Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ En kanalisert besettelse
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 11 Jan 2005 17:33
- 19
oi...så heavy!! kan tenke meg at det er skikkelig kjipt ja!
er det bare en stemme du opplever eller ser du ting også?
hvordan startet dette?
det er helt sikkert noen som kan hjelpe deg med dette, så du blir kvitt det.
*håper du finner noen seriøse flinke folk*
er det bare en stemme du opplever eller ser du ting også?
hvordan startet dette?
det er helt sikkert noen som kan hjelpe deg med dette, så du blir kvitt det.
*håper du finner noen seriøse flinke folk*
Antall ord: 52
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Nybegynner
- Startet: 21 Jan 2005 17:55
- 19
Jeg sliter med folks holdninger til denne typen problem. De fleste tror at psykiatrien har svaret. Der har vel holdningen veldig lenge vært at dette er noe den enkelte skaper i sitt hode. Dvs. hallusinerer, fantaserer pga. hjerneskade eller biokjemiske forstyrrelser. (jeg har forøvrig hatt undersøkelse for dette - uten at man fant noe galt.) Disse forstyrrelsene skal rettes opp med nevroleptika/antipsykotika. Jeg vet om få tilfeller der dette har hjulpet i forhold til mitt problem. Synspunktet er det at dette må jo absolutt skje inne i hjernen, hvor ellers? På samme måte som de vi hører snakker og synger i radioen, selvfølgelig sitter inne i radioen. Det vet vi jo alle, eller hva? Hvorfor kan man ikke innen psykiatrien si at man vet egentlig ikke hva dette er - det hadde vært mer sannferdig. Og jeg vet om psykiatere rundt om i verden som mener dette. Hvis det er slik at vi "scizofrene" dikter det hele opp kunne det vært interesssant og sett hva resultatet ble av en undersøkelse av hva vi "diktet opp". Tenk om man fant mange fellestrekk? Og ville ikke dette være rart hvis vi "diktet det opp" ?
Antall ord: 201
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 23 Aug 2004 18:05
- 20
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Lillehammer
- Blitt takket: 1 gang
Uff så kjett da håper du finner en løsning på det skjønner at det kan være frustrende og ha det det slik hele tida Jeg fornemmer ånder, men ser de ikke og ikke hører jeg stemmer heller, så det er jeg glad for, men har du prøvd og be hjelperne dine om beskyttelse det har hjelpet meg hver gang og jeg har også hørt at hvis du ser for deg eller visualiserer hvit lys som på en måte er rundt deg så kan det også beskytte deg og du kan også prøve og visualisere at du sitter inne i et egg og at skallet beskytter deg dette er tips jeg har fått av en venn som har sterkere evner meg jeg er under utvikling og de rådene har hjulpet meg, håper du finner ut av det Klem fra Kristin
Antall ord: 151
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 17 Des 2004 12:52
- 19
- Lokalisering: Fosen, Trøndelag
Off topic: Du sier "så kjett" Du sier ikke "mæssom" oxo vel????Kristin skrev:Uff så kjett da håper du finner en løsning på det skjønner at det kan være frustrende og ha det det slik hele tida Jeg fornemmer ånder, men ser de ikke og ikke hører jeg stemmer heller, så det er jeg glad for, men har du prøvd og be hjelperne dine om beskyttelse det har hjelpet meg hver gang og jeg har også hørt at hvis du ser for deg eller visualiserer hvit lys som på en måte er rundt deg så kan det også beskytte deg og du kan også prøve og visualisere at du sitter inne i et egg og at skallet beskytter deg dette er tips jeg har fått av en venn som har sterkere evner meg jeg er under utvikling og de rådene har hjulpet meg, håper du finner ut av det Klem fra Kristin
Til Bertoni: Jeg håper du finner noen som tar deg seriøst, enhver fortjener det.
Men jeg er imponert over at du har greid å leve et "normalt" liv i lang tid med dine problemer Vil ikke det si at du (i hvert fall delvis) har kontroll over situasjonen
Mener fortsatt at du bør kontakte Olav M. Han har godt rykte på seg, og kan mye.
Antall ord: 233
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 02 Sep 2004 20:50
- 20
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 56 ganger
Jeg er så enig med dere Bertoni og Løvetann: Psykiatri+paranormale opplevelser=katastrofe!!
