Fakta, teori & skepsis ⇒ ZEITGEIST!
Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden
ZEITGEIST!
Dokumentar film om Kristendommen, 9/11 og The"Federal reserve"
Delt opp i 3 deler, første delen handler om Kristendommen og hvor mange likheter Jesus har med andre guder (Født av en jomfru, Betlehems stjernen mirakler osv)
Andre del tar for seg Angrepene på WTC, sammensvergelsens teorier osv
Tredje delen er om hvor korrupt the federal reserve er (Den amerikanske banken) Trur jeg
http://video.google.com/videoplay?docid ... 2995115331
Har bare sett første del, Jeg syntes att han drar for mange konklusjoner, hvis du leter lenge nok så finner du alltid likheter, men allikevel interessant og bra lagd.
(Kan skrive mer når jeg har sett ferdig)
Hva syntes dere?
Delt opp i 3 deler, første delen handler om Kristendommen og hvor mange likheter Jesus har med andre guder (Født av en jomfru, Betlehems stjernen mirakler osv)
Andre del tar for seg Angrepene på WTC, sammensvergelsens teorier osv
Tredje delen er om hvor korrupt the federal reserve er (Den amerikanske banken) Trur jeg
http://video.google.com/videoplay?docid ... 2995115331
Har bare sett første del, Jeg syntes att han drar for mange konklusjoner, hvis du leter lenge nok så finner du alltid likheter, men allikevel interessant og bra lagd.
(Kan skrive mer når jeg har sett ferdig)
Hva syntes dere?
Antall ord: 114
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Jeg skjønner at disse tingene kan relateres til hverandre, alt er relativt, så hva kan ikke det, men av hvilke essensielle og betydelige grunner de faktisk er linket opp mot hverandre - ja, det skjønner jeg ikke helt...
Smashing Pumpkins gir forresten i disse dager ut et nytt album på 10(?) år som heter nettopp "Zeitgeist" (sorry for avsporingen).
Smashing Pumpkins gir forresten i disse dager ut et nytt album på 10(?) år som heter nettopp "Zeitgeist" (sorry for avsporingen).
Antall ord: 60
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 11 Nov 2005 16:05
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Larvik
Har sett hele filmen, synes det var veldig interessant. Selv om man kan finne likheter hvis man leter lenge nok, synes jeg at det virker litt for "vanlig" til at det skal være en tilfeldighet det med hvordan Jesus likner på Horus/Krishna/osv.
Antall ord: 45
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 17 Mar 2005 21:01
- 19
- Lokalisering: Hommelvik
DENNE FILMEN MÅ ALLE SE !!!
Se den online på http://www.zeitgeistmovie.com/ eller last den ned og se den senere, men se den og SPRE DEN!!!
og til ludoburgero
og makteliten bruker religion som et påskudd for å tjene mere penger, å tvinge NWO på oss.
Se den online på http://www.zeitgeistmovie.com/ eller last den ned og se den senere, men se den og SPRE DEN!!!
og til ludoburgero
Faktumet er at hele KRISTendomen som faktisk bygger på at Jesus er guds sønn, er OPPSPINN, fra ende til annen.Jeg skjønner at disse tingene kan relateres til hverandre, alt er relativt, så hva kan ikke det, men av hvilke essensielle og betydelige grunner de faktisk er linket opp mot hverandre - ja, det skjønner jeg ikke helt..
og makteliten bruker religion som et påskudd for å tjene mere penger, å tvinge NWO på oss.
Antall ord: 105
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
anskog: NWO SKJER, HAR SKJEDD og VIL SKJE.
Ingen tvinger oss til noe, vi har vel vår frihet til å velge?
Nå snakker jeg ikke om noe er skjebnebestemt eller ikke, men vi kan da ikke undervurdere oss selv og se på oss selv som stokk dumme sauer hele tiden.
Det blir bare å innfinne oss - til rette - med den ynkelige, prekære situasjonen vi er i, verdens status, den dag idag. Vi er alle like skyldige og vi kan alle gjøre noe med det.
Hat kan kun beseires med kjærlighet.
Elsk din neste som deg selv. Det er en linje tatt fra kristendommen.
Det er ikke på noen måte vondt, slik jeg ser det ihvertfall.
Ja, det finnes mektige og komplekse krefter og organer der ute.
Og ja, de har infiltrert store deler av verden gjennom politikk, media og økonomiske instanser. Men ingenting av dette har direkte noe med kjærlighet å gjøre.
