Hei
jeg fikk noe som jeg mente var støv på noen bilder jeg tok av samboern og unga. Så tenkte jeg rett og slett for framtida og ta bildet av støv i lufta så jeg hadde noe og samenligne med....
Slik at jeg lettere kunne finne ut om det var orbs eller støv...
Så kommer problemet jeg stod på samme sted delja til ei pute så støvføyka stod og knipsa i veg. Men ikke noe på bildet prøver i gjen fra uike vinkler og klarer og banke fram så mye støv at jeg begyner og nyse... ikke noe kommer på bildet...
til slutt lot jeg støvet legge seg på linsa for og se om det blei med på bildet men neida....
Så noen der ute med litt peiling can dere fortelle meg hvordan jeg kan få støvkorn avbilda???
For som sagt jeg trenger det som referanse til andre bilder
Har bilder av ulike typer røyk og slikt det har gått helt fint og ta bildet av
mvh
puma/f
Fakta, teori & skepsis ⇒ fotografering
Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Re: fotografering
Brukte du blitz da?
Husk også på at lufta er full av støv hele tiden (med untak av hyperrenslige hjem selvsagt), og det meste er for fint til å kunne komme med på bildet. Dessuten er det alltid en viss sjanse for at du var "uheldig".
Dette er ikke en ting som lar seg kontrollere så lett.
Prøv å ta bilde en kveld/natt det regner (gjerne bare yr) med blitz, så vil du nok få en del fine "orbs".
Husk også på at lufta er full av støv hele tiden (med untak av hyperrenslige hjem selvsagt), og det meste er for fint til å kunne komme med på bildet. Dessuten er det alltid en viss sjanse for at du var "uheldig".
Prøv å ta bilde en kveld/natt det regner (gjerne bare yr) med blitz, så vil du nok få en del fine "orbs".
Antall ord: 80
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 29 Sep 2006 00:01
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Tranby
- Har takket: 8 ganger
- Blitt takket: 38 ganger
Ja, og regndråper har ofte en hale etter seg, så det ser ut som de beveger seg oppover, så de er veldig fine å ha til å sammenlikne med andre bilder.
Antall ord: 30
Hide post links |
Yupp med blitz uten blits og i ørten ulike vinkler og jadda lol jeg veit at det er støv i lufta konstant... astmatiker ser duKimbara skrev:Brukte du blitz da?
Problemet er nå at jeg har prøvd og ta bildet av støv over lengre persiode med ulike lysforhold m.m.
Fordi jeg vil ha noe og samenligne med når jeg skal se på bilder som påståes og være orbs-
Så ja jeg har bilder av vanndråper snå sand pollen pudder og ei sky av baby pudder.....
Derfor lurer jeg på om det er noen med erfaring fra fotografering som kan gi meg et lite tips....
Som sagt jeg har bilder av vann damp m.m.livingdeaddoll skrev:Ja, og regndråper har ofte en hale etter seg, så det ser ut som de beveger seg oppover, så de er veldig fine å ha til å sammenlikne med andre bilder.
og bildet jeg hadde tenkt på og sammenligne med er tatt innendørs... og siden det ikke er tatt hos fatter en sommer med brodern som står med hageslangen og spyler inne, eller som står med venn pistol eller anna form for spray flaske i nærheten så tviler jeg på det er vann men takk for tipset. Det som er artig og ta bildet av er frossende spindelvev... ikke så lett men grulig artig
puma/f
skal rane en bank og kjøpe seg sjfskamera når ho blir gammel og presenil
Antall ord: 327
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Vel, de som driver med fotografering prøver for enhver pris å UNNGÅ å få støv på linsa eller synlig i bildet, så jeg tror det er vanskelig å få tips om hvordan du kan gjøre det med vilje;) Antakeligvis er det en del forhold som spiller inn.puma/f skrev:Yupp med blitz uten blits og i ørten ulike vinkler og jadda lol jeg veit at det er støv i lufta konstant... astmatiker ser duKimbara skrev:Brukte du blitz da?
Problemet er nå at jeg har prøvd og ta bildet av støv over lengre persiode med ulike lysforhold m.m.
Fordi jeg vil ha noe og samenligne med når jeg skal se på bilder som påståes og være orbs-
Så ja jeg har bilder av vanndråper snå sand pollen pudder og ei sky av baby pudder.....
Derfor lurer jeg på om det er noen med erfaring fra fotografering som kan gi meg et lite tips....
