Hjemsøkt, Gjenferd & Åndervære med på spøkelses jakt rund oslo omeråde?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
rosa charlotte
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Feb 2005 17:06
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: oslo

være med på spøkelses jakt rund oslo omeråde?

Innlegg av rosa charlotte »

hei hei... lurer på om noen vil være med meg og oppsøke foreksempel lier sykehus eller andre steder der ånder går igjen? bor selv i oslo og har ei bil, men det kunne jo vært gøy :)
Antall ord: 41
rosa charlotte

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
@ngel
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 07 Feb 2007 22:13
17
Lokalisering: nittedal

Re: være med på spøkelses jakt rund oslo omeråde?

Innlegg av @ngel »

rosa charlotte skrev:hei hei... lurer på om noen vil være med meg og oppsøke foreksempel lier sykehus eller andre steder der ånder går igjen? bor selv i oslo og har ei bil, men det kunne jo vært gøy :)
Er med jeg :D

ta kontakt med meg på pm hvis du vil dra ut ;)
Antall ord: 58
Image

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Medi
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 02 Mar 2005 17:17
19
Lokalisering: Hjemme <3
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 31 ganger

Innlegg av Medi »

kunne blitt interessant. skriv til meg om det blir noe :)
Antall ord: 10
~ Don't feed the internet trolls ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tola
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Okt 2007 19:36
17
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Tola »

Det kunne vært spennende..Ny på forumet, men meld gjerne i fra om du finner et aktuelt sted. Kanskje noen somn har noen forslag? :D
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
suss24

Innlegg av suss24 »

Å...hurra.....La oss dra rundt og nyte andre menneskers (som var noens kjæreste, bror, søster, far , mor, venn....(Har du noen?)..) sin fryktelige endelik og hvine frydefullt hver gang vi får ett lite inntrykk av lidelsene de gikk igjennom før de døde... Og være lykkelige for at dette har skjedd slik at disse sjelene ikke får hvile..............
Antall ord: 64

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 26 Aug 2004 02:46
20
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Jeg syntes dette med "spøkelses-jakt" er så merkelig...
..kanskje litt teit til og med,...selv om jeg skjønner at spenningen i det er litt av hele moroa. Hvis man aldri har sett et gjenferd/en ånd noen gang, hva får da folk til å tro at de vil se det hvis de drar på jakt etter de der andre påstår å ha sett noe? Er det ikke sannsynelig at disse åndene, hvis de eksisterer, faktisk vil finnes mange steder og at du allerede har vært i områder hvor de har vært der akkurat samtidig som deg, maaange ganger? Eller finnes de bare i disse gamle "spøkelseshusene" og andre utvalgte kirkegårder og slott? jeg er
Jeg forestiller meg at dette er noe som like gjerne kan praktiseres hjemmenifra, hvis man har et ønske om å se en ånd. Og at dette, uansett hvordan man vrir og vender på det, kun skjer når man er "klar" for det. Mulig det er jeg som er helt på viddene her.....:)

Dette er ikke noe angrep på trådstarter eller de som vil være med på jakten, jeg respekterer alle menneskers rett til å ta valgene sine selv. MEN, jeg er litt nysgjerrig på hva som ligger til grunn for at dere vil dra på spøkelsesjakt? :) Er litt pinglete, for jeg grøsser bare ved tanken. Dere skal i allefall ha for at dere er tøffe!
Antall ord: 242
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mysticool
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Sep 2005 15:25
19
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av Mysticool »

Det går litt på personer til personer dette her.

Klart noen drar på "tur" for faenskap og gøy, mens andre føler kanksje at de kan bidra.
Vi dro en stor gjeng til Lier for å komme i kontakt med åndene de, og søke noen svar og evn hjelpe over, og holdt en vakker messa med levende lys der inne. Amfelia, du var jo med så du vet hvertfall hva jeg mener. At vi som er følsomme og sensitive kanskje kan bidra med hjelpe disse stakkars hvileløse sjelene, og for det andre prøve å utforske seg selv litt, stille spørsmål og få svar, eller kanskje ikke. Det går jo på personelig utvikling!
Antall ord: 119
Mysticool

Digger Frognerfitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
suss24

Innlegg av suss24 »

Hvis noen bidrar...hvorfor blir det ikke bedre da? Får helt vondt inni meg..
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av zind »

All respekt til det mysticool, det syntes jeg det er kult at dere gjør :)
Antall ord: 15
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Medi
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Medi »

Med kjærliget i tanke (og noe frykt noen ganger må jeg inndrømme) møter jeg de som vil kommunisere med meg. Jeg må å inndrømme at i de siste månedene har jeg stengt av får åndelig kontakt, altså tatt et skritt tilbake. Men føler nå at jeg kan åpne meg igjen for å hjelpe og å bli hjelpet av disse fantastiske energiene som trenger meg like mye som jeg trenger dem, i lærdom og viten, men også i vennskapelig og kjærlig omfavnelse.

Derfor vil jeg bli med til noen som trenger hjelp. Om det er noen levende eller noen fra den andre siden. Jeg vet at dette er rett, og at det kan komme mye godt ut av dette.

