Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerHvordan merker jeg at jeg har en hjelper??

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Lausera
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 15
Startet: 05 Sep 2007 18:36
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norge

Hvordan merker jeg at jeg har en hjelper??

Innlegg av Lausera »

Jeg aner ikke hvordan jeg kan merke vis jeg har en hjelper da..

Noen der ute som kan svare?
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Rosalind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 681
Startet: 14 Okt 2007 17:36
16
Kjønn (valgfri): Jente :D
Lokalisering: På kirkegården
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Rosalind »

Hei Su :)

Du vet at du kan tilkalle hjelperen din ikke sant? Men det er vanskeligt aldri gjort det :mozilla_tongue: Men du føler at noen prøver å hjelpe deg nor du er i trøbbel.Alle har en hjelper har jeg hørt noen sakt.Men du har sakt til meg før at du føler noen tar på deg ikke sant? Det kan være hjelperen din :) Snakkes=)
Antall ord: 70
Time passes, people move. Like a river’s flow, it never ends. A childish mind will turn to noble ambition… Young love will become deep affection… The clear water’s surface reflects growth…

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lausera
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 15
Startet: 05 Sep 2007 18:36
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norge

Hei Rosa

Innlegg av Lausera »

Ja...men dte var litt sånn en hånd som gikk inni ryggen min da ..... :mozilla_undecided:
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1468
Startet: 29 Sep 2006 00:01
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

alle har hjelpere/rådgivere. har du noen gang opplevd å slite med noe, og så plutselig kommer det en tanke som gjør at du skjønner ting, en aha opplevelse? det kan komme som et svar igjennom en drøm, eller bare plutselig dukke opp. kanskje det kan ha vært et tegn/hjelp fra en av rådgiverne dine? det må ikke alltid fysisk kontakt for å skjønne at man har hjelpere..
Antall ord: 74

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nanne
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 65
Startet: 04 Sep 2007 01:06
17

Innlegg av Nanne »

skulle virkelig visst hvem mine var altså!
Antall ord: 7
-Uten mystikk ville verden vært kjedelig-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lausera
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 15
Startet: 05 Sep 2007 18:36
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norge

Innlegg av Lausera »

livingdeaddoll skrev:alle har hjelpere/rådgivere. har du noen gang opplevd å slite med noe, og så plutselig kommer det en tanke som gjør at du skjønner ting, en aha opplevelse? det kan komme som et svar igjennom en drøm, eller bare plutselig dukke opp. kanskje det kan ha vært et tegn/hjelp fra en av rådgiverne dine? det må ikke alltid fysisk kontakt for å skjønne at man har hjelpere..

Ja...Det ender opp med at jeg sliter med ting noen ganger og så får eg en AHA følelse...men det er med leksene da ... :D
det var en til og vite.. :mozilla_cool:
Antall ord: 111

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MysticFan
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 47
Startet: 13 Mai 2007 00:59
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ved siden av Nabo`n

Innlegg av MysticFan »

Hehe, ja samma her, men jeg har flaks GANSKE mye. Når det er noen som prøvde å banke meg så reiste han seg i full fart og dunkte seg i ett eller anna, vett ikke om det var noe å fortelle da....men har VELDIG mye flaks med ting og sånn.Og da mener jeg virkelig mye:D<3

Mullin!!
Antall ord: 61
Mennesker har fått en fantastisk og mektig gave, og det er tanken. Hold styr på den så går alt bra:)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Storm
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 53
Startet: 22 Nov 2004 18:21
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Voss

Innlegg av Storm »

Haha..det kan jeg kjenne meg igjen i.
Når en sitter å tenker på noe, så kommer svaret uten videre. Hvis en tenker på noen så ringer de. Eller en vil ha mer informasjon om et spesielt tema, så kommer det en dokumentar på tv, så får du svaret ditt.

Jeg synes det er ganske ok da. :mozilla_smile: Og blir litt forbløffet hver gang...
Antall ord: 67

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Shania
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 445
Startet: 03 Nov 2007 02:10
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tønsberg
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Shania »

Dere har det jo i dere selv. En hjelper, engel eller vesen utenfor deg selv, ønsker ikke og kan ikke komme med svarene til deg. Helt enkelt fordi de ikke vet. Du er eksperten i å leve ditt liv.
En hjelper tar ikke over, han hjelper deg til å komme tilbake og stole på deg selv.
Men det sitter ikke i hodet. Det nytter ikke å presse det fram gjennom å gruble, tigge og stresse med det. En ting som absolutt hjelper, er å trekke pusten dypt og slippe den ut. Be hode å roe seg og åpne deg for deg selv.

Mye meditasjon blir veldig mentalt. Du bruker mentale evner, og stenger fortsatt ute intuisjon og den indres stemmen.
Pust mer og tenk mindre. :D
Antall ord: 119
I choose the easy button.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
puma/f

Re: Hvordan merker jeg at jeg har en hjelper??

Innlegg av puma/f »

Lausera skrev:Jeg aner ikke hvordan jeg kan merke vis jeg har en hjelper da..

Noen der ute som kan svare?
De fleste mennesker kjenner ikke noe til hjelpern sin
de er hjelpere som skal våke over deg, mange som misforsår den biten litt og tror det er tjenere sfor og sette det på spissen

men vil du ha kontakt så sett deg, mediter om du føler for det og spørr bare rolig om du kan få et tegn. Det er den måten flest bruker.


Lykke til

puma/f som er bortkjemt og har kunne "snakke" med sin hjelper hele livet
Antall ord: 106

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Det er humbug å påstå at vi har "hjelpere"...den einaste hjelperen du har er deg sjølv i form av din bevissthet og din underbevissthet...alt anna er å lure seg sjølv.

Nå som det er sagt...dei fleste religiøse lurer seg sjølv med trua si. Nokre livssyn er basert på at ein må lure seg sjølv til å tru på noko anna enn seg sjølv. Og det paranormale er mesterskapet i å lure seg sjølv til å tru på alt som ikkje eksisterer, pakka inn i fine ord funne i bøker skrive av svindlere for alle som ikkje lenger har ein religion, eit livssyn eller er søkende og usikre. Det dukker ikkje opp fleire paranormale fenomen, men heller fleire folk som ikkje finner seg til rette inna religion og livssyn + at moter og trend er med på å presse opp populariteten. Og den beste forklaringa på at du har ein hjelper er å fortelle deg at hjelperen din jobber fram eit svar til deg( gjerne forklart slik at det følast kjent i form av at det er heilt likt underbevisstheten).

Så når du prøver å finne din "hjelper" i form av ein engel, rosebusk, snakkande undulat, eller jesus, husk da på at du fjerner deg fra din opprinnelige hjelper, deg sjølv.
Antall ord: 218
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

madjava skrev:Det er humbug å påstå at vi har "hjelpere"...den einaste hjelperen du har er deg sjølv i form av din bevissthet og din underbevissthet...alt anna er å lure seg sjølv.
Merk disse ord!
Skråsikker i sine konklusjoner.

Du har altså sett med dine egne øyne at det ikke finnes hjelpere? :lol:

Beklager, madjava.
Men å påstå noe kan ikke være humbug. Selve påstanden kan gjerne det.
Å være så sikker eller overbevist om at noe eksisterer;
eller for den saks skyld å være så sikker på at noe ikke eksisterer:
JA... det kan gjerne vitne om et lettere lukket sinn og en hang til å klamre seg fast til sin gode og trygge tro. Om du kommer langt i din søken etter meningen med livet eller hva enn det er som gjør det interessant for deg - denne opplevelsen å leve i seg selv - så er det jo bra om du får noe konstruktivt utav å være så krass og skråsikker som du er! ;)

Lykke til?
Antall ord: 174
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

...men vil gjerne si meg hjertens enig i ditt utsagn om at din opprinnelige hjelper er deg selv. For selvbeherskelse og balanse, fred og harmoni i din sjel: det kan nok være en veldig fin ting, og ikke minst et godt utgangspunkt etter nærere kontakt med det ukjente.
Antall ord: 50
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

ludoburgero skrev:
madjava skrev:Det er humbug å påstå at vi har "hjelpere"...den einaste hjelperen du har er deg sjølv i form av din bevissthet og din underbevissthet...alt anna er å lure seg sjølv.
Merk disse ord!
Skråsikker i sine konklusjoner.

Du har altså sett med dine egne øyne at det ikke finnes hjelpere? :lol:

Beklager, madjava.
Men å påstå noe kan ikke være humbug. Selve påstanden kan gjerne det.
Å være så sikker eller overbevist om at noe eksisterer;
eller for den saks skyld å være så sikker på at noe ikke eksisterer:
JA... det kan gjerne vitne om et lettere lukket sinn og en hang til å klamre seg fast til sin gode og trygge tro. Om du kommer langt i din søken etter meningen med livet eller hva enn det er som gjør det interessant for deg - denne opplevelsen å leve i seg selv - så er det jo bra om du får noe konstruktivt utav å være så krass og skråsikker som du er! ;)

Lykke til?
Nei takk, treng ikkje det.

Skråsikker bør eg være, for eg har aldri sett eller opplevd nokon hjelparar av religiøs eller paranormal eksistens. Det er ikkje å være krass å seie det som det er.

Viss hjelpere av religiøs eller paranormal eksistens virkelig eksisterer treng du eller nokon andre bare å vise meg det, så trekker eg påstanden da den ville være feilaktig. Men fram til "hjelpere" er mulig å "trekke opp av hatten" syns eg ikkje påstanden min verken er feilaktig eller noko tro å klamre seg til.
Antall ord: 269
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

ludoburgero skrev:...men vil gjerne si meg hjertens enig i ditt utsagn om at din opprinnelige hjelper er deg selv. For selvbeherskelse og balanse, fred og harmoni i din sjel: det kan nok være en veldig fin ting, og ikke minst et godt utgangspunkt etter nærere kontakt med det ukjente.
Stort meir flåsete enn dette kunne du ikkje sagt det(hjertens enig, balanse, din sjel, det ukjente)...hehe.

For å seie det slik, ein skal være trygg på kor ein står når ein vert klar over at magefølelse, føle med hjerte osv er trigga av hjernen og såleis ikkje er noko anna enn hjerneaktivitet...eller at sjel, religion, universiell kraft osv er menneskeskapt substitutt...eller at eit liv etter døden er usannsynleg pga korleis naturen virker.

Når fleire tek dette innover seg og forsatt har eit håp om at det positive i menneska skal vinne fram for at alle skal få det godt, så kan det være håp om ei betre framtid for våre etterkommmarar.
Antall ord: 179
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links