Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Bilulykke forårsaket av gjenferd...helt utrolig! SE FILMEN!
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 04 Sep 2007 01:06
- 17
...fin sammenligning med blair witch project ;P
Antall ord: 7
-Uten mystikk ville verden vært kjedelig-
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Ja, utroligNanne skrev:...fin sammenligning med blair witch project ;P
Antall ord: 11
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 31 Okt 2007 05:36
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Ålesund
Har de hatt EVP i bilen og så redigert opp lyden SÅ sinnsykt bra?
Aldri sett eller hørt her på nettet at et gjenferd snakker så tydlig
Må være tillaget, selv om den virker litt creepy
Aldri sett eller hørt her på nettet at et gjenferd snakker så tydlig
Må være tillaget, selv om den virker litt creepy
Antall ord: 38
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Re: Bilulykke forårsaket av gjenferd...helt utrolig! SE FILM
Og hvis ikke dét er nok til å overbevise folk, så kan jeg forsikre dere om at de effektene som er lagt på her og der for å simulere feil på kameraet aldri forekommer i virkelighetens verden. Det er kun en enkel, dårlig digital effekt lagt på i postproduksjon.Dan skrev:Ehh - jo det kan man faktisk.martea skrev:Ja. Det kan være noen andre som har sagt det, eller de har løyet.Dan skrev:Selv om de som har laget den har stått frem og fortalt at den er falsk?martea skrev:Har faktisk lest hele trådenDan skrev:
Da synes jeg du skal ta deg bryderiet med å lese hele denne tråden - fra begynnelse til slutt ...
Mvh Dan
Men er usikker uansett.
Mvh Dan
Ingen kan vite hva som egentlig har skjedd her.
Hvis du googler "David Rebordão" (han som har laget filmen) finner du masse info om dette.
Kan du lese portugisisk kan du også besøke hjemmesiden hans, http://www.acurva.net hvor du til og med kan bestille hele filmen på DVD og da er den mye lenger.
Mvh Dan
Man kan dessuten se klipping før jenta blir "skummel".
Blair Witch Project-ripoff, men overraskende creepy stemning egentlig. Spiller på den klassiske vandrehistorien om haikeren som går igjen. Mangler logikk iht. at kameraet går hele tiden. Og hvorfor filmer han fremdeles når ting begynner å skje? Ville den naturlige, psykologiske reaksjonen hos mennesker være å holde kameraet for øyet og sikte mot denne skremmende anomalien i en bilulykke? Tror ikke det.
Antall ord: 264
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 14 Nov 2007 09:36
- 17
Hei på dere!
Helt ny her. Er ikke noen hokuspokusmann, men jeg har "sansen" for det litt uten om det vanlige
Har aldri sett eller opplevd noe, selvom jeg kunne ha tenkt meg å oppleve noe slik at min "tro" på det paranormale hadde blitt styrket. Tror desverre ikke at jeg er "åpen" nok til noengang kunne oppleve slikt. Men, man vet aldri
Men, tilbake til topic. Kan spekepøls..erhm.. spøkelser åpne dører ?
Ser at hun som setter seg inn i bilen, tar tak i kanten på døren og skyver den opp.
Og, til deg Dannys. Jeg har lest endel av dine innlegg og må si at jeg tror du har et brennende ønske om å være en klarsynt som får kontakt med spekepøls..erhm.. spøkelser og andre åndelige energier, men desverre tror jeg at du ikke er annet enn en oppmerksomhetsjeger, og ingen spøkelsesjeger.
Jeg kjenner deg selvfølgelig ikke, så dette er kun min personlige mening basert på hva jeg har sett du har skrevet i diverse innlegg på dette forumet.
Og, angående denne filmen, så trodde du vel helt og holdent på Blair Witch Project også? Helt til du fant ut at det var en gruppe filmstudenter som hadde laget den. Kan ikke bebreide deg. Jeg var helt i hundre selv, og begynte å prøve å finne ut av ting rundt det som skjedde i filmen, helt frem til jeg fant ut at det bare var bogus og en film basert på fantasiene til en gruppe mennesker. Jeg ble kjempeskuffet, fordi jeg hadde håpet at det var ekte og at jeg kunne sette meg virkelig inn i det og bli enda mere skremt.
Edit: Ser det er blitt nevnt her i tråden angående Blairwitch Project og det var det første jeg tenkte på når jeg så filmen.