Jeg drar ikke på jakt, jeg drar dit jeg føler meg dratt mot. Føler jeg at noen ikke vil ha meg der eller snakke med meg, er det ikke noe jeg kan gjøre, annet enn å respektere. :)

Ha tiltro til at dette ikke bare er noe spennings eventyr for egoisker. Jeg hadde ikke skrevet inn her for å bli med på denne turen (turene?) hadde jeg ikke følt at det kunne komme gode ting ut av det.

Det er dette jeg følte for å skrive nå.

Ha en god natt, så møter jeg kanskje noen av dere en gang i fremtiden :)
Antall ord: 228

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mysticool
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Sep 2005 15:25
19
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av Mysticool »

suss24 skrev:Hvis noen bidrar...hvorfor blir det ikke bedre da? Får helt vondt inni meg..
Om man klarer bidra er en annen ting. Man kan øsnke det men det betyr ikke at man klarer det! Men det koster ingen å sende ut litt positive energier!
På Lier er det veldgi mye energi og antakeligvis mange ånder som gåre igjen, tror
aldri energiene der blir borte, nedrivd eller ei, nye blokker/hus eller ei!
Klart det er jo litt trist at de går igjen der, tenkt å vi selv skulle feks dø brått og uventa og ikke finne vår plass, og havne i et tidløst perspektiv! Det ville jeg ikke likt selv, da ville jeg ønsket å bli vist over!
Antall ord: 123
Mysticool

Digger Frognerfitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av zind »

Medi skrev: Ha tiltro til at dette ikke bare er noe spennings eventyr for egoisker. Jeg hadde ikke skrevet inn her for å bli med på denne turen (turene?) hadde jeg ikke følt at det kunne komme gode ting ut av det.
Mhm :)
Syntes det er kjempefint at det finnes flere av dere... kanskje jeg som har liten tiltro til mennesker, huffe... tror det er noe med klangen i "spøkelsesjakt". Men blæh.., språkets begrensninger... og alle forskjellige forestillinger vi har for ord. Ser for meg en gjeng som drar til kirkegården, eller gamle slott ol....det er liksom det første jeg forbinder med ordet spøkelsesjakt. Og i tråden her ble det liksom bare nevnt å oppsøke steder der ånder går igjen. Ingenting mer..ikke noe om hensikten..eller spørsmål om det. Hatten av for de som er ute i viktig ærend!
Antall ord: 151

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mononoke
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 22 Sep 2006 15:25
18
Lokalisering: Oppland

Innlegg av Mononoke »

På Lier er det veldgi mye energi og antakeligvis mange ånder som gåre igjen, tror
aldri energiene der blir borte, nedrivd eller ei, nye blokker/hus eller ei!
Klart det er jo litt trist at de går igjen der, tenkt å vi selv skulle feks dø brått og uventa og ikke finne vår plass, og havne i et tidløst perspektiv! Det ville jeg ikke likt selv, da ville jeg ønsket å bli vist over!
Det ligger i jorda.. Det har jeg skjønt etterhvert. Uansett hvor mye du river, brenner og tar bort, så vil det alltid ligge der.. Særlig når det er så sterke og mange minner som det er snakk om som er der. Det er grusomt, men..
Antall ord: 125
... ... Oh sure, pointless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Medi
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Medi »

zind skrev:
Medi skrev: Ha tiltro til at dette ikke bare er noe spennings eventyr for egoisker. Jeg hadde ikke skrevet inn her for å bli med på denne turen (turene?) hadde jeg ikke følt at det kunne komme gode ting ut av det.
Mhm :)
Syntes det er kjempefint at det finnes flere av dere... kanskje jeg som har liten tiltro til mennesker, huffe... tror det er noe med klangen i "spøkelsesjakt". Men blæh.., språkets begrensninger... og alle forskjellige forestillinger vi har for ord. Ser for meg en gjeng som drar til kirkegården, eller gamle slott ol....det er liksom det første jeg forbinder med ordet spøkelsesjakt. Og i tråden her ble det liksom bare nevnt å oppsøke steder der ånder går igjen. Ingenting mer..ikke noe om hensikten..eller spørsmål om det. Hatten av for de som er ute i viktig ærend!

Det er veldig fint at du påpeker dette. Det hadde nok blitt veldig vanskelig å dra på tur med fremmede (som er skeptiske og eller forventer å oppleve noe stort og utrolig) siden jeg selv er "troende" og opplever personlige ting i slike hendeler som kan betyr mye for meg som person, men som for andre ikke kan være overbevisende nok. Og da blir det bare ubehagelig. Jeg har aldri sett eller hørt noe spesielt, og jeg trenger ikke det. Men vet at det finnes noen som drar på slike turer bare for å se om det skjer noe. Og det er dumt.

Men nok om slike dumme og negative ting. :) La oss samle oss i kjærlighet, og vi vil bli møtt med kjærlighet. :D
Antall ord: 280

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
suss24

Innlegg av suss24 »

Min mening er at folk burde respektere disse sjelene og overlate det til mediumer og rense stedet. Ikke bruke slike steder som en zoo.....det er rett og slett for slemt og egoistisk....
Antall ord: 33

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links