Det er VI som faller i de lokkende materialistiske gropene!
Det er DU og det er JEG!
Det er kun vi selv som kan gjøre noe med dette. Det er VI som må tenke på kjærligheten og ta vare på hverandre. Det er VI som selv styrer vår frihet.
Ingen kan ta den fra oss med mindre vi tillater det. Og tillater vi det, får vi en skjebne vi utvilsomt fortjener. Vi har et felles ansvar. Vi trenger en revolusjon.
Ikke la noen frarøve deg din frihet!
Og frihet er ikke å velge mellom First Price og Kelloggs.
Verden er bare utformet på den måten. Det er en fasade.
Men det er jo vi som tenker på denne måten.
Javisst er vi gjerne programmerte til det. Men hvem sitter bak programmeringen?
Andre mennesker!
Sikkert noen av dem også med barn og kone, de også.
Tenk og tygg litt på den. Every man's gotta make a living.
Vi er tåpelige fjols på mange måter, men vi kan skylde på oss selv.
Vi må bare endre innstilling - vi har et ubrukt potensiale.
Vi har uante muligheter! En uendelighet av dem!
Ingen tvinger oss til noe, vi har vel vår frihet til å velge?
Nå snakker jeg ikke om noe er skjebnebestemt eller ikke, men vi kan da ikke undervurdere oss selv og se på oss selv som stokk dumme sauer hele tiden.
Det blir bare å innfinne oss - til rette - med den ynkelige, prekære situasjonen vi er i, verdens status, den dag idag. Vi er alle like skyldige og vi kan alle gjøre noe med det.
Hat kan kun beseires med kjærlighet.
Elsk din neste som deg selv. Det er en linje tatt fra kristendommen.
Det er ikke på noen måte vondt, slik jeg ser det ihvertfall.
Ja, det finnes mektige og komplekse krefter og organer der ute.
Og ja, de har infiltrert store deler av verden gjennom politikk, media og økonomiske instanser. Men ingenting av dette har direkte noe med kjærlighet å gjøre.
Det er VI som faller i de lokkende materialistiske gropene!
Det er DU og det er JEG!
Det er kun vi selv som kan gjøre noe med dette. Det er VI som må tenke på kjærligheten og ta vare på hverandre. Det er VI som selv styrer vår frihet.
Ingen kan ta den fra oss med mindre vi tillater det. Og tillater vi det, får vi en skjebne vi utvilsomt fortjener. Vi har et felles ansvar. Vi trenger en revolusjon.
Ikke la noen frarøve deg din frihet!
Og frihet er ikke å velge mellom First Price og Kelloggs.
Verden er bare utformet på den måten. Det er en fasade.
Men det er jo vi som tenker på denne måten.
Javisst er vi gjerne programmerte til det. Men hvem sitter bak programmeringen?
Andre mennesker!
Sikkert noen av dem også med barn og kone, de også.
Tenk og tygg litt på den. Every man's gotta make a living.
Vi er tåpelige fjols på mange måter, men vi kan skylde på oss selv.
Vi må bare endre innstilling - vi har et ubrukt potensiale.
Vi har uante muligheter! En uendelighet av dem!
Antall ord: 353
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
ludoburgero
Mye rett her veldig mye... du tar bare feil helt i starten.
Faktum er nettop den at det er som du sier I GANG MED Å SKJE. og gjør vi ikke noe med det nå er det for sent.
se denne filmen, vis den til foreldre, besteforeldre, lærere, lokalpolitikere, nærradio, lokalavisa, start en føkkings folkebevegelse.
La alle som har sett den bedømme om de vil overgi sin vilje til makteliten, eller om de vil starte å kjempe for å få tilbake sitt privatliv!!!
Overvåkningssamfunnet er over oss i dag. mobilen (som alle har) forteller hvor vi er og hvor vi har vært, autopass hjelper til, du kan prøve å ringe inn å krangle på regninga, og du vil få opplyst alle passeringer i flere mnd tilbake.
bankkortet, forteller hva vi handler og hvor.
Alle dine helseopplysninger og din økonomiske situasjon legges ut på nettet.
Fingerscannere popper opp over allt, og uvitende personer omfavner og kaller det en god ide
men ingenting av dette er noe farlig sier du kanskje? fingeravtrykket på innsjekkinga blir slettet så snart du kommer av flyet.
