Hjemsøkt, Gjenferd & Åndernoen som kan si meg hva dette er kanskje?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
stavernsjenta123
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 20 Jan 2007 16:12
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Larvik

noen som kan si meg hva dette er kanskje?

Innlegg av stavernsjenta123 »

Bilde

Noen som kan si meg hva dette er? ser tydelig to ansikter nederst på bilde.
det ene er jo kjempe tydelig.
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Baronen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Jul 2005 23:43
19
Lokalisering: Skogly

Innlegg av Baronen »

Det er røyk/damp. Snur du det rette veien, ser du at det _ingenting_ der. Det du sikter til er bare vill fantasi!
Antall ord: 24
Bare en uvitende person vender seg imot hva et oppriktig og logisk sinn har oppdaget

-Baronen-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
murmel
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 20 Nov 2006 15:31
18
Lokalisering: moss

Re: noen som kan si meg hva dette er kanskje?

Innlegg av murmel »

stavernsjenta123 skrev:Bilde

Noen som kan si meg hva dette er? ser tydelig to ansikter nederst på bilde.
det ene er jo kjempe tydelig.
da har du jammen god fantasi ........Ser tydeligere bilder i skyene...sorry =P~
Antall ord: 35
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1432 ganger
Blitt takket: 1725 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Å rotere bilder, for å få frem lettgjenkjennelige former, er nok ikke måten å se etter paranormale fenomen i bilder på.

Legg bildet rette veien, og se heller etter om du gjenkjenner noe da...

mvh Asbjørn
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
stavernsjenta123
Nybegynner
Nybegynner
17

har jo satt det sånn for å se det tydeligere... du ser det når det er riktig vei og da men.
se etter selv så ser du det kanskje. er jo ikke jeg som har tatt bildet, personen som tok det kom og viste meg bildet, og både hu og kjæresten min ser det samme som meg...

og la dette ut på facebook, og alle sier at de ser det samme...

trur nok ikke dette bare er vill fantasi altså.
Antall ord: 83

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
19
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Jada, jeg og ser at man kan se mønstre som kan sees som ansikt.
Det er et menneskelig trekk det, å gjenkjenne ansikter i forskjellige mønstre.
Hørt om mannen i månen ? ( Idag skulle være en god dag for de som kan se månen ;-)
Der og er det snakk om mønstre som blir "gjenkjent" - og dermed.
Men de eneste som har vært på månen, er nok tilbake på jorda for lengst.

Merk at et smilefjes : - ) også gjenkjennes som et ansikt... ( og man må se det sideveis )

Poenget mitt er at det er ikke vanskelig å finne bilder med ansiktslignende mønstre - hvor man kan "gjenkjenne" mønsteret som et ansikt.
Og at det er årsaken her.

Det ikke materielle ( åndelige) sees somregel ytterst sjeldent på bilder, og selv da er det somregel under tvil.

At man har LYST til å se slike ting på bilder, er en annen sak, men nesten alle bilder jeg har sett, har ikke paranormale forklaringer.
Noen få bilder er i "tvilstilfelle-gruppen".

Grunnen til at det er slik, er at det åndelige ikke er materielt, og derfor heller ikke kan reflektere lys.

MEN ; De som har evner - kan i noen tilfeller merke energi i bilder, uten at man kan se noe som helst.
Omtrent som man ser "vann" på asfalt om sommeren, når man kommer nær nok, er det likevel bare varm asfalt der.
Med andre ord; lyset interfererer med energien og kan lagres i bildet, - på samme måte som en luftspeiling ( som varmen på asfalten forårsaker) og kan vises i et bilde.
Interferensen fra åndelige energier er dog så vanskelig å se med blotte øyet, at man heller må plukke opp interferens-"frekvensene" for å merke om det er noe i bildet.
( DET har jeg selv opplevet ved etpar anledninger ).

mvh Asbjørn
Antall ord: 306

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Asbjørn skrev:Jada, jeg og ser at man kan se mønstre som kan sees som ansikt.
Det er et menneskelig trekk det, å gjenkjenne ansikter i forskjellige mønstre.
Hørt om mannen i månen ? ( Idag skulle være en god dag for de som kan se månen ;-)
Der og er det snakk om mønstre som blir "gjenkjent" - og dermed.
Men de eneste som har vært på månen, er nok tilbake på jorda for lengst.

Merk at et smilefjes : - ) også gjenkjennes som et ansikt... ( og man må se det sideveis )

Poenget mitt er at det er ikke vanskelig å finne bilder med ansiktslignende mønstre - hvor man kan "gjenkjenne" mønsteret som et ansikt.
Og at det er årsaken her.

