Drømmer, NDO & ut av kroppenKan man dø av og lucid drømme?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Dark Lord
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Jul 2006 17:13
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tysvær

Kan man dø av og lucid drømme?

Innlegg av Dark Lord »

ja, eg lurer på om man kan dø av og lucid drømme?
Leste en plass at viss man døde i en lucid drøm så stilte hjernen seg inn på det og man dør i virkligheten.
er det noe sant i dette? Har fått til en del lucid drømming nå men vill ikkje fortsette viss man kan dø.
Antall ord: 63
Det fins noe i mørket.. men hva?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
CandyMilla
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Des 2004 21:29
19
Lokalisering: Oslo

Innlegg av CandyMilla »

Det er lite trolig at du dør av lucid dreaming.

Altså, hvordan skal man kunne måle om man døde av en lucid drøm eller noe annet liksom?
Antall ord: 31
Ain't that the way it goes ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Nov 2006 17:27
18

Re: Kan man dø av og lucid drømme?

Innlegg av Globeline »

Dark Lord skrev:ja, eg lurer på om man kan dø av og lucid drømme?
Leste en plass at viss man døde i en lucid drøm så stilte hjernen seg inn på det og man dør i virkligheten.
er det noe sant i dette? Har fått til en del lucid drømming nå men vill ikkje fortsette viss man kan dø.
Det er bare sånn som de lager skrekkfilmer av. Så er det noen som har sett en sånn film og ikke klarer skille mellom eventyr og virkelighet.

Så vidt meg bekjent har til dags dato ingen dødd av å drømme. Men som Candy Milla sa, hvordan skal vi kunne måle det?

Jeg kjenner i hvert fall ingen som har dødd av å drømme, og jeg kjenner ganske mange, ganske mange som har dødd også.

Men hvis dere driver med åndelige greier som dere er redd for å dø av eller bli gale av osv. Så kanskje det er best å ikke gjøre det? Jeg vet jo ikke, og bestemmer ikke over andre - men kjenner jeg blir litt frustrert av slike spørsmål. Det er greit å spørre, for all del. Men jeg innbilder meg at dersom man er redd for de tingene man driver med, så kan det vel ikke være særlig kjekt?
Antall ord: 227

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Sep 2006 00:01
18
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Re: Kan man dø av og lucid drømme?

Innlegg av livingdeaddoll »

Dark Lord skrev:ja, eg lurer på om man kan dø av og lucid drømme?
da hadde jeg vært dø, så nei, tror ikke det går ann..!
Antall ord: 80

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jon blund
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 30 Jul 2007 14:29
17
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av jon blund »

Nei, man kan ikke dø av verken ut-av-kroppen opplevelser eller lucid dreaming. Det er bare tull mange sier for å skremme eller få seg selv til å virke veldig flink ved at de "leker" med en veldig farlig leke.

Lucid dreaming er IKKE farlig i det hele tatt. Bare morsomt!

Jeg våknet i en falldrøm en gang og tenkte at nå skal jeg teste hvordan det er å dø. Så jeg lot meg selv falle med full fart til bakken og bare lot det skje. Det gikk et lyn gjennom kroppen etterfulgt av en veldig god varme. Så så jeg kroppen ligge på bakken helt deformert. Var ikke ikke ille i det hele tatt. Så våknet jeg.

I våkendrømming kan du leke med alt du vil. Da jeg lærte meg det fløy jeg og hadde sex hver natt. Det blir kjedelig etterhvert. Nå er det morsommere å la drømmen utspille seg som normalt og heller bare være våken i det, eller sette den på pause og gjøre småjusteringer, eller sette meg ned å meditere i drømmen.
Antall ord: 186

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Xirque Z'dataan
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Nov 2006 12:34
18
Kjønn (valgfri): Andrgyn
Lokalisering: Hades
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Xirque Z'dataan »

jon blund skrev:Nei, man kan ikke dø av verken ut-av-kroppen opplevelser eller lucid dreaming. Det er bare tull mange sier for å skremme eller få seg selv til å virke veldig flink ved at de "leker" med en veldig farlig leke.

Jeg våknet i en falldrøm en gang og tenkte at nå skal jeg teste hvordan det er å dø. Så jeg lot meg selv falle med full fart til bakken og bare lot det skje. Det gikk et lyn gjennom kroppen etterfulgt av en veldig god varme. Så så jeg kroppen ligge på bakken helt deformert. Var ikke ikke ille i det hele tatt. Så våknet jeg.

I våkendrømming kan du leke med alt du vil. Da jeg lærte meg det fløy jeg og hadde sex hver natt. Det blir kjedelig etterhvert. Nå er det morsommere å la drømmen utspille seg som normalt og heller bare være våken i det, eller sette den på pause og gjøre småjusteringer, eller sette meg ned å meditere i drømmen.
Ved astralreiser er det viktig at sølvtråden ikke brytes for å si det slik.

De å dø i en drøm er ikke farlig, Det er litt merkelig bare. Jeg opplevde dette en gang:

Jeg fikk en telefon, og måtte ut å møte noen i Alta, (jeg bodde der i drømmen) var på vei opp på bossekop senter ifra Alt fjordhotell og gammesenter, der jeg hadde hybel, gikk snarveien over ett jorde og da jeg kom opp til veien (dette var en dei som kun gikk fra senteret og ned til ett hus, så kommer en bil med åpent sidevindu og en avsagd side om side hagle stikker ut vinduet rett forran meg (under en halvmeter fra meg), Sterkt lys, ser meg selv ovenfra mens jeg går i bakken, allt blir hvitt, jeg åpner øynene mine og oppdager at jeg ligger i senga mi hjemme i molde. jeg hadde drømt den mest virkelige og skremmende drømmen noen sinne, men jeg var ikke hvreken redd eller urolig. utrolig nok så var jeg veldig opplagt.
Antall ord: 367
non omnis moriar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Xirque Z'dataan
Standard bruker
Standard bruker
18

jon blund skrev:Nei, man kan ikke dø av verken ut-av-kroppen opplevelser eller lucid dreaming. Det er bare tull mange sier for å skremme eller få seg selv til å virke veldig flink ved at de "leker" med en veldig farlig leke.

Ved astralreiser er det viktig at sølvtråden ikke brytes for å si det slik.

De å dø i en drøm er ikke farlig, Det er litt merkelig bare. Jeg opplevde dette en gang:

Jeg fikk en telefon, og måtte ut å møte noen i Alta, (jeg bodde der i drømmen) var på vei opp på bossekop senter ifra Alt fjordhotell og gammesenter, der jeg hadde hybel, gikk snarveien over ett jorde og da jeg kom opp til veien (dette var en dei som kun gikk fra senteret og ned til ett hus, så kommer en bil med åpent sidevindu og en avsagd side om side hagle stikker ut vinduet rett forran meg (under en halvmeter fra meg), Sterkt lys, ser meg selv ovenfra mens jeg går i bakken, allt blir hvitt, jeg åpner øynene mine og oppdager at jeg ligger i senga mi hjemme i molde. jeg hadde drømt den mest virkelige og skremmende drømmen noen sinne, men jeg var ikke hvreken redd eller urolig. utrolig nok så var jeg veldig opplagt.
Antall ord: 367
non omnis moriar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
18

Xirque Zdataan skrev:
Ved astralreiser er det viktig at sølvtråden ikke brytes for å si det slik..
jeg trodde dette var ved UKO... ??
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Xirque Z'dataan
Standard bruker
Standard bruker
18

Astralreiser=UKO
Antall ord: 2
non omnis moriar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jon blund
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 30 Jul 2007 14:29
17
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av jon blund »

Xirque Zdataan skrev: Ved astralreiser er det viktig at sølvtråden ikke brytes for å si det slik.
Ja det er veldig viktig at den ikke brytes. Men samtidig synes jeg det er viktig å få frem at sølvtråden er noe av den sterkeste, tøffeste og livskraftige energien vi har. Den er ikke en subtil og svak energi som går i oppløsning bare vi tenker på det. Det er noe av det som er nærmest det guddommelige, som har mest beskyttelse, men som også trenger minst beskyttelse i seg selv. Vi kan gjøre så mye UKO vi bare orker uten å være redd for at den brytes. Det skal mer til enn saks for å klippe den av. Det skal mer til enn et heftig sjamanistisk rituale også. Søltrådenergien minner litt om petronus i Harry Potter. Det er ikke særlig mye som kan skade den. Så det er ingen ting å være redd for.

Hvor mange kjenner du som har fått sølvtråden sin brutt under UKO eller lucid dreaming? Hvor mange her har hørt om noen som har fått sølvtråden sin brutt? Jeg har sldri hørt om noen. Jeg har bare hørt skrekkhistorier, som ikke er noe annet enn skrekkhistorier. Så det er ikke noe å være redd for ;)
Antall ord: 226

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
18

Xirque Zdataan skrev:Astralreiser=UKO
er det plutselig blitt det samme?
Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dark Lord
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Jul 2006 17:13
18
Lokalisering: Tysvær

Innlegg av Dark Lord »

Ok, det var godt og høre :)

Men klarer aldrig og bestemme noe når eg lucis drømme :(
Og hva er Sølvtråden dere snakker om?
Antall ord: 28
Det fins noe i mørket.. men hva?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
18

Dark Lord skrev:Ok, det var godt og høre :)

Men klarer aldrig og bestemme noe når eg lucis drømme :(
Og hva er Sølvtråden dere snakker om?
ved UKO er det noen som hevder å ha sett en sølvtråd som binder den fysiske kroppen med sjelen. og det blir hevdet at man må passe på å ikke dra for langt når man er ute av kroppen, i frykt for at denne tråden skal ryke, og resultere i dødsfall. men det er ikke alle som ser denne tråden ved UKO, så om den virkelig er der, hvorfor den er der, og om den kan ryke, er vanskelig å svare på.
Antall ord: 116

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Nov 2006 17:27
18

Innlegg av Globeline »

Sølvtråden... det virker motsatt. Sølvtråden kan ikke ryke. Sølvtråden er det som gjør deg i livet. Den slipper taket i kroppen når du dør. Men den er ikke mulig å ryke.

Dette er spirituellt, det er ikke fysisk. Det virker på en litt annen måte, selv om vi får visuelle bilder som ser fysiske ut - det er fordi at dersom vi fikk bilder slik det virkelig ser ut så ville vi ikke forstått den prikk. Det ville bare vært en masse med farger og symboler som svirret rundt og rundt - på grunn av dette har vi fått bli så heldige at vi skaper en forståelse som vi setter et fysisk bilde på.
Antall ord: 126

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
CoLLecToR
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Okt 2006 23:54
18

Innlegg av CoLLecToR »

Tenk logisk.
Hjernen "vet" ikke hvordan det er å være død, derfor kan den ikke bare "stille seg inn" slik. Lucid dreaming er fortsatt bare drømmer, og ingenting å være redd for!
Antall ord: 34
h4xx0r

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links