Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerDen suverene hjelper

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

misty-gutt skrev:
BA. skrev:Jeg føler med denne vennens pårørede som må oppleve at McMillan utnytter ulykken på sin sceneopptreden.
Saken er, om man hører godt etter, at bestevennen til McMillan ba om vekkelse blandt ungdommen om han så selv skulle miste livet. Vel, han døde samme kveld han hadde bedt den bønnen, men ved bestevennens sang kom mange til omvendelse og tro på Jesus kristus. Her kan en vel si at Guds veier er uransaklige.

Hva de pårørende sier vet jeg ikke, men jeg er overbevist at han som døde i troen på sin Frelser, hadde bifallt bestevennens andre del av hans bønn, å lede ungdom til frelse.

Vi kristne lever ikke bare for oss selv:
For ingen av oss lever for seg selv, og ingen dør for seg selv;

for om vi lever, så lever vi for Herren, og om vi dør, så dør vi for Herren; enten vi da lever eller vi dør, hører vi Herren til.
Akkurat. At de pårørende skal måtte høre at gutten selv ønsket å dø. Det kan nemlig lett oppfattes sånn.

Hvor mange ungdommer kan du dokumentere har latt seg omvende som en direkte følge av den trafikkulykken?
Antall ord: 216

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

misty-gutt skrev:Hva er vel et geværløp i sammenligning mot Jesus?? Intet nei!!
kunne bare ikke dy meg.. et gevær er et dødsvåpen he he.. men mange kristne går med kors der han Jesus hang og døde... vil ikke det si i prinsippet at de går med et dødsvåpen?

jada.. vet det er avsporing... men det bare slo meg atter en gang.

syns ikke unger skal hverken gå med kors eller leke med våpen :mozilla_tongue:
Antall ord: 86
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

BA. skrev: Akkurat. At de pårørende skal måtte høre at gutten selv ønsket å dø. Det kan nemlig lett oppfattes sånn.

Hvor mange ungdommer kan du dokumentere har latt seg omvende som en direkte følge av den trafikkulykken?
Da endemålet for vår tro er møtet med Gud og å tilbringe evigheten i Hans fullkomne rike, så vil jeg tro at hans pårørende om de er kristne da, vil forstå sammenhengen her.

Dokumentasjon? Vel, dette er også en av ALLE ting som vil bli åpenbart eller dokumentert for oss, om du vil, når den dagen kommer.
Antall ord: 105
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Kimbara skrev:Jeg ville snarest rådet misty-gutt til å søke hjelp, men siden han er religiøs ville han nok ikke fått noen diagnose, og heller ikke hjelp til å se problemet sitt.
Jeg er ikke i noe behov av å søke hjelp hos de du henviser til. Og for å få hjelp som monner Kimbara, så skulle du nå hvite HVEM du bør søke. For problemet som du ser hos meg er i virkeligheten hos og i deg selv.
Antall ord: 83
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

misty-gutt skrev: For problemet som du ser hos meg er i virkeligheten hos og i deg selv.
Skulle ønske jeg fikk en femmer hver gang jeg hørte DET som argument. En tynnslitt frase som ved hjelp av én setning lemper all argumentasjon tilbake igjen. Den er for simpel.
Antall ord: 50
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Kimbara skrev:
misty-gutt skrev: For problemet som du ser hos meg er i virkeligheten hos og i deg selv.
Skulle ønske jeg fikk en femmer hver gang jeg hørte DET som argument. En tynnslitt frase som ved hjelp av én setning lemper all argumentasjon tilbake igjen. Den er for simpel.
Likefullt, det jeg skrev er sannheten. Og sannheten er et problem for mange, selv om den ikke hadde trengt om å være det. Dette gjelder på det nåværende tidspunkt også for deg.
Antall ord: 86
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

misty-gutt skrev:
Kimbara skrev:
misty-gutt skrev: For problemet som du ser hos meg er i virkeligheten hos og i deg selv.
Skulle ønske jeg fikk en femmer hver gang jeg hørte DET som argument. En tynnslitt frase som ved hjelp av én setning lemper all argumentasjon tilbake igjen. Den er for simpel.
Likefullt, det jeg skrev er sannheten. Og sannheten er et problem for mange, selv om den ikke hadde trengt om å være det. Dette gjelder på det nåværende tidspunkt også for deg.
tynnslitte fraser mister likevel ikke sin betydning... de bare dekker/forklarer noe en mener er riktig
og dermed går vi over til at hva en syns er riktig eller sannheten.. gjelder ikke for en annen..

min sannhet er ikke en annens, heller ikke andres, altså det totale bildet.
Antall ord: 138
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

snuppedilla skrev:tynnslitte fraser mister likevel ikke sin betydning... de bare dekker/forklarer noe en mener er riktig
og dermed går vi over til at hva en syns er riktig eller sannheten.. gjelder ikke for en annen..

min sannhet er ikke en annens, heller ikke andres, altså det totale bildet.
Det er klart at det er fullt mulig å ha sine egne "sannheter" når det gjelder livets store spørsmål. Men hvor leder det hen? Mennesket ble opprinnelig skapt for/til en evig tilværelse, etter Guds lignelse i Guds bilde, vi er altså skapt for evigheten liksom Gud er evig, dvs at vår eksistens også fortsetter etter vår fysiske død har funnet sted.