Som sagt jeg har bilder av vann damp m.m.livingdeaddoll skrev:Ja, og regndråper har ofte en hale etter seg, så det ser ut som de beveger seg oppover, så de er veldig fine å ha til å sammenlikne med andre bilder.
og bildet jeg hadde tenkt på og sammenligne med er tatt innendørs... og siden det ikke er tatt hos fatter en sommer med brodern som står med hageslangen og spyler inne, eller som står med venn pistol eller anna form for spray flaske i nærheten så tviler jeg på det er vann men takk for tipset. Det som er artig og ta bildet av er frossende spindelvev... ikke så lett men grulig artig
puma/f
Prøv med litt forskjellige kameraer hvis du har muligheten, og da spesielt billigkameraer med blitzen integrert ganske nærme linsa. Prøv også å ikke bruke så mye støv. Når "orbs" dukker opp på bilder er det sjelden det er mange. Hvis du bruker autofokusen kan det hende kameraet fokuserer på støvet. Prøv med manuell fokus hvis du har muligheten.
Antall ord: 441
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
Har prøvd så godt jeg har kunne med det lille camera jeghar. under ulike lys forhold og vinkler og nå blir jeg snart gal.... lol for jeg får ikke tak i noe sikkelig bildet med støv påKimbara skrev:Vel, de som driver med fotografering prøver for enhver pris å UNNGÅ å få støv på linsa eller synlig i bildet, så jeg tror det er vanskelig å få tips om hvordan du kan gjøre det med vilje;) Antakeligvis er det en del forhold som spiller inn.puma/f skrev:Yupp med blitz uten blits og i ørten ulike vinkler og jadda lol jeg veit at det er støv i lufta konstant... astmatiker ser duKimbara skrev:Brukte du blitz da?
puma/f
Prøv med litt forskjellige kameraer hvis du har muligheten, og da spesielt billigkameraer med blitzen integrert ganske nærme linsa. Prøv også å ikke bruke så mye støv. Når "orbs" dukker opp på bilder er det sjelden det er mange. Hvis du bruker autofokusen kan det hende kameraet fokuserer på støvet. Prøv med manuell fokus hvis du har muligheten.
så plan be er og se om jeg kna komme meginn i et høsehus og knipse bilder der.... hønsehus må vere noe med de mest støvete steder som finnes....
takker for tips jeg skal somle meg til og legge inn om jeg får til og ta bilder av støv
mvh
puma/f
Antall ord: 540
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Det er alltid en viss fare for at kameraet ditt faktisk har ei veldig god linse. Ei god linse kan sørge for å gjøre "orbs" mindre tydelige eller nesten fraværende.puma/f skrev:
Har prøvd så godt jeg har kunne med det lille camera jeghar. under ulike lys forhold og vinkler og nå blir jeg snart gal.... lol for jeg får ikke tak i noe sikkelig bildet med støv på
så plan be er og se om jeg kna komme meginn i et høsehus og knipse bilder der.... hønsehus må vere noe med de mest støvete steder som finnes....
takker for tips jeg skal somle meg til og legge inn om jeg får til og ta bilder av støv
mvh
puma/f
Antall ord: 132
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1431 ganger
- Blitt takket: 1724 ganger
- Kjønn:
Den aller viktigste årsaken til om et kamera "fanger støv" - er avstand mellom blitz og linse !
For bare etpar dager siden ( den 17 ) tok jeg disse bildene i en annen sammenheng,
og her ser vi TYDELIG forskjell, før og etter at jeg ristet en frotte badekåpe ved trappenedgangen hos meg :
FØR jeg ristet badekåpa :
Orginalbilde: http://aa-mot.no/pnb/pre_badekaape.jpg
Etter at jeg ristet badekåpa :
Orginalbilde : http://aa-mot.no/pnb/etter_ristet_badekaape.jpg
Og her er det BARE STØV som er årsak !
Kansje på tide at badekåpa får en tur i vaskemaskinen ;-)
Uansett ; dette viser tydelig forskjell på bilder, med og uten støv.
( såsant jeg da ikke ristet løs noen spøkelser fra badekåpa da... ;-) )
mvh Asbjørn
For bare etpar dager siden ( den 17 ) tok jeg disse bildene i en annen sammenheng,
og her ser vi TYDELIG forskjell, før og etter at jeg ristet en frotte badekåpe ved trappenedgangen hos meg :
FØR jeg ristet badekåpa :
Orginalbilde: http://aa-mot.no/pnb/pre_badekaape.jpg
Etter at jeg ristet badekåpa :
Orginalbilde : http://aa-mot.no/pnb/etter_ristet_badekaape.jpg
Og her er det BARE STØV som er årsak !
Kansje på tide at badekåpa får en tur i vaskemaskinen ;-)
Uansett ; dette viser tydelig forskjell på bilder, med og uten støv.
( såsant jeg da ikke ristet løs noen spøkelser fra badekåpa da... ;-) )
mvh Asbjørn
Antall ord: 136
Hide post links |