Jeg sliter ikke på samme måte som dere, men er vel det "normale" mennesker ville kalle "overtroisk". I frykt for å bli diagnostisert i samme kategori, har jeg selv sagt at jeg innser hvor psykt det er å ha slike "tvangstanker" o.s.v., men at jeg ikke kan noe for det. (Jeg har liksom OCD/tvangslidelse(de skulle bare ha visst alt jeg ikke har fortalt )). Men innerst inne, vet jeg at jeg ikke er gal, og at det jeg tror på faktisk er sant; i allefall for meg. Å bli tatt på alvor er for mye forlangt av mennesker som ikke har evne til å tenke mer abstrakt enn sin venstre hjernehalvdel makter! :twisted:
Det beste rådet mitt er å oppsøke en healer/medium. Det har jeg selv gjort og kommer til å fortsette med. Det er sjelen som må finne løsningene, ikke hjernen. Meditasjon er sikkert også veldig bra, men jeg er for rastløs til å klare det (foreløpig), så jeg satser på regresjon og lindring i form av healing. Jeg tror man vil finne svaret i seg selv og hente ut den styrken man trenger der, til å frigjøre seg fra "hva det nå enn er som hjemsøker en"!
Glem psykiatri i dette tilfellet. Den er kjekk å ha til "jordiske" problem, men ikke spirituelle.
Bertoni, har du tenkt på om denne stemmen tilhører en "fiende" fra et tidligere liv? En ånd som rett og slett ikke kan la være å gjøre livet surt for deg? Kanskje sjelen din kjenner ham? Har du spurt deg selv?
Jeg sliter ikke på samme måte som dere, men er vel det "normale" mennesker ville kalle "overtroisk". I frykt for å bli diagnostisert i samme kategori, har jeg selv sagt at jeg innser hvor psykt det er å ha slike "tvangstanker" o.s.v., men at jeg ikke kan noe for det. (Jeg har liksom OCD/tvangslidelse(de skulle bare ha visst alt jeg ikke har fortalt )). Men innerst inne, vet jeg at jeg ikke er gal, og at det jeg tror på faktisk er sant; i allefall for meg. Å bli tatt på alvor er for mye forlangt av mennesker som ikke har evne til å tenke mer abstrakt enn sin venstre hjernehalvdel makter! :twisted:
Det beste rådet mitt er å oppsøke en healer/medium. Det har jeg selv gjort og kommer til å fortsette med. Det er sjelen som må finne løsningene, ikke hjernen. Meditasjon er sikkert også veldig bra, men jeg er for rastløs til å klare det (foreløpig), så jeg satser på regresjon og lindring i form av healing. Jeg tror man vil finne svaret i seg selv og hente ut den styrken man trenger der, til å frigjøre seg fra "hva det nå enn er som hjemsøker en"!
Glem psykiatri i dette tilfellet. Den er kjekk å ha til "jordiske" problem, men ikke spirituelle.
Bertoni, har du tenkt på om denne stemmen tilhører en "fiende" fra et tidligere liv? En ånd som rett og slett ikke kan la være å gjøre livet surt for deg? Kanskje sjelen din kjenner ham? Har du spurt deg selv?
Antall ord: 275
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
Hide post links |
Når det gjelder sånne ting så er det eit par feller det er lett å gå i, og det er at du kjem i ein offer posisjon,denne stemma plager deg og du føler deg som eit offer for ei påtvungen stemme, virker som det gjelder deg også, og da setter du deg fast. Du må komme deg ut av offer mentalitet, og erkjenne at du ikkje er eit offer.
Det er lett å føle seg som offer vist du ikkje tar ansvar, du må ikkje fraskrive deg ansvaret og berre skylde på stemma og at det er den si feil. Eg trur også at det er krefter/energier utenifra som plager deg, men du må ta fult ansvar for alt som skjer med deg, og akseptere at det er din eigen skapelse, på eit plan så har du faktisk valg å føle/tenke/oppleve det du gjør. Å føle ansvar er ein erkjennelse, kan vere litt vanskelig.
Tar du ansvar for kvar tanke og følelse du har, og ikkje skylder på andre, eller andre energier, då beggynner det å skje ting, du får meir kontroll og kan begynne å "velge" ka du vil føle og tenke.
Vil også anbefalle deg å sende/føle kjærlighet til denne stemma.
Det er lett å føle seg som offer vist du ikkje tar ansvar, du må ikkje fraskrive deg ansvaret og berre skylde på stemma og at det er den si feil. Eg trur også at det er krefter/energier utenifra som plager deg, men du må ta fult ansvar for alt som skjer med deg, og akseptere at det er din eigen skapelse, på eit plan så har du faktisk valg å føle/tenke/oppleve det du gjør. Å føle ansvar er ein erkjennelse, kan vere litt vanskelig.
Tar du ansvar for kvar tanke og følelse du har, og ikkje skylder på andre, eller andre energier, då beggynner det å skje ting, du får meir kontroll og kan begynne å "velge" ka du vil føle og tenke.
Vil også anbefalle deg å sende/føle kjærlighet til denne stemma.
Antall ord: 214
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 23 Aug 2004 18:05
- 20
- Lokalisering: Lillehammer
Hei MacJoJo jeg sier nok mæssom og ja hehe
Betoni jeg vet om ei som er dyktig på utdrivelser og hun holder på med regrasjon og healing og auraendring og hun hjelpe deg helt sikkert med problemet ditt så hvis du vil ha nr hennes og hjemme siden hennes så kan du sende meg en PM, eller jeg kan godt sende deg en PM jeg også da så for du bestemme selv om du vil ta kontakt med henne Kristin
Betoni jeg vet om ei som er dyktig på utdrivelser og hun holder på med regrasjon og healing og auraendring og hun hjelpe deg helt sikkert med problemet ditt så hvis du vil ha nr hennes og hjemme siden hennes så kan du sende meg en PM, eller jeg kan godt sende deg en PM jeg også da så for du bestemme selv om du vil ta kontakt med henne Kristin
Antall ord: 81
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 28 Jul 2004 21:59
- 20
hei
ville bare si at det ikke er alle psykologer som ikke vil høre på denslags "tull". noen ganger kan det hjelpe å snakke med en psykolog. kan hende han/hun kan hjelpe deg å "leve med det". men det kan jo hende en healer e.l er kjempe lurt? tror det beste er å prøve alt helt til du finner ut hva som funker best for deg. lykke til!
ville bare si at det ikke er alle psykologer som ikke vil høre på denslags "tull". noen ganger kan det hjelpe å snakke med en psykolog. kan hende han/hun kan hjelpe deg å "leve med det". men det kan jo hende en healer e.l er kjempe lurt? tror det beste er å prøve alt helt til du finner ut hva som funker best for deg. lykke til!
Antall ord: 69
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Har kanskje vært litt passiv i forumet på det siste. Kommer her med et nytt innlegg, som kanskje kan sette i gang diskusjonen. Det som kjennetegner psykiatriens fortolkninger av folks problemer bygger på den såkaldte "positivismen". I følge den skal all vitenskap kunne måles/tallfestes, og man skal kunne gjenta den samme målingen med samme metode, og få likt svar. Verden har tjent mye på dette i forhold til ny teknologi osv. Det som er skremmende med det er at man har fått et syn på mennesker som om vi var maskiner. Alle problemer må være av "kroppslig art". Underforstått er Gud/ånder etc. død/ikke eksisterende. Og kan ikke være en reel innfallsvinkel til folks problemer. Hvis man ser på psykiatrien i Norge i dag, har den da så gode resultater i forhold til "schizofreni"? De prater om fysiske hjerneskader, biokjemisk forstyrrelser. Hvor er de? Kan de påvises med blodprøve? Hjerneskanning? I forhold til personer som har schizofrenidiagnosen krever psykiatrien at betingelsene for "positivismen" er oppfyllt. Men stiller de like strenge krav til sine egne teorier og oppfattelser?
Antall ord: 191
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 02 Jan 2005 23:12
- 19
- Lokalisering: Rogaland
Hadde jeg vært psykiater ville jeg vel satt diagnosen: kronisk hallusinatorisk psykose på deg....
Så - spørsmålet og selve diskusjonen her er; Har du denne diagnosen - eller - med store bokstaver - har dine hørselhallusinasjoner og forestillinger en åndelig forklaring. Har jeg rett?
Så - spørsmålet og selve diskusjonen her er; Har du denne diagnosen - eller - med store bokstaver - har dine hørselhallusinasjoner og forestillinger en åndelig forklaring. Har jeg rett?
Antall ord: 44
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 02 Jan 2005 23:12
- 19
- Lokalisering: Rogaland
Ja jeg spør om jeg har rett med hensyn til problemstillingen. Dette er jo en interessant diskusjon. Schizofreni - schizoaffektiv lidelse - kontra åndelige forklaringer.
Antall ord: 24
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Du synes nok du er smart med dine forklaringer på hva disse problemene skylles. Du har ikke rett, jeg har ikke den diagnosen. Jeg tror jeg har skrevet om det tidligere på forumet - jeg har diagnosen schizofren. Og dermed har du og dine meningsfeller allerede dømt meg - eller hva? Det er så utrolig arrogant. Psykiatriens "fakta" i forhold til dette problemet er jo bare gjettninger. Hva med å forske litt på problemet? Undersøke "faktaene". Dessuten har du heller ikke svart på mange av de tingene jeg har spurt om. Hvorfor må disse "stemmene" komme fra min egen hjerne/hode? Hvorfor er dette så riktig? Kan det ikke være andre forklaringer?Taru skrev:Hadde jeg vært psykiater ville jeg vel satt diagnosen: kronisk hallusinatorisk psykose på deg....
Antall ord: 158
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 22 Nov 2004 16:04
- 20
- Lokalisering: Østenfor Sol & Vestenfor Måne
Selvfølgelig kan det være andre forklaringer! Problemet er bare og kunne bevise det. Slik jeg ser det blir det dessverre like mye gjetting her som disse "faktaene" du nevner er gjetninger. Denne siden av helsevesenet blir jo stadig prioritert nedover, så jeg regner med forskningen går samme vei. Men selv om det kan være andre forklaringer på hvorfor du hører denne stemmen, så bør man likevel ikke stenge døren for at det kan være en sykdom også - uten at du skal dømmes av den grunn!! Om så blir gjort skyldes det heller fordommer mer enn noe annet. Det er min mening.Bertoni skrev:Du synes nok du er smart med dine forklaringer på hva disse problemene skylles. Du har ikke rett, jeg har ikke den diagnosen. Jeg tror jeg har skrevet om det tidligere på forumet - jeg har diagnosen schizofren. Og dermed har du og dine meningsfeller allerede dømt meg - eller hva? Det er så utrolig arrogant. Psykiatriens "fakta" i forhold til dette problemet er jo bare gjettninger. Hva med å forske litt på problemet? Undersøke "faktaene". Dessuten har du heller ikke svart på mange av de tingene jeg har spurt om. Hvorfor må disse "stemmene" komme fra min egen hjerne/hode? Hvorfor er dette så riktig? Kan det ikke være andre forklaringer?
Siden du er åpen for å prøve alternative "behandlinger" så ta en telefon til Olav M. Ser han har strukket ut en hånd og tilbudt sin hjelp.
Lykke til uansett!
Antall ord: 255
"Jeg spørger kun, mitt kall er ei at svare."
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Innen psykiatrien er det desverre slik at hvis man som "pasient" kommer med argumenter som er motstridene "helseregimet" blir man stemplet som gal. Ord som psykose, vrangforrestilinger og hallusinasjoner brukes ofte. Hvis man nevner overnaturlige emner er dette ensbetydene med "psykose". Jeg synes det er litt rart at man gir meningsmotstandere slike stempel - ofte for resten av livet. Jeg har full forståelse for at jeg nok ikke kan bevise mine påstander, men jeg vet også at det kan man heller ikke på psykiatrisiden. Ellers så jeg en interessant dokumentar på tv i fjor. Den handlet om forskning på "nær-døden" opplevelser. En person som var blitt lagt "klinisk død" pga. av en hjerneoperasjon, kunne berette mange overaskende ting etter å ha blitt "vekket til livet" etter operasjonen. Man målte hjerne- og hjerteaktiviet, og alt var "dødt". Etter operasjonen kunne pasienten berette om hvordan operasjonen hadde foregått, hvilke instrumenter, og hva som hadde blitt sagt under operasjonen. Dette hadde hun opplevd ute av sin egen kropp. Hun hadde "svevd" over operasjonsbordet. Grunnen til at jeg nevner dette er at jeg vil vise at det faktisk er noe mer, en vår fysiske kropp. Og at vi kan sanse utenfor vår kropp og hjerne. Dette skulle vel også åpne opp for mine typer opplevelser, eller hva?
Antall ord: 222
Hide post links |