Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderHvorfor virker det som om alle andre opplever?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Slettet__Spirit_

Re: Hvorfor virker det som om alle andre opplever?

Innlegg av Slettet__Spirit_ »

stiffler skrev:jeg har vært på fler steder hvor folk har opplevd "ting" .har selv sikkert hørt noen lyder men konkluderer dermed ikke at det er et spøkelse som mange gjør bare kamraet dems er dårlig og bildene suger.
Så hvis noen kan fortelle meg hvor jeg burde dra hadde det vært fint.
Da er du nokk ikke åpen for det..skjønner ikke sammenhengen mellom det du skriver her heller,desverre
Antall ord: 78

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet__Spirit_

stiffler skrev:det jeg mener er at jeg tror ikke på det selv om jeg har hørt "skritt" i 2etg på hembygdsgården i skillingmark. må få et skikkelig bevis.
er helt sikkert mer der ute
Ååja sånn sett. Da skjønner jeg..skulle gjerne hatt maange flere bevis jeg også. Har du forresten vært i skillingmark? Var der 2 ganger i sommer,og kan ikke si jeg ble så kjempeimponert egentli..
Antall ord: 75

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Sep 2006 00:01
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

nei.. spøkelser er nok ikke der for å underholde folk som overnatter der..

menneh, det finnes jo folk som opplever mye overnaturlig, fordi de tror og ønsker å oppleve slikt at de klarer å tolke om ting de opplever, som egentlig har en naturlig forklaring, til å bli noe paranormalt..

ser du etter bevis, burde du begynne å se på Ghosthunters (taps).
Antall ord: 58

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet__Spirit_

livingdeaddoll skrev:nei.. spøkelser er nok ikke der for å underholde folk som overnatter der..

menneh, det finnes jo folk som opplever mye overnaturlig, fordi de tror og ønsker å oppleve slikt at de klarer å tolke om ting de opplever, som egentlig har en naturlig forklaring, til å bli noe paranormalt..

Vet dem ikke er der for og underholde ja..Og hvorfor skulle jeg begynne og se på Ghosthunters? Så hvis en skeptiker vil oppleve om spøkelser finnes,så mener du man skal begynne og se på ghosthunters...?
Antall ord: 98

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
18

_Spirit_ skrev:
livingdeaddoll skrev:nei.. spøkelser er nok ikke der for å underholde folk som overnatter der..

Vet dem ikke er der for og underholde ja..Og hvorfor skulle jeg begynne og se på Ghosthunters? Så hvis en skeptiker vil oppleve om spøkelser finnes,så mener du man skal begynne og se på ghosthunters...?
hm.. sa jeg at DU burde å se på? nevnte de fordi jeg synes de har fine bevis for at spøkelser finnes. men for all del, du må gjerne bruke masse tid å penger på å reise rundt på leit etter spøkelser på kjente hjemsøkte steder... kan ikke skjønne hvorfor en skeptiker skal bruke penger på sånt igrunn...
Antall ord: 160

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet__Spirit_

livingdeaddoll skrev:
_Spirit_ skrev:

hm.. sa jeg at DU burde å se på? nevnte de fordi jeg synes de har fine bevis for at spøkelser finnes. men for all del, du må gjerne bruke masse tid å penger på å reise rundt på leit etter spøkelser på kjente hjemsøkte steder... kan ikke skjønne hvorfor en skeptiker skal bruke penger på sånt igrunn...
Ok..du bare hinta ikke til noen spessiell. Og for og ha det sagt så er heller ikke jeg skeptikeren her..Jeg ville nokk heller opplevd det selv,enn og skal tro på det via et tvprogram.
Antall ord: 199

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
18

_Spirit_ skrev:
Ok..du bare hinta ikke til noen spessiell. Og for og ha det sagt så er heller ikke jeg skeptikeren her..Jeg ville nokk heller opplevd det selv,enn og skal tro på det via et tvprogram.
ja, men hvem ville nå ikke oppleve slikt selv enn å se det på TV? mener du at fordi du ønsker å se slikt selv, at du ikke ser på programmer på TV om ånder, det paranormale o.l. slik som ghosthunters og ÅM?
Antall ord: 81

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet__Spirit_

livingdeaddoll skrev:
_Spirit_ skrev:
ja, men hvem ville nå ikke oppleve slikt selv enn å se det på TV? mener du at fordi du ønsker å se slikt selv, at du ikke ser på programmer på TV om ånder, det paranormale o.l. slik som ghosthunters og ÅM?
Jeg ser på åndenes makt,berømte gjenferd,hjemsøkt osv ja. Fordi jeg syns det er intressant så klart.
Antall ord: 103

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
18

_Spirit_ skrev:
livingdeaddoll skrev:
_Spirit_ skrev:
Jeg ser på åndenes makt,berømte gjenferd,hjemsøkt osv ja. Fordi jeg syns det er intressant så klart.
ja nettopp!! så hva er så gærent med Ghosthunters?
Antall ord: 115

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet__Spirit_

livingdeaddoll skrev:
_Spirit_ skrev:
livingdeaddoll skrev:
_Spirit_ skrev:
Har jeg sagt det er noe gærent med ghosthunters kansje? Jeg bare spurte ista fordi jeg alldri hadde sett det før..
Antall ord: 140

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
18

_Spirit_ skrev:
livingdeaddoll skrev:
_Spirit_ skrev:
livingdeaddoll skrev:
_Spirit_ skrev:
Har jeg sagt det er noe gærent med ghosthunters kansje? Jeg bare spurte ista fordi jeg alldri hadde sett det før..
åja.. det er fine greier skjønner du.. de går inn og rigger opp med masse kameraer, går rundt med infrarøde kameraer og tar opp lyder på steder som skal være hjemsøkte. noen ganger finner de ingenting, mens andre ganger... de bsøker også spennende steder som hotellet Stephen King fikk sin inspirasjon fra da han skrev The Shining, og også Winchester huset (?) som var inspirasjonskilden til hans Rose Red..
Antall ord: 217

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet__Spirit_

Spennende da. Er det serier som går på tv eller? Merkelig jeg ikke har sett det før i grunn.. :?
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
18

_Spirit_ skrev:Spennende da. Er det serier som går på tv eller? Merkelig jeg ikke har sett det før i grunn.. :?
nei.. vet ikke om det går på noen av de norske kanalene.. laster ned serien jeg da..
Antall ord: 41

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nanne
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 04 Sep 2007 01:06
17

Innlegg av Nanne »

http://www.youtube.com/watch?v=yUZtSchaVzM

her har du litt episoder av Ghost Hunters.. men dem bør du heller lastes ned. Det er forskjellige deler av episodene som ligger litt spredt på youtube, og det kan være litt tungvindt. Men.. verdt å se:P Kult opplegg :P Syns jeg da=)
Antall ord: 51
-Uten mystikk ville verden vært kjedelig-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

stiffler skrev:det jeg mener er at jeg tror ikke på det selv om jeg har hørt "skritt" i 2etg på hembygdsgården i skillingmark. må få et skikkelig bevis.
er helt sikkert mer der ute
Hadde det vert så lett å få bevis stiffler, hadde vi ikke hatt alle diss diskusjonene. Da hadde vitenskapen fanget disse fenomenene og hadde vert kommet mye lengre i og forklare dem.
Beviser må vanligvis ikke bare kunne dokumenteres solid, men også kunne repeteres for og være brukbare.
Det er nesten håpløst med sånt som dette.

Men som du sa selv...du hørte skritt der ingen var ?
Hele tiden opplever noen av oss noe, og det er når vi legger sammen disse opplevelsene att vi kan begynne og se likheter og kansje pussle oss frem til noe som en gang blir "bevis"? I allefall sterke indisier.

Enkelte sånne som meg, har vert heldige og opplevd ting som for meg var bevis.
Men det er ikke brukbart for andre, for de vill aldri være 100% sikkre på om ett menneske snakker sant.
Enig?
Antall ord: 186

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links