dager.

- 1. påskedag 1944
Lysende kors over Sachsenhausen 1. påskedag 1944


Den stillfarne og beskjedne Edvind Børresen betrodde meg på sine eldre dager to helt spesielle erfaringer fra sitt lange liv. Det første meget spesielle tilfellet, får du del i her. Rolig, klart og sindig begynner denne hedersmann sin beretning…og forteller sterkt engasjert: ”I en alder av 84 år kan jeg i dag se tilbake på et liv i troen på min Herre og Gud. Min frelsesopplevelse fikk jeg alt i tenårene. Det skjedde under en vekkelsestid på Justøya utenfor Kristiansand. Glemmer det aldri. Jeg falt på kne ved en hoggestabbe i et skjul, helt alene. Jesus flyttet inn i mitt hjerte, og jeg ble – hva de kaller: Født på ny! Ja, jeg fikk virkelig liv i Gud…hvor ufattelig stort. Og inntil denne dag er jeg blitt bevart, tross både harde og langvarige prøvelser. Men her skal du få høre hva som skjedde etter at jeg i 1943 ble arrestert av tyskerne. De tok meg for en ren bagatell. Slik var okkupasjonsmakten. Etter diverse forhør i det lokale fengsel på ”Arkivet” i Kristiansand, gikk ferden til Grini. Derfra ble jeg sendt til den beryktede tyske konsentrasjonsleiren Sachsenhausen. Det mareritt av fornedrelse, redsel og gru vi måtte leve i der, er vel skildret av mange nok. Derfor vil jeg gå rett på sak og her bare berette om påsken 1944!

Tyskerne gjorde ingen forskjell på helligdag og høytid. Slaveriet, torturen og myrderiene fortsatte uansett. At jeg var en kristen og fra ungdommens dager hadde lært å gå bønneveien, var til stor hjelp og styrke for meg. Å, hva skulle jeg gjort uten Jesus…! Men blant massen rådet bitterhet og hat. Ikke bare mot tyskerne, men også mot Gud. De vanlige anklagene lød omtrent slik: -Gud? Nei, hvis Han er til, så bor Han høyt der oppe et sted uten å bry seg om oss og våre piner… Men tross alt ondt: 1. påskedag opprant. Jeg vil aldri kunne glemme det. Og jeg har gitt Gud det løftet, at jeg skal vitne om det resten av mitt liv. Vi norske bodde i en egen brakke, og som alle andre fanger, ble vi purret grytidlig (ja, sent på natten). Jeg hadde tørn ved bordet for å ordne med kaffesurrogatet med mer. Da er det at mine kamerater roper: -Kom og se! Jeg kom meg da straks ut, og hva er det jeg får se? –Jo: På denne tidlige 1. påskedags morgen – høyt oppe på himmelen, sto et stort lysende kors! Det fantes ingen skyer på himmelen den dagen. Korset var dannet med fullstendig skarpe konturer, og det lyste mot oss med en forunderlig klarhet. Det strålte mot titusener av forkomne, utarmede fanger – det strålte mot oss og talte…ja, det talte – om den Gud og Herre som ble prøvet i alt i likhet med oss; som frivillig tok på seg den dypeste fornedring, skam og forakt, og som til sist gikk gjennom den mest pinefulle korsdød – og på den måten sonet synden, seiret over satans velde og forvandlet korsets forbannelse til et seierens og LIVETS symbol! I flere timer lyste korset på himmelen over Sachsenhausen denne påskedag. Alle snudde seg og stirret. Da vi senere flere tusen fanger sto oppstilt på appellplassen, lyste det like klart. Til og med den tyske kommandanten og hans drabanter sto på sin veranda og studerte synet sterkt engasjert. Tegnet på himmelen fascinerte og undret alle. Også våre vaktsoldater som skulle kommandere oss til dagens arbeid, hadde problemer med å rive seg løs… Opplevelsen var fantastisk – midt i all nød og elendighet. Da tyskerne ville overse og neglisjere hele høytiden, grep altså Gud Selv inn…og stadfestet påskens innhold og budskap – og det på en måte som utelukker og avvæpner all tvil og snusfornuft. Både ”jøder og hedninger” ble konfrontert med korsets evangelium denne påsken…som en hilsen fra Ham som har lidd mer enn alle – og som av ren og opphøyet kjærlighet ga Sitt eget liv. Jeg overlevde den grusomme tid i Sachsenhausen.

Vi ble reddet av de ”Hvite bussene” – som sikkert mange har hørt om. Ja, jeg overlevde…og kan i dag være med å vitne om Korset – dette Frelsens banner, som riktig nok er et anstøt og en dårskap for verden, men som er anerkjent av Gud i Himmelen – slik vi opplevde det rent konkret påsken 1944! I dagsavisen ”Fædrelandsvennen” ble nålevende vitner til dette påskeunder i Sachsenhausen etterlyst. Børresen meldte seg. Også en eldre mann ved navn Elsebutangen på 86, kunne bekrefte alt i detalj.
Antall ord: 821
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Misty-gutt:

Nå håper jeg du har dobeltsjekket denne historien, og at du ikke falt for fristelsen å videreformidle kristne løgner igjen.
misty-gutt skrev:
BA. skrev:Hmm. Dette er nok en røverhistorie fra de kristne som må finne på noe for å omvende folk. :)

I august 1953 befant dette skipet seg utenfor Korea. To ganger i 1953 var skipet i Middelhavet, i slutten av april og i november.

Det var en brann i USS Lake Champlain, men det var i juli 1957, ikke i nærheten av det tidspunktet det oppgis til her. Da lå hun til havn i Marseilles, og tre av besetningen omkom.
Hadde ikke hørt om historien før jeg fant den på nettet. Stemmer dette du skriver, da har jeg gått på limpinnen.
Antall ord: 131

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Kilde: Bladet ”Tro og Fakta”, nr. 3, 1994 og nr. 4, 1999, Fredrikstad. http://www.himmelen.info/index.php?eid=27&mid=13

Søkeresultat: http://verden.abcsok.no/index.html?q=Ed ... &cs=latin1
Antall ord: 35
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !