Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Rosendal!!
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Standard bruker
- Startet: 14 Okt 2007 17:36
- 17
- Kjønn (valgfri): Jente :D
- Lokalisering: På kirkegården
- Blitt takket: 2 ganger
Rosendal!!
Heihei alle har vel egetlig hørt at det spøker i baroniet i Rosendal og jeg skal ha sommer jobb dær til neste år og derfor lurer jeg på:Har noen opplevd noe overnaturligt dær? Jeg gleder meg veldig for jeg elsker det paranormale!! Så fortell fortell!
Antall ord: 50
Time passes, people move. Like a river’s flow, it never ends. A childish mind will turn to noble ambition… Young love will become deep affection… The clear water’s surface reflects growth…
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Nybegynner
- Startet: 29 Jun 2007 15:14
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: i dean's Impala '67 ^^,
Ja, jeg har vært der..! masse fine blomster der ;P neida.. (jo, egentli)
Jeg følte helt klart en slags mystisk,tung energi der hele tida mens jeg var der. Skulle egentlig vært med på omvisning inne i det største huset, men mamma og pappa gadd ikke å vente så lenge
Burde glede deg altså! :mozilla_laughing:
Jeg følte helt klart en slags mystisk,tung energi der hele tida mens jeg var der. Skulle egentlig vært med på omvisning inne i det største huset, men mamma og pappa gadd ikke å vente så lenge
Antall ord: 59
Catwoman... *rawr*
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Jeg har vert der på omvisning før da følte jeg veldig kulde i det ene rommet og det var i sommer.Jepp gleder meg skikkeliglinn123 skrev:Ja, jeg har vært der..! masse fine blomster der ;P neida.. (jo, egentli)
Antall ord: 88
Time passes, people move. Like a river’s flow, it never ends. A childish mind will turn to noble ambition… Young love will become deep affection… The clear water’s surface reflects growth…
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 29 Jun 2007 15:14
- 17
- Lokalisering: i dean's Impala '67 ^^,
lykke til da (Y)Rosalind skrev:Jeg har vert der på omvisning før da følte jeg veldig kulde i det ene rommet og det var i sommer.Jepp gleder meg skikkeliglinn123 skrev:Ja, jeg har vært der..! masse fine blomster der ;P neida.. (jo, egentli)
Antall ord: 94
Catwoman... *rawr*
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 30 Jul 2005 23:43
- 19
- Lokalisering: Skogly
Det er en 400 år gammel steinbygning. Klart det er kaldt der! Visste du forresten at trappeoppgangene er malt med dyreblod? :mozilla_surprised:Rosalind skrev:Jeg har vert der på omvisning før da følte jeg veldig kulde i det ene rommet og det var i sommer.Jepp gleder meg skikkeliglinn123 skrev:Ja, jeg har vært der..! masse fine blomster der ;P neida.. (jo, egentli)
Antall ord: 113
Bare en uvitende person vender seg imot hva et oppriktig og logisk sinn har oppdaget
-Baronen-
-Baronen-
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
wow nei det gjorde jeg ikke...Hvordan viste du det?Baronen skrev:Det er en 400 år gammel steinbygning. Klart det er kaldt der! Visste du forresten at trappeoppgangene er malt med dyreblod? :mozilla_surprised:Rosalind skrev:Jeg har vert der på omvisning før da følte jeg veldig kulde i det ene rommet og det var i sommer.Jepp gleder meg skikkeliglinn123 skrev:Ja, jeg har vært der..! masse fine blomster der ;P neida.. (jo, egentli)
Antall ord: 125
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Dette er jo "common knowledge" for en Baron :mozilla_cool:
Antall ord: 10
Bare en uvitende person vender seg imot hva et oppriktig og logisk sinn har oppdaget
-Baronen-
-Baronen-
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
JaBaronen skrev:Dette er jo "common knowledge" for en Baron :mozilla_cool:
Antall ord: 13
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Jan 2007 15:06
- 17
- Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
- Lokalisering: Hordaland
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 1 gang
Re: Rosendal!!
Baroniet har mange spennende historier.Rosalind skrev:Heihei alle har vel egetlig hørt at det spøker i baroniet i Rosendal og jeg skal ha sommer jobb dær til neste år og derfor lurer jeg på:Har noen opplevd noe overnaturligt dær? Jeg gleder meg veldig for jeg elsker det paranormale!! Så fortell fortell!
Gjest Baardsen plyndret det en gang.
I følge Norske bok kilder som spøkelser i Norge skal det ha både en hvit dame som er sett både ute og inne svevende blandt rosene sommerstid.
Det er også en mann med stokk som går og dunker i 2 etg.