Gud, ved sin Sønn Jesus kristus, kom til vår jord for at vi skulle få liv, ja overflod av liv. At vi ved Sønnen skulle få gjenopprette samfunnet med Gud, og det alt her mens vi vandrer i denne nåværende verden. Leve med Jesus her, slik at vi blir gjort istand til å møte den Allmektige når vår tur kommer.

Derfor er evangeliet det viktigste budskap noe menneske kan få og ta del i, det gjelder for all tid, så lenge det kalles tid.

Gud er kjærlighet, og Han vil at alle skal bli frelst. For oss som alt er frelst så er Han ikke en Gud som er langt borte fra oss, nei, Han er med oss i hverdagen, ved den Ånd Han har latt bo i våre hjerter. Når vi tråkker feil, ja så er Han der med sin kjærlige tilrettevisning. Dette kan ikke forklares til fulle for ufrelste, det må oppleves, så det er altså fullt mulig å ha kontakt, samfunn med den HØYESTE.
Jak 4:5 Eller mener dere at Skriften taler fåfengt? Med nidkjærhet attrår han den ånd han lot bo i oss, men dess større er den nåde han gir.

1Pet 1:12 for det blev dem åpenbaret at de ikke tjente seg selv, men oss, med dette som nu er blitt kunngjort ved dem som har forkynt dere evangeliet ved den Hellige Ånd, som ble sendt fra himmelen - dette som englene attrår å skue inn i.
Antall ord: 379
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

misty-gutt skrev:
BA. skrev: Akkurat. At de pårørende skal måtte høre at gutten selv ønsket å dø. Det kan nemlig lett oppfattes sånn.

Hvor mange ungdommer kan du dokumentere har latt seg omvende som en direkte følge av den trafikkulykken?
Da endemålet for vår tro er møtet med Gud og å tilbringe evigheten i Hans fullkomne rike, så vil jeg tro at hans pårørende om de er kristne da, vil forstå sammenhengen her.

Dokumentasjon? Vel, dette er også en av ALLE ting som vil bli åpenbart eller dokumentert for oss, om du vil, når den dagen kommer.
Det som du har lyst til å tro er ikke alltid det samme som virkeligheten. ;)

Det kan hende foreldrene/vennene/kjæresten/barna hans var glade i denne karen, og skulle likt å ha ham levende en stund til. Det er ikke sikkert de synes det er så OK å høre denne artisten snakke og grine så innstudert om hvordan han ønsket å dø for å omvende ungdom. Hans død omvender neppe en eneste ungdom. Det er isåfall disse krokodilletårene som fører til ungdoms omvendelse.

Dokumentasjon? Tydeligvis ikke.
Antall ord: 196

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

snuppedilla skrev:tynnslitte fraser mister likevel ikke sin betydning... de bare dekker/forklarer noe en mener er riktig
og dermed går vi over til at hva en syns er riktig eller sannheten.. gjelder ikke for en annen..

min sannhet er ikke en annens, heller ikke andres, altså det totale bildet.
Nå er jeg ikke sikker på om jeg er enig eller ikke. ;)

Sannheten er lik for oss alle. Vårt syn på sannheten kan være forskjellig. Ut fra vårt ståsted kan vi se forskjellige sider av sannheten, noe som kan gi oss forskjellig inntrykk, og forskjellig tro.

Hvis en vil forholde seg til det som ihvertfall er riktig, så må man ikke tro at man ser hele sannheten. Man må ha i bakhodet at man kan finne noe som kullkaster alt man hittil har lært om sannheten, og at det eneste man kan være sikker på er det man har motbevist.
Antall ord: 157

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Agaton
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 295
Startet: 03 Jun 2006 10:47
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Neverland

Innlegg av Agaton »

innlegg #100 :mozilla_tongue:
Antall ord: 2
I forgot to remember to forget

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

BA. skrev:Det kan hende foreldrene/vennene/kjæresten/barna hans var glade i denne karen, og skulle likt å ha ham levende en stund til. Det er ikke sikkert de synes det er så OK å høre denne artisten snakke og grine så innstudert om hvordan han ønsket å dø for å omvende ungdom. Hans død omvender neppe en eneste ungdom. Det er isåfall disse krokodilletårene som fører til ungdoms omvendelse.
Nå hadde jo ikke bestevennen hans, McMillan noe med den bilulykken å gjøre. Slikt skjer, og godt at han var frelst da, sier nå jeg.