NEI dette er for at vi skal bli vant med å bli trampet på og rettigheter fratatt oss.
Hvor stor risiko er det egentlig for et terroranslag i norden? hvorfor må vi hele tiden, bli behandlet som kriminelle på flyplasser, overvåkes på kjøpesenter, overvåkes i heiser, overvåkes på gatene, skjekkes for fingeravtrykk, osv osv
vi skal formes til intetanende fordummende individer, som kun bryr seg om hva som går på tv eller når neste playstation kommer på markedet, vi skal formes til å motta smartchippen, som kommer.
Alle problemer i verden opphører.
aldri noen Madeleine som forsvinner -- det er bare å søke opp chipen hennes på GPS
Aldri noen uløste kriminal saker-- all genetisk info blir høstet mens vi nyfødte og utfra dna på et åsted, er det bare å søke igjennom databasene til de har funnet en match og deretter finne vedkommende på GPS..
Du slipper å bruke penger -- det er bare å scanne chipen i butikken så blir beløpet trukket rett av konto
Du slipper dra til legen for chippen forteller scanneren du har i hjemmet om eventuelle problemer du måtte ha og ordner med hjemmsending av medisin
osv osv..
Dette er vel ikke et samfunn vi ønsker? skal vi ikke si NEI TAKK??
Mye rett her veldig mye... du tar bare feil helt i starten.
Nwo er ikke noe som skjer hvis folk er opplyst om deres agenda.NWO SKJER, HAR SKJEDD og VIL SKJE.
Hvis alle så denne filmen og ble med det kritiske til de "smarte" løsninger som blir tredd nedover hodene våres, ville det bli langt værre for "eliten" å få gjennom sin skjulte agenda.Ingen tvinger oss til noe, vi har vel vår frihet til å velge?
Det blir bare å innfinne oss - til rette - med den ynkelige, prekære situasjonen vi er i, verdens status, den dag idag. Vi er alle like skyldige og vi kan alle gjøre noe med det
Faktum er nettop den at det er som du sier I GANG MED Å SKJE. og gjør vi ikke noe med det nå er det for sent.
se denne filmen, vis den til foreldre, besteforeldre, lærere, lokalpolitikere, nærradio, lokalavisa, start en føkkings folkebevegelse.
La alle som har sett den bedømme om de vil overgi sin vilje til makteliten, eller om de vil starte å kjempe for å få tilbake sitt privatliv!!!
Overvåkningssamfunnet er over oss i dag. mobilen (som alle har) forteller hvor vi er og hvor vi har vært, autopass hjelper til, du kan prøve å ringe inn å krangle på regninga, og du vil få opplyst alle passeringer i flere mnd tilbake.
bankkortet, forteller hva vi handler og hvor.
Alle dine helseopplysninger og din økonomiske situasjon legges ut på nettet.
Fingerscannere popper opp over allt, og uvitende personer omfavner og kaller det en god ide
men ingenting av dette er noe farlig sier du kanskje? fingeravtrykket på innsjekkinga blir slettet så snart du kommer av flyet.
NEI dette er for at vi skal bli vant med å bli trampet på og rettigheter fratatt oss.
Hvor stor risiko er det egentlig for et terroranslag i norden? hvorfor må vi hele tiden, bli behandlet som kriminelle på flyplasser, overvåkes på kjøpesenter, overvåkes i heiser, overvåkes på gatene, skjekkes for fingeravtrykk, osv osv
vi skal formes til intetanende fordummende individer, som kun bryr seg om hva som går på tv eller når neste playstation kommer på markedet, vi skal formes til å motta smartchippen, som kommer.
Alle problemer i verden opphører.
aldri noen Madeleine som forsvinner -- det er bare å søke opp chipen hennes på GPS
Aldri noen uløste kriminal saker-- all genetisk info blir høstet mens vi nyfødte og utfra dna på et åsted, er det bare å søke igjennom databasene til de har funnet en match og deretter finne vedkommende på GPS..
Du slipper å bruke penger -- det er bare å scanne chipen i butikken så blir beløpet trukket rett av konto
Du slipper dra til legen for chippen forteller scanneren du har i hjemmet om eventuelle problemer du måtte ha og ordner med hjemmsending av medisin
osv osv..
Dette er vel ikke et samfunn vi ønsker? skal vi ikke si NEI TAKK??
Antall ord: 530
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 09 Okt 2007 13:36
- 17
- Lokalisering: oslo
Sammenhengen religion og en skakkjørt verden har vel også å gjøre med maktstrukturene. Dvs at visse religioner, spes de største, legitimerer visse maktstrukturer "nede på jorda".anskog skrev:DENNE FILMEN MÅ ALLE SE !!!
og til ludoburgeroFaktumet er at hele KRISTendomen som faktisk bygger på at Jesus er guds sønn, er OPPSPINN, fra ende til annen.Jeg skjønner at disse tingene kan relateres til hverandre, alt er relativt, så hva kan ikke det, men av hvilke essensielle og betydelige grunner de faktisk er linket opp mot hverandre - ja, det skjønner jeg ikke helt..
Det var visst en eller annen sosialantropolog (som jeg ikke husker navnet på nå) som skal ha fartet rundt og forsket på dette med religioner og hva slags samfunn folk hadde. Han fant at i de samfunn hvor de opererte med flere guder (som ingen av dem var allmektige) var det en tendens til en litt flatere maktstruktur i samfunnet. Og vice versa, der man har EN allmektig gud, der gjenspeiler den religiøse pyramiden seg i samfunnet for øvrig. Dvs sjefen helt på topp, assistenter under, så voktere og arbeidere underst (veldig simplifisert).
Altså hvis gud har organisert seg slik, på en totalt udemokratisk måte, at èn mann sitter med makta, hvorfor skal man ikke da organisere resten av samfunnet slik? Gud vet jo alt og ingen kan vel si at Gud ikke kan dette med å velge den beste organisasjonsstrukturen!?
Dette kommer bra frem i Zeitgeist også, dette med makt. Makt korrumperer. Og absolutt makt korrumperer absolutt! Så...får man gjort noe med maktstrukturene, er man godt på vei!
Her er god kritikk av kristendommen, av Emma Goldman:
The Failure of Christianity
http://www.spunk.org/texts/writers/gold ... 01501.html
,
Antall ord: 307
utelukker ingenting
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
Så nettopp Endgame: Blueprint for Global Enslavement av Alex Jones.
Du kan si hva du vil om Alex Jones og stilen hans, men han er fanden meg aktiv. Og i denne dokumentaren kommer han med masse interessant ny info og forskjellige teorier. Veldig interessant. Veldig lang, men verdt å se hele.
Er inne på mye fra Zeitgeist, men supplerer med enda mer info om flere områder, samt tegner en bredere (skummel) fremtidsscenario.
http://video.google.com/videoplay?docid ... 82923342&q
Enjoy!
Red: PS Siv Jensen er med!
Du kan si hva du vil om Alex Jones og stilen hans, men han er fanden meg aktiv. Og i denne dokumentaren kommer han med masse interessant ny info og forskjellige teorier. Veldig interessant. Veldig lang, men verdt å se hele.
Er inne på mye fra Zeitgeist, men supplerer med enda mer info om flere områder, samt tegner en bredere (skummel) fremtidsscenario.
http://video.google.com/videoplay?docid ... 82923342&q
Enjoy!
Red: PS Siv Jensen er med!
Antall ord: 87
utelukker ingenting
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
takker for tips om Alex Jones film. og et knall bra innlegg
Antall ord: 12
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 19
- Blitt takket: 6 ganger
Har bare så vidt lest litt her, men NWO skjer, eller rettere sagt Novus Ordo Seclorum (New Order of the Ages) skjer. Og det har skjedd lenge, og vil forhåpentligvis fortsette å skje.anskog skrev: ludoburgero
Mye rett her veldig mye... du tar bare feil helt i starten.Nwo er ikke noe som skjer hvis folk er opplyst om deres agenda.NWO SKJER, HAR SKJEDD og VIL SKJE.
Det handler om å gi makten til folket, kutte ut eneveldene og bringe demokrati til folket.
Dette er bl.a. noe USA står for, ved å ha president framfor monarki, mens Norge har fratatt kongehuset nærmest all makt. Det blir SVJV stadig færre enevelder i verden, og fler og fler demokratier.
Så vil det alltid være noen som mener at dette eller hint ikke er noe demokrati, men at det er pengene som regjererer uansett. Det er nok en del sannhet i det, men jeg ville gjerne sett at disse legger fram et alternativt demokratisk system som vil kunne virke etter hensikten.
