Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderKan ånder kommunisere med oss gjennom mailer???

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Wicky
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Okt 2007 21:23
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norge

Kan ånder kommunisere med oss gjennom mailer???

Innlegg av Wicky »

Jeg søker hjelp til å forstå dette noe bedre.

For 9 uker siden mistet jeg og min bestevennine vår felles allierte og umistelige venn da han døde brått og uventet av ett hjerteattack.
For oss har dette vært svært vondt og gå gjennom og det gråtes fortsatt mange tårer.
Imiddlertid tror ingen av oss noe særlig på Gud og allt det der,men vi tror at ånden til ett høyt elsket og savent menneske blir igjen her selv etter døden for å passe på oss.

I vårt tilfelle har det imiddlertid skjedd mange ting som indikerer at han fortsatt er hos oss på en måte.Ikke slik at det er skremmende,men godt.Min vennine som skulle gifte seg med vår nå avdøde venn har flere ganger opplevd at hun føler noen er der og ser på henne,av og til har hun også merket fysisk tilstedeværelse.

Detter har jeg også selv merket,spesielt i stunder da jeg er trist og lei meg og tenker på ham og det fine som var.

I går kveld tok ting en retning som både jeg og min vennine finner både god men likevel helt utrolig og kanskje også fysisk umulig.

Jeg satt i telefonen med min vennine og vi snakket sammen ganske lenge om ett vanskelig problem som dukket opp.Da vi var ferdig gikk jeg på nett for å lese eposten mio.

Der dukket det opp noe merkelig.Jeg trodde først det var spam og skulle til å hive det,men fikk meg av en eller annen grunn ikke til å gjøre det.Jeg valgte derfor å åpne meldingen.

Da jeg så den kjentes det ut som om hjertet stoppet.Meldingen var sendt fra ett nettsted som heter www.mysecretgreetings.com, ett nettsted som tillater en å sende anonyme mailer uten adressat.Den var også oppført som "Secret greeting" fra "annonymous sender".

Denne mailen var skrevet av min venn som nylig døde.
Jeg kan ikke forklare det,Man skulle kanskje tro at den rasjonelle delen av hjernen fungerer i en slik situasjon vil si at dette er en ondskapsfull spøk.Det som gjør at jeg ikke tror det er at han skrev om ting som kun var delt mellom ham selv,min vennine og meg,opplysininger ingen andre kjenner til.

Meldingen var veldig god.Da vi begge er syke på hvert vårt vis,føltes det godt å bli fortalt,da den ene av oss lider av en kreftform,at det fortsat skal gå mange år før vi treffer ham igjen.

Likevel lurer min vennine og jeg på hvordan slikt er mulig.Da han døde ble vi begge slengt hodestups inn i en meget dyp sorg,noe vår avdøde venn ser ut til å vite.

Derfor begynte mailen hans med "bekymre dere ei,jeg er hos dere begge".

Har noen andre lignende opplevelser og dele eller erfaringer jeg og min vennine kan bruke til å forstå dette og eventuelt finne ut hva vår høyt elskede og sårt savnede venn prøver å si oss?

All hjelp motas med takk.

Wicky
Antall ord: 531
Wicky

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
pus
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Okt 2007 21:48
17
Lokalisering: Vestfold

Innlegg av pus »

Jeg har en lignende opplevelse. En som sto meg veldig nær døde brått og uventet. Jeg hadde da ikke hatt kontakt med han på en stund, vi bodde i hver vår by. Av flere grummer fikk jeg ikke vite om hans død før et par måneder etterpå.
Midt i sorgen begynte jeg å tenke tilbake på nåa jeg sist hadde snakket med han, hva vi snakket om osv. Jeg kom fram til at den siste gangen var en telefonsamtale, hvor han ringte og sa at han savnet meg og han angret på at vi ikke hadde hatt mer kontakt.
En stund senere fikk jeg vite hvilken dato han døde, og fikk sjokk; På det tidspunktet han ringte til meg var han allered død!

Jeg tror fast på at han tok kontakt fra den andre siden for å ta farvel.
Syns det er veldig godt å tenke på nå.

Jeg syns du og din venninne skal se på det som noe positivt. Han sier jo at han er med dere.

Håper dette var til noe hjelp for deg :mozilla_smile:

Lykke til videre!
Antall ord: 190
Rock on

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Feb 2007 17:18
17
Lokalisering: Oppe på loftet...
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Amfelia »

Virkelig spennende historier....!!
Det er jo blitt fortalt lignende ting verden over, så hvorfor ikke.
De er der når vi trenger dem, og de vet hvordan de best skal trøste, så dere får selv avgjøre hva dere mener opplevelsene deres var....
Jeg og min nevø har opplevd å bli tatt farvel med av en enormt deilig "kald vind" som strøk rundt kroppene våre, den passerte ikke oss, men virvlet rundt oss... Sterkest hos min nevø på slutten,for ha ba om en klem... Det var min lillebror, min nevøs pappa som tok farvel med oss i en stille nattetime mens vi tittet i gamle album og spilte hans musikk...
dette var to dager før begravelsen . En deilig opplevelse som aldri glemmes av oss..
Som sagt, de er der når vi trenger dem....
Antall ord: 140
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

Ett veldig bra, personlig og interessant innlegg.
Du vet att siden elektrisitetens begynnelse er har det vert helt klassisk og høre historier om ånder som lærer seg og tukkle med den.
Lys som slår seg av og på etc...På Tv norge så vi på direkten leketøy som begynte og kjøre av seg selv. En hadde ikke batteri i engang ..!