-netroM-
Helt ny her. Er ikke noen hokuspokusmann, men jeg har "sansen" for det litt uten om det vanlige
Har aldri sett eller opplevd noe, selvom jeg kunne ha tenkt meg å oppleve noe slik at min "tro" på det paranormale hadde blitt styrket. Tror desverre ikke at jeg er "åpen" nok til noengang kunne oppleve slikt. Men, man vet aldri
Men, tilbake til topic. Kan spekepøls..erhm.. spøkelser åpne dører ?
Ser at hun som setter seg inn i bilen, tar tak i kanten på døren og skyver den opp.
Og, til deg Dannys. Jeg har lest endel av dine innlegg og må si at jeg tror du har et brennende ønske om å være en klarsynt som får kontakt med spekepøls..erhm.. spøkelser og andre åndelige energier, men desverre tror jeg at du ikke er annet enn en oppmerksomhetsjeger, og ingen spøkelsesjeger.
Jeg kjenner deg selvfølgelig ikke, så dette er kun min personlige mening basert på hva jeg har sett du har skrevet i diverse innlegg på dette forumet.
Og, angående denne filmen, så trodde du vel helt og holdent på Blair Witch Project også? Helt til du fant ut at det var en gruppe filmstudenter som hadde laget den. Kan ikke bebreide deg. Jeg var helt i hundre selv, og begynte å prøve å finne ut av ting rundt det som skjedde i filmen, helt frem til jeg fant ut at det bare var bogus og en film basert på fantasiene til en gruppe mennesker. Jeg ble kjempeskuffet, fordi jeg hadde håpet at det var ekte og at jeg kunne sette meg virkelig inn i det og bli enda mere skremt.
Edit: Ser det er blitt nevnt her i tråden angående Blairwitch Project og det var det første jeg tenkte på når jeg så filmen.
-netroM-
Antall ord: 313
Hide post links |
Vel...pussig at du nevner ordet "klarsynt" om meg,for jeg har faktisk evner selv..medfødt uten å vite om det,oppdaget det i sommer og har hatt noen aha-opplevelser siden den gang- som har bekreftet det....men nok om det.(er ingen oppmerksomhetsjeger, jeg har et veldig avslappa forhold til det)
Hvorvidt denne videoen er ekte eller ikke overlater jeg til den enkelte å bedømme, jeg benekter ikke at den er fake og jeg har heller ikke noe imot å tro at den er ekte, men når det er sagt skal det ufattelig mye til for å få skeptikere til å innrømme at de kanskje tar feil-og det er en ting som irriterer meg grønt..særlig de som påstår ting uten å kunne gi en ordentlig grunn for sine meninger.
Uansett- jeg tror denne videoen er grobunn for heftige diskusjoner mellom skeptikere og troende; spirituelle og anti-spirituelle. Mitt syn på saken, er at denne videoen KAN være ekte - fordi lignende opplevelser faktisk har hendt i virkeligheten. Det finns nok av uoppklarte dødsfall til å tro at høyere makter kan ha en brikke med i spillet. Samtidig KAN videoen være uekte fordi det er naturlig å assosiere effektene med effekter som vi kjenner igjen fra andre "stunts".
Hvorvidt denne videoen er ekte eller ikke overlater jeg til den enkelte å bedømme, jeg benekter ikke at den er fake og jeg har heller ikke noe imot å tro at den er ekte, men når det er sagt skal det ufattelig mye til for å få skeptikere til å innrømme at de kanskje tar feil-og det er en ting som irriterer meg grønt..særlig de som påstår ting uten å kunne gi en ordentlig grunn for sine meninger.
Uansett- jeg tror denne videoen er grobunn for heftige diskusjoner mellom skeptikere og troende; spirituelle og anti-spirituelle. Mitt syn på saken, er at denne videoen KAN være ekte - fordi lignende opplevelser faktisk har hendt i virkeligheten. Det finns nok av uoppklarte dødsfall til å tro at høyere makter kan ha en brikke med i spillet. Samtidig KAN videoen være uekte fordi det er naturlig å assosiere effektene med effekter som vi kjenner igjen fra andre "stunts".
Antall ord: 214
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 03 Jul 2005 13:11
- 19
- Blitt takket: 1 gang
Ehh, ja, og fordi han som har laget den har stått frem sammen med vennene sine som deltar i den. Og da lever de i beste velgående ...dannys skrev: Samtidig KAN videoen være uekte fordi det er naturlig å assosiere effektene med effekter som vi kjenner igjen fra andre "stunts".
Ellers er den basert på en legende, og man skal ikke se bort fra at legender kan ha rot i virkeligheten.
Mvh Dan
Antall ord: 75
Google er din venn
Hide post links |
La meg forresten få svare på spørsmålene dine:
Jeg har ennå til gode å se spekepølser åpne dører,men...JA - "spøkelser" kan åpne dører. "Til daglig" gjør de det ikke fordi de trenger det, men for å få oppmerksomhet eller vise seg. Ånder har energi nok til å flytte på ting, (til og med kaste ting,) åpne dører og rett og slett gjøre mye av de samme tingene som vi gjør.
Nei. Blair-witch var litt for "tilgjort"...+ at jeg så en del av crewet langt inne i skogen i en scene..det ødela hele filmen.
mbruun skrev: Kan spekepøls..erhm.. spøkelser åpne dører ?
Jeg har ennå til gode å se spekepølser åpne dører,men...JA - "spøkelser" kan åpne dører. "Til daglig" gjør de det ikke fordi de trenger det, men for å få oppmerksomhet eller vise seg. Ånder har energi nok til å flytte på ting, (til og med kaste ting,) åpne dører og rett og slett gjøre mye av de samme tingene som vi gjør.
mbruun skrev: Og, angående denne filmen, så trodde du vel helt og holdent på Blair Witch Project også?
Nei. Blair-witch var litt for "tilgjort"...+ at jeg så en del av crewet langt inne i skogen i en scene..det ødela hele filmen.
Antall ord: 153
Hide post links |
Er det mulig, skjønner du fortsatt ikke at den er fake?dannys skrev:Vel...pussig at du nevner ordet "klarsynt" om meg,for jeg har faktisk evner selv..medfødt uten å vite om det,oppdaget det i sommer og har hatt noen aha-opplevelser siden den gang- som har bekreftet det....men nok om det.(er ingen oppmerksomhetsjeger, jeg har et veldig avslappa forhold til det)
Helt utrolig!
Antall ord: 230
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Men dannys...dette VET du jo ikke. Det er basert på antakelser og fantasifulle forklaringer du har hørt/lest...dannys skrev:
Antall ord: 90
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
Jaja....skeptiker som jeg er... Det er bare å si i fra om mine "grunner" til å benekte overnaturlige hendelser ikke har bra nok begrunnelse, så skal jeg prøve å gjære bedre neste gang
Antall ord: 33
Hide post links |
Jo, dette vet jeg. Jeg har sett det fysisk selv...så jeg har ingen grunn til å tvile på det.Kimbara skrev:Men dannys...dette VET du jo ikke. Det er basert på antakelser og fantasifulle forklaringer du har hørt/lest...dannys skrev:
Antall ord: 111
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Men da VET du ikke, da TROR du. Du har rett og slett ikke peiling på hverken eventuelle spøkelsers motiver, hva de består av eller hvordan de, som du påstår, kan bevege ting. Og det sier jeg ikke for å være ekkel, det sier jeg fordi det er sant.dannys skrev:Jo, dette vet jeg. Jeg har sett det fysisk selv...så jeg har ingen grunn til å tvile på det.Kimbara skrev:Men dannys...dette VET du jo ikke. Det er basert på antakelser og fantasifulle forklaringer du har hørt/lest...dannys skrev:
Du har sett noe du ikke kunne forklare, og lagde deg en egen konklusjon.
Antall ord: 180
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 18 Nov 2007 23:49
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Hønefoss
Den er falsk. Jeg har stor tro på paranormale hendelser, men det klippet er falskt. Se på 1:45. Kameraet zoomer inn. Se på dashbordet. Kameraet rister og man hører lyder som om spøkelset "tar over". Når kameraet zoomer ut ligger en mobil telefon på dashbordet. Se nøye så ser du at det er klipt akkurat der. Antageligvis for å sminke vedkommende som spilte spøkelset. Bra klipp. Creepy. Men falskt. Desverre.
Antall ord: 75
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 03 Jul 2005 13:11
- 19
- Blitt takket: 1 gang
Hei på deg og velkommen hit.Brötl skrev:Den er falsk. Jeg har stor tro på paranormale hendelser, men det klippet er falskt. Se på 1:45. Kameraet zoomer inn. Se på dashbordet. Kameraet rister og man hører lyder som om spøkelset "tar over". Når kameraet zoomer ut ligger en mobil telefon på dashbordet. Se nøye så ser du at det er klipt akkurat der. Antageligvis for å sminke vedkommende som spilte spøkelset. Bra klipp. Creepy. Men falskt. Desverre.
Et godt tips; les tråden før du svarer på den ... ;-)
Mvh Dan
Antall ord: 98
Google er din venn
Hide post links |