Fint at det falt i smak. Det faller naturlig for meg å gi "blaffen" på den måten, å ikke ta noe for gitt. Ta livet som det faller seg. Etc.Xirque Zdataan skrev:he he bra sagt ludo...tror dette var ett av de beste innleggene jeg har lest, støtter den, den er i allefall bedre enn den om at " ...jeg tror ikke før jeg får se" som ateister og agnostikere drar med seg. det er bedre å ha ett åpent sinn enn å oppdage når dagen har kommet at bøddelen i avgrunnen ikke var eventyr :mozilla_cool:ludoburgero skrev:Jeg tror at Satan er en alien som ligner på Kalle Klovn og at Gud er et flyvende spaghettimonster. Jeg tror også at hester kan hekle.
Spiller ingen rolle hva vi tror på, spiller heller ingen rolle hva vi ikke tror på. Ikke når det kommer til om det eksisterer eller ikke. Men jeg er av den oppfatning - ikke tro - at ALT og ALLE tenkelige ting eksisterer. Alt som kan tenkes - ER!
Tenk litt over det... alt startet med en tanke.
Og tanker realiseres og settes ut i livet.
En skal ihvertfall ikke benekte eksistens før en har sett det.
En kan velge å tro eller ikke tro, det spiller ingen rolle.
Skal man ha bevis? Hvorfor det?
Jeg vil ikke ha bevis for at Satan eksisterer... det hadde jo vært et grusomt møte, skal jeg TRO på mytene... Næh, jeg tror ikke jeg vil ha noe bevis...
lenge siden sist forresten?
Synes likevel ikke at den på noe måte er BEDRE, som du sier, enn utsagnet som mange kommer med om at de "ikke tror på det før de får se det".
Det er også en realistisk oppfatning, og en ganske "sta-logisk" en, om jeg får kalle den det... men uansett er vi alle fanger av vår tro og oppfatning.
Vi kan endre den, noen lettere enn andre, men noen vil fremdeles holde fast på sin tro. Og hvorfor ikke? Tro er viktig. For mange ihvertfall. Og for alle er tro, på sett og vis i forskjellige fasonger, en bra ting. Det fører videre til håp, og alle trenger å "ha noe for seg" og hvordan det hele fungerer... mens alle har likedan godt av å undre litt.
Selv foretrekker jeg det siste fremfor å "tro" noe, om jeg får si det på den måten.
Det er bare slik jeg vil ha det, det er bare slik jeg er. Og jeg er fornøyd med det.
Lenge siden ja... står til?