Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerDen suverene hjelper

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Carman
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 50
Startet: 27 Okt 2007 22:30
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oppland

Innlegg av Carman »

misty-gutt skrev:For ordet om korset er vel en dårskap for dem som går fortapt, men for oss som blir frelst, er det en Guds kraft. 1 Kor. 1, 18.

At denne Guds frelsesvei var, en dårskap for det naturlige menneske, det visste Paulus vel av egen erfaring, han som hadde vært en skriftlærd og en fariseer. Der hvor det naturlige menneske i det hele tatt tenker på noen personlig Gud, der er Han også noe veldig og stort, og høyt hevet over skapningen. Derfor må også Hans frelsesvei være noe høyt å heve seg, og strekke seg imot. En vei som bare de mest karakterfaste, «gode» og skarpsindige har mulighet til å nå frem på.

Men en Gud som stiger ned og blir menneske, underlegger seg våre kår i alle deler, for så å dø som en illgjerningsmann på et kors, for derved å sone for våre synders skyld, at det skulle være Guds frelsesvei, nei, det er dårskap.

Men, vitner den som har fått grepet det, sammen med Paulus - for oss som blir frelst, er det en Guds kraft!

Det er viktig i mange sammenhenger når en leser Guds ord, at det går opp for en hvor trykket i setningen ligger. Og legg nøye merke til hvor trykket ligger her, nemlig, på det lille ordet - DET! For oss - er DET en Guds kraft. Og hva er så det? Det er ordet om korset! Og er det en Guds kraft til frelse, ja, så er det ikke noe annet! Andre ting kan være viktige nok i sin sammenheng, men bli oss til helliggjørelse og frelse kan det ikke.

Det ligger et alvor for oss alle i dette Paulus' utsagn, at det er en dårskap for det naturlige menneske, det som går fortapt. Vi har alle dette i oss fra vår naturlige fødsel av, at vi vil legge noe til ordet om korset, for det er og blir en dårskap for oss, når det skal prøves med forstanden. Men når Herren ved sin Ånd har fått åpenbare det for hjertet, da ser vi - dette er Guds kraft.

Det er det himmelske syn, som Paulus vitnet om for kong Agrippa. Det han ikke ble ulydig imot. Ap.gj. 26,19.

Slik også for enhver troende. Det er dette en fremfor alt må få holde fast ved, om en da ikke er blitt sløv og er begynt å bli liggende etter. Da blir en et lett bytte for ulven. Den tar først og fremst det syke som ikke lenger makter å holde tritt med flokken.

Dette himmelske syn, er det, som er en så stor forargelse for det naturlig religiøse, og fremfor alt for det kristelig religiøse menneske, som raser imot det. Bare tro, bare tro, blir det sagt i en foraktelig tone, ja, det er vel en lettvint vei. Men det de ikke begriper, er at troen i seg selv er en Guds gjerning og verk i et menneske. Derfor har den også så stor virkning! Det har skjedd noe guddommelig med det menneske som er kommet til tro. Bare se på verden omkring deg - det er vel naturlig å fable om en gud, men det faller så visst ikke naturlig å tro evangeliet. Det er en dårskap!

Men det er dette djevelen fører et stormløp imot, det himmelske syn, det eneste han frykter, for å få deg til å gjøre noen innrømmelse. Så har du slått inn på fornektelsens vei.

Det var også her pavekirkens press på Luther lå, om han bare ville fire noe på dette. Også de forkynte Kristus, nåden og troen, men i motsetning til Luther, manglet de det ene ordet - alene! Det gjorde i virkeligheten hele forskjellen! Dette er noe å merke seg for oss også i dag.