Innstudert, sier du. Nei, på meg virker det som at det er ektefødte følelser han viser. Det er godt å se att også menn kan, ja tør vise følelser, noe som er et problem for mange menn og særlig foran en skare med mennesker.

Jeg sjekket Wikipedia nå, også der kommer det frem hvilken virkning denne hendelsen hadde,var/er for ham.
Just a few months after the release of this album, McMillan lost his best friend in a tragic accident, bringing him into a troubling time. It was the grief caused by this accident, and the subsequent rise from it, that inspired him to create his second anthology, The Song Inside The Sounds of Breaking Down.
http://en.wikipedia.org/wiki/John_Mark_McMillan

Så hans tårer for bestevennen BA, er nok ikke fake, men ekte.
Antall ord: 240
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

misty-gutt skrev:
BA. skrev:Det kan hende foreldrene/vennene/kjæresten/barna hans var glade i denne karen, og skulle likt å ha ham levende en stund til. Det er ikke sikkert de synes det er så OK å høre denne artisten snakke og grine så innstudert om hvordan han ønsket å dø for å omvende ungdom. Hans død omvender neppe en eneste ungdom. Det er isåfall disse krokodilletårene som fører til ungdoms omvendelse.
Nå hadde jo ikke bestevennen hans, McMillan noe med den bilulykken å gjøre. Slikt skjer, og godt at han var frelst da, sier nå jeg.
?

Hva har det med saken å gjøre? Det er da enda godt han ikke tok livet av kameraten for å gjøre penger på det, men jeg har da aldri påstått noe slikt, har jeg?
Innstudert, sier du. Nei, på meg virker det som at det er ektefødte følelser han viser. Det er godt å se att også menn kan, ja tør vise følelser, noe som er et problem for mange menn og særlig foran en skare med mennesker.
Det minte meg ikke mye om ekte følelser. Bakgrunnsmusikken fulgte hans følelser nøyaktig. Når han fikk kraftige følelsesutbrudd, spilte musikken kraftigere, når han roet seg roet bandet seg, synes du det virket tilfeldig eller innstudert?
Jeg sjekket Wikipedia nå, også der kommer det frem hvilken virkning denne hendelsen hadde,var/er for ham.
Just a few months after the release of this album, McMillan lost his best friend in a tragic accident, bringing him into a troubling time. It was the grief caused by this accident, and the subsequent rise from it, that inspired him to create his second anthology, The Song Inside The Sounds of Breaking Down.
http://en.wikipedia.org/wiki/John_Mark_McMillan

Så hans tårer for bestevennen BA, er nok ikke fake, men ekte.
Ja, duverden. Han skriver en ny plate, det hade hen nok ikke gjort om han ikke hadde vært knust i sorg.

Unnskyld. Han var helt sikker tlei seg over at kameraten døde. Poenget er at denne sceneopptredenen virket innstudert. Det eneste inntrykket den gjorde på meg var at jeg ble uvel.
Antall ord: 373

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

BA. skrev:
misty-gutt skrev:
BA. skrev:Det kan hende foreldrene/vennene/kjæresten/barna hans var glade i denne karen, og skulle likt å ha ham levende en stund til. Det er ikke sikkert de synes det er så OK å høre denne artisten snakke og grine så innstudert om hvordan han ønsket å dø for å omvende ungdom. Hans død omvender neppe en eneste ungdom. Det er isåfall disse krokodilletårene som fører til ungdoms omvendelse.
Nå hadde jo ikke bestevennen hans, McMillan noe med den bilulykken å gjøre. Slikt skjer, og godt at han var frelst da, sier nå jeg.
?

Hva har det med saken å gjøre? Det er da enda godt han ikke tok livet av kameraten for å gjøre penger på det, men jeg har da aldri påstått noe slikt, har jeg?
Nei det kan jeg ikke se at du skulle ha gjort, har heller ikke antydet det. Litt nærtagen nå Ba? Ja ja, det ligger til kjødet, den menneskelige natur. Denne syndenaturen i oss som bare Herren kan frelse oss ifra.
Unnskyld. Han var helt sikker tlei seg over at kameraten døde. Poenget er at denne sceneopptredenen virket innstudert. Det eneste inntrykket den gjorde på meg var at jeg ble uvel.
Det var da leit at du ble uvel. På meg hadde sceneopptredenen hans en positiv effekt.
Antall ord: 228
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
murmel
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 436
Startet: 20 Nov 2006 15:31
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: moss

Innlegg av murmel »

Dette ble litt for mye å lese og sette og sette seg inn i en sen fredag kveld...Kommer tilake senere........ :mozilla_sealed:
Antall ord: 20
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !