Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerDen suverene hjelper

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

Men mirakler skjer jo også i "vår" tro. Så hvem vet hva som er best. Hvilket mirakel er det beste?

Dere har ikke glemt denne vel?
http://www.youtube.com/watch?v=cqUAluDvuU4
Antall ord: 34

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Shania skrev:Oh Misty boy.....
Når du bruker mirakler som argument for din kristne tro, så blir jeg nesten kvalm.
Mirakler hører med. Men det er trist at du føler slik du gjør om dette. Jeg legger ut en vakker sang til deg, Shania, kanskje du vil føle deg bedre etter at du har hørt den? :)

Master Of The Wind: http://www.youtube.com/watch?v=bRYwE6HzsKk
Antall ord: 73
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

misty-gutt skrev:
BA. skrev:F.eks. er ikke antibiotika medisin for kronisk nyresvikt, noe som tilsier at det også var andre sykdommer inne i bildet.
Antibiotikan ble gitt mot betennelsen i kroppen, ikke mot den kroniske nyresvikten.

---8<---
Dette var kun et eksempel på at du ikke har gitt all relevant informasjon. Det du har skrevet er sikkert sant, men det beskriver kun en side av saken. De fem andre sidene er like viktige dersom en vil finne ut hva som virkelig hendte.

Poenget er likevel ikke akkurat denne saken. Poenget er at kristne har lang tradisjon for å lyve og dikte opp historier, for så å utgi dem for å være sanne. Ganske mange har jeg avslørt her på forumet.

Slike historier som den du forteller om deg selv er ikke kontrollerbare, så det ene er at du kan lyve så mye du vil uten at noen kan oppdage det, men du kan også fortelle sannheten, og sile ut akkurat hvilke deler av sannheten du ønsker å dele med andre.

Ofte er det vel slik at man forteller historien slik man husker den, og man glemmer ofte det som ødelegger for en god historie, og så husker man kanskje litt ekstra som gjør historien litt mer spektakulær. :)
Antall ord: 209

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

BA. skrev:
misty-gutt skrev:
BA. skrev:F.eks. er ikke antibiotika medisin for kronisk nyresvikt, noe som tilsier at det også var andre sykdommer inne i bildet.
Antibiotikan ble gitt mot betennelsen i kroppen, ikke mot den kroniske nyresvikten.

Dette var kun et eksempel på at du ikke har gitt all relevant informasjon. Det du har skrevet er sikkert sant, men det beskriver kun en side av saken. De fem andre sidene er like viktige dersom en vil finne ut hva som virkelig hendte.
Vel, jeg har nå presisert at antibiotikaen ble gitt for behandling av den kraftige betennelsen, infeksjonen i kroppen, men at bakdelen ved behandlingen var at de alt dårlige nyrene kunne ta ytterlige skade av medisineringen, noe som også skjedde, ja de sluttet helt å fungere. Legen forklarte dette og sa at om hun ikke fikk antibiotikaen så ville hun dø pga. betennelsen og de komplikasjoner som ville oppstå, og at det eneste håp var å prøve med intravinøs antibiotika, men at utfallet av behandlingen ikke kunne garanteres bli vellykket, noe det altså ikke ble etter legevitenskapens metoder. Må tilføye at de gjorde nå så godt som de kunne da, men det holdt altså ikke.

Det er mange vitner til dette mirakelet. To av beboerne ved hjemmet var inne og tok farvel med den døende som da var i en bevistløs tilstand, sterke følelser var i sving. Også pleiere og pårørende fulgte hendelsesforløpet. Ingen kan fatte og begripe at vedkommende i et nu frisknet til, og idag har det helt utmerket. Ved vår forbønn grep altså Herren selv inn, og det skjedde søndagskvelden den 4 november.

Men det er snakk om TRO, ikke viten på forhånd. Og den som ikke vil tro får bare la det være da. Her er iallefall noen ord fra den levende Gud:
Mark 11:24 Derfor sier jeg dere: Alt det dere ber om og begjærer, tro bare at dere har fått det, så skal det vederfares dere.
Jeg valgte å tro Guds Ord, og det skjedde! :D Halleluja!! :mozilla_smile:
Antall ord: 355
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

La meg få spørre deg om noe, Misty-Gutt...

Hva er galt med logisk tenking? Hva er galt med å tenke litt selv, istedet for å sluke rått det religiøse skrifter forteller deg? Hvorfor denne blinde troen?

Du skriver som en innbarka predikant, med teatralske utspill i skriftlig form. Dette forteller meg at du enten er såpass usikker på deg selv at du er nødt til å ty til overdrivelse for å definere hvem du er og hva du tror, eller prøver å frelse folk. Du kan gjerne si jeg kommer med personangrep nå, men jeg har ennå til gode å se seriøsiteten i det du skriver.

