Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ Hvordan har vi en Lucid dreaming?
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
- Standard bruker
- Startet: 14 Okt 2007 17:36
- 17
- Kjønn (valgfri): Jente :D
- Lokalisering: På kirkegården
- Blitt takket: 2 ganger
Hvordan har vi en Lucid dreaming?
Jeg er ikke sikker på hvordan det skrives men hvordan har vi en Luicd dreaming? Sjer det bare plutseligt?Eller må du gjøre noe?Fortell!
Antall ord: 26
Time passes, people move. Like a river’s flow, it never ends. A childish mind will turn to noble ambition… Young love will become deep affection… The clear water’s surface reflects growth…
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Man må gjøre øvelser for å ha lucid dreaming, eller bevisst drømming på norsk
man må gjøre sånne ting som å våkne midt på natten og skrive ned drømmene dine og se på hendene dine. jeg vet ikke helt hva man må gjøre men det er noe sånt. søk på "bevisst drømming" på google eller noe sånt. der finner man alt. fant t.o.m. en måte å ha en utafor kroppen opplevelse uten å være i koma, død eller noe sånt.
man må gjøre sånne ting som å våkne midt på natten og skrive ned drømmene dine og se på hendene dine. jeg vet ikke helt hva man må gjøre men det er noe sånt. søk på "bevisst drømming" på google eller noe sånt. der finner man alt. fant t.o.m. en måte å ha en utafor kroppen opplevelse uten å være i koma, død eller noe sånt.
Antall ord: 93
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 30 Nov 2007 03:18
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Gausdal
Mange øvelser som kan få deg til å ha kontroll over drømmene dine.
En av metodene er å innøve deg en rutine at du har en lapp i lommen du skriver et tall på, for så å se på den et par ganger i timen hver dag i en stund. Når du sover og underbevisstheten din automatisk "sjekker" lappen, og det står noe annet på den, så skal det visst åpne sinnet, og lar deg vite at du drømmer, og dermed gi deg litt friere tøyler inni der.
Men jeg skal ikke si noe for sikkert, har aldri prøvd det, og gidder heller ikke tøyse med underbevisstheten min.
En av metodene er å innøve deg en rutine at du har en lapp i lommen du skriver et tall på, for så å se på den et par ganger i timen hver dag i en stund. Når du sover og underbevisstheten din automatisk "sjekker" lappen, og det står noe annet på den, så skal det visst åpne sinnet, og lar deg vite at du drømmer, og dermed gi deg litt friere tøyler inni der.
Men jeg skal ikke si noe for sikkert, har aldri prøvd det, og gidder heller ikke tøyse med underbevisstheten min.
Antall ord: 113
The past is a ghost, the future a dream, and all we ever have is now
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 25 Sep 2004 20:01
- 20
- Lokalisering: Oslo
- Har takket: 58 ganger
- Blitt takket: 40 ganger
Nei nei nei.. Du KAN gjøre noe for at sjangsen for å ha en lucid drøm skal bli større. Jeg har til tider(men sjelden) hatt lucide drømmer, men de kommer alltid helt ut fra det blå. Og da mener jeg drømmer hvor jeg plutselig, midet i en vanlig drøm innser at jeg drømmer. Jeg ser alt helt klart for meg og kan gjøre akkurat hva jeg vil, møte Johny Depp, fly, være popstjerne, gå naken rundt, eller hva jeg enn måtte ønske! Men det kan være litt ekkelt noen ganger, for jeg har ikke HELT kontroll selv. Og hvis det skjer noe ekkelt, og jeg VIL våkne, kan det være svært vanskelig... Men jeg våkner da til slutt og det er helt ufarlig.
Har også prøvd ulike øvelser for å få lucide drømmer oftere(for det er gøy!) , men blir så utålmodig at det ikke hjelper...
Men lykke til:)
Har også prøvd ulike øvelser for å få lucide drømmer oftere(for det er gøy!) , men blir så utålmodig at det ikke hjelper...