Antall ord: 172
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
Det er ikke slik jeg har forstått det. Slik jeg oppfatter NWO dreier det seg om det motsatte, altså ikke MER demokrati til folket, men MINDRE. NWO og en verdensregjering dreier seg jo om en ytterligere s e n t r a l i s e r i n g av makta, og det er jo det motsatte av en demokratisering!BA. skrev:Har bare så vidt lest litt her, men NWO skjer, eller rettere sagt Novus Ordo Seclorum (New Order of the Ages) skjer. Og det har skjedd lenge, og vil forhåpentligvis fortsette å skje.
Det handler om å gi makten til folket, kutte ut eneveldene og bringe demokrati til folket.
Kremt! Du mener ikke at USA er et større demokrati enn Norge fordi de har president og ikke konge!??Dette er bl.a. noe USA står for, ved å ha president framfor monarki, mens Norge har fratatt kongehuset nærmest all makt. Det blir SVJV stadig færre enevelder i verden, og fler og fler demokratier.
Det er ikke demokrati uansett hva du kaller sjefen om du har en liten gruppe mennesker som styrer og gjør som de vil!
Så vil det alltid være noen som mener at dette eller hint ikke er noe demokrati, men at det er pengene som regjererer uansett. Det er nok en del sannhet i det, men jeg ville gjerne sett at disse legger fram et alternativt demokratisk system som vil kunne virke etter hensikten.
Ah! Jeg ser at det høybygget er så skeivt at det vil falle sammen, men jeg kan ikke påpeke det om jeg ikke kan bygge et hus som ikke er skeivt selv?
Ikke så lett å legge fram noen detaljerte planer for hvordan et alternativt demokratisk system vil se ut, men kan jo legge fram noen forslag på saker som bør gjøres for å nå dit: Feks gjøre noe med maktstrukturene! Huske at makt korrumperer. Rive pyramidene! En mer flatere struktur på alt, så folk kan ta mer kontroll over livene sine og omgivelsene, fremfor avmaktsfølelsen som dyrkes hos folket nå. Vi kan velge å styre verden etter andre systemer enn det kapitalistiske, feks ikke la profitt for selskapene stå som høyeste mål, men mennesket, naturen og dyrenes velferd først.
Gjør vi dette har vi nådd langt. En stor del av verdens elendighet kommer av nettopp totalitære maktstrukturer og kapitalismens evige pengejag.
Antall ord: 406
utelukker ingenting
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
.
Det sies, av enkelte, at vi blir friere og friere og går mot et åpnere samfunn og alt det der. Se! Du kan velge mellom 12 tannkremtyper og 8 dorulltyper og 10 minutters overfladisk høyhastighetsgjennomgang av enkelte utvalgte nyheter på 4 kanaler og Bonde-, Fisker-, Embetsmannskjærlighetsrealityprogrammer. Du har sofa og fjernkontroll. Heis og bil. Arbeid hver dag. Og en masse dyre ting du ikke trenger, som du jobber som faen for å få råd til.
Og du er engasjert! Du stemmer hvert fjerde år. Og du er flink til å henge ut de som ikke stemmer, «for da er de ikke engasjerte», «da kan de ikke klage». !? Hmm.. Må man ha valgt inn tullebukkene selv for å kunne klage på dem?? Jeg har aldri skjønt det der....
Før var alt mye verre. Og bedre. Sies det.
Og jeg har for så vidt lurt endel på det selv også. Ikke fått det helt til å stemme det der med at man planlegger en fascistisk overtakelse av hele jorda. Hmm, har jeg tenkt, det har da vært tider hvor fascismen har vært mer åpen, hvorfor har man ikke da gått hele veien? Hmm...
Historien ser jo ut som en evig dragkamp mellom herskere og folket. Totalitærstyre – frigjøring (eller «frigjøring»!) - totalitærstyre – frigjøring osv. Og på tross av tilbakeslag, stadig et skritt mer frem mot mer demokrati og frihet.
Frihet til hva, var det en som skrev i en eller annen tråd (ludob.. tror jeg det var). Frihet til hva, ja, det er spørsmålet.
Så hvorfor har ikke den endelige å p n e fascistiske overtakelsen av jorda skjedd tidligere? Det må jo har vært så mye enklere den gangen maska likevel var kastet og folket redde.
Men kanskje det har å gjøre med teknologi og menneskets natur.
