Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
*skal vi se.. liten veranda her.. noen blomster i hjørnet..kanskje ett vindu her..får høre med fruen først, kanskje..*
Jeg tenkte nå at siden Satan visstnok bor i oss alle... (som forsåvidt er et herlig lite uttrykk)... så er det kanskje på tide å kreve husleien.
Still krav til Satan, folkens!
Tror du det er mulighet for å kreve strøm separat? Merker at h*n bruker litt mya varme i gulvene om dagen...
Mulig. Det må gå an å kompromissere.
Satan burde håpe på at jeg ikke selger kroppen min.
Da må han finne seg en annen plass å bo.
Gå på kompromiss med satan om husleia. Den hadde modern likt..
Selge kroppen din? *kremt* Hva ligger kvadratmeter'n på?
Antall ord: 140
<¨""">< ||| ><""¨>
Rejoice not at thine enemy's fall - but don't rush to pick him up either..
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her
Limme skrev:Gå på kompromiss med satan om husleia. Den hadde modern likt..
Selge kroppen din? *kremt* Hva ligger kvadratmeter'n på?
Tja... hvis jeg skulle solgt kroppen min, så hadde det ikke blitt billig.
Egentlig ville det gått på delpris for enhetene.
Den venstre armen, f.eks. hadde ikke vært så dyr.
Den høyre derimot, hadde vært svindyr.
Og vice versa når det gjelder beina, der hadde venstre bein vært dyrest.
Altså, det skulle gått fint å prute litt på øreflippene, er nok ikke slik at man hadde trengt å ta opp lån til dem... så hvis man skal kjøpe noe knask til bikkja...
Antall ord: 112
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
Har du hørt sangen "What If God Was One of Us"?
Hva om Satan var en alien da..? Hadde du fremdeles ment "helt klart" at du tror på aliens, men ikke Satan? Og hva om Julenissen var en alien?
Eller Kong Harald og Mette Marit - hva om de er aliens?
Skjønte liksom ikke helt hvor "helt klart" kom inn i bildet, bare.
Kan du utgreie det litt?
Antall ord: 74
Xirque Zdataan skrev:det er større onder enn Lucifer der ute. han er bare misforstått.
"Lucifer" er ikke noe mer ond enn vi gjør det til selv. Alt vi møter på av "ondskap" er et produkt av erfaringsbehovet vi selv har skapt oss gjennom frykt og tvil. Lucifer/Satan er bare et synonym på egoet...de negative sidene i oss...frykt, hat, hevngjerrighet, misunnelse, mindreverd, sjalusi osv..
Og jo mer vi har av dette, jo mer tiltrekker vi oss erfaringer/mennesker som hjelper oss til å speile disse sidene som vi har i oss - og slik får vi en mulighet til å se oss selv. Dermed får vi sjansen til å ta et oppgjør med egoet i oss, og etterhvert som vi forløser det - blir vi mer hel som menneske. Vi blir aldri hel uten ondskap/negativitet. Dette er nødvendig for å finne balanse.
Ikke helt riktig...
Engler finnes og engler med egen fri vilje finnes, selv om de stort sett er benevnt som falne engler. Og engler er i stand til å påvirke oss, og mennessket er lettpåvirkeligt. Men de kan ikke presse oss til å gjøre ting som vi ikke vil, med mindre vi ikke er ved bevisthet (sover) eller er besatt.
Om engler finnes... noe vi fleste på paraen er enig om, så er sansynligheten for Lucifers eksistens stor. Saken er bare at det ikke er han som er den Onde... Den Onde er Demonkongen Asmodeus, arkitekten bak Kong Salomons Tempel i Jerusalem.
OK...virker kansje litt søkt for folk uten min bakgrunn, men det må jeg tåle.
Jeg tror ikke på gud derfor tror jeg heller ikke på motpolen satan( som er en mye yngre myte enn myten om gud) Men jeg tror på aliens, ikke som små grønne menn ( som jeg alltid finner ganske ironisk at de er menneske liknende når levevilkårene deres er helt annerledes.....sannsynligheten er større for at de evt har mere fellestrekk med enkelte insektsarter), men som bakterier eller organsmer. Vi må jo komme ett eller annet sted fra :mozilla_smile:
snuppedilla skrev:satan er ulogisk.. men aliens er logisk
Hva om Englene er Det vi klaller Aliens, eller nermere forklart:
De "gamle" såg og traff Aliens og kalte dem engler?
Dette er noe som jeg hørte fra ett meget inteligent barn, og det virker faktisk sansynlig; Om du leser beskrivelsen over guds Vogn i bibelen, så kommer i allefall ufo begrepet inn i hodet mitt.
snuppedilla skrev:satan er ulogisk.. men aliens er logisk
Hva om Englene er Det vi klaller Aliens, eller nermere forklart:
De "gamle" såg og traff Aliens og kalte dem engler?
Dette er noe som jeg hørte fra ett meget inteligent barn, og det virker faktisk sansynlig; Om du leser beskrivelsen over guds Vogn i bibelen, så kommer i allefall ufo begrepet inn i hodet mitt.
Tenk over denne folkens :mozilla_wink:
Og da er satan en slem aliens fra en plante hvor de har lavt utviklede empatiske evner?
vel heller det en fallen engel som ble til en fyr med horn, hale og høygaffel i jordas indre hvor det er HETT....
snuppedilla skrev:
Og da er satan en slem aliens fra en plante hvor de har lavt utviklede empatiske evner?
vel heller det en fallen engel som ble til en fyr med horn, hale og høygaffel i jordas indre hvor det er HETT....
Hihi, søteste skriveleifen på lenge! Jeg ser bare for meg en illsint liten planteånd med høygaffel som truer med å bite folk i tåa!
Antall ord: 70
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
snuppedilla skrev:
Hihi, søteste skriveleifen på lenge! Jeg ser bare for meg en illsint liten planteånd med høygaffel som truer med å bite folk i tåa!
Jeg tror at Satan er en alien som ligner på Kalle Klovn og at Gud er et flyvende spaghettimonster. Jeg tror også at hester kan hekle.
Spiller ingen rolle hva vi tror på, spiller heller ingen rolle hva vi ikke tror på. Ikke når det kommer til om det eksisterer eller ikke. Men jeg er av den oppfatning - ikke tro - at ALT og ALLE tenkelige ting eksisterer. Alt som kan tenkes - ER!
Tenk litt over det... alt startet med en tanke.
Og tanker realiseres og settes ut i livet.
En skal ihvertfall ikke benekte eksistens før en har sett det.
En kan velge å tro eller ikke tro, det spiller ingen rolle.
Skal man ha bevis? Hvorfor det?
Jeg vil ikke ha bevis for at Satan eksisterer... det hadde jo vært et grusomt møte, skal jeg TRO på mytene... Næh, jeg tror ikke jeg vil ha noe bevis...
Antall ord: 152
ludoburgero skrev:Jeg tror at Satan er en alien som ligner på Kalle Klovn og at Gud er et flyvende spaghettimonster. Jeg tror også at hester kan hekle.
Spiller ingen rolle hva vi tror på, spiller heller ingen rolle hva vi ikke tror på. Ikke når det kommer til om det eksisterer eller ikke. Men jeg er av den oppfatning - ikke tro - at ALT og ALLE tenkelige ting eksisterer. Alt som kan tenkes - ER!
Tenk litt over det... alt startet med en tanke.
Og tanker realiseres og settes ut i livet.
En skal ihvertfall ikke benekte eksistens før en har sett det.
En kan velge å tro eller ikke tro, det spiller ingen rolle.
Skal man ha bevis? Hvorfor det?
Jeg vil ikke ha bevis for at Satan eksisterer... det hadde jo vært et grusomt møte, skal jeg TRO på mytene... Næh, jeg tror ikke jeg vil ha noe bevis...
he he bra sagt ludo...tror dette var ett av de beste innleggene jeg har lest, støtter den, den er i allefall bedre enn den om at " ...jeg tror ikke før jeg får se" som ateister og agnostikere drar med seg. det er bedre å ha ett åpent sinn enn å oppdage når dagen har kommet at bøddelen i avgrunnen ikke var eventyr :mozilla_cool:
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her