Antall ord: 168
In silence fall the skies
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Takk for gode svar Jeg skal prøve så godt jeg kan
Antall ord: 12
Time passes, people move. Like a river’s flow, it never ends. A childish mind will turn to noble ambition… Young love will become deep affection… The clear water’s surface reflects growth…
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 03 Des 2007 06:56
- 16
- Lokalisering: Rogaland
Fokus
Holde du fokuset på noe du virkelig ønske å drømma om så drømme du det.
Alle klare det om de vil.
Jeg har v flere anledninger våkna om morgningen fra en fin drøm, jeg har gått på do å lagt meg igjen å begynt å drømma videre på same drømmen.
Alle klare det om de vil.
Jeg har v flere anledninger våkna om morgningen fra en fin drøm, jeg har gått på do å lagt meg igjen å begynt å drømma videre på same drømmen.
Antall ord: 53
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 08 Feb 2008 11:23
- 16
Jeg har hatt sånne drømmer to ganger, det ER SÅ GØY!! xD
skulle ønske man kunne ha dem hele tida, den eneste gangen jeg husker
hva jeg drømte, var jeg i Farmandstredet, (i drømmen), som er et kjøpesenter i Tønsberg. Plutselig gikk det opp for meg at jeg drømte, og jeg fløy rundt og stjal ting, kikka på damene i prøveromma, og mye mer! Etter hvert kom sikkerhetsvaktene for å stoppe meg, og da dreiv jeg og hadde det kjempemoro med å prøve å løpe fra dem. Da jeg våknet, huska jeg alt sammen som om det virkelig hadde skjedd! xD
Må sjekke ut det der om det er noe du kan gjøre for å øke sjansen for slike drømmer! =)
skulle ønske man kunne ha dem hele tida, den eneste gangen jeg husker
hva jeg drømte, var jeg i Farmandstredet, (i drømmen), som er et kjøpesenter i Tønsberg. Plutselig gikk det opp for meg at jeg drømte, og jeg fløy rundt og stjal ting, kikka på damene i prøveromma, og mye mer! Etter hvert kom sikkerhetsvaktene for å stoppe meg, og da dreiv jeg og hadde det kjempemoro med å prøve å løpe fra dem. Da jeg våknet, huska jeg alt sammen som om det virkelig hadde skjedd! xD
Må sjekke ut det der om det er noe du kan gjøre for å øke sjansen for slike drømmer! =)
Antall ord: 131
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 19
- Blitt takket: 6 ganger
Lucide drømmer hadde jeg lenge før jeg visste hva det var snakk om. Det er ikke noe spesielt. Du skjønner at du drømmer, men fortsetter å drømme fordi du liker drømmen, eller ikke ønsker å våkne ennå.
På dagtid, om du ikke er trøtt, kan du prøve å sette deg tilbake, slappe av og tenke deg inn i en trivelig situasjon. F.eks. at du er på ferietur, tenk på hva du vil gjøre, forestill deg at du gjør det, og la tankene spinne rundt dette.
Ikke tenk på at du skal drømme, tenk på ferieturen, og hvordan du kommer til å ha det der.
På dagtid, om du ikke er trøtt, kan du prøve å sette deg tilbake, slappe av og tenke deg inn i en trivelig situasjon. F.eks. at du er på ferietur, tenk på hva du vil gjøre, forestill deg at du gjør det, og la tankene spinne rundt dette.
Ikke tenk på at du skal drømme, tenk på ferieturen, og hvordan du kommer til å ha det der.
Antall ord: 113
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Hehe det gjør jeg sikkert vær dag.
Antall ord: 9
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 21 Mai 2007 20:15
- 17
Å! Jeg hadde en slik drøm her om dagen.
Jeg stod foran speilet i en rosa bikini (!) Og skjønte at jeg drømte for jeg tenkte at "siden jeg drømmer så kan jeg jo bare fikse kroppen min som jeg vil". Så trakk jeg inn magen og fikk en fin flat perfekt mage. Og trykket liksom brystet utover og da ble puppene større. Haha =) Men så ble det litt vanskelig å endre på ting, begynte å ese ut igjen. Og da våkna jeg til slutt. Dette var en ganske kul ting å gjøre da, hahaha
Ellers har jeg hatt noen drømmer der jeg flyr. Det er ekstremt gøy. Husker de lenge etterpå, men tror jeg bare har flydd 2-3 ganger.