I Alex Jones' Endgame (som jeg linka til over) er det med et intervju med Aldous Huxley, mannen som skrev «En vidunderlig ny verden», hvor han sammenligner sin fremtidsdystopi med en annen like kjent, Orwells «1984». Huxley påsto at hans bok var mer korrekt når det gjaldt hvordan samfunnet kom til å utvikle seg.
Ja, vi er godt på vei inn i «En vidunderlig ny verden», men vi har OGSÅ «1984». Vi har «1984»s overvåking, frykt, jakt på skumle sjefsterrorister som rettferdiggjør alt mulig, nytale og desinformasjon. Og vi har ingrediensene fra «En vidunderlig ny verden» i den tomme underholdninga vi fores med hver dag, pillene folk bare må ta for alt mulig fordi legene sier det, og indoktrineringa som gjør at du godtar din stilling i samfunnet og dermed disiplinerer deg selv.
Den genetiske manipuleringen fra «En vidunderlig ny verden» er også innen rekkevidde (eller i gang?).
En befolkning styrt med geværet fører til forbannelse og motstand. En befolkning styrt med daglig hjernevask, propaganda,frykt, overvåking, statusjag, sløvende medisiner (lovlig eller ulovlig), intelligensfornærmende tom underholdning og avmakt, er det mindre sannsynlig vil reise seg opp fra godstolen og kreve endringer.
Alt for mange mennesker i dag bruker sin fritid på å sitte i hver sin boks. Mens de ser på hver sin boks. Ja da, det store alter for passiv underholdning. TV.
Og det står på et alter! Har dere ikke lagt merke til at mange stuer er innredet etter hvor TVn står! Altså ikke på en s o s i a l måte, men slik at alle kan se TVn!
Tilbake til saken. Hvorfor har ikke den fascistiske overtakelsen skjedd før?
Fordi man før ikke har kunnet kontrollere folk på en god nok måte.
Og der kommer teknologien inn. Teknologiske fremskritt gjør det mulig å kontrollere hvert menneske mye bedre nå enn før, via sporing, satelliter, video osv osv i det uendelige. Andre fremskritt igjen, på feks humbugvitenskapens område psykiatri, eller hvordan-kontrollere-folk-forskning, har sørget for at alle mennesker kan få en diagnose som krever sløvende daglige medisiner. Underholdnings- og indoktringeringsindustrien holder deg opptatt OG sørger for at du blir opplært til å se verden slik den ikke er. Hurra!
For ikke å nevne våpenindustrien. Dreper folk mye er effektivt nå enn før. Blir bare bedre og bedre.
Det sies at det jobbes med menneske-robot hybrider og også rene roboter som skal fungere som soldater. Det har jeg ingen grunn til å tvile på.
Når det er i boks, så vips! er enda et hinder på vei mot verdensherredømmet borte!
Nemlig «svakheten» til den menneskelige natur. En styrke mener jeg, men en «svakhet» i øynene på de som styrer soldatene. At de er mennesker. Født og oppvokst. Med følelser og evne til å tenke. Dette er en svakhet. For det gjør at man aldri er trygg på om troppene vil utføre oppgavene, om alle i troppene vil utføre oppgavene, om noen vil opponere, nekte ordre, om noen vil bryte sammen til slutt osv osv. Med en robot derimot....
På den positive siden: Det meste av dette er basert på teknologi og strøm. Finn den stikkontakten, sier jeg!
Det sies, av enkelte, at vi blir friere og friere og går mot et åpnere samfunn og alt det der. Se! Du kan velge mellom 12 tannkremtyper og 8 dorulltyper og 10 minutters overfladisk høyhastighetsgjennomgang av enkelte utvalgte nyheter på 4 kanaler og Bonde-, Fisker-, Embetsmannskjærlighetsrealityprogrammer. Du har sofa og fjernkontroll. Heis og bil. Arbeid hver dag. Og en masse dyre ting du ikke trenger, som du jobber som faen for å få råd til.
Og du er engasjert! Du stemmer hvert fjerde år. Og du er flink til å henge ut de som ikke stemmer, «for da er de ikke engasjerte», «da kan de ikke klage». !? Hmm.. Må man ha valgt inn tullebukkene selv for å kunne klage på dem?? Jeg har aldri skjønt det der....
Før var alt mye verre. Og bedre. Sies det.
Og jeg har for så vidt lurt endel på det selv også. Ikke fått det helt til å stemme det der med at man planlegger en fascistisk overtakelse av hele jorda. Hmm, har jeg tenkt, det har da vært tider hvor fascismen har vært mer åpen, hvorfor har man ikke da gått hele veien? Hmm...
Historien ser jo ut som en evig dragkamp mellom herskere og folket. Totalitærstyre – frigjøring (eller «frigjøring»!) - totalitærstyre – frigjøring osv. Og på tross av tilbakeslag, stadig et skritt mer frem mot mer demokrati og frihet.
Frihet til hva, var det en som skrev i en eller annen tråd (ludob.. tror jeg det var). Frihet til hva, ja, det er spørsmålet.
Så hvorfor har ikke den endelige å p n e fascistiske overtakelsen av jorda skjedd tidligere? Det må jo har vært så mye enklere den gangen maska likevel var kastet og folket redde.
Men kanskje det har å gjøre med teknologi og menneskets natur.
I Alex Jones' Endgame (som jeg linka til over) er det med et intervju med Aldous Huxley, mannen som skrev «En vidunderlig ny verden», hvor han sammenligner sin fremtidsdystopi med en annen like kjent, Orwells «1984». Huxley påsto at hans bok var mer korrekt når det gjaldt hvordan samfunnet kom til å utvikle seg.
Ja, vi er godt på vei inn i «En vidunderlig ny verden», men vi har OGSÅ «1984». Vi har «1984»s overvåking, frykt, jakt på skumle sjefsterrorister som rettferdiggjør alt mulig, nytale og desinformasjon. Og vi har ingrediensene fra «En vidunderlig ny verden» i den tomme underholdninga vi fores med hver dag, pillene folk bare må ta for alt mulig fordi legene sier det, og indoktrineringa som gjør at du godtar din stilling i samfunnet og dermed disiplinerer deg selv.
Den genetiske manipuleringen fra «En vidunderlig ny verden» er også innen rekkevidde (eller i gang?).
En befolkning styrt med geværet fører til forbannelse og motstand. En befolkning styrt med daglig hjernevask, propaganda,frykt, overvåking, statusjag, sløvende medisiner (lovlig eller ulovlig), intelligensfornærmende tom underholdning og avmakt, er det mindre sannsynlig vil reise seg opp fra godstolen og kreve endringer.
Alt for mange mennesker i dag bruker sin fritid på å sitte i hver sin boks. Mens de ser på hver sin boks. Ja da, det store alter for passiv underholdning. TV.
Og det står på et alter! Har dere ikke lagt merke til at mange stuer er innredet etter hvor TVn står! Altså ikke på en s o s i a l måte, men slik at alle kan se TVn!
Tilbake til saken. Hvorfor har ikke den fascistiske overtakelsen skjedd før?
Fordi man før ikke har kunnet kontrollere folk på en god nok måte.
Og der kommer teknologien inn. Teknologiske fremskritt gjør det mulig å kontrollere hvert menneske mye bedre nå enn før, via sporing, satelliter, video osv osv i det uendelige. Andre fremskritt igjen, på feks humbugvitenskapens område psykiatri, eller hvordan-kontrollere-folk-forskning, har sørget for at alle mennesker kan få en diagnose som krever sløvende daglige medisiner. Underholdnings- og indoktringeringsindustrien holder deg opptatt OG sørger for at du blir opplært til å se verden slik den ikke er. Hurra!
For ikke å nevne våpenindustrien. Dreper folk mye er effektivt nå enn før. Blir bare bedre og bedre.
Det sies at det jobbes med menneske-robot hybrider og også rene roboter som skal fungere som soldater. Det har jeg ingen grunn til å tvile på.
Når det er i boks, så vips! er enda et hinder på vei mot verdensherredømmet borte!
Nemlig «svakheten» til den menneskelige natur. En styrke mener jeg, men en «svakhet» i øynene på de som styrer soldatene. At de er mennesker. Født og oppvokst. Med følelser og evne til å tenke. Dette er en svakhet. For det gjør at man aldri er trygg på om troppene vil utføre oppgavene, om alle i troppene vil utføre oppgavene, om noen vil opponere, nekte ordre, om noen vil bryte sammen til slutt osv osv. Med en robot derimot....
På den positive siden: Det meste av dette er basert på teknologi og strøm. Finn den stikkontakten, sier jeg!
