Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderÅnder i tidligere hjem

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Kamma_2
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Nov 2007 18:42
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Hamar

Ånder i tidligere hjem

Innlegg av Kamma_2 »

Som dere kan se på datoen jeg ble registrert, så er jeg altså ny her.
Tenkte jeg da kunne poste litt om mitt gamle hjem som jeg ble oppvokst i. Dette var vel i bunn og grunn da jeg begynte å bli litt nyskjerrig på emnet.

Jeg selv har ikke oppdaget noe som kan kan komme på i det huset, men det kan ha noe med at jeg var veldig liten.
Min far har ved fler anledninger hørt fottrinn ovenpå og trodd det var meg, men etter å ha gått opp for å sjekke, så har jeg altså ikke vært der.
Det skal ha vært veldig mye aktivitet i trappen, men gjennferdet som skal være min oldemor har aldri vist seg for noen av oss.

Det hele toppet seg da vi solgte huset for 5 år siden. Dette var første gangen i historien huset var eid av noen utenfor min familie. Mine besteforeldre bor like ved siden og det var mor til min bestefar som eide huset fra det var bygget til vi kjøpte det.
Det merkelige var at i huset vi kjøpte bare noen hundre meter nedenfor og i gamlehuset skjedde det åndelig aktivitet de første dagene og de forekommer enda.

Damen som kjøpte huset vårt hadde lenge lett etter ett hus på landet eller i mer roligere strøk. En kveld hun skulle opp i seng, så kjenner hun er ubehagelig følelse på kroppen at noe vil skje. I det hun går opp siste trappen så står det en gammel dame, ikke så veldig høy i kledd en nattkjole, litt grå aktig og utydelig som lukker vinduet på soverommet. Hun kunne se denne damen (Oldemor) rimelig detaljert utifra den utydeligheten hun viste seg i.

Dagen etter var damen (som kjøpte huset) på besøk hos bestemor og bestefar som ved nevnt tidligere, er naboer. I stuen der henger det ett bilde av oldemor og damen reagerte kraftig på det bildet og fortlate; "Henne så jeg lukke vinduet i går kveld".
Damen fortalte at hun ikke så helt lik ut som hun var på bildet og at hun var litt tynnere og det stemmer veldig godt overens med hvordan hun var da hun døde siden bildet var tatt noen få år før hun døde.
Hun fortalte hvilke klær hun hadde på seg utfra de hun så og bestefar kunne bekrefte at dette var nattkjolen hennes som hun har brukt så lenge han kunne huske.

Første kvelden i vår nye hjem ville vi oppleve noe av det vi hadde levd med i vår gamle hjem. Til og med jeg skulle få oppleve det denne gangen.
Vi satt nede i stuen og så på tv i det jeg hører en slags dunking. Jeg fokuserer på den og hører at det ikke er dunking, men tunge fottrinn ovenpå. Jeg skrur av lyden og vi kan stå nede å høre "noe" gå ovenpå. I andre etasje er det bare to soverom, så det er ikke så stort. Jeg går opp for å se, mens min far får ut for å se. Ingen å se noe sted.

Etter denne opplevelsen har ikke jeg oppdaget noe, men min far har soverom like ved badet og han har fortalt at noen ganger om nettene kan han høre at noen romsterer der inne. Han tror at det er oldemor som har fulgt etter oss, men vi kan ikke bevise dette siden denne "tingen/ånden" ikke viser seg.

Tilbake til gamlehuset vårt, så vet vi ikke helt hvorfor oldemor går igjen der, men da denne damen kjøpte huset, så hadde hun en litt satanistisk datter som kunne finne på mange sprell, som og tenne bål på gulvet i soverummet, noe jeg tror oldemor ikke likte veldig godt og at hun går igjen for å passe på huset. Er tross alt første gangen i historien huset er i hendene til noen utenfor familien.

Hvem og hva som skjer her vi bor nå, vet jeg ikke, men jeg husker en gammel dame som bodde her da jeg var liten. Det bodde en familie her i mellomtiden før vi kjøpte huset, så jeg vet ikke om denne gamle damen er død. Kanskje det ville gi en forklaring.

Det er også ikke første gangen en oldemor forfølger noen i denne familien. Mitt søskenbarn og familien hans har følt parfyemen av oldemoren sin i trappene der og nå som han har fått barn og flyttet, så skjer det ting der også.

Kanskje våre oldemødre vil passe på oss?
Antall ord: 783
Remember, if you’re headed in the wrong direction, God allows U-turns!
You can tell more about a person by what he says about others than you can by what others say about him

-Kamma_2

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MysticFan
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 13 Mai 2007 00:59
17
Lokalisering: Ved siden av Nabo`n

Innlegg av MysticFan »

Laaang, men bra historie:) Ånder kan følge deg hvor enn du flytter så det er ikke rart HVIS oldermoren din var i ditt nye hus...Men lykke til videre:)
Antall ord: 30
Mennesker har fått en fantastisk og mektig gave, og det er tanken. Hold styr på den så går alt bra:)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kamma_2
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av Kamma_2 »

Blir alltid langt når jeg skriver ; )

Jeg selv har ikke opplevd noe mer her, men vet at oldemor går igjen i gamlehuset enda.
Er det mulig at hun går igjen i to hus? Det er ikke langt unna her vi bor nå.
Antall ord: 45
You can tell more about a person by what he says about others than you can by what others say about him

-Kamma_2

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MysticFan
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av MysticFan »

Kamma_2 skrev:Blir alltid langt når jeg skriver ; )

Jeg selv har ikke opplevd noe mer her, men vet at oldemor går igjen i gamlehuset enda.
Hmmm...Jeg vet ikke helt, men det kan være to ånder. Er du helt sikker på at det er oldemoren din som spker begge plasser??

MysticFan
Antall ord: 75
Mennesker har fått en fantastisk og mektig gave, og det er tanken. Hold styr på den så går alt bra:)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MysticFan
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av MysticFan »

Kamma_2 skrev:Blir alltid langt når jeg skriver ; )

Hmmm...det kan være to ånder, men er du sikker på at det er oldemoren din som spøker i begge husene??

MysticFan
Antall ord: 72

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kamma_2
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av Kamma_2 »

Nei, er ikke helt sikker på det. Og siden det fortsatt høres fottrinn i trappene og ovenpå i vårt gamle hus, så regner jeg da med at det ikke er en annen enn oldemor siden hun er den eneste som har gått igjen der.

Jeg bare lurer på om den som går igjen her kan være den gamle damen som bodde her da jeg var liten.
Skal undersøke litt om eierskap av dette huset.

Skulle veldig gjerne lært meg å kommunisere med den åndelige verden, men dette er noe jeg vil ha noen med erfaring til å demonstrere.
Antall ord: 103

-Kamma_2

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links