Vi hører om ånder (la oss nå for diskussjonens skyld her akseptere ideen om ånder) som får telefoner til og ringe, og til og med gir beskjeder.
Det er egne nettsteder som handler om bare det.

Kan det da være att ånder like godt kan pønske ut hvordan gi beskjeder gjenom mail ?
Hadde dette mennesket du skakker om god peiling på data ? Det trenger ikke bety så mye, men det hadde vert litt interessant å vite.

Om det skulle være en spøk, så er det en utrolig smakløs i så fall, og hva er egentlig muligheten for det ?
Antall ord: 169

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Enira
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Aug 2006 04:39
18

Innlegg av Enira »

dette var spennende!
jeg drømte tidligere i sommer at min døde bestemor ringte meg og ba meg komme og besøke henne. at jeg Måtte komme. dagen etter reiste jeg til grava hennes og så at det var noen som hadde rivd opp alle blomstene og lysa vi hadde satt der.
kan det være noe av det samme?

godt å vite at de lett kan få tak i oss hvis de ønsker det ;)
Antall ord: 76
What what WHAT?????

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Jeg gidder ikke lulle deg inn i en fantasi verden, dette høres mer ut som en utrolig grov spøk.
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
puma/f

Innlegg av puma/f »

nå skal en aldri si aldri MEN
når det kommer til nette og folk som tror de er anonyme, så har det en tendens til og kunne ta av for enkelte... ofte med negativt fortegn

en grei regel på nett og eller i livet er

Høres det for godt ut til og være sant, så er det ofte det desverre......

Puma/f
Antall ord: 65

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Green*Tears
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Mai 2007 10:12
17

Re: Kan ånder kommunisere med oss gjennom mailer???

Innlegg av Green*Tears »

På nette er det mye rart. Vi kan jo gjøre alt mulig der. Så Det kan være sant han sendte mail men det kan også være noen som gjorde en utrolig dårlig ting ved å lure dere for å ha det morro. Men men. Jeg tror ikke på slike mailer selv før det står noe som bare du kan vite og ingen andre, eller noe du delte kun med den avdøde personen. Da skal jeg tro på det. Men men =)
Antall ord: 85
It's a time for everything

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Hvorfor ikke sende ifra sin egen mail, men istedet sende ifra en det ikke går an å bli sporet opp av?
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mononoke
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 22 Sep 2006 15:25
18
Lokalisering: Oppland

Innlegg av Mononoke »

Pleide å gå en programserie med en dame på RealityChannel; der var det snakk om nettopp dette, og man fikk se flere emailer og brev.
Det kan sikkert skje; på et eller annet vis.. Men selvsagt skal man ALLTID være skeptisk til ting på interett, og dersom det er for godt til å være sant, er det som regel det. Men - ta det som en trøst. Velg å tro på det hvis det føles riktig FOR DEG, og hvis du føler deg trøstet av det. Ikke sant?
Antall ord: 90
... ... Oh sure, pointless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheTech

Innlegg av TheTech »

Min komentar er at ingenting er umulig, i teorien er det umulig at en bie kan fly, men det gjør den. At ett energi felt går på dataen og skriver, er kanskje litt usannsynlig. Men noen kan ha kommunisert med vedkommende og det er blitt sendt mail.
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

Ånder som lærer seg og bruke elektriske innrettninger ?

Dette er en gammel tråd her på forumet

https://www.paran.no/forum/phpbb2/viewt ... ht=telefon
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bjørnekvinnen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Aug 2007 15:50
17

Innlegg av bjørnekvinnen »

Min mann døde i mine armer og var død i minimum 19 minutter. Deretter var han i koma i 5 dager. Samme dag som han døde og ble gjennopplivet og gikk i koma hadde han sin mobil med seg i ambulansen. Da jeg senere samme dag hentet mobilen hans på sykehuset ringte jeg fra hans mobil og under samtalen kom det noen utrolige forstyrrelser. Jeg hørte min far tydelig, men han kunne ikke høre meg. Da jeg skulle avslutte samtalen, som jeg hadde startet, kunne jeg verken slå av mobilen på den vanlige av knappen eller slå hele mobilen av på den bryteren som slår av batteriet. Det som skjedde var at det kom opp som en orm 666666666666666666666666666666666666666666666666 som gikk og gikk. Jeg tok ut batteriet for å avslutte samtalen. Det var bare en beskjed fra min mann at han elsket meg. Men jeg ble ganske lang i fjeset da 6 tallene begynte å renne inn på skjermen til mobilen. Kjenn i hjertet ditt hva det er så vet du svaret. Han tenker nok på dere fra den andre siden og vil gjerne formidle den beskjeden til dere. Det er mange skeptikere på denne web siden, men som jeg har sagt, gå i ditt eget hjerte så finner du svaret. Ønsker dere alt godt.
Antall ord: 219
bjørnekvinnen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
royviste
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Aug 2006 04:20
18

Innlegg av royviste »

Men siden denne avdøde personen skrive personlige ting i mailen så er det en liten mulighet for at det er han. MEN vist ikke så må dere ha noen tåpelige venner.. ikke hvem som helst kan sende mail med personlig info som dere hadde dere i mellom
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ida Renathe
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Okt 2007 14:59
17
Lokalisering: Trøgstad

Innlegg av Ida Renathe »

Kjempe spennende historie. Men at dette er deres avdøde venn kan jeg ikke utale meg om. Har ikke opplevd noe lignende selv, så ikke vet jeg. Men som sagt, det er mye rart på Internett og at det kan hende at det er noen mennesker som ville ha det litt moro er nok ikke helt umulig. Det hørtes jo veldig rart ut, selv tror jeg egentlig at ånder kan sende meldinger via data.
Antall ord: 75
Ida Renathe

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links