Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerDen suverene hjelper

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Det er frustrerende å ikke få svar på sine spørsmål. Det har jeg opplevd gang på gang selv, men det er faktisk ikke noens plikt å besvare alle spørsmål som dukker opp her.

Når det er sagt, så er det siste spørsmålet/kommentaren til Globeline før hennes frustrasjon blitt besvartmer eller mindre saklig.

Når andre velger å se dette som ikke noe svar, er det deres måte å se det på, noe jeg tildels kan være enig , siden svarene er rene bortforklaringer og beveger seg på sidelinjene av hva Globeline sier.

Likevel er svarene delvis innom det som poengteres, og det er øynene som ser, som vurderer om dette er svar eller ikke.
Antall ord: 120

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.



I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

misty-gutt skrev:
Globeline skrev:Nei, vi ser det ikke fra to forskjellige ståsted.
Du ser det slik ja, har forstått det. Men fakta er det motsatte, og du vil nok én dag forstå det.
Det er FAKTA at du unngår å svare, forklare og å greie ut om din side, dine meninger, ditt ståsted og dine argumenter for det du sier.
Jeg svarer slik det er gitt meg å svare. Min Herre og Mester er den jeg viser til i mine innlegg, ja, du kan lese alt om det i Bibelen. Men pass på å ha et åpent hjerte og sinn når Guds Ord leses, for da vil Han selv lære deg livets vei.
Det er ikke fordi andre ikke forstår deg. Det er fordi du ganske enkelt velger å ikke si din mening, men i stede henviser til en masse med skrifter som ikke begrunner noe som helst.
Saken er at mine meninger uten Guds veiledning ikke holdt mål, men slik er det for alle oss syndige mennesker, vi trenger Frelseren, iallefall om vi skal få en lykkelig utgang av denne verden og over i den evige. Jeg har kommet til denne sanne erkjennelse, og Gud alene være takk for det.
Du kan snu og vri det til du blir ør i hodet. Likevel er det slik det er. Helt og holdent.
Vel, Globeline, det er slik du ser det.
Sal 119:105 Ditt ord er en lykte for min fot og et lys for min sti.

Ordspr 6:23 For budet er en lykte og læren et lys, og tilrettevisninger til tukt er en vei til livet,
Av Guds nåde og godhet er jeg gått over i fra mørke til LYS.

Og hva kan vel jeg for det?
Hallemalle.

Dakar liten.
Antall ord: 302

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Kimbara skrev:...La Bibelen ligge...
Det er nettopp dette som er problemet deres. Jeg lar IKKE Bibelen ligge. Folk til alle tider og særlig nå i endens tid synes at det er ubehagelig å høre at Gud finnes, er rettferdig, og at han en dag skal dømme all løgn og urett. Det er så mange forutinntatte oppfattninger om hvem, hva Gud er. Bare ved å la seg føde påny åndelig ved Guds egen Ånd, Den Hellige Ånd, kan en få lære å kjenne Gud pga. det Jesus Kristus gjorde for oss på forbannelselsens tre.

Djevelen er kommet for å myrde, stjele og ødelegge, ja han elsker å legge skylden på Gud,(om han nå finnes, sier satan) for da har han dem i sitt slibrige garn. Har vært der så jeg vet hvordan det er.

Jesus lever, mirakler skjer enn idag!! Slipp taket, våg å tro!!
Antall ord: 149
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

misty-gutt skrev:
Kimbara skrev:...La Bibelen ligge...
Det er nettopp dette som er problemet deres. Jeg lar IKKE Bibelen ligge. Folk til alle tider og særlig nå i endens tid synes at det er ubehagelig å høre at Gud finnes, er rettferdig, og at han en dag skal dømme all løgn og urett. Det er så mange forutinntatte oppfattninger om hvem, hva Gud er. Bare ved å la seg føde påny åndelig ved Guds egen Ånd, Den Hellige Ånd, kan en få lære å kjenne Gud pga. det Jesus Kristus gjorde for oss på forbannelselsens tre.

Djevelen er kommet for å myrde, stjele og ødelegge, ja han elsker å legge skylden på Gud,(om han nå finnes, sier satan) for da har han dem i sitt slibrige garn. Har vært der så jeg vet hvordan det er.

