Jeg har opplevd det tre ganger. To ganger på det lille badet vårt og en siste gang nå i dag, mens jeg satt i sofaen i stuen.
Vi bor i et gammelt hus, som vi kjøpte etter at en mann hadde bodd her i ca 40 år.30 år sammen med sin kone og 10 år alene. Det var også han som bygde huset.
Han hadde kun ett bad. Dette er det eneste rommet i huset som vi enda ikke har pusset opp.
Jeg har kjent en intens parfymert duft i dette badet. Det var ikke til å ta feil av; dette dreier seg om en Old Spice eller annen "billig" herreduft. Og det er ikke min manns duft, da vi bruker badet i 2. etg. til dusjing og bading og parfymering.
Kan noen kanskje fortelle meg om dette jeg har opplevd? Er det dette de kaller "avtrykk" fra fortiden?
Hilsen K29
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ sterk duft av manneparfyme her hos meg..
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 03 Aug 2007 08:35
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Østlandet
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Nov 2006 22:22
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: i mitt lille rike
Re: sterk duft av manneparfyme her hos meg..
Dette minner om meg om noe jeg har opplevd tidligere. Det er kanskje det de kaller avtrykk..SoriaMoria skrev:Jeg har opplevd det tre ganger. To ganger på det lille badet vårt og en siste gang nå i dag, mens jeg satt i sofaen i stuen.
Vi bor i et gammelt hus, som vi kjøpte etter at en mann hadde bodd her i ca 40 år.30 år sammen med sin kone og 10 år alene. Det var også han som bygde huset.
Han hadde kun ett bad. Dette er det eneste rommet i huset som vi enda ikke har pusset opp.
Jeg har kjent en intens parfymert duft i dette badet. Det var ikke til å ta feil av; dette dreier seg om en Old Spice eller annen "billig" herreduft. Og det er ikke min manns duft, da vi bruker badet i 2. etg. til dusjing og bading og parfymering.
Kan noen kanskje fortelle meg om dette jeg har opplevd? Er det dette de kaller "avtrykk" fra fortiden?
Hilsen K29
er det bare dette dere merker??
Antall ord: 178
*****Love*****
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Spennende.
Er det noen ventiler i nærheten, sitter lukta kanskje i veggene, eller kan det hende at det er noe annet som lukter? Dere har nok allerede undersøkt slikt..?
Det meste har jo en logisk forklaring, men det kan jo også være som du spør om... "et avtrykk fra fortiden". Har hørt andre fortelle om ikke bare lyder og syn som går igjen, ikke bare poltergeist, men også forskjellige lukter. Og man skal jo ikke se bort ifra dette.
Hva skjer dersom du sprayer litt med din egen parfyme neste gang du kjenner lukta?
Er det noen ventiler i nærheten, sitter lukta kanskje i veggene, eller kan det hende at det er noe annet som lukter? Dere har nok allerede undersøkt slikt..?
Det meste har jo en logisk forklaring, men det kan jo også være som du spør om... "et avtrykk fra fortiden". Har hørt andre fortelle om ikke bare lyder og syn som går igjen, ikke bare poltergeist, men også forskjellige lukter. Og man skal jo ikke se bort ifra dette.
Hva skjer dersom du sprayer litt med din egen parfyme neste gang du kjenner lukta?
Antall ord: 100
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Jan 2007 15:06
- 17
- Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
- Lokalisering: Hordaland
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 1 gang
Om ikke dogme-politiet kommer og arresterer meg så kan jeg i alle fall si att:
Om vi tror på gjenferd som menneskesjeler, så er det du forteller veldig vanlige beretninger.
Opplevelse av gjenferd er veldig ofte lyder. Trinn, dører og annet.
Det er også visuelt syn.
Man ser en skikkelse mere eller mindre tydligt.
Men det er veldig ofte også lukt.
Det rapporteres om tobakkslukt, råtten lukt, og ofte da, parfyme.
I en episode av Danske åndenes makt kjente de først vinlukt, før de identifiserte det noe overaktive tallerkenknusende spøkelset som en klebeånd.
Jeg skal ikke si deg hva det er du lukter.
Og du må i allefall ikke være redd. Det er jo bare lukt.
Om vi tror på gjenferd som menneskesjeler, så er det du forteller veldig vanlige beretninger.
Opplevelse av gjenferd er veldig ofte lyder. Trinn, dører og annet.
Det er også visuelt syn.
Man ser en skikkelse mere eller mindre tydligt.
Men det er veldig ofte også lukt.
Det rapporteres om tobakkslukt, råtten lukt, og ofte da, parfyme.
I en episode av Danske åndenes makt kjente de først vinlukt, før de identifiserte det noe overaktive tallerkenknusende spøkelset som en klebeånd.
Jeg skal ikke si deg hva det er du lukter.
Og du må i allefall ikke være redd. Det er jo bare lukt.
Antall ord: 124
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Jan 2007 15:06
- 17
- Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
- Lokalisering: Hordaland
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 1 gang
En annen ikke så spennende forklaring kan kansje være att :
Er bad i 2.etasje rett over det nede?
Uansett hvordan det er, så er helt sikkert rørsystemet i 2.etasje en forlengelse av det gammle nede.
Ofte får folk drittlukt når de spyler vasken p.ga att luft bobler fra kloakkrørene kommer gjenom vannlåsen undr vasken. Vannet fra vasken renner ut ut i kloakkrørene.
Veldig sannsynlig men ikke sikkert er det att også luftekanalene (rørene), mellom de to badene er sammen. Da er det selfølgelig mulig att lukt fra badene kan blandes.
Brukes et parfyme oppe kan det lukte også nede.
Blandes det flere sorter lukt, kan det oppleves som en ny fremmed lukt.
Er dette umulig, har jeg ikke flere teorier.
Er bad i 2.etasje rett over det nede?
Uansett hvordan det er, så er helt sikkert rørsystemet i 2.etasje en forlengelse av det gammle nede.
Ofte får folk drittlukt når de spyler vasken p.ga att luft bobler fra kloakkrørene kommer gjenom vannlåsen undr vasken. Vannet fra vasken renner ut ut i kloakkrørene.
Veldig sannsynlig men ikke sikkert er det att også luftekanalene (rørene), mellom de to badene er sammen. Da er det selfølgelig mulig att lukt fra badene kan blandes.
Brukes et parfyme oppe kan det lukte også nede.
Blandes det flere sorter lukt, kan det oppleves som en ny fremmed lukt.
Er dette umulig, har jeg ikke flere teorier.
Antall ord: 132
Hide post links |