Det ikke materielle ( åndelige) sees somregel ytterst sjeldent på bilder, og selv da er det somregel under tvil.

At man har LYST til å se slike ting på bilder, er en annen sak, men nesten alle bilder jeg har sett, har ikke paranormale forklaringer.
Noen få bilder er i "tvilstilfelle-gruppen".

Grunnen til at det er slik, er at det åndelige ikke er materielt, og derfor heller ikke kan reflektere lys.

MEN ; De som har evner - kan i noen tilfeller merke energi i bilder, uten at man kan se noe som helst.
Omtrent som man ser "vann" på asfalt om sommeren, når man kommer nær nok, er det likevel bare varm asfalt der.
Med andre ord; lyset interfererer med energien og kan lagres i bildet, - på samme måte som en luftspeiling ( som varmen på asfalten forårsaker) og kan vises i et bilde.
Interferensen fra åndelige energier er dog så vanskelig å se med blotte øyet, at man heller må plukke opp interferens-"frekvensene" for å merke om det er noe i bildet.

mvh Asbjørn
Så det du påstår her er at "åndelig energi" lagres i et bilde, uansett om det er digitalt eller analogt, slik at man kan plukke det opp hvis man har evnen til å føle denne interferensen?

Jeg syns dette virker ganske søkt, beklager å måtte si det. For det første er det ikke påvist noe "åndelig energi", og for det andre har nok følelsen av denne mest med hvilken innstilling man har selv, og hva man tillater seg å overbevises om.
Man kan nok plutselig få en følelse over seg, som f.eks. den eiendommelige følelsen av å bli iakttatt, eller at "noe er galt", men dette er da mest sannsynlig et psykologisk fenomen, i likhet med déja vu.

Uansett om det faktisk eksisterer en slik åndelig energi, så bør vi være vaktsomme med å snakke i ordlag som om den allerede var påvist. Det er slikt snakk som sprer seg som ild i tørt gress og sørger for et jordskred med historier og opplevelser fra håpefulle mennesker med hang til det paranormale, og virkelig forskning på området blir hindret av den kjente "kan ikke se skogen for bare trær"-effekten.

Før man snakker om at "åndelig energi" kan lagres i bilder, så bør man også kunne forklare hvordan dette foregår. Hva utløser åndelig energi? Hva består den av? Hvordan kontrolleres den? Hvordan kan den overføres til et fotografi (analogt eller digitalt)? Hvordan foregår interferensen med lyset?
Det er mange spørsmål som trenger svar her først.
Antall ord: 579
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
murmel
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 20 Nov 2006 15:31
18
Lokalisering: moss

Innlegg av murmel »

Har enda til gode å se noe "åndelig" på film som kan overbevise meg!
Antall ord: 13
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
stavernsjenta123
Nybegynner
Nybegynner
17

jeg mener det at dere som ikke trur på det paranormale burde ikke være her inne!

greit du ikke trur det før du får se det. men da kan du heller ikke komme inn her å si at alt er bare fantasi... det blir for dumt...
Antall ord: 48

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Baronen
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av Baronen »

Det må jo være plass til skeptikere her også. Jeg må innrømme at jeg er en skeptiker, men at jeg har veldig lyst til å tro. Men ingenting av det jeg har sett her inne har noen gang satt skepsisen min i tvil.

Å se ansikter i skyer eller andre steder med tvilsomme mønster, vil aldri bli noe overbevisende. Det eneste jeg har sett i mitt liv som kanskje kan lette litt på troen på at det finnes noe paranormalt, er programmet Ghost Hunters på Sci-Fi Channel. De går alltid inn i en sak med det formål å avkrefte at det er noe paranormalt. Sånn mener jeg at det skal gjørest. Men en gang i blant finner de faktisk ting som ikke har en naturlig forklaring, og de har faktisk komt med noen "beviser" som gjør at jeg fortsatt er villig til å tro at det finnes mer på denne planeten enn det vitenskapen har oppklart.

Så jeg vil fortsette å lete til jeg finner mine egne svar :mozilla_smile:
Antall ord: 174
Bare en uvitende person vender seg imot hva et oppriktig og logisk sinn har oppdaget

-Baronen-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
problem
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 22 Aug 2007 23:15
17
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av problem »

"ser tydelig" du liksom. Hvorfor måtte du ringe rundt det da?
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Baronen
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av Baronen »

stavernsjenta123 skrev:jeg mener det at dere som ikke trur på det paranormale burde ikke være her inne!

greit du ikke trur det før du får se det. men da kan du heller ikke komme inn her å si at alt er bare fantasi... det blir for dumt...
Når du legger ut et bilde og spør hva folk tror om det, så må du jaggu forvente at folk sier det de mener om saken. Ellers ville _det_ bli for dumt. Er du ikke enig?!
Antall ord: 88

-Baronen-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

stavernsjenta123 skrev:jeg mener det at dere som ikke trur på det paranormale burde ikke være her inne!

