Moderatorer: Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler
Jeg holder en knapp på Kina :mozilla_wink:skeptikeren skrev:Dette hullet går nok rett ned til Atlantis tenker jeg
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Hide post links |
De driver helt sikkert med kildekritikk, men om de ikke finner et logisk svar på det de søker så skriver ikke VG en artikkel om det.BA. skrev:Sunnmørsposten skriver at VG har interessert seg for saken. Deres undersøkelser har vel vist at det ikke er noe å skrive om da. De har tross alt ikke skrevet noe om saken
Godt at noen tross alt driver litt kildekritikk.
Hide post links |
Akkurat sist er jeg ikke sikker på, men et lite utvalg har jeg da kunnet samle sammen.RA skrev:De driver helt sikkert med kildekritikk, men om de ikke finner et logisk svar på det de søker så skriver ikke VG en artikkel om det.BA. skrev:Sunnmørsposten skriver at VG har interessert seg for saken. Deres undersøkelser har vel vist at det ikke er noe å skrive om da. De har tross alt ikke skrevet noe om saken
Når var sist VG skrev om noe "mystisk\uforklarlig"?
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Er du sikker?BA. skrev:Sunnmørsposten skriver at VG har interessert seg for saken. Deres undersøkelser har vel vist at det ikke er noe å skrive om da. De har tross alt ikke skrevet noe om saken
Hide post links |
Hide post links |
jau.. enten flere små og ekstrem presisjon... sammenhengende.. satt og tenkte på at en lokal petter smart prøvde ut dette i nattens mulm og mørke hehe...Metodisten skrev:Hmmm
Så kjekt å se att ett hull får dere til og grubble litt.
Fres, snuppedilla, roterer. Da ville hullet blitt rundt og etterlatt fresemerker,vannrette striper nedover i hullet.
For å lage en sånn fasong måtte man brukt flere bittesmå freser.
Eller ?
Det man tenker på er stansemerker.
Når man stanser bruker man en profil som om man presser ut en pepperkakemann.
Som proffene er inne på i teksten her er det ingen kjent verktøy som kan gjøre det her på denne måten det er vist på bildet.
Hide post links |
Ja, men da måtte det som sagt laget borrespor nedover i hullet...Jeg har ikke peiling jeg heller...snuppedilla skrev:jau.. enten flere små og ekstrem presisjon... sammenhengende.. satt og tenkte på at en lokal petter smart prøvde ut dette i nattens mulm og mørke hehe...Metodisten skrev:Hmmm
Så kjekt å se att ett hull får dere til og grubble litt.
Fres, snuppedilla, roterer. Da ville hullet blitt rundt og etterlatt fresemerker,vannrette striper nedover i hullet.
For å lage en sånn fasong måtte man brukt flere bittesmå freser.
Eller ?
Det man tenker på er stansemerker.
Når man stanser bruker man en profil som om man presser ut en pepperkakemann.
Som proffene er inne på i teksten her er det ingen kjent verktøy som kan gjøre det her på denne måten det er vist på bildet.
Hide post links |
Nei, jeg er ikke sikker.Dan skrev:Er du sikker?BA. skrev:Sunnmørsposten skriver at VG har interessert seg for saken. Deres undersøkelser har vel vist at det ikke er noe å skrive om da. De har tross alt ikke skrevet noe om saken
Mulig det har stått i papirutgaven. Kan også hende de jobber med saken og kommer med en artikkel senere.
Har nok ikke noe med "kildekritikk" å gjøre ettersom hullet faktisk er der - og det at ingen eksperter per i dag kan forklare hva det er for noe holder nok ikke en tabloid avis som VG fra å skrive om en sak.
Mvh Dan
Hide post links |
Til orientering så stod det en helside i VG sin papirutgave om dette stjerneformede hullet. Til en forandring var heller ikke innlegget skrevet med den sedvanlige sarkasmen og hånlige tonen. De hadde til og med vært i kontakt med eksperter som ikke kunne gi noen forklaring på fenomenet.BA. skrev:Nei, jeg er ikke sikker.Dan skrev:Er du sikker?BA. skrev:Sunnmørsposten skriver at VG har interessert seg for saken. Deres undersøkelser har vel vist at det ikke er noe å skrive om da. De har tross alt ikke skrevet noe om saken
Mulig det har stått i papirutgaven. Kan også hende de jobber med saken og kommer med en artikkel senere.
Har nok ikke noe med "kildekritikk" å gjøre ettersom hullet faktisk er der - og det at ingen eksperter per i dag kan forklare hva det er for noe holder nok ikke en tabloid avis som VG fra å skrive om en sak.
Mvh Dan
Slik sikkerhet overlater jeg til de som er sikre på at dette beviser aliens, gud, kanaliseringer eler gud vet hva det skal bevise.
Det kan være mange grunner til at VG ikke skriver om slikt. Det kan være kildekritikk, for selv om hullet definitivt er der, er årsakene til hullet høyst spekulative. Hvis det står i papirutgaven vet jeg ikke hva som står der, men kanskje er ikke kildekritikken særlig oppløftende likevel.
Vi har en stein med hull i, ingenting annet. Nå har mange allerede bestemt seg for hva det må være, uten at noen udersøkelser vedrørende hullet er gjort. Selv er jeg skeptisk til de fleste påstander om hva dette må være, inntil steinen og hullet er bedre undersøkt.
Hide post links |