Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderMine EVP's

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Antarath
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Sep 2007 19:06
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Undheim, Jæren

Mine EVP's

Innlegg av Antarath »

De ligger her: http://view.break.com/394784

Ok det er første gang jeg har lagd sånn "video", så den er litt crappy, og det tok TID og stress å få det til hehe.
Hvis dere vil så kan jeg lage en med de "rene" versjonene (uten støyfjerning).
Elle evt. hele klipp, men det er oftest 1m 30sek med vind og biler.

Disse er tatt opp på en lokal kirkegård her. Time Kirkegård.
Jeg har brukt støyfjerning og på et par har jeg forsterket lyden.
Er alltid meget forsiktig at det ikke er folk på kilometers avstand, så forhåpentligvis er det ikke en luring som har sneket seg inn bak meg! ;)

Mats
Antall ord: 118

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
lost
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Apr 2005 17:18
19
Lokalisering: vestfold

Innlegg av lost »

Hvordan har du klart å tolke disse kryptiske signalene?
Klarer ikke helt å forstå hvordan disse ulydene kan bety noe som helst egentlig..
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Det jeg får ut av dette er støy fra, som du sier, vind og biler som er filtrert med støyfjerner slik at det oppstår digitale artifakter som kan tolkes akkurat slik man vil, om man vil.
Antall ord: 40
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Antarath
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av Antarath »

Alle forklaringer er velkomne. Bruker selv lang tid på hver eneste for å finne en forklaring på de. Men hører disse lydene på de "urenskede" opptakene også. Ville bare gjøre de klarere.
Antall ord: 33

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Frodo
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Sep 2006 17:18
18
Lokalisering: Smurfeland?

Innlegg av Frodo »

Antarath skrev:Alle forklaringer er velkomne. Bruker selv lang tid på hver eneste for å finne en forklaring på de. Men hører disse lydene på de "urenskede" opptakene også. Ville bare gjøre de klarere.
De var ikke så sterke men artige...hvilket program brukte du ?
Antall ord: 46
i am a ghost hunter,doent you fuck with me

I am 66% addicted to Counterstrike. What about you?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Antarath
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av Antarath »

Frodo skrev:
Antarath skrev:Alle forklaringer er velkomne. Bruker selv lang tid på hver eneste for å finne en forklaring på de. Men hører disse lydene på de "urenskede" opptakene også. Ville bare gjøre de klarere.
De var ikke så sterke men artige...hvilket program brukte du ?
Brukte Audacity. Gratis men veldig bra og enkelt
Antall ord: 56

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

Jeg hører ordene. Det er klarere og utover støy ,som kan tolkes som man vil.
Kansje du skulle prøve og skrelle av mere støyfrekvenser ?
De som driver med EVP sier kirkegårder ikke er de beste stedene.
Om du stiller spørsmål hadde det vert artig å se om du får svar, for det er klassisk på de gode EVP`ene,
Det gjøres ofte for å få bort spekulasjoner om att man har fått in radiobølger f.eks.
Antall ord: 85

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

Dette blir omtrent det samme som å stirre på en murvegg og prøve å finne ansikter.
Uansett hvor man tar opp lyd, for så å forsterke signalene, finner man noe som kan høres ut som ord. Det er vilja det går på.
Antall ord: 42
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Antarath
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av Antarath »

Metodisten skrev:Jeg hører ordene. Det er klarere og utover støy ,som kan tolkes som man vil.
Kansje du skulle prøve og skrelle av mere støyfrekvenser ?
De som driver med EVP sier kirkegårder ikke er de beste stedene.
Om du stiller spørsmål hadde det vert artig å se om du får svar, for det er klassisk på de gode EVP`ene,
Det gjøres ofte for å få bort spekulasjoner om att man har fått in radiobølger f.eks.
Stilte spørsmål på et par av de, de andre sa jeg bare hei til enten morfar min, kameraten min eller søskenbarnet mitt som ligger begravd der.

Den mest "overbevisende" for min del fikk jeg forrige dagen da jeg stod på grava til bror til en kollega av mor (ugh!). Spurdte om han var bror til A.C., og fikk respons rett etterpå.
Var mye vind som blåste inn i mikrofonen, men var noe som absolutt kunne minne om en stemme et par sek. etter spørsmålet, resten var bare heslig vind.

Virker som folk aldri blir enige om man trenger hvitt støy eller ikke for å få EVP'er.

Uansett, EVP er som UFO; ingen er sikre på hva det er (mange bra teorier dog heh)

Mats
Antall ord: 219

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Antarath
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av Antarath »

Kimbara skrev:Dette blir omtrent det samme som å stirre på en murvegg og prøve å finne ansikter.
Uansett hvor man tar opp lyd, for så å forsterke signalene, finner man noe som kan høres ut som ord. Det er vilja det går på.
Vel er ikke slik jeg sitter og driver med. Har sittet og hørt på mangfoldige opptak uten å høre noe annet enn de naturlige omgivelsene som svak vind og biler.
Hører alle lydene uten å forsterke lyden noe som helst.

MEN, når det er sagt, det kan være hva som helst.
Bah, er nesten som å diskutere religion dette her hah.
Jeg er ikke slik at jeg på liv og død skal tro på det. Jeg er åpen for alle teorier.
Tråden her ble bare startet for å vise hva jeg fanget, enten det er radiosignaler eller hva

Mats
Antall ord: 146

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Antarath
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av Antarath »

kimmag skrev:Hvor skaffer man EVP? Trudde det het EMP jeg :S Koster det mye?
EMP står for elektromagnetisk puls. Du kan måle om det er i et elektromagnetisk felt ved hjelp av en EMP måler. Men den er nok lite uberegnelig som en EVP opptaker (en lydopptaker av hvilket som helst slag egentlig).

En Olympia Digital Voice Recorder, som jeg bruker, koster alt fra 3-400 til over 2000
Antall ord: 73

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
storms
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Feb 2007 11:17
17
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 51 ganger

Innlegg av storms »

Takk Antarath,

Du og andre som faktisk gjør et forsøk på å skaffe en/et "fysisk" forbindelse/bevis er en av grunnene til at jeg enda titter innom paranormalen ;) Jeg er enig i alle kommentarer om at du kan høre hva du vil, og om du redigerer lenge nok så dukker det opp noe, men dette er absolutt mye bedre enn påstander som ikke kan dokumenteres eller som argumenteres under: jeg vet, derfor er det slik...

Jeg håper du fortsetter dine undersøkelser og holder oss underettet ;)

Mvh

StormS;)
Antall ord: 93

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MysticFan
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 13 Mai 2007 00:59
17
Lokalisering: Ved siden av Nabo`n

Innlegg av MysticFan »

Jeg fårstår heller ikke vordan du klarer å høre hva de sier her, men bra gjort i all fall:)
Fekk plutselig lyst å en sånn greie:P husker ikke hva det koster men kan du bestille på nette??

Mullin!!
Antall ord: 41
Mennesker har fått en fantastisk og mektig gave, og det er tanken. Hold styr på den så går alt bra:)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

EVP`er finnes det masser av lagt ut på nettet.
Spørsmålet om ekthet reiser seg selfølgelig med en gang.
Det mest ekstreme høres klart som dagen, og ofte svares det på spørsmål.

Det finnes en del gjort i regi av ulike undersøkelsesgrupper og lag.
De er kansje mere troverdige ettersom de kommer på direkten filmet både av opptager og video.
Som det fra Gettysburg der en jente snakker om troppebevegelser og att hun håper soldatene lar "the Gettysburg towngirls alone..." Unødig å si att det dereier seg om borgerkrigen og slaget der i 1862.

Noe lete etter fjes i betongen er det ikke. Da har man så dårlige signal att man kan begynne på nytt.
Dette er en gammel "sport" som folk holdt på med helt siden det bare fantes lydbånd.

For de overskeptiske er dette selfølgelig ikke annet en enda en kilde til å irritere seg over, og enda ett bidrag til og ha ett enda kjedeligere liv.. en det var fra før.
Antall ord: 176

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

Jo, det blir som å lete etter fjes i murvegger. Man skal ville det ganske mye for å kunne høre noen ord i de "EVP'ene" som ble lagt ut her. Jeg sier ikke at det er falskt, eller at trådstarter er ute etter å lure oss, jeg sier bare at hjernen vår liker å lete etter mønstre i støy. Mønstre, rytme, kjente elementer...

Men en annen ting er at EVP's på nettet (og forsåvidt overalt) er en elendig kilde for bevis. Det er så latterlig enkelt å produsere slike ting, og skreddersy det akkurat som man vil.

Så nok en gang er det mest sannsynlig noe som går ut på en god dose ønsketenking og "trick of the mind".
Antall ord: 124
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links