Antall ord: 857
utelukker ingenting
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Novus Ordo Seclorum
The phrase is often mistranslated as "New World Order," but the Latin for that phrase would be Novus Ordo Mundi
wikipedia
Ikke så stødig i latin BA? :mozilla_wink:
The phrase is often mistranslated as "New World Order," but the Latin for that phrase would be Novus Ordo Mundi
wikipedia
Antall ord: 33
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Jeg har kanskje skrevet litt mer her enn det er grunnlag for. Nå finner jeg ikke det som en gang ga meg dette inntrykket, men her er litt fakta om uttrykket og hvorfor det står på dollarsedlene.uenord skrev:Det er ikke slik jeg har forstått det. Slik jeg oppfatter NWO dreier det seg om det motsatte, altså ikke MER demokrati til folket, men MINDRE. NWO og en verdensregjering dreier seg jo om en ytterligere s e n t r a l i s e r i n g av makta, og det er jo det motsatte av en demokratisering!BA. skrev:Har bare så vidt lest litt her, men NWO skjer, eller rettere sagt Novus Ordo Seclorum (New Order of the Ages) skjer. Og det har skjedd lenge, og vil forhåpentligvis fortsette å skje.
Jeg tok utgangspunkt i den amerikanske dollarseddelen, der det står "Novus Ordo Seclorum" Mange tar det som et bevis for en superkonspirasjon siden det skal bety New World Order.
NOVUS ORDO SECLORUM er mottoet Charles Thompson, en av grunnlovsfedrene foreslo i 1782. Han oversatte ikke selv mottoet, men forklarte symbolismen. "Begynnelsen på en ny amerikansk æra". Det er korrekt oversatt med New Order of the Ages.
Inspirasjonen kom fra et dikt av den romerske forfatteren Vergil, som skriver om en ny tid hvor fred skal erstatte den evige frykt.
Nei, jeg har ikke rangert dem, og jeg skrev at Norge har fratatt kongehuset nærmest all makt.Kremt! Du mener ikke at USA er et større demokrati enn Norge fordi de har president og ikke konge!??Dette er bl.a. noe USA står for, ved å ha president framfor monarki, mens Norge har fratatt kongehuset nærmest all makt. Det blir SVJV stadig færre enevelder i verden, og fler og fler demokratier.
Det er ikke demokrati uansett hva du kaller sjefen om du har en liten gruppe mennesker som styrer og gjør som de vil!
Det er ikke sjefens navn eller tittel som avgjør om det er demokrati, men folkets mulighet til å bestemme hvem de vil ha som sjef.
Det er lov å påpeke skjevheter i samfunnet, men man må da kunne akseptere at det som kanskje er urettmessige påstander møtes med faktaopplysninger og motargumenter.Ah! Jeg ser at det høybygget er så skeivt at det vil falle sammen, men jeg kan ikke påpeke det om jeg ikke kan bygge et hus som ikke er skeivt selv?Så vil det alltid være noen som mener at dette eller hint ikke er noe demokrati, men at det er pengene som regjererer uansett. Det er nok en del sannhet i det, men jeg ville gjerne sett at disse legger fram et alternativt demokratisk system som vil kunne virke etter hensikten.
Ikke så lett å legge fram noen detaljerte planer for hvordan et alternativt demokratisk system vil se ut, men kan jo legge fram noen forslag på saker som bør gjøres for å nå dit: Feks gjøre noe med maktstrukturene! Huske at makt korrumperer. Rive pyramidene! En mer flatere struktur på alt, så folk kan ta mer kontroll over livene sine og omgivelsene, fremfor avmaktsfølelsen som dyrkes hos folket nå. Vi kan velge å styre verden etter andre systemer enn det kapitalistiske, feks ikke la profitt for selskapene stå som høyeste mål, men mennesket, naturen og dyrenes velferd først.
Gjør vi dette har vi nådd langt. En stor del av verdens elendighet kommer av nettopp totalitære maktstrukturer og kapitalismens evige pengejag.
Det hjelper ikke å mase om feilene, hvis det ikke er noen som kan rette dem opp. Finn løsninger så blir du også hørt i din kritikk.
Antall ord: 635
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Kanskje en ide å lese det du kritiserer en ekstra gang?anskog skrev:Novus Ordo Seclorum
wikipedia
jeg skrev:...NWO skjer, eller rettere sagt Novus Ordo Seclorum (New Order of the Ages) skjer.
Antall ord: 61
Hide post links |