Jesus lever, mirakler skjer enn idag!! Slipp taket, våg å tro!!
Det som er ubehagelig, Misty-Gutt, er at noen kan la seg overbevise så til de grader om at det faktisk eksisterer suverene entiteter som Gud og Satan, og ikke ser dem som de metaforer de er. Jeg sier ikke du burde la Bibelen ligge generelt, jeg sier det ville være lurt av deg å dra nesa opp fra den på et diskusjonsforum.

Noe annet som er ubehagelig er hvordan du, på bakgrunn av din personlige overbevisning og mangel på respekt for andre, snakker om Sannheter med stor 'S'. Samt selvfølgelig hvor svart/hvitt verden er i dine øyne. Det er mer en ubehagelig, det er skummelt. Det speiler tankegangen til religiøse fanatikere som gjør alt for å være guden sin til lags.

Som BA sier så er det ingen som plikter å svare her, men hvis du ønsker å vinne litt respekt hos folk, så svarer du skikkelig og med egne ord på ting du blir spurt om. Går du inn i en diskusjon med din holdning har du automatisk tapt.
Antall ord: 326
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

misty-gutt skrev:Det er nettopp dette som er problemet deres. Jeg lar IKKE Bibelen ligge. Folk til alle tider og særlig nå i endens tid synes at det er ubehagelig å høre at Gud finnes, er rettferdig, og at han en dag skal dømme all løgn og urett. Det er så mange forutinntatte oppfattninger om hvem, hva Gud er. Bare ved å la seg føde påny åndelig ved Guds egen Ånd, Den Hellige Ånd, kan en få lære å kjenne Gud pga. det Jesus Kristus gjorde for oss på forbannelselsens tre.

Djevelen er kommet for å myrde, stjele og ødelegge, ja han elsker å legge skylden på Gud,(om han nå finnes, sier satan) for da har han dem i sitt slibrige garn. Har vært der så jeg vet hvordan det er.

Jesus lever, mirakler skjer enn idag!! Slipp taket, våg å tro!!
Problemet er ikke bibelen. Problemet er de som tror blindt på dens ord, og krever underkastelse. Ikke bare sin egen, men også andres underkastelse av denne bokens for lengst utdaterte regler.

Bibelens ud finnes ikke. Det er hevet over enhver tvil. Ondskapens problem, Jesu fødselsår, m.m. utelukker denne bokens 100% riktighet.

Hvis vi så skulle overse disse probemene, vil vi ikke kunne si at bibelens gud er rettferdig.
2. Sam 1 skrev:1 I Davids regjeringstid var det en gang hungersnød i tre samfulle år. Da vendte David seg til Herren og bad ham om råd. Herren svarte: «Det hviler blodskyld på Saul og hans ætt fordi han drepte folk i Gibeon.» 2 Kongen sendte da bud på mennene i Gibeon og snakket med dem. Gibeonittene var ikke israelitter, men hørte til de amorittene som var igjen i landet. Israelittene hadde sluttet pakt med dem, men Saul hadde i sin iver for israelittene og judeerne prøvd å drepe dem. 3 David sa til mennene fra Gibeon: «Hva skal jeg gjøre for dere, og hvordan kan jeg sone det som er gjort, så dere kan velsigne Herrens eiendom?» 4 Mennene fra Gibeon svarte: «Vi vil verken ha sølv eller gull fra Saul og ætten hans, og vi har ikke rett til å drepe noen i Israel.» Kongen spurte: «Hva vil dere da at jeg skal gjøre for dere?» 5 De svarte: «Det gjelder den mannen som ville gjøre ende på oss og som hadde satt seg fore å utrydde oss, så det ikke skulle finnes noen igjen av oss i hele Israels land. 6 Gi oss sju av etterkommerne hans, så skal vi bryte armer og ben på dem for Herren i Gibea, der Saul, Herrens utvalgte, hørte hjemme.» Da sa kongen: «Jeg skal gi dere dem.» 7 Kongen sparte Mefibosjet, sønn av Jonatan og sønnesønn av Saul, fordi David og Jonatan, Sauls sønn, hadde sverget hverandre en ed ved Herren. 8 Men kongen tok de sønnene som Saul hadde fått med Rispa, datter av Ajja, Armoni og Mefibosjet, og de fem sønnene som Mikal, datter av Saul, hadde fått med Adriel, sønn av Barsillai fra Mehola. 9 Han overgav dem til mennene i Gibeon, som lemlestet dem oppe på fjellet for Herrens åsyn. Slik omkom de alle sju på en gang. Det var i de første dagene av skurdonna, i begynnelsen av bygghøsten, de ble drept.
Ut fra hva jg har lest i bibelen, er det gud som er drittsekken og løgneren, mens djevelen kun har snakket sant.
Antall ord: 586