Jeg er enig med deg i at ingen skal komme her og si at alt bare er fantasi.
Men sett at vi ikke hadde noen som kritiserte litt her og påpekte at noe kunne være helt naturlig også? Hvordan tror du det hadde vært da?
Folk hadde jo tatt helt av, pøset på, og den ene tingen hadde utviklet seg til den andre. Ei fjær hadde blitt til ti høns og kanskje litt mer...

Vi trenger folk fra "begge sider".
Hvis ikke har vi ikke rom til å danne våre egne meninger mellom de to kontrastene/motpartene. Blir det samme som om noen ga deg valget mellom å kun velge tallet 1 eller 10, istedenfor at du kunne velge et hvilket som helst tall MELLOM 1 og 10. Eller i verste fall - hvis "de som ikke tror på det paranormale" ikke var her, så fikk du KUN valget mellom å velge tallet 1..... eller............... 1
Antall ord: 209

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
19
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Kimbara skrev:
Asbjørn skrev: <klippet ned bittelitt... >
mvh Asbjørn
Så det du påstår her er at "åndelig energi" lagres i et bilde, uansett om det er digitalt eller analogt, slik at man kan plukke det opp hvis man har evnen til å føle denne interferensen?
<klippet ned bittelitt... >
Hvordan kan den overføres til et fotografi (analogt eller digitalt)? Hvordan foregår interferensen med lyset?
Her er litt beskrivelser om interfernes :

http://www.tomtit.se/?dnode=2063
http://home.c2i.net/soma_ingebrigtsen/p ... ferens.htm
http://no.wikipedia.org/wiki/Interferens
http://fysikk.hfk.vgs.no/interferens1.htm
http://rstnett-r94.cappelen.no/2FY/3/index.html
http://www.digitaltvinorge.no/no/Toppme ... e/687/587/

En "rask" forklaring på hva interferens er, det blir å fortelle at "nye" bølger oppstår pågrunn av overlagring av bølgelengder.

Et fotografi, uansett om det er analogt eller digitalt , er en måte å "fange" de bølgelengder som lyset inn mot linsa har i det øyeblikket bildet "fanges" på film eller ccd sensor.

Og overlagrede bølgelengder, blir også fanget i det øyeblikket bildet blir tatt.

Poenget er at disse overlagrede informasjonene i bildet, ikke sees med øyet under normale forhold, men at de som har evnen til å oppfatte slike bølger "ute " også oppfatter disse bølgene når de er overlagret i et bilde.

DET er min forklaring på at noen mennesker faktisk klarer å plukke ut bilder hvor det er noe "rart" i bildet, mens andre ikke reagerer på bildet som sådan.

Mitt ønske er å få bevist noe av det åndelige, men det åndelige er nok engang ikke ment å bevises , derfor blir det teorier på dette.
Jeg tror dog at teorien om overlagret informasjon kan oppfattes av de mennesker som har den evnen til å fange opp slike ting.

Det er omtrent som å høre på en symfonikonsert.
En som er sterkt musikalsk, vil kunne høre og skille ut den ene trompeten som spiller falskt, mens andre hører "bare musikk". . .

For folk som ikke HAR opplevet dette når det gjelder åndelige fenomen ( paranormale fenomen), vil det være like vanskelig å forstå at dette faktisk forekommer, som for en som ikke er musikalsk å plukke ut den trompeten som bare nesten er i "tune".
( den trompeten som ikke er i "tune" med resten, vil og skape interferens... ;-) )

Håper dette forklarer hva jeg mener.

mvh Asbjørn
Antall ord: 515

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
illusion
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Des 2006 14:50
17

Rare ting

Innlegg av illusion »

Skulle gjerne hatt bildet ditt i full størrelse og sett litt på det... er litt lite format for meg til å se noe som helst.
Men jeg minnes plutselig et bilde min søster tok for ca 15 år siden hjemme hos våre besteforeldre. Der var det kommet et "lys-støy" på bildet som lignet NOE SÅ JÆVLIG på en hest.

I ettertid, mange år etter at min bestefar døde, kom jeg på at han sa til meg under noen av våre siste samtaler at de i sin ungdom hadde hatt en hest på gården............

Såh...
Antall ord: 103

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links