Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerTror du på skjebnen?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Zyq skrev:.. og jeg derimot, tror at svært få ting skjer uten mål og mening noen gang noe sted..

Det ville være å dra ting i langdrag å forklare min første setning i særlig mere detaljer. Jeg bare minner om at det norske ordet fatal stammer fra det engelske fate, som på norsk betyr skjebne. Fatal error på engelsk er f.eks. i PC-sammenheng noe "hærk" å komme borti, - og i den reelle virkeligheten er en skjebnesvanger feil ikke morsom for den som rammes!

Men for å si det litt konsist:
Ikke en gang universets tilsynelatende kaos (kan noen her si meg flertallsformen for et kaos?) er tilfeldig. Det meste som er tilfeldig her i verden, er menneskeskapt..
Fate kan og bety forutbestemt og engelske fatal betyr og dødelig...samt at døden er forutbestemt i form av at den dukker opp før eller siden...så utan å sjekke det nærmare vil eg tru at fate er utleda av fatal og at betydninga skjebne er av nyare dato...moteord som alle språk gjennom forskjellige tider stadig får meir av...

Kvifor kan ikkje universets kaos være tilfeldig?
Antall ord: 194
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.



I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Gaute skrev:
madjava skrev:
Gaute skrev:Vi blir alltid ledet på vår livsvei i den retningen vi som sjel forhåndsbestemte før vi inkarnerte. Men vi har alltid det frie valg, så vi kan velge i lys og sannhet - for å gå den veien vi er ment å gå, eller vi kan ta valg i frykt og tvil - og dermed ta omveier....med de følger det måtte ha. Jeg har selv blitt ledet til situasjoner hvor jeg har måttet ta bevisste valg for å unngå døden, mer enn en gang. Dette har vært skjebnebestemte situasjoner som blir gitt meg som gaver for at jeg skal bli enda mer sikker på meg selv og min indre stemme. Så hva vi velger...om valget er fryktbasert eller i tråd med vår egen indre visshet - kan være livsviktig. Så skjebnen skaper vi selv, men retningen og livsoppgaven blir bestemt av vår egen sjel i det vi "skriver kontrakten" før vi inkarnerer.
Dei som tviler på deg tek alså ein omveg?...og med følger??
Meg? :D Nei, dette gjelder alle mennesker. De som tviler på seg selv tar en omvei. Alt handler om å finne tilbake til kraften og tilliten til seg selv. Når vi har gjort det, så vil vi alltid handle utifra sjelens vilje.
Sia du veit noko om livsveien, sjel og inkarnering og eg tviler på deg og det du påstår...

Eg tviler og tek alså ein omveg...men sia eg ikkje tviler på meg sjølv tek eg ikkje ein omveg...dog tviler eg igjen på at vi har sjel og at den sku ha vilje...dermed tek eg igjen ein omveg...

Kva om det egentleg er du som tek ein omveg...at det du forfekter som sannhet og veien er fantasi og oppspinn?
Antall ord: 305
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

En ting er sikkert:
HVIS skjebnen eksisterer, er det ikke vits å diskutere om den eksisterer.
Da er det jo allerede planlagt alt sammen, og da diskuterer vi jo fordi det er forutsatt at vi skal gjøre det. Noe så kjipt da? :lol: Blir som hamstere som løper rundt i hjul i et bur.

En mer spennende tanke?
Hvis skjebnen derimot ikke eksisterer, dvs. at ting ikke er forutbestemt - da har vi muligheten til å endre ALT. Og da kan vi få det til slik at skjebnen eksisterer, hvis vi legger opp til det. For paradoks finnes, uten tvil.
Antall ord: 98
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
paraunormal
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 443
Startet: 03 Mai 2005 22:22
19
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av paraunormal »

Uansett om skjebnen eksisterer så er den ikke brukbar til noe slik jeg ser det. Folk sier "åhh, det må ha vært skjebnen" når noen sto en meter unna fra å bli truffet av en stein som rullet utfor et stup. Ingen sier det samme om personen hadde blitt truffet. Om skjebnen er alt forutbestemt, så må det da gjelde godt som ondt?
Antall ord: 64

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bjørnekvinnen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 61
Startet: 08 Aug 2007 15:50
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av bjørnekvinnen »

Det er en mening med alt enten det er godt eller vondt. Ingenting er så galt at det ikke er godt for noe. Selv om det kan virke meningsløst, så er det en dybere mening bak det. Blir du bevisst den, kan du lære av det og utvikle deg videre til et helere menneske. Men vi har alle den frie vilje til å foreta valg i livet. Hvis ikke du vet hvor veien din går, kan det bli endel blindveier du må innom før du finner den rette.
Antall ord: 91
bjørnekvinnen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
The_Spirit
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 225
Startet: 16 Mai 2007 15:44
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av The_Spirit »

Her vil jeg gjerne slå til med en sitat fra filmen "Den siste samurai": "Don't ask if I believe in destiny. I believe that a man can do what he can until his destiny is ready".
Antall ord: 37
Det er enkelt å være modig på avstand.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mysticool
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 873
Startet: 19 Sep 2005 15:25
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av Mysticool »

Lite eller ingenting på jorda er tilfeldig, jeg tror det meste er bestemt på forhånd!
Antall ord: 16
Mysticool

Digger Frognerfitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
@ngel
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 370
Startet: 07 Feb 2007 22:13
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: nittedal

Innlegg av @ngel »

Mysticool skrev:Lite eller ingenting på jorda er tilfeldig, jeg tror det meste er bestemt på forhånd!
Åh? Hva er grunn til du tror det??
Antall ord: 26
Image

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
martea
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 74
Startet: 08 Jul 2007 20:22
17
Kjønn (valgfri): Hunnkjønn
Lokalisering: Møre og Romsdal
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 3 ganger

Re: Tror du på skjebnen?

Innlegg av martea »

Metal maniac skrev:Hva er dine meninger om troen på skjebnen?
Skjebnen har reddet meg såpass mange ganger at jeg er bundet til å tro på den.
Antall ord: 27
- Master

Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Corerith

Innlegg av Corerith »

Når det gjelder allt dette snakket om at å tro på skjebnen gir en trygghets følelse: Etter noen av de innleggene jeg har lest her, virker det som om ikke alle får en trygghetsfølelse av å tro på skjebnen! Noen virker jo regelrett redd den! Jeg vil ikke si at jeg tror på skjebnen, og at alt som skjer har en mening. Det ville være utrolig egoistisk av meg å tro at det steinraset som drepte et menneske var skjebnebestemt!

Jeg tror, eller tror at jeg tror, at det finnes noen i dette universet som alltid vil oss vel, altså våre hjelpere. Og dersom vi lytter til de og til vår intuisjon, vil ting som regel gå bra:) Dersom vi trosser disse og gjør noe vi egentlig vet er galt kan eller kan ikke dette slå tilbake på oss, alt etter hva det gjelder. Går ting fryktelig galt er det selvfølgelig ikke nødvendigvis vår feil, men en kan ikke skylde alt på skjebnen heller. Stakkar skjebne, den har måttet tåle masse hets;) En kan vel heller ikke skylde alt på hjelperne. Dersom en tenker på hvor utrolig mange dumme ting vi mennesker gjør er det ikke rart det går galt en gang i blandt;) Og hjelperne står vel ikke så mye høyere enn oss, de er jo der for å lære de også;)

For meg virker det også logisk dette som Gaute sier om at vi har signert en slags kontrakt før vi inkarnerer. Jeg føler at jeg gjennom visse valg jeg ikke har hatt noen særlig innflytelse på selv har fått en vei staket ut:) Å tro på skjebnen eller hjelpere betyr ikke at vi skal resignere :mozilla_wink:

Ble langt dette, unnskyld :mozilla_tongue:
Antall ord: 302

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metal maniac
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 91
Startet: 11 Sep 2007 15:14
17
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Trondheim

Innlegg av Metal maniac »

Vil dere si at skjebnen har en stor betydning i religioner?
Antall ord: 11
En dag vil du innse at verden er mye mer enn dine fem sanser.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MissForgetful
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 26
Startet: 13 Des 2007 18:51
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Home;)

Innlegg av MissForgetful »

Je håper i hvert fall at sjebnen ikke fins. et forutbestemt liv høres meningsløst ut :(
Antall ord: 18
Kan sorg sminkes vekk?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
suss24

Innlegg av suss24 »

Høres egentlig fryktelig kjedelig ut...Man kan egentlig bare slutte å engasjere seg og prøve å oppnå noe, for det ender som det skal ende uansett hva du gjør. Akkurat som å kjøre en bil i en ungeflok og holde seg for øynene. For hvis man treffer noen er det skjebnen og hvis man ikke gjør det er det også skjebnen :mozilla_undecided:
Antall ord: 63

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Cavatina
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 19
Startet: 12 Jan 2008 02:05
16

Innlegg av Cavatina »

Jeg tror livet er en crossroad: Hvis noe er "ment" å skje, får man flere muligheter til å gjøre det - men man kan fremdeles velge å ignorere det. Får man hint om å gå ned vei A kan man fremdeles velge å gå ned vei B - men vei B kan også lede til vei A, men trolig en omvei.

Samtidig tror jeg ikke på tilfeldigheter :mozilla_cool:
Antall ord: 65

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
suss24

Innlegg av suss24 »

Crossroad betyr jo at det er skjebnebestemt. Din frie vilje eksisterer ikke og livet ditt vil bli på ynes det høres ltt trøstesløst ut jeg gitt..
Antall ord: 29

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links