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

misty-gutt skrev:Folk til alle tider og særlig nå i endens tid synes at det er ubehagelig å høre at Gud finnes, er rettferdig, og at han en dag skal dømme all løgn og urett.
For et merkelig utsagn. Tvert om vil jeg hevde at både jeg og de aller fleste syns at gud er svært behagelig og at å høre at han finnes og er rettferdig er trygt og godt. Ja det er mange som mener at de fleste kristne tar den enkle løsningen.

Det som skjer her, og er årsak til ditt utsagn er ikke at folk syns gud er ubehagelig - men jeg kan nok bare si det rett ut. Det er nok noen som opplever at DU er ubehagelig og at du har en svært ubehagelig og dårlig måte å fremme religionen din på. Trist å sette ord på, men faktisk gjør du en behagelig gud til noe meget ubehagelig.
Antall ord: 162

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Som sagt, etter å ha lest de siste innleggene her så sier jeg igjen: Det finnes bare én vei til frelse og det er ved Jesus kristus Guds Sønn. Det finnes ingen alternativer. Og talsmannen, den Hellige ånd er vårt pant på at vi tilhører Gud.

Vantroens mørke dekker vårt land. Menneskene vil skape Gud i sitt eget bilde, ja selv bestemme hvordan Gud skal være, og ikke motsatt, slik det skal være, nemmlig at en må underkaste seg Guds vilje og la sannhetens Ånd få råde i ens hjerter. Men hvordan vil det hele gå på sikt? Det blir uansett livets eller dødens vei, den smale eller den brede vei, og valget er opp til den enkelte selv å bestemme, så klart. Jeg har på ingen måte angret på mitt valg.

Jeg har altså satt min lit helt og holdent til Gud, og det alene er av Hans nåde som har kallt meg til frelse. Det eneste jeg behøvde var å gi Ham mitt JA, og det av HELE mitt hjerte. Forskjellen på en religiøs person og en kristen er at en kristen elsker Gud av HELE sitt hjerte og ikke bare delvis, slik religiøse gjør det.

Hvorfor leve i løgn og mørke, når en kan leve i lys og sannhet? Ja, joda det merkes å gå imot strømmen men det er for intet å regne mot den herlighet vi har i vente når Hans herlighets rike kommer med kraft. Den dagen alles valg er gjort og Gud alene ruler.
Antall ord: 266
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

Syns ikke det virker som du har satt din lit til Gud jeg. Tvert om syns jeg det virker som du ikke stoler på at Gud har utstyrt deg med det du trenger. Det er tydelig at du ikke stoler på dine egne refleksjoner og tanker. Ja, så ille er det at du ikke våger deg til å snakke med egne ord, men henter ord som andre har sagt for tusenvis av år siden.

Tenk det du, hvis alle var så usikre som deg. Da ville ingen lært å prate, ikke lært å gå, ikke lært noe som helst. Vi ville vært som da vi ble født og forholdt oss til det, fordi vi var redde våre egne tanker, og kun gjorde det som allerede var gjort,

Det er en nifs tanke det. Nei du, tenk litt over hva du gjør mistyen, så kan det hende du finner det du søker. Og at du slipper å bruke andres ord, men faktisk føler deg trygg nok til å bruke dine egne, og faktisk stå støtt for dine meninger.

Det er forferdelig trist å se på da, at du tror Matteus og Markus og co var flinkere tenkere enn deg selv? Hvorfor tror du det? De var bare mennesker de også, men de turte å gi uttrykk for sine meninger og tolkninger. Nå var det basert på den verden de levde i, og det kommer tydelig frem. Men om de hadde levd i dag så er jeg sikker på at de fortsatt hadde turt å sette ord på sine konklusjoner. Akkurat som du med fordel kunne gjort.
Antall ord: 268

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Din motvilje mot Gud og oss kristne, i dette tilfellet meg, later til å være stor, Globeline.
Du sier at jeg ikke tenker selv, men det er selvsagt ikke riktig for det gjør jeg da. Saken er at jeg tenker anderledes nå enn den gang jeg ikke kjente Gud. Forvandlingens Ånd fyller nå mitt hjerte mer og mer etter som dagene går, og troen bare vokser.