Jeg har bare fått disse drømmene tilfeldig. Har ingen overnaturlige evner jeg...
Jeg stod foran speilet i en rosa bikini (!) Og skjønte at jeg drømte for jeg tenkte at "siden jeg drømmer så kan jeg jo bare fikse kroppen min som jeg vil". Så trakk jeg inn magen og fikk en fin flat perfekt mage. Og trykket liksom brystet utover og da ble puppene større. Haha =) Men så ble det litt vanskelig å endre på ting, begynte å ese ut igjen. Og da våkna jeg til slutt. Dette var en ganske kul ting å gjøre da, hahaha
Ellers har jeg hatt noen drømmer der jeg flyr. Det er ekstremt gøy. Husker de lenge etterpå, men tror jeg bare har flydd 2-3 ganger.
Jeg har bare fått disse drømmene tilfeldig. Har ingen overnaturlige evner jeg...
Antall ord: 139
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 17 Feb 2008 21:02
- 16
- Lokalisering: 30 min fra drammen xP
Sånn har jeg til vane :S jeg vet selv at jeg drømmer hver eneste natt! det er så... rart.. Spesielt når det er sånn hver eneste nattRegn skrev:Nei nei nei.. Du KAN gjøre noe for at sjangsen for å ha en lucid drøm skal bli større. Jeg har til tider(men sjelden) hatt lucide drømmer, men de kommer alltid helt ut fra det blå. Og da mener jeg drømmer hvor jeg plutselig, midet i en vanlig drøm innser at jeg drømmer. Jeg ser alt helt klart for meg og kan gjøre akkurat hva jeg vil, møte Johny Depp, fly, være popstjerne, gå naken rundt, eller hva jeg enn måtte ønske! Men det kan være litt ekkelt noen ganger, for jeg har ikke HELT kontroll selv. Og hvis det skjer noe ekkelt, og jeg VIL våkne, kan det være svært vanskelig... Men jeg våkner da til slutt og det er helt ufarlig.
Antall ord: 201
O_o
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 25 Sep 2004 20:01
- 20
- Har takket: 58 ganger
- Blitt takket: 40 ganger
Haha, når du først våkner jah!:P;)Blackyuni skrev:Sånn har jeg til vane :S jeg vet selv at jeg drømmer hver eneste natt! det er så... rart.. Spesielt når det er sånn hver eneste nattRegn skrev:Nei nei nei.. Du KAN gjøre noe for at sjangsen for å ha en lucid drøm skal bli større. Jeg har til tider(men sjelden) hatt lucide drømmer, men de kommer alltid helt ut fra det blå. Og da mener jeg drømmer hvor jeg plutselig, midet i en vanlig drøm innser at jeg drømmer. Jeg ser alt helt klart for meg og kan gjøre akkurat hva jeg vil, møte Johny Depp, fly, være popstjerne, gå naken rundt, eller hva jeg enn måtte ønske! Men det kan være litt ekkelt noen ganger, for jeg har ikke HELT kontroll selv. Og hvis det skjer noe ekkelt, og jeg VIL våkne, kan det være svært vanskelig... Men jeg våkner da til slutt og det er helt ufarlig.
Antall ord: 213
In silence fall the skies
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 27 Mar 2008 20:34
- 16
- Kjønn (valgfri): Night Princess
- Lokalisering: Sandnes
jeg tror jeg vet litt om dette fenomenet, og jeg tror ikke det er noe særlig paranormalt. Det kommer som regel av seg selv. Det finnes ulike stadier eller trinn av søvn. På de dypeste klarer man sjelden å bestemme selv, man er i dyp søvn. Når det blir mindre tid igjen til man våkner, alstå når kroppen vekker seg selv, går man inn i de øverste stadiene. Da våkner hjernen mer opp (det er vel alltid hjerneaktivitet når man sover, men hjernen begynner å fungere "normalt" igjen) og klargjør kroppen til å våkne. Da kan man begynne å tenke normalt. Siden man enda er i drømme, kan man gjøre omtrent hva man vil i drømmen.BA. skrev:Lucide drømmer hadde jeg lenge før jeg visste hva det var snakk om. Det er ikke noe spesielt. Du skjønner at du drømmer, men fortsetter å drømme fordi du liker drømmen, eller ikke ønsker å våkne ennå.
Jeg så dette på han dærre sch...- katt på nrk.
jeg elsker å bestemme hva jeg vil gjøre i drømmer!
Antall ord: 263
En dag skal vi dø, men alle de andre dagene skal vi det ikke.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 26 Mai 2008 12:58
- 16
Ja, ligger noe i det der. Det er når jeg er på nippet til å våkne opp eller når jeg sover uten å være så altfor trøtt, at jeg kan få disse bevisste drømmene.Mathema skrev:jeg tror jeg vet litt om dette fenomenet, og jeg tror ikke det er noe særlig paranormalt. Det kommer som regel av seg selv. Det finnes ulike stadier eller trinn av søvn. På de dypeste klarer man sjelden å bestemme selv, man er i dyp søvn. Når det blir mindre tid igjen til man våkner, alstå når kroppen vekker seg selv, går man inn i de øverste stadiene. Da våkner hjernen mer opp (det er vel alltid hjerneaktivitet når man sover, men hjernen begynner å fungere "normalt" igjen) og klargjør kroppen til å våkne. Da kan man begynne å tenke normalt. Siden man enda er i drømme, kan man gjøre omtrent hva man vil i drømmen.BA. skrev:Lucide drømmer hadde jeg lenge før jeg visste hva det var snakk om. Det er ikke noe spesielt. Du skjønner at du drømmer, men fortsetter å drømme fordi du liker drømmen, eller ikke ønsker å våkne ennå.
Jeg så dette på han dærre sch...- katt på nrk.
jeg elsker å bestemme hva jeg vil gjøre i drømmer!
Antall ord: 303
- Christiane
"Love, love, love.."
"Love, love, love.."
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 30 Jul 2007 14:29
- 17
Re: Hvordan har vi en Lucid dreaming?
Det som har gjort mest for meg for å få til Lucid Dreaming er å meditere før jeg legger meg.Rosalind skrev:Jeg er ikke sikker på hvordan det skrives men hvordan har vi en Luicd dreaming? Sjer det bare plutseligt?Eller må du gjøre noe?Fortell!
Jeg holdt på med dette i noen år og fikk mer og mer våkne drømmer. Etterhvert kunne jeg når som helst våkne opp i drømmen og styre den, spole tilbake, endre på ting, jobbe med energien, alle mulig sånne ting. En gang våknet jeg opp midt i en fall drøm og tenkte at "hey, dette er en drøm, nå skal jeg jaggu se hva som skjer når jeg lander". Det var morsomt. En opplevelse for livet
Jeg hadde sex med hvem jeg ville, fløy rundt akkurat som jeg ville og var stort sett fullstendig konge i drømmeverden. Det ble etterhvert kjedelig og jeg begynte heller å være våken men bare observere drømmen. Lærte mange år etterpå at den tilstanden kalles "pellucid dreaming". Sakte men sikkert gikk drømmevirkeligheten min tilbake til normal drømmetilstand. I dag har jeg ingen ønske om å drive lucid dreaming for jeg vet om mye bedre måter å jobbe med drømmene på.
Men det er morsomt da! Jeg unner alle å lære seg det og eksperimentere villt og hemningsløst! jeg har fortsatt mye spontane oppvåkninger i drømme og nå er det mer sånn at jeg gjør noen små justeringer hvis det trengs og ellers bare lar drømmen fortsette som før.
Men som sagt, mitt beste tips, i tillegg til de gode tipsene alle andre her har gitt deg, er å meditere før du legger deg. Da blir hjernen mer tilgjengelig for å våkne. Når du mediterer er kroppen i søvn, mens du er lys våken. Det er en god trening for å våkne i drømmene.
Antall ord: 333
Hide post links |