For ikke så lenge siden overnattet noen venner og jeg på City Hotel i Oslo. Det var et veldig hyggelig sted (og selv om vi var litt skeptiske så vil jeg anbefale et opphold der), men vi følte alle en slags negativ energi inne på det rommet vi bodde på. En av mine venner klarte ikke å sove i det hele tatt og tidlig på morgenen ble den andre vekket av en lyd, og da våknet jeg også. Hun klarte å sovne igjen mens vi andre ble sittende våkne resten av natten, før vi til slutt måtte komme oss ut.
Senere den dagen fortalte hun som var blitt vekket at hun hadde sett skyggen av jente sitte på kanten av sengen til hun som ikke kunne sove. Den neste natta startet greit men utpå morgenen ble hun samme som ikke kunne sove den første natten vekket av at noen drev og dyttet borti henne. Men ingen av oss andre var våkne.
Selv følte jeg hele tiden at det var vanskelig å gå i den delen av rommet, som om jeg var ute og gikk på et dekk, og inne badet følte jeg meg nesten sjøsyk. Den innerste gangen var heller ikke så grei å være i. Fikk en guffen følelse da jeg var der.
Vi bare lurer på hva det kan ha vært...
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Hotellrom
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 19 Nov 2007 21:19
- 17
-
- Standard bruker
- Startet: 22 Aug 2007 23:15
- 17
- Blitt takket: 2 ganger
Senest i går så jeg et program på national geographic channel hvor man beviste at noen typer infralyd, altså lyd som har så stor bølgelende at bl.a. mennesker ikke kan høre det, stimulerer hjernen til frykt. Hjernen har altså en måte å oppfatte disse vibrasjonene uten å gå via øret. Sånne lyder oppstår bl.a. av store rør, som fungerer som forsterkere for i utgangspunktet mindre lyd. Teamet i programmet testa ut dette på et såkalt hjemmsøkt sted, og sannelig var det ikke veldig høy konsentrasjon av nettopp denne infralyden som gjør at vi føler oss redde. Det var ikke spøkelsene som ga den ekle følelsen, det var infralyden.
Antall ord: 122
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 17 Sep 2006 01:35
- 18
- Kjønn (valgfri): hokatt
- Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
- Har takket: 668 ganger
- Blitt takket: 1057 ganger
Du sier noe der, problem...
KrisKras, du skal ikke se bort ifra at det var mye infralyd der dere bodde.
KrisKras, du skal ikke se bort ifra at det var mye infralyd der dere bodde.
Kilde: http://www.stoyforeningen.no/node/450Foreløpige resultater av undersøkelser om hvordan mennesker i høyhus (tyve etasjer eller mer), i biler og på flyplasser påvirkes af infralyd, er lagt frem. De antyder at mennesker som utsettes for infralyd føler seg svimmel og uvel, ofte får vondt i hodet, lett blir trette og har søvnproblemer. Dette er tilfelle selv om intensiteten av infralyden er relativt svak (80-90 dB). Flere sa at de følte seg sjøsyke.
Antall ord: 105
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 25 Nov 2006 13:44
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Elverum
- Blitt takket: 1 gang
Jeg så på det programmet selv. To spøkelsesjegere skulle utforske den kontorplassen som var blitt nedlagt. Folk hadde sett skygger bevege seg og mange turte ikke å gå inn i visse deler av bygningen.problem skrev:Senest i går så jeg et program på national geographic channel hvor man beviste at noen typer infralyd, altså lyd som har så stor bølgelende at bl.a. mennesker ikke kan høre det, stimulerer hjernen til frykt. Hjernen har altså en måte å oppfatte disse vibrasjonene uten å gå via øret. Sånne lyder oppstår bl.a. av store rør, som fungerer som forsterkere for i utgangspunktet mindre lyd. Teamet i programmet testa ut dette på et såkalt hjemmsøkt sted, og sannelig var det ikke veldig høy konsentrasjon av nettopp denne infralyden som gjør at vi føler oss redde. Det var ikke spøkelsene som ga den ekle følelsen, det var infralyden.
Skyggene viste seg å være billys fra biler som kom ut fra tunnelen som lå rett foran plassen, og at folk ble redde var pga det ventilasjonssystemet i tunnelen. Den ble en enorm forsterker av infralyd, akkurat som du fortalte om store rør.
Antall ord: 202
Søstra mi er DOMONSTRET!!!!
Hide post links |