snuppedilla skrev:Shanias innlegg er lett å forstå... vanskelig for andre.
noen har større filosofiske anlegg og intelligens, og det kan bety å bevege seg utenfor normale rammer i en diskusjon.
tro er ikke kun et vitenskapelig spørsmål men også utifra et filosofisk perspektiv. og hvem er vi til å forkaste indre viten basert på noe mer enn vitenskap?
så handler det om: på hvilken premisser skal vi diskutere noe? hvilken premisser råder her?
BA: det er ikke opp til kun en deltager her, å hevde rett til å vite når hersketeknikk oppstår? Jeg spør for du påstår jeg bruker hersketeknikk? Er du sikker på at du har helt rett, eller det øye søker det er hva øyet ser og ikke hva som egentlig er?
er det din tro eller ren viten som sier at dette er hersketeknikk.. dine referanser er personlig, men ikke enerådende for hvordan andre oppfatter meg? du kan kun snakke for deg selv og argumenterere for dine påstander, men det kan hende at du bli alene om å synes det? Og hva ønsker du å oppnå i den tro at du har avdekket mine egentlige hensikter? videre saklighet, gjenerobre en tiltro, vinne et diskusjonsmoment? Edel hensikt i å føre tråden tilbake til det du anser som tema? eller skjult hersketeknikk mot meg? hva er egentlig hersketeknikk og har den faste rammer.. eller er det bare betegnelse på adferd som brukes for å ha et overtak? se det kan utarte seg i ulike manifestasjoner.. jeg kan fint si at du bedriver hersketeknik her mot flere enn meg.
ved å nettopp hevde og tro at du har overveiende tyngde i dine svar mot påstander mot at det fins en Gud, tygden jeg referer til er nettopp din blinde tro på vitenskapen som eneste vei å gå for å akseptere noe som helst. Det er også en hersketeknikk.
Husk at hersketeknikk ikke alltid betyr elementer som det du kaller personfokusering...
Tro er ikke kun et vitenskapelig spørsmål, det har ikke noe med vitenskap å gjøre i det hele tatt. Tro er ikke en "indre viten" basert på noe mer enn vitenskap, det er ikke basert på vitenskap i det hele tatt. Vitenskap er noe langt mer enn tro noengang kan bli. Hvis en tro vil vise seg å stemme, så er det ikke lenger tro, det er noe adskillig sikrere, det er vitenskap.
Hvem mener du skal bedømme hva som er hersketeknikk eller ikke? Den som bedriver hersketeknikken? Kanskje enhver som leser tråden kan vurdere det selv? For meg spiller det ingen rolle hva du vil kalle det, jeg opplever det som om du forsøker å psyke meg ut. Andre grunner til å fokusere på min person på den måten du gjør ser jeg ikke.
Påpek gjerne det du mener er hersketeknikk fra min side. Jeg tror nok hersketeknikk benyttes ubevisst. Derfor tror jeg heller ikke jeg er fri for å bruke hersketeknikk, og derfor påpeker jeg også det jeg oppfatter som hersketeknikk fra din side. Ved å bli oppmerksom på det så er det lettere å slutte med det. Vel og merke for den som vil forsøke å diskutere redelig, uten slike triks.
Hvis du regner fakta og logikk som hersketeknikk, så benytter jeg meg mye av hersketeknikk, for det er stort sett fakta og logikk jeg prøver å argumentere med her.
Din fullstendige feilvurdering på slutten av innlegget ditt, tyder på at du enten ikke klarer å lese og forstå noe som ikke stemmer med dine fordommer, eller at du bare ikke ønsker å forstå hva andre sier.