Det er her anstøtet ligger, men hør hva ordet forkynner om det - for dem som går fortapt. Men for oss som blir frelst, er det en Guds kraft.
Stans nøye for det, under bønn til Gud, du som tenker at dine synder og svik er så store og mange, og du selv er av en slik art, at det ikke kan være for deg dette som har med kristendom og frelse å gjøre. Ordet om korset er en Guds kraft til frelse, vitner Guds ord. Hva utførte så Jesus på dette foraktede korset? Han var der nettopp for syndens og din naturs arts skyld! Dette er altså veien Guds ord anviser deg, du som aldri får noen skikk på det, selv om du har både ønsket, bedt og prøvd. Jesus Kristus og Ham korsfestet! I dag, som den første gang du kom til troen, for den tusende, som for den første synd!

La ikke ditt hjerte få dåre deg til å betrakte Guds visdom (1 Kor. 1,24-25) som dårskap og gå fortapt, men hold urokkelig fast ved bekjennelsen av vårt håp, for Han er trofast som gav løftet. Hebr. 10,23

http://www.ekris.net/prekestolen/andre/ordetom.htm
Yawn!!! Du er bare full av piss! Om du er den onde selv og prøver å omvende meg til satanisme så kunne du ikke gjort en bedre jobb! Maken til vissvass og bullshit har jeg virkelig ALDRI vært borti! Ikke EN ENESTE fornuftig setning har det kommet ut av deg! Ikke ett eneste svar på noe av det vi har spurt deg om! Du er sjokkerende elendig som både predikant og medmenneske! Vi ses der nede, lille venn, så kan vi brenne denne boka di så vi slipper å høre mer om den.... Jeg er definitivt IKKE antikristen, men om noen hiver flere bibelord på meg nå så spyr jeg guds helligdom i vinkel tror jeg!

I fjor jul hadde jeg en stor diskusjon med en fyr som hadde lagd seg juledekorasjon av et oppnedkors. Jeg tvang han til å ta det ned. Men i år tror jeg jaggu jeg skal hjelpe han å henge det opp igjen.....!!
Antall ord: 1026

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.



I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Ordspr 16:18 Forut for undergang går overmot, og forut for fall stolt mot.

Ordspr 17:19 Den som elsker trette, elsker synd; den som gjør sin dør høi, søker sin egen undergang.

Ordspr 31:6 Gi sterk drikk til den som er sin undergang nær, og vin til den som er bedrøvet i sjelen!
Skal man unngå en evig undergang, da er Jesus Kristus, Guds Sønn det eneste alternativet ethvert menneske kan få, for det finnes ingen andre som kan frelse.

Uanstt hva dere sier, så ønsker jeg dere alt godt. Guds nåde være med dere alle!!
Antall ord: 108
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

misty-gutt skrev:
Ordspr 16:18 Forut for undergang går overmot, og forut for fall stolt mot.

Ordspr 17:19 Den som elsker trette, elsker synd; den som gjør sin dør høi, søker sin egen undergang.

Ordspr 31:6 Gi sterk drikk til den som er sin undergang nær, og vin til den som er bedrøvet i sjelen!
Skal man unngå en evig undergang, da er Jesus Kristus, Guds Sønn det eneste alternativet ethvert menneske kan få, for det finnes ingen andre som kan frelse.

Uanstt hva dere sier, så ønsker jeg dere alt godt. Guds nåde være med dere alle!!
Jeg tar en evig undergang to go!
Og en stor big mac med cola.
Antall ord: 125

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Carman
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 50
Startet: 27 Okt 2007 22:30
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oppland

Innlegg av Carman »

Sol@ngelica skrev:
misty-gutt skrev:
Ordspr 16:18 Forut for undergang går overmot, og forut for fall stolt mot.

Ordspr 17:19 Den som elsker trette, elsker synd; den som gjør sin dør høi, søker sin egen undergang.

Ordspr 31:6 Gi sterk drikk til den som er sin undergang nær, og vin til den som er bedrøvet i sjelen!
Skal man unngå en evig undergang, da er Jesus Kristus, Guds Sønn det eneste alternativet ethvert menneske kan få, for det finnes ingen andre som kan frelse.

Uanstt hva dere sier, så ønsker jeg dere alt godt. Guds nåde være med dere alle!!
Jeg tar en evig undergang to go!
Og en stor big mac med cola.
Henger meg på her! Men vil ha McChicken! Og McPommesFrites med extra McSalt! Amen!
Antall ord: 142

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Ikke alltid kommer det mirakler. Ikke alltid skjer det en ber om, og heller ikke på den måten en ønsker. Men det er godt å vite for visst at enten jeg lever, eller jeg dør, så hører jeg Herren til.

Noen ganger skjer slikt: http://www.youtube.com/watch?v=Chx6s3qX ... re=related
Antall ord: 55
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Hehe. Ja noen ganger må man planlegge godt hvordan man skal fortelle og når man skal prøve å grine.

Jeg føler med denne vennens pårørede som må oppleve at McMillan utnytter ulykken på sin sceneopptreden.
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

BA. skrev:Jeg føler med denne vennens pårørede som må oppleve at McMillan utnytter ulykken på sin sceneopptreden.
Saken er, om man hører godt etter, at bestevennen til McMillan ba om vekkelse blandt ungdommen om han så selv skulle miste livet. Vel, han døde samme kveld han hadde bedt den bønnen, men ved bestevennens sang kom mange til omvendelse og tro på Jesus kristus. Her kan en vel si at Guds veier er uransaklige.

Hva de pårørende sier vet jeg ikke, men jeg er overbevist at han som døde i troen på sin Frelser, hadde bifallt bestevennens andre del av hans bønn, å lede ungdom til frelse.

Vi kristne lever ikke bare for oss selv:
For ingen av oss lever for seg selv, og ingen dør for seg selv;

for om vi lever, så lever vi for Herren, og om vi dør, så dør vi for Herren; enten vi da lever eller vi dør, hører vi Herren til.
Antall ord: 172
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

misty-gutt skrev:
BA. skrev:Jeg føler med denne vennens pårørede som må oppleve at McMillan utnytter ulykken på sin sceneopptreden.
Saken er, om man hører godt etter, at bestevennen til McMillan ba om vekkelse blandt ungdommen om han så selv skulle miste livet. Vel, han døde samme kveld han hadde bedt den bønnen, men ved bestevennens sang kom mange til omvendelse og tro på Jesus kristus. Her kan en vel si at Guds veier er uransaklige.

Hva de pårørende sier vet jeg ikke, men jeg er overbevist at han som døde i troen på sin Frelser, hadde bifallt bestevennens andre del av hans bønn, å lede ungdom til frelse.

Vi kristne lever ikke bare for oss selv:
For ingen av oss lever for seg selv, og ingen dør for seg selv;

for om vi lever, så lever vi for Herren, og om vi dør, så dør vi for Herren; enten vi da lever eller vi dør, hører vi Herren til.
Det verste er at fyren var så hjernevasket at han faktsik utsatte seg for den situasjonen med tillit til religionen sin - i den tro at enten ville han overlever eller så ville han dø og en hel generasjon ungdommer ville bli vekket på grunn av hans død. Og det verste som kunne skje det skjedde, han ble drept, han ble ikke reddet - og ingen generasjon med ungdommer ble vekket.

Kun en gjeng som på grunn av vennskapet med ham holder dette i livet, ble vekket - eller de sier vel at de ble det i frykt for å innse hvor tragisk denne hendelsen var.

Uff - utrolig trist. Men så sykt kan det faktisk bli.
Antall ord: 288

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Globeline skrev:Det verste er at fyren var så hjernevasket at han faktsik utsatte seg for den situasjonen med tillit til religionen sin - i den tro at enten ville han overlever eller så ville han dø og en hel generasjon ungdommer ville bli vekket på grunn av hans død.
Nei, her er det ikke snakk om en religion, for ingen religioner kan frelse noen mennesker i det hele tatt. Han ba sin bønn i troen på sin Frelser, den viktigste personen for all tid og evighet, Jesus Kristus.
Og det verste som kunne skje det skjedde, han ble drept, han ble ikke reddet - og ingen generasjon med ungdommer ble vekket.
Han døde i en bilulykke samme kveld som han ba den bønnen ja, men han var frelst og fikk reise hjem til Gud. Gleder meg foresten til å hilse på ham når min tur kommer.

Mange ungdommer ble vekket og frelst ved å høre om dette, ved vitnesbyrdet i sangen til bestevennen sin noen år etter hans død. Og hvem vet, kanskje det ennå er mennesker derute som blir grepet i sitt hjerte av historien og kommer til frelse. Jeg tror det. :)
Uff - utrolig trist. Men så sykt kan det faktisk bli.
Kommer ann på ørene som hører og øynene som ser, det, Globeline.
Antall ord: 220
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

misty-gutt skrev:
Globeline skrev:Det verste er at fyren var så hjernevasket at han faktsik utsatte seg for den situasjonen med tillit til religionen sin - i den tro at enten ville han overlever eller så ville han dø og en hel generasjon ungdommer ville bli vekket på grunn av hans død.
Nei, her er det ikke snakk om en religion, for ingen religioner kan frelse noen mennesker i det hele tatt. Han ba sin bønn i troen på sin Frelser, den viktigste personen for all tid og evighet, Jesus Kristus.
Og det verste som kunne skje det skjedde, han ble drept, han ble ikke reddet - og ingen generasjon med ungdommer ble vekket.
Han døde i en bilulykke samme kveld som han ba den bønnen ja, men han var frelst og fikk reise hjem til Gud. Gleder meg foresten til å hilse på ham når min tur kommer.

Mange ungdommer ble vekket og frelst ved å høre om dette, ved vitnesbyrdet i sangen til bestevennen sin noen år etter hans død. Og hvem vet, kanskje det ennå er mennesker derute som blir grepet i sitt hjerte av historien og kommer til frelse. Jeg tror det. :)
Uff - utrolig trist. Men så sykt kan det faktisk bli.
Kommer ann på ørene som hører og øynene som ser, det, Globeline.
Ja, du sier du gleder deg til å møte ham når din tur kommer, men jeg kan banne på at om noen rettet et geværløp mot tinningen din hadde du grått dine bitre tårer og vært svak i troen.

Dessuten snakker du som en slave som er totalt avhengig av mesteren sin. Et lite barn som er hjelpesløst uten mesteren sin. At noen vil tillate seg å kaste bort livet ved å føle at man tilhører en fiktiv gud, og at alt man gjør skal stilles til ansvar overfor denne guden, og at ingenting i livet er noe viktig i forhold til denne guden...det synes jeg bare vitner om et sykt sinn.

Mennesker som hører stemmer eller er schizofrene får behandling, mens de som snakker med Gud og Jesus går rundt i samfunnet uten tilbud om hjelp. Jeg syns det er trist.
Antall ord: 377
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dr. Doktor
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 498
Startet: 10 Feb 2007 23:12
17
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Dr. Doktor »

Kimbara skrev:Mennesker som hører stemmer eller er schizofrene får behandling, mens de som snakker med Gud og Jesus går rundt i samfunnet uten tilbud om hjelp. Jeg syns det er trist.
I dagens pragmatiske psykologi vil definisjonen av syk være at man ikke fungerer i samfunnet. Det har derfor ikke noe å si at misty-boy snakker med jesus så lenge han gjør jobben sin, ikke begår noen lovbrudd og ikke er til fare for seg selv eller andre. Utover dette bør heller ikke staten legge noen restriksjoner på en persons privatliv. Personvern og respekt for enkeltindividet er nøkkelord her.
Sist redigert av Dr. Doktor på 21 Nov 2007 02:45, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 108

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Dr. Doktor skrev:
Kimbara skrev:Mennesker som hører stemmer eller er schizofrene får behandling, mens de som snakker med Gud og Jesus går rundt i samfunnet uten tilbud om hjelp. Jeg syns det er trist.
I dagens pragmatiske psykologi vil definisjonen av syk være at man ikke fungerer i samfunnet. Det har derfor ikke noe å si at misty-boy snakker med jesus så lenge han gjør jobben sin, ikke begår noen lovbrudd og ikke er til fare for seg selv eller andre. Staten bør heller ikke blande seg her. Personvern og respekt for enkeltindividet er nøkkelord her.
Men tilbudet er ikke der, da religion er allment akseptert, og ikke sees på som det det virkelig er. Så fort en vrangforestilling angår store deler av verdens befolkning, får egne bøker og blir kalt "religion" er det ikke lenger sykt, det er "personlig tro".
Antall ord: 153
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dr. Doktor
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 498
Startet: 10 Feb 2007 23:12
17
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Dr. Doktor »

Alle religiøse som føler de har er et problem kan jo gå til psykolog hvis de vil. Men så lenge de er funksjonelle medlemer av samfunnet, så er det ikke statens oppgave å klassifisere dem som syke.
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Kimbara skrev:Ja, du sier du gleder deg til å møte ham når din tur kommer, men jeg kan banne på at om noen rettet et geværløp mot tinningen din hadde du grått dine bitre tårer og vært svak i troen.
Hva er vel et geværløp i sammenligning mot Jesus?? Intet nei!!

Men nå har jeg alt stått ansikt til ansikt med døden. Riktignok ikke ved et geværløp men med en kniv som ble stukket inn i min kropp, med bla. pungtert lunge som en av følgene. Ble og stukket inn til beinet i øvre del av høyre lår av gjerningsmannen. Han er foresten tilgitt av hele mitt hjerte, og jeg ønsker ham kun frelse. Mistet og ca 4 liter med blod. Dette skjedde da jeg ennå var ufrelst, og levde "livets glade dager" Den fysiske smerten var faktisk som intet å regne, det verste var den kraftige dødsangsten som kom over meg, og hjelpesløsheten over sjokket som jeg visste mine pårørende ville føle, og som jeg ikke da hadde kunne gjort noe med for å lindre. Men nå er Gud kjærlighet og full av nåde, jeg kom meg og fikk ikke noen mén av episoden.

Idag er jeg frelst og rede til å møte døden når den en dag kommer. Ja, jeg sier det samme som min bror Paulus:
Fil 1:21 For meg er livet Kristus og døden en vinning
Synes denne versjonen av sangen til John Mark McMillan - HOW HE LOVES US - også er kjembebra. Den blir sunget av en ung jente her: http://www.youtube.com/watch?v=xWnvBM40 ... re=related

Jesus frelsesverk er det beste budskap både til unge og gamle enn i dag og for den tid som ennå gjenstår til hans annet komme til vår jord.

INGEN OVER OG INGEN VED SIDEN, HAN ER DEN ENESTE SOM KAN GI OG GIR DEN SOM VIL OG TAR IMOT, INTET RINGERE ENN FRELSE.
Antall ord: 345
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Dr. Doktor skrev:Alle religiøse som føler de har er et problem kan jo gå til psykolog hvis de vil. Men så lenge de er funksjonelle medlemer av samfunnet, så er det ikke statens oppgave å klassifisere dem som syke.
Hvis en schizofren hadde kommet for å prøve å gjøre deg schizofren, eller en gruppe mennesker med tvangstanker prøvde å overbevse deg om at du må henfalle til å vaske deg med Zalo 67 ganger daglig for å ikke dø...da ville det fort blitt snakk om tvangsinnleggelse eller liknende.
Men når religiøse fanatikere som misty-gutt sprader rundt med sine tvangstanker, og prøver å frelse,som over her, så ansees det kun som "personlig religion" og vernes om av religionsfrihet og ytringsfrihet. Det jeg mener er at religion i så ekstrem form ikke ansees som sykt, og det er feil.

Jeg ville snarest rådet misty-gutt til å søke hjelp, men siden han er religiøs ville han nok ikke fått noen diagnose, og heller ikke hjelp til å se problemet sitt.
Antall ord: 175
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links