Jeg skammer meg ikke ved evangeliet, for det er en Guds kraft til frelse for hver den som tror. For den som skammer seg ved Jesus og hans ord i denne utro og syndige slekt, han/hun skal også Menneskesønnen skamme seg ved når han kommer i sin Fars herlighet med de hellige engler.

Jeg er sikker i min sak, jeg vet HVEM jeg tror på, og jeg famler ikke lengre i mørket.

Er det dette du finner så vondt, at du nekter å godta det?
Antall ord: 156
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

Motvilje? Har ikke motvilje mot noe som helst. Men jeg syns ikke det har noe for seg å bruke andres ord når jeg kan bruke mine egne.

Forøvrig sa jeg vel strengt tatt ikke at du unnlot å tenke selv, men jeg sa at du ikke virket å våge å lytte til egne tanker og konklusjoner. Og at du i stedet velger å bruke andres. Og det er trist det.

Men motvilje - det er dine ord. Og eneste grunnen til at du klarer å si noe slikt er fordi at i stede for å bruke hodet ditt, lyte, høre etter og trekke egne konklusjoner - så trakk du atter en gang en eller annen sammenfatning som du har hentet fra bibelen. tragisk

Joda i bibelen står det nok mye om andres motvilje eller frykt eller lignende. Men du skjønner, at bibelen vet ikke hva som skjer i dag, i denne diskusjonen. Og selv om bibelen skriver om noen som hadde motvilje eller frykt i seg, så er ikke det ensbetydende med at alle DU møter på, nå flere tusen år etter, har motvilje og frykt i seg.

Du går glipp av mye. Ikke minst menneskene rundt deg.
Antall ord: 197

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Jeg har forstått at du nekter å bruke den hjernen du er utstyrt med, Misty-Gutt, men én ting tar du bare 250% feil i; det er ikke noen forskjell på å være kristen og religiøs, uansett hvordan du rettferdiggjør det i ditt eget hode.
Du er kristen. Du setter din lit til den kristne lære; kristendommen. Kristendommen er en religion. Du er religiøs.
Antall ord: 68
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Globeline skrev: Men du skjønner, at bibelen vet ikke hva som skjer i dag, i denne diskusjonen.
Det er her du tar så grunnleggende feil, Globeline, for bibelen er gitt oss av Gud, og Gud vet, ja han kjenner godt til denne diskusjonen som alt annet også. Men at du ikke forstår dette, det er også sant, men det kan ikke rokke ved sannheten.

Du vet at..ta et eks; så finnes det mange mennesker som ikke tror på den usynlige (for våre øyne) verden, men likefullt så finnes den. Ta mennesket, det består av ånd, sjel og legeme, men det er bare legemeet som er synlig for vårt fysiske blikk, ånd og sjel ser vi ikke, men vi skjønner jo at mennesket er mer enn bare legeméet, ikke sant?

Gud er evig, og evigheten har Han lagt i våre hjerter, vi er altså skapt for evigheten.

Bibelen er ikke utgått på dato, slik mange hevder, den er gitt oss som rettesnor, og for å si det slik, Jesus Kristus er nøkkelordet, ja vår redningsplanke. Bare i Ham får vi frelse og utfrielse fra alt det Gud Fader hater og som ikke får entre Hans herlighets evige rike.

Du har til nå ikke kommet til sannhets erkjennelse, Globeline. Og ja, det er trist, men du bestemmer selv hva du velger...
Antall ord: 232
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Kimbara skrev:Jeg har forstått at du nekter å bruke den hjernen du er utstyrt med, Misty-Gutt
Tvert imot, jeg bruker hjernen bedre enn jeg noengang gjorde det da jeg var ufrelst.
men én ting tar du bare 250% feil i; det er ikke noen forskjell på å være kristen og religiøs, uansett hvordan du rettferdiggjør det i ditt eget hode.
Religiøse ritualer holder jeg meg langt unna, min rettferdighet har jeg ene og alene i min Frelser, Jesus kristus.
Du er kristen. Du setter din lit til den kristne lære; kristendommen. Kristendommen er en religion. Du er religiøs.
Ikke er jeg katolikk og ikke er jeg protestant, men min lit setter jeg alene til Gud ved Jesus Kristus min Herre og Frelser. I åndelig betydning er jeg et lem på Jesu legeme, men det venter jeg ikke at du skal forstå betydningen av, Kimbara.
Antall ord: 151
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

misty-gutt skrev:
Globeline skrev: Men du skjønner, at bibelen vet ikke hva som skjer i dag, i denne diskusjonen.
Det er her du tar så grunnleggende feil, Globeline, for bibelen er gitt oss av Gud, og Gud vet, ja han kjenner godt til denne diskusjonen som alt annet også. Men at du ikke forstår dette, det er også sant, men det kan ikke rokke ved sannheten.

Du vet at..ta et eks; så finnes det mange mennesker som ikke tror på den usynlige (for våre øyne) verden, men likefullt så finnes den. Ta mennesket, det består av ånd, sjel og legeme, men det er bare legemeet som er synlig for vårt fysiske blikk, ånd og sjel ser vi ikke, men vi skjønner jo at mennesket er mer enn bare legeméet, ikke sant?

Gud er evig, og evigheten har Han lagt i våre hjerter, vi er altså skapt for evigheten.

Bibelen er ikke utgått på dato, slik mange hevder, den er gitt oss som rettesnor, og for å si det slik, Jesus Kristus er nøkkelordet, ja vår redningsplanke. Bare i Ham får vi frelse og utfrielse fra alt det Gud Fader hater og som ikke får entre Hans herlighets evige rike.

Du har til nå ikke kommet til sannhets erkjennelse, Globeline. Og ja, det er trist, men du bestemmer selv hva du velger...
Nei, jeg tar ikke feil. Bibelen er eldgammel og i bibelen står det ikke noe om dagens samfunn. Alt er beskrevet ut fra et gammelt samfunn. Og det gjør ikke ordene i bibelen mindre nyttige. Men de som skrev i bibelen, som var mennesker, ikke Gud. De skrev det de mente at Gud sa. Og de var mennesker som skrev ut fra sin virkelighet og sine syner. Og du undergraver deg selv virkelig hvis du tror at Markus og Lukas og Johannes er gud. Hvorfor skulle Gud bruke mange navn? Sier han ikke selv at han har kun ett navn?

KJære misty-gutt TENK.... Du trenger ikke prøve å overbevise meg om noe som helst, det er nyttesløst. Du har, for lang tid siden, bevist at du bruker sitater fra Krønikerbøkene heller enn å bruke dine egne ord. Men for din del, så anbefales du på det sterkeste og revurdere om kanskje du hjerne kunne vært brukendes til noe. Ja kanskje det kunne vært nyttig.

Slik du gjør nå kommer du ingen vei, og om du forsøker til du blir 100 år vil du fortsatt ikke komme noen vei.

Du har samme virkning som han med skiltet som står i Stavangerområdet og vifter midt i veien. Han har gjort dette i sikkert 20 år, og ikke en eneste person har han omvendt. Det eneste han har gjort er å få kristne mennesker til å fremstå som trafikkfarlige mennesker som ikke er helt ved sine fulle fem. Ikke har han klart å overbevise noen om at Jesus kommer snart fordi at de han møter på med skiltet sitt er mer opptatt av å ikke drepe ham der han står, enn å lese skiltet. Han er en fare for trafikken og han... ja, vi skal unnlate å gå inn på hans øvrige holdninger til sine medmennesker.

Men ikke noe godt har noen gang kommet ut av prekenen hans. Og du er nesten så du slår rekorden hans og vipper over. Jeg tror ikke at det står noen steder i bibelen,. at man skal være stygg med sin neste. Jeg er temmelig sikker på at det står at Gud skal dømme, og at mennesker skal være gode og tålmodige og kjærelige og forståelsesfulle overfor hverandre. Dessverre er det noen som unnlater å se den biten av bibelen og påtar seg guds rolle som dommer, og de glemmer det viktigste budskapet - det budskapet de preiker mest om, som er Jesus, det glemmer de helt ut å følge selv. Og de gjør alt det som de preiker at ikke skal gjøres,.

Du trenger ikke ta det til deg, jeg tror ikke du kommer til å gjøre det. Men jeg sitter ikke her å ser på dette uten å si noe. For du er en av de menneskene som preiker høylytt om et budskap du overhode ikke er i nærheten av å følge selv. I din iver etter å preike budskapet tråkker du over alle grenser, og gjør alt det budskapet ditt sier at du ikke skal gjøre.

Og av den bittelille enkle grunn, at du nekter å tenke selv.
Antall ord: 768

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

misty-gutt skrev:
Globeline skrev: Men du skjønner, at bibelen vet ikke hva som skjer i dag, i denne diskusjonen.
Det er her du tar så grunnleggende feil, Globeline, for bibelen er gitt oss av Gud, og Gud vet, ja han kjenner godt til denne diskusjonen som alt annet også. Men at du ikke forstår dette, det er også sant, men det kan ikke rokke ved sannheten.

Du vet at..ta et eks; så finnes det mange mennesker som ikke tror på den usynlige (for våre øyne) verden, men likefullt så finnes den. Ta mennesket, det består av ånd, sjel og legeme, men det er bare legemeet som er synlig for vårt fysiske blikk, ånd og sjel ser vi ikke, men vi skjønner jo at mennesket er mer enn bare legeméet, ikke sant?

Gud er evig, og evigheten har Han lagt i våre hjerter, vi er altså skapt for evigheten.

Bibelen er ikke utgått på dato, slik mange hevder, den er gitt oss som rettesnor, og for å si det slik, Jesus Kristus er nøkkelordet, ja vår redningsplanke. Bare i Ham får vi frelse og utfrielse fra alt det Gud Fader hater og som ikke får entre Hans herlighets evige rike.

Du har til nå ikke kommet til sannhets erkjennelse, Globeline. Og ja, det er trist, men du bestemmer selv hva du velger...
Nei, jeg tar ikke feil. Bibelen er eldgammel og i bibelen står det ikke noe om dagens samfunn. Alt er beskrevet ut fra et gammelt samfunn. Og det gjør ikke ordene i bibelen mindre nyttige. Men de som skrev i bibelen, som var mennesker, ikke Gud. De skrev det de mente at Gud sa. Og de var mennesker som skrev ut fra sin virkelighet og sine syner. Og du undergraver deg selv virkelig hvis du tror at Markus og Lukas og Johannes er gud. Hvorfor skulle Gud bruke mange navn? Sier han ikke selv at han har kun ett navn?

KJære misty-gutt TENK.... Du trenger ikke prøve å overbevise meg om noe som helst, det er nyttesløst. Du har, for lang tid siden, bevist at du bruker sitater fra Krønikerbøkene heller enn å bruke dine egne ord. Men for din del, så anbefales du på det sterkeste og revurdere om kanskje du hjerne kunne vært brukendes til noe. Ja kanskje det kunne vært nyttig.

Slik du gjør nå kommer du ingen vei, og om du forsøker til du blir 100 år vil du fortsatt ikke komme noen vei.

Du har samme virkning som han med skiltet som står i Stavangerområdet og vifter midt i veien. Han har gjort dette i sikkert 20 år, og ikke en eneste person har han omvendt. Det eneste han har gjort er å få kristne mennesker til å fremstå som trafikkfarlige mennesker som ikke er helt ved sine fulle fem. Ikke har han klart å overbevise noen om at Jesus kommer snart fordi at de han møter på med skiltet sitt er mer opptatt av å ikke drepe ham der han står, enn å lese skiltet. Han er en fare for trafikken og han... ja, vi skal unnlate å gå inn på hans øvrige holdninger til sine medmennesker.

Men ikke noe godt har noen gang kommet ut av prekenen hans. Og du er nesten så du slår rekorden hans og vipper over. Jeg tror ikke at det står noen steder i bibelen,. at man skal være stygg med sin neste. Jeg er temmelig sikker på at det står at Gud skal dømme, og at mennesker skal være gode og tålmodige og kjærelige og forståelsesfulle overfor hverandre. Dessverre er det noen som unnlater å se den biten av bibelen og påtar seg guds rolle som dommer, og de glemmer det viktigste budskapet - det budskapet de preiker mest om, som er Jesus, det glemmer de helt ut å følge selv. Og de gjør alt det som de preiker at ikke skal gjøres,.

Du trenger ikke ta det til deg, jeg tror ikke du kommer til å gjøre det. Men jeg sitter ikke her å ser på dette uten å si noe. For du er en av de menneskene som preiker høylytt om et budskap du overhode ikke er i nærheten av å følge selv. I din iver etter å preike budskapet tråkker du over alle grenser, og gjør alt det budskapet ditt sier at du ikke skal gjøre.

Og av den bittelille enkle grunn, at du nekter å tenke selv.
Antall ord: 768

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links