Enig med BA ang. hvordan slike mirakelhistorier nok har et ekte opphav, men lider av troendes evne til å trekke fra og legge på etter eget velbefinnende. Den klassiske mirakelhistorien handler om at alt håp er ute, og at kun denne Gud klarer å helbrede. Ofte er det nok ikke fullt så dramatisk eller sort/hvitt, men kan føles sånn for de som står midt oppi det.
Antall ord: 177
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

BA. skrev: Ofte er det vel slik at man forteller historien slik man husker den, og man glemmer ofte det som ødelegger for en god historie, og så husker man kanskje litt ekstra som gjør historien litt mer spektakulær. :)
Det stemmer. Alle mennesker legger på og/eller forandrer på historier som fortelles. Selv hverdagslige hendelser som skal fortelles om, blir pyntet på og "spesialdesignet" for den som skal høre på. Hvis man skal fortelle noe til en person som liker dramatikk, blir man ofte fristet til å smøre på dramatiske virkemidler for å imponere vedkommende. Hvis vedkommende har mye humor, blir ofte historien tilsvarende komisk og full av humoristiske overdrivelser. Vi er alle naturlige historiefortellere! :)

Misty-gutt har en måte å skrive på som vitner om et stort talent innen dramatikk og historiefortelling. Valg av ord og den ivrige krydringen av teksten med dramatiske bibelsitater gjør ham til en historieforteller utenom det vanlige. Det er nesten så man ser en ekte aristotelisk oppbygning av spenningen i tekstene hans også! Det er underholdende å lese, men dessverre ikke mer enn det...

Alle disse miraklene er som alle vandrehistoriene som går i samfunnet. Alle kjenner den som opplevde hendelsen eller noen som kjente vedkommende, og de kjenner godt til alle detaljene og hva som virkelig skjedde. Likevel viser det seg at historien er en vandrehistorie som går over hele landet, bare i litt forskjellige utgaver. Det er lett å la seg lure...

Jeg fikk fortalt en historie av broren min som jeg virkelig trodde var en enestående historie, og ikke en vandrehistorie. Denne historien fikk jeg nettopp fortalt av noen andre (som ikke kjenner broren min og hans omgangskrets), med en annen hovedperson i. Da innså jeg hvor lett det er å la seg rive med av gode historier og tro blindt på dem...

Og dessuten Misty-gutt: du har nå gitt oss mange Youtube-filmer av div mirakler rundt i verden. Når ingen tok disse for god fisk, trappet du opp spenningen flere hakk ved å servere en egenopplevd mirakelhistorie. Tilfeldig? neppe... Du er en enestående historieforteller, men ikke lur deg selv ved å tro blindt på dine egne eller andres utrolige historier!

Forresten ble katta mi påkjørt og drept den 4. november, så den dagen var ikke spesielt mirakuløs for min del... Hvorfor kunne ikke katta mi få leve? Hvorfor dør folks kjæledyr og familiemedlemmer rundt i verden uten å bli mirakuløst reddet? Hvorfor er det bare noen få som blir "reddet"? Jeg tror nå at det som skjer, det skjer. Uansett hva vi små mennesker prøver å gjøre for å unngå det.
Antall ord: 441
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

misty-gutt skrev:
BA. skrev:
misty-gutt skrev:
BA. skrev:F.eks. er ikke antibiotika medisin for kronisk nyresvikt, noe som tilsier at det også var andre sykdommer inne i bildet.
Antibiotikan ble gitt mot betennelsen i kroppen, ikke mot den kroniske nyresvikten.

Dette var kun et eksempel på at du ikke har gitt all relevant informasjon. Det du har skrevet er sikkert sant, men det beskriver kun en side av saken. De fem andre sidene er like viktige dersom en vil finne ut hva som virkelig hendte.
Vel, jeg har nå presisert at antibiotikaen ble gitt for behandling av den kraftige betennelsen, infeksjonen i kroppen, men at ..........
Jadajada, og jeg har presisert at dette var et eksempel på at du ikke ga alle relevante opplysninger. Du har gitt de opplysninger om saken som passer deg og som du synes er viktige. Som sagt, du har sikkert ikke løyet om historien, men din hukommelse hjelper deg med å gjøre historien litt mer spesiell enn det virkeligheten var. Dette kan hverken du eller jeg bekrefte eller avkrefte, bare vurdere sannsynligheten for.

Vær oppmerksom at vi gjerne aksepterer at andre kan huske detaljer feilaktig, men at vi sjelden aksepterer at noen sier vi selv husker detaljene feilaktig. ;)
Antall ord: 207

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Kimbara skrev:La meg få spørre deg om noe, Misty-Gutt...

Hva er galt med logisk tenking? Hva er galt med å tenke litt selv, istedet for å sluke rått det religiøse skrifter forteller deg? Hvorfor denne blinde troen?
Vel, i dette tilfellet besto den logiske tenkningen i at vedkomende ville dø, da det ikke fantes noe logisk håp om at hun kom til å overleve. Legevitenskapens midler var ikke istand til å hjelpe vedkommende lengre på noen måte. Trodde selv en stund at døden skulle ta henne, med tanke på hvor syk hun var, den høye alderen 84 år, og legens og det øvrige personale's forkynnelse om at alt håp om bedring var ute. Men så fikk jeg og min medbeder de samme tankene til samme tid, og da var besluttningen tatt i et nu om at vi skulle henvende oss til Gud den Allmektige, i Jesu Kristi navn i forbønn, men og befaling over sykdomsmaktene fra avgrunnen. Ja lovet og priset være Gud vår Far, ved Jesus Kristus vår Frelser og Herre, vi ble bønnhørt atter en gang.