Antall ord: 109
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Ja leste om det i en bok den hvite damen i haven er vist veldig kjentMetodisten skrev:Baroniet har mange spennende historier.Rosalind skrev:Heihei alle har vel egetlig hørt at det spøker i baroniet i Rosendal og jeg skal ha sommer jobb dær til neste år og derfor lurer jeg på:Har noen opplevd noe overnaturligt dær? Jeg gleder meg veldig for jeg elsker det paranormale!! Så fortell fortell!
I følge Norske bok kilder som spøkelser i Norge skal det ha både en hvit dame som er sett både ute og inne svevende blandt rosene sommerstid.
Antall ord: 127
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Må heller ikke glemme jenta i hvit kjole i Paddetårnet.
Det er en paddedam inne i "hagen", med et lite tårn på siden av. Der er det visstnok observert en jente i hvitt gjennom vinduet. Har også hørt rykte om at en jente skal ha tatt livet av seg inne i dette tårnet, men dette har jeg aldri fått bekreftet av noen...
Det er en paddedam inne i "hagen", med et lite tårn på siden av. Der er det visstnok observert en jente i hvitt gjennom vinduet. Har også hørt rykte om at en jente skal ha tatt livet av seg inne i dette tårnet, men dette har jeg aldri fått bekreftet av noen...
Antall ord: 67
-Baronen-
-Baronen-
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Dette med Gjest Baardsen har jeg aldri hørt om. Har du kilder som støtter opp om dette?Metodisten skrev:Baroniet har mange spennende historier.Rosalind skrev:Heihei alle har vel egetlig hørt at det spøker i baroniet i Rosendal og jeg skal ha sommer jobb dær til neste år og derfor lurer jeg på:Har noen opplevd noe overnaturligt dær? Jeg gleder meg veldig for jeg elsker det paranormale!! Så fortell fortell!
Eneste jeg offentlige informasjon jeg finner om dette er:
1814, 07.28.(23.?): GB stjal fra sengeboden til Halvord Joensen på Hvideberg under Baroniet Rosendahl i Qvindherrets Skibrede.
og
1823, 01.09.: Tingsvitneforhør på Baroniet Rosendal.
(hentet fra Digitalarkivet til UiB)
De er heller ikke helt sikre på om det var han, siden han oftest reiste under falskt navn.
Antall ord: 190
-Baronen-
-Baronen-
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
JA!!!! DET ER JO SANT JEG HAR JO BILDE AV HUN!Baronen skrev:Må heller ikke glemme jenta i hvit kjole i Paddetårnet.
Når pappa var liten så skulle han tulle seg litt med det gammle kamara sitt (sånn svart og hvit kamara.Han var vel 16-17 år) Tok han bilde av paddetårnet og jackpot! Der fikk han hun på bilde!Jeg er vertfall ganske sikker på at det er henne.Det kunne vert et fint bilde på para men jeg har ikke sånn scaner Jaja når jeg får så kan jeg legge inn
Antall ord: 158
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1432 ganger
- Blitt takket: 1725 ganger
- Kjønn:
Det er alltid noen som har en scanner.
Om ikke annet, så vil en fotoforretning kunne scanne inn bildet, slik at du kan få en "digital kopi".
De kan tilogmed sende kopien på epost til deg... ;-)
Bør ikke koste mange kronene å få gjordt det.
Alternativt ; La fotografen lage en eller to kopier til deg, og send fotoet til noen som har scanner, bare påse at du får orginalen tilbake.
( evt kan jeg hjelpe deg, send meg isåfall en PM ).
mvh Asbjørn.
( som faktisk har vært på besøk på baroniet for endel år siden, men oppdaget ikke da noe "paranormalt". - derimot masse flotte blomster !)
Om ikke annet, så vil en fotoforretning kunne scanne inn bildet, slik at du kan få en "digital kopi".
De kan tilogmed sende kopien på epost til deg... ;-)
Bør ikke koste mange kronene å få gjordt det.
Alternativt ; La fotografen lage en eller to kopier til deg, og send fotoet til noen som har scanner, bare påse at du får orginalen tilbake.
( evt kan jeg hjelpe deg, send meg isåfall en PM ).
mvh Asbjørn.
( som faktisk har vært på besøk på baroniet for endel år siden, men oppdaget ikke da noe "paranormalt". - derimot masse flotte blomster !)
Antall ord: 110
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 11 Jan 2006 15:38
- 18
- Lokalisering: Stord
Vært der to ganger. Men aldri vært inne i byggningen. Fine blomster. Syns paddedammen var ekkel, men det har kanskje mer med kløende nese og øyne pga. allergi og innsekfobi og gjøre
God sjokkoladekake og is der :mozilla_laughing:
God sjokkoladekake og is der :mozilla_laughing:
Antall ord: 43
Hide post links |