Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Bilder fra Stenberg Gård den 6.10.2007
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 16 Jan 2005 01:47
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Alta
- Blitt takket: 1 gang
Bilder fra Stenberg Gård den 6.10.2007
Heisann! Noen bilder fra stenberg gård da jeg var dær nå sist http://s222.photobucket.com/albums/dd279/Zunga_bucket/
Antall ord: 22
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 18 Jan 2006 22:51
- 18
- Kjønn (valgfri): supahuman
- Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
- Har takket: 18 ganger
- Blitt takket: 18 ganger
Hei ja:) Er det noe spesielt vi skal se etter? Jeg så iallfall ikke noe ut over det vanlige...
Antall ord: 19
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Aug 2007 21:40
- 17
Såg ingenting uvanlig her, bare litt røyk på eit par av bilda .Kan du forklare hva som er der??
Antall ord: 21
Alt er grenseløst.
Det er du som begrenser...
Det er du som begrenser...
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Feb 2007 11:17
- 17
- Har takket: 3 ganger
- Blitt takket: 51 ganger
Jeg kan vel i grunnen ikke se noe spes på bildene jeg heller. Noen vil vel hevde en orb her og der, og litt mystisk røyk. Men dette tror jeg er støv/regn og pust/røyk.
Men jeg får en utrolig hodepine når jeg ser på bildene, og lurer på om du har noe mer informasjon om hva stedet. Det kan selvsagt være at det er kveldsbilder som gjør at det hviler en dyster stemning...
Nå er neppe dette huset fra perioden rundt svarte døden, men det er som et sykdomsbefengt hus.
Fint at du legger ut bilder!
StormS;)
Men jeg får en utrolig hodepine når jeg ser på bildene, og lurer på om du har noe mer informasjon om hva stedet. Det kan selvsagt være at det er kveldsbilder som gjør at det hviler en dyster stemning...
Nå er neppe dette huset fra perioden rundt svarte døden, men det er som et sykdomsbefengt hus.
Fint at du legger ut bilder!
StormS;)
Antall ord: 107
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 03 Jul 2005 13:11
- 19
Der var det mørkt gitt - kanskje ta turen igjen i dagslys?
Mvh Dan
Mvh Dan
Antall ord: 14
Google er din venn
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 16 Jan 2005 01:47
- 19
- Lokalisering: Alta
Ja, har ikke sakt at det "Virkelig" er noe dær men det virker som om det kan være noe på noen av bildene, men det kommer an på øyet som ser! At det er mørkt er for jeg var dær sent på kvelden. Men brukte blitz på bildene, men vist det ikke er noe med bildene som dere sier, hvorfor ble bilde 039 - Bilde 041 - Bilde 053 og Bilde 055 så rart da? Jeg hadde fult oppladet batteri men straks jeg kom dit å skulle ta bilder så blinket statusen over lite batteri. Det var merkelig da. Fikk ikke tatt mere bilder en dette.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Vel - dette pleier å ha rimelig gode forklaringer.
Ofte har folk tatt bilder et sted om dagen, og så kommer de tilbake igjen om kvelden (for da er alt mye skumlere) og så opplever de både røyk, orber og at fotoapparatet går tomt for strøm.
Alt dette henger ofte sammen med tidspunktet. Er det mørkt bruker man gjerne blitz, som igjen medfører at bittesmå støvkorn opplyses som orber, og pollenfall eller støv fra trærne (oppstår ved løvfall om høsten) fremstår som mystiske tåker. Din egen pust kan gjøre det samme, selv midt om sommeren hvis det er fuktig i området.
Samtidig gjør blitzen at mange naturlige formasjoner forvrenges slik at de oppstår som alt fra ansikter til kroppsdeler som svever i luften, og sist men ikke minst, ved fotografering i mørket jobber både blitzen, kameraets innebygde lysmåler og fokusmotor overtid, slik at man kun får tatt en brøkdel av den bildemengden man vanligvis får tatt. Kulde er også med på å begrense kameraets batteritid.
Jeg sier ikke at det ikke er noe på den gården, men faktum er at det er mye større sjanse for å få noe på filmrullen om dagen enn om natten. Pluss at du slipper en masse unødvendig klunder med kameraet ditt ...
Mvh Dan
Ofte har folk tatt bilder et sted om dagen, og så kommer de tilbake igjen om kvelden (for da er alt mye skumlere) og så opplever de både røyk, orber og at fotoapparatet går tomt for strøm.
Alt dette henger ofte sammen med tidspunktet. Er det mørkt bruker man gjerne blitz, som igjen medfører at bittesmå støvkorn opplyses som orber, og pollenfall eller støv fra trærne (oppstår ved løvfall om høsten) fremstår som mystiske tåker. Din egen pust kan gjøre det samme, selv midt om sommeren hvis det er fuktig i området.
Samtidig gjør blitzen at mange naturlige formasjoner forvrenges slik at de oppstår som alt fra ansikter til kroppsdeler som svever i luften, og sist men ikke minst, ved fotografering i mørket jobber både blitzen, kameraets innebygde lysmåler og fokusmotor overtid, slik at man kun får tatt en brøkdel av den bildemengden man vanligvis får tatt. Kulde er også med på å begrense kameraets batteritid.
Jeg sier ikke at det ikke er noe på den gården, men faktum er at det er mye større sjanse for å få noe på filmrullen om dagen enn om natten. Pluss at du slipper en masse unødvendig klunder med kameraet ditt ...
Mvh Dan
Antall ord: 232
Google er din venn
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 07 Des 2006 02:05
- 17
Hmm
Jeg kan ikke se noe på dette bildet...men jeg fikk en uhygglig føllse av bilde nr 42, så jeg trykket inn på bildet, og da fikk jeg plutslig vondt i hodet. jeg fike en følelse av at det er noe i bildet, men igjen det er jo meget mørkt..Men jeg følr ikke no på de andre bildene..
Antall ord: 63
LUV
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
Re: Hmm
Jeg tok bildet inn i photoshop og har bare lyst det opp litt, helt seriøst... og jeg kan se to ånder. en orb og en litt kraftig eldre mann som går inne i vinduet til venstre for treet... jeg følte det var no her.... tidig... og da jeg zoomet inn ekstra ser man tydlig at det er en mann en litt stor lubben mann, man kan skimte mannen så vidt på det ubehandlede bildet også når man ser det på nettet ser man på bildet 36 er mannen borte...orben er nede ved roten av treet... dette bør dere se på altså...christin86 skrev:Jeg kan ikke se noe på dette bildet...men jeg fikk en uhygglig føllse av bilde nr 42, så jeg trykket inn på bildet, og da fikk jeg plutslig vondt i hodet. jeg fike en følelse av at det er noe i bildet, men igjen det er jo meget mørkt..Men jeg følr ikke no på de andre bildene..
Antall ord: 172
LUV
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
Re: Hmm
christin86 skrev:Jeg tok bildet inn i photoshop og har bare lyst det opp litt, helt seriøst... og jeg kan se to ånder. en orb og en litt kraftig eldre mann som går inne i vinduet til venstre for treet... jeg følte det var no her.... tidig... og da jeg zoomet inn ekstra ser man tydlig at det er en mann en litt stor lubben mann, man kan skimte mannen så vidt på det ubehandlede bildet også når man ser det på nettet ser man på bildet 36 er mannen borte...orben er nede ved roten av treet... dette bør dere se på altså...christin86 skrev:Jeg kan ikke se noe på dette bildet...men jeg fikk en uhygglig føllse av bilde nr 42, så jeg trykket inn på bildet, og da fikk jeg plutslig vondt i hodet. jeg fike en følelse av at det er noe i bildet, men igjen det er jo meget mørkt..Men jeg følr ikke no på de andre bildene..
Etter å ha lyst opp bilde 34 tror jeg kan skimte skikkelsen av en jente som titter ut mn bilde blir litt uklart når jeg zoomer inn, men man kan skimte noe som ligner ett lite ansikt.. og når man ikke zoomer kan man tydelig se en skikkelse... kreepy, Men jeg tror du har tatt noen blink skudd uten at du har vært klar over det
Er det noen som aner ossen man får inn bilder her, uten å legge til en link? har prøvd men finner liksom ikke ut ossen man gjør det...
Antall ord: 272
LUV
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 17 Okt 2007 17:55
- 17
- Lokalisering: Bor omtrent der jeg bor=)
Hmmm...
Jeg så på bildene og etter å ha sett nøye på de ser det ut som det er noe på bilde 31.
Det ser ut som om noen står og støtter seg til vinduet mens det ser ut. Den står bak blomsten til venstre og er best synelig når du zoomer inn.
Det ser ut som om noen står og støtter seg til vinduet mens det ser ut. Den står bak blomsten til venstre og er best synelig når du zoomer inn.
Antall ord: 56
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Jeg lyste også opp et par av de bildene i Photoshop, og tror dere jeg skvatt eller? På nesten alle bildene er det et tre, men det treet ble saget ned for to år siden! Kan trær spøke?
Mvh Dan
Mvh Dan
Antall ord: 42
Google er din venn
Hide post links |
Hehe.....for ike å glemme den lille nissen på tunet...
Men seriøst, jeg er designer og driver med bildemaniplering på jobb hver dag, men uannset hvor mye jeg vridde og vrengte på disse bildene fant jeg ikke noe overnaturlig... Kanskje det har noe med at jeg ikke forventet at jeg ville finne noe :mozilla_wink:
Undersøkelsr viser faktisk at det letteste mønsteret man kan finne på en ru overflate er ett ansikt....Dette er fordi hjernen vår hele tiden leter etter gjenkjennelige former. Tok en titt på den ene planken på gulvet mitt nå...fant faktisk fire ansiktsliknende mønster...kanskje gulvet er besatt
Men seriøst, jeg er designer og driver med bildemaniplering på jobb hver dag, men uannset hvor mye jeg vridde og vrengte på disse bildene fant jeg ikke noe overnaturlig... Kanskje det har noe med at jeg ikke forventet at jeg ville finne noe :mozilla_wink:
Undersøkelsr viser faktisk at det letteste mønsteret man kan finne på en ru overflate er ett ansikt....Dette er fordi hjernen vår hele tiden leter etter gjenkjennelige former. Tok en titt på den ene planken på gulvet mitt nå...fant faktisk fire ansiktsliknende mønster...kanskje gulvet er besatt
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Nettopp!!
Du har pinadø skjønt det ... :mozilla_wink:
Mvh Dan
Du har pinadø skjønt det ... :mozilla_wink:
Mvh Dan
Antall ord: 11
Google er din venn
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 19 Sep 2005 15:25
- 19
- Lokalisering: Lørenskog
Jeg syns nå jeg ser antydning til et par skikkelser/ansikter på et par av bildene....
Spennende om du får tatt bilder deri dagslys!
Spennende om du får tatt bilder deri dagslys!
Antall ord: 25
Mysticool
Digger Frognerfitter
Digger Frognerfitter
Hide post links |