Religiøse skrifter leser jeg ikke, da jeg ikke er religiøs. Bibelen, Guds Ord er det som gjelder for meg, og det holder både for tid og evighet.
Antall ord: 221
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

BA. skrev:Vær oppmerksom at vi gjerne aksepterer at andre kan huske detaljer feilaktig, men at vi sjelden aksepterer at noen sier vi selv husker detaljene feilaktig. ;)
En, skal vi kalle det "en detalj" som jeg ikke husket på å skrive om var at siden nyrene var så kronisk dårlige (hadde vært det i flere år) og tilslutt ble helt ødelagt av antibiotikaen som på sin vei gjenom kroppen måtte passere nettopp nyrene, det var at lungene fyltes med veske,(urinveien var blokkert, intet kom ut den veien) samtidig med at åndedrettet ikke ble trukket oftere enn med ca. et halvt minutts mellemrom + -. Og dette var da med på å skulle fremskynde det antatte dødsøyeblikket, ifølge personalet. Og det er jo egentlig ganske logisk. Den eneste hjelpen legehjelpen kunne bidra med på slutten, var å gi O2, oxigen inn i nesen for å forlenge litt på dødskampen til den døende, som alikevel ikke døde takket være at Jesus kristus er den levende Guds Sønn.

All ære til Gud, og ingen annen!! :mozilla_smile:
Antall ord: 181
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

Jeg kjenner en dame som har en bror som fikk Aids. Det var forferdelig og dama var helt knust. Plutselig så var aidsen borte - puff - mirakuløst hadde han blitt frisk.

Det var mye glede og lykke i den familien da må du tro. Men han var ikke engang kristen, dessuten var han rusmisbruker og!!! Tenke seg til. Mirakler skjer faktisk. Tilogmed for de som stikker sprøyter i kroppen og tror på demoner og sånn.
Antall ord: 77

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Svartepus skrev: Forresten ble katta mi påkjørt og drept den 4. november, så den dagen var ikke spesielt mirakuløs for min del...
Det var vondt å høre, og jeg føler med deg i sorgen, vet hvordan det kjennes. :(

Er veldig glad i dyr og katter står mitt hjerte nær. Da jeg var i 9 - 10 års alderen opplevde jeg at katten min/vår ble påkjørt og drept, han døde ikke momentant men etter noen timer. Ble påkjørt av noen festglade ungdommer som skulle til fest på lokalet i nabobygda. Jeg var helt fortvilet, gråt og hadde en stor klump i maven i flere dager etterpå. Men så tilslutt fikk jeg det for meg at han sov en lang søvn og at han, monsemann, ikke skulle trenge om å lide mer. Han var langpelset og hvit og rødfarvet. Jeg minnes ham som en vakker, god og snill venn. :mozilla_smile:
Antall ord: 163
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

misty-gutt skrev: ...vi skulle henvende oss til Gud den Allmektige, i Jesu Kristi navn i forbønn, men og befaling over sykdomsmaktene fra avgrunnen. Ja lovet og priset være Gud vår Far, ved Jesus Kristus vår Frelser og Herre, vi ble bønnhørt atter en gang.

Religiøse skrifter leser jeg ikke, da jeg ikke er religiøs. Bibelen, Guds Ord er det som gjelder for meg, og det holder både for tid og evighet.
Det er nettopp slike utsagn og fraser som gjør deg til en vandrende parodi, og ikke kan tas seriøst.
At du i tillegg benekter å være religiøs gjør bare at jeg syns synd på deg.
Antall ord: 120
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Kimbara skrev: At du i tillegg benekter å være religiøs gjør bare at jeg syns synd på deg.
Tror ikke på noen religion, men derimot én person, og det er den levende Guds Sønn, Jesus Kristus! :D
Antall ord: 39
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

misty-gutt skrev:
Kimbara skrev: At du i tillegg benekter å være religiøs gjør bare at jeg syns synd på deg.
Tror ikke på noen religion, men derimot én person, og det er den levende Guds Sønn, Jesus Kristus! :D
Da bekreftet du ihvertfall det jeg tenkte meg; at du er ute etter å provosere.
Antall ord: 56
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Kimbara skrev:
misty-gutt skrev:
Kimbara skrev: At du i tillegg benekter å være religiøs gjør bare at jeg syns synd på deg.
Tror ikke på noen religion, men derimot én person, og det er den levende Guds Sønn, Jesus Kristus! :D
Da bekreftet du ihvertfall det jeg tenkte meg; at du er ute etter å provosere.
Sannheten provoserer, det er sant.
Antall ord: 63
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !