Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderBilder fra Stenberg Gård den 6.10.2007

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Nanne
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 04 Sep 2007 01:06
17

Innlegg av Nanne »

jeg klarer å se noen anime lignende figurer på bilde 42.. til venstre.... hvis du ser godt etter. Ser noe skrift også.. den ene ligner litt på pica tjuu..i pokemon.. over det ser du et menneske -øye... dette var ikke en spøk altså.
Flere som ser det? Jeg syntes det var snodig..
Antall ord: 53
-Uten mystikk ville verden vært kjedelig-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jan_m
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Okt 2007 20:32
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: hadde jeg vist det så...

Innlegg av jan_m »

hehehe så var det dete me 135 mm film hu kan ha brukt digital cam da....
har fått me mye rart på mitt cam hjem fra for e.k.s lier og jeg låner som regels me damas noe som kostet 25+kr for 6mnd siden..... men som sakt er det noe vi ikke ser i mørke... ja
Antall ord: 61

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Rosalind
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Okt 2007 17:36
17
Kjønn (valgfri): Jente :D
Lokalisering: På kirkegården
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Rosalind »

Broooo....Såg ut som et mennske det bilde 039
Antall ord: 10
Time passes, people move. Like a river’s flow, it never ends. A childish mind will turn to noble ambition… Young love will become deep affection… The clear water’s surface reflects growth…

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
vestlandsjente23
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Feb 2007 22:55
17
Lokalisering: Sandnes

Innlegg av vestlandsjente23 »

Synes jeg ser et ansikt på bilde nr 31 bak gardina
Antall ord: 11
Hilsen vestlandsjente23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Strangefire
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Jan 2005 01:47
19
Lokalisering: Alta
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Strangefire »

Ja det er vist noe rart med bildene, da jeg tok bilde 51 og 52 så vistes ikke det hvite gjerdet på skjermen i kameraet men da jeg la over bildene så kom det med. Virket som kameraet ikke fulgte med når jeg vred det mere til siden over tunet å tok bildet 53 som det var noe rart på. Var helt rar stemning dær. Synn jeg ikke hadde mere strøm sånn at jeg fikk tatt flere bilder.
Antall ord: 81

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Carman
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Okt 2007 22:30
17
Lokalisering: Oppland

Innlegg av Carman »

Det der er jo et spesielt sted da... Har ei venninne som var der oppe og tok bilder på dagtid for ei ukes tid eller to siden. Om noen ønsker kan jeg sikkert spørre henne om å få legge ut noen av bildene derfra!
Antall ord: 44

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
q-tips
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Nov 2007 00:08
17

ingen ting spesielt ved disse bildene da..

Innlegg av q-tips »

det er ekkelt med gamle hus ass,men disse bildene var det ingenting ved.... ps slutt å røyke når dere tar bildene så kansje di blir klårere :mozilla_wink: seeing is beliving
Antall ord: 34
seeing is beliving

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
CoLLecToR
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Okt 2006 23:54
18

Innlegg av CoLLecToR »

bilde nr 42 var ganske spooky :S Bra at du bidrar med bilder!
Antall ord: 13
h4xx0r

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Bare for å få det avklart; det finnes ikke noe av overnaturlig grad på disse bildene.

Det meste er blitt forklart, men det ser ikke ut til at folk helt skjønner det.

"Orbene": Fukt i lufta, som det ofte er nattes/kveldstid, lyst opp av blitzen, ute av fokus.

Røyken: Utånding fra fotografen. Synes som "orber" på grunn av fuktigheten.

Skikkelsen i vinduet: Enten refleksjon fra noe utenfor, eller noe inni huset, som tilfeldigvis ser ut som en person. På det andre bildet av dette vinduet vises ikke "skikkelsen" fordi det er tatt fra en annen vinkel. Hadde det vært en skikkelse der, hadde dere sett den med øynene.

Dårlig batteri: Kulde påvirker batterier og elektriske ting generelt. Det er et vanlig problem for oss som driver med film og foto, og ikke noe rart i det hele tatt. Dessuten trenger ikke et fullt oppladet batteri å bety at det har masse juice. Er det et gammelt batteri, som i tillegg er blitt ladet opp mye før det er helt tomt, blir levetiden kortere og kortere.

Diverse fjes og skikkelser: Leter man så finner man. Man kan finne fjes og skikkelser overalt bare man vil det. Som det ble sagt av Suss 24 så er dette det vanligste å finne fordi det er en naturlig instinktiv egenskap hos mennesker.
Antall ord: 223
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Strangefire
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Jan 2005 01:47
19
Lokalisering: Alta
Blitt takket: 1 gang

Re: ingen ting spesielt ved disse bildene da..

Innlegg av Strangefire »

q-tips skrev:det er ekkelt med gamle hus ass,men disse bildene var det ingenting ved.... ps slutt å røyke når dere tar bildene så kansje di blir klårere :mozilla_wink: seeing is beliving
For å gjøre deg oppmerksom så røyker ingen av oss, å har aldri røkt! :mozilla_yell:

Men da trenger jeg ikke å legge ut noe mere bilder senere da når det er så uinntresant.
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Cashok
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Nov 2007 19:51
17
Lokalisering: Sofiemyr

Re: ingen ting spesielt ved disse bildene da..

Innlegg av Cashok »

Strangefire skrev:
q-tips skrev:det er ekkelt med gamle hus ass,men disse bildene var det ingenting ved.... ps slutt å røyke når dere tar bildene så kansje di blir klårere :mozilla_wink: seeing is beliving
For å gjøre deg oppmerksom så røyker ingen av oss, å har aldri røkt! :mozilla_yell:

Men da trenger jeg ikke å legge ut noe mere bilder senere da når det er så uinntresant.
Bare å legge ut flere bilder, etter å ha sett nøye på enkelte bilder kan jeg se noe skikkelser, jeg er bare en nybegynner i forhold til andre her, men den merklige røyken på bilde nr. 39 ser ut som litt kraftig person, etter min mening.

Er det et lys på veggen ved siden av treet? Eller kan det være en orb?
Jeg bare minner om at jeg har lite erfaring med dette, men forteller hva jeg kan se.
Håper du kan legge ut noen andre bilder i dagslys :)
Antall ord: 163
Det eneste som står i veien for deg og din fremtid, er deg selv

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MonkeyDKrissy
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 25 Apr 2007 16:49
17

Innlegg av MonkeyDKrissy »

PÅ bilde 55, er det mye røyk, skjedde det noe spesielt da? :-k
Sist redigert av MonkeyDKrissy på 19 Nov 2007 15:25, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 13
Skyggen er som en gåte full av mysterier.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MonkeyDKrissy
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 25 Apr 2007 16:49
17

Innlegg av MonkeyDKrissy »

PS: På bildet 42, vedsiden av treet nederst til venstre, ser det ut som om det er noen som ser ut gjennom vinduet. Fikk frysninger når jeg så på bildet.
Antall ord: 31
Skyggen er som en gåte full av mysterier.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Wanita
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Nov 2007 03:19
17

Innlegg av Wanita »

Har noen egentlig hørt historien om hva som skjedde med denne Amtmannen? At han var så redd for å bli begravd levende at han fikk installert en tråd i kisten som gikk over tunet og til en bjelle inne i hovedhuset om han skulle våkne til live? Og at han var så hardt rammet av gikt når han døde at han måtte begraves sittende i en spesialdesignet kiste?

Ganske skumle historier, og Stenberg er et ganske creapy sted. Men at det spøker på selve gården tror jeg ikke noe på. Jeg har ihvertfall aldri opplevd noe, og jeg kjenner folk som har jobbet på museet i flere tiår og har vært flere ganger der i flere tiår.

Hvis noe er virkelig, virkelig uforklarlig på Stenberg er det heller oppe ved tjernet og innover der. Er dere ute etter noe virkelig skummelt bør dere oppsøke DET gårdstunet ved nattestid.

Har aldri tatt bilder eller noe, men har vært der flere ganger på natten og alltid fått en ekkel følelse av at jeg ble observert. En gang mener jeg at jeg hørte bankelyder fra innsiden av et av husene. Det kan godt være jeg innbilte meg det, men det var likevel sinnsykt ubehagelig.
Antall ord: 219

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Stakkars deg, det var nok en bankeånd du hørte.
Nå har du den forbannelsen, den og den andre du prøver å skjule...
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links