keke skrev:Jeg skjønner tankemåten din herr Metodist. Noen ting er vanskelig for mennesker som lever etter sinnets rasjonnelle rammer å svelge. Vel sånn er det nå, men en skal ikke avfeie noe som helst forde.. ei heller fordømme, uansett vil en lærdom komme. Nettopp når en Nekter å tro og når en fordømmer. Å rive seg selv i små stykker for å kvitte seg med tankemønstre som har rasjonelle røtter er hardt, pga altmuligrart-indoktrinering/ begrensninger og selvforakt osv.
Så metodisten, du går i gamle spor... stuck in a loop som så mange andre, selv har jeg sitti godt i virvelstrømmer av fornektelse.
Fatisk er det ikke så vanskelig som sinnet vil ha deg til å tro... Observer, vær i nuet. Her og Nå er alt :mozilla_wink:
Jeg er iallefall helt på G med david og det han snakker om, selv om jeg ikke går samme vei. Det er informasjon som er i sammsvar med mitt indre bilde. Kanskje kunne han ha spart seg å skrive slik, med tanke på alle som reagerer med alle mulige negative reaksjoner.... Eller ikke
David er en tøffing og en av de snilleste menneskene jeg har møtt! En virkelig engasjert og iherdig sjel ! Moder Jord er så glad en kan bli for å ha en slik alliert! :mozilla_cool:
Jeg har vært på mine (indre)reiser og erfart fantasifulle herlige ting , og det stopper ikke dær. Uendeligheten i skapelsen er så stort som Ingenting er. Ord strekker ikke til når en skal beskrive det mest fantastiske av alt... :mozilla_cool:
Det du skriver viser meg att du har ikke fulgt med på det jeg har hatt for meg på forumet her tidligere.
Jeg er åpen for paranormale ting, men leser og undersøker for og forstå dem bedre.
Jeg samler og snakker med folk.
F.eks med spøkelser og gjengangere så rapporteres det fra mennesker i alle land hele tiden.
Ofte fra folk som selv ikke tror på paranormale fenomener.
Da blir vi tilslutt tvunget til og erkjenne att det er "noe" som gjør allt dette.
Selv om jeg begynner og komme til ett bilde av hva dette er, som jeg tror på, kan jeg ikke bevise noe. Kansje man kan bevise noe en dag, kansje ikke.
Det eneste vi kan bevise er att folk sier de opplever og rapporterer om disse tingene, og vi kan sammenligne hendelser.
Dette som det snakkes om over her, har ikke engeng støtte i funn eller opplevelser.
Ikke annet en de som velger og tro på krystaller og magi ang. jordens indre osv.
Det finnes ingen tunge referanser til alle disse ville teoriene annet en det som new agere og hasj røykende hippier selv fant på en gang for noen tiår siden.
Så gjør de det som alle som finner på en ny religion f.eks alltid gjør. De blander inn litt vitenskap og andre mere ettablerte teorier for og gi mere legitimitet.
Selv om ut av kroppen opplevelser og lignende skulle være akkurat så fantastisk og ekte som mange nå tror, har ikke det noe med dette greiene over og gjøre. Bland ikke det sammen. Prøv ikke og kuppe metafysiske fantastiske fenomener som vi aner konturene av til fordel for en oppkonstruert vill verden av underjordiske byer og magiske krystaller.
Mange paranormale fenomener rapporteres i en slik grad att det krever åpenhet og godvilje til og prøve og forstå dem ytterlige.
Jeg brukte ett år og sette meg inn i virkeligheten av Jesus opplevelser f.eks. Det er derfor jeg sier det er vås når det påstås att han har oppholdt seg i Egypt.
Selv de villeste historikere som har lansert fargerike teorier om Jesus bevegelser har ikke funnet ett eneste ord noen steder som hinter om ett opphold i Egypt.
Hvorfor da snakke som om det er fakta ?
Det er slikt som får folk til og sette paranormal forskning av alle slag i vanry og latterliggjør det vanskelige spranget det er og få reel viten ut av alternative modeller.
Det er slikt som gjør att når noen har hatt en opplevelse som de oppfatter som "overnaturlig", så vil de ikke snakke om det til noen i frykt for og bli sett på som en av disse folkene som konstruerer sitt eget univers og som av de fleste vil bli sett på som virkelighetsfjerne drømmere.
Så når du vil stille en diagnose på hvor vidt jeg har kjørt meg fast i gammel tankegang bør du være litt varsom.
Eller kansje det unnskyldes med att du er en av de som drømmer seg bort i new age teorier med noe rart i pipen ?