Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderNoen flere som har erfaringer fra Kringlebotn?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Fjellvandreren
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Okt 2007 04:03
17

Noen flere som har erfaringer fra Kringlebotn?

Innlegg av Fjellvandreren »

Ca en time og 30 minutt utenfor Bergen retning Sogn finner du Kringlebotn. Det er ikkje langt fra Stordalen for dere som vet hvor det er. For å komme dertil kan du gå opp i Matredalen ved gamle kraftstasjonen. I Kringlebotn er det en Støl og en hytte BKK eier. I denne BKK hytta har eg hatt mangen overnattinger helt fra eg var liten guttunge. I mine yngre år har eg flere ganger mistet nattesøvnen da vi har hørt banking i en gammel låve som stod der. Det var ikkje noe bare eg hørte, men og min far og flere andre. Det hørtes ut som om en snekker var i full sving, og lyden var der enten det var vind eller ikkje. Den låven hørte til den opprinnelige seteren til Sterke Lars som han ble kallt, eller den var bygget på grunnmuren til den gamle. Uansett så er denne låven nå brent ned og det er mangen år siden. Eg har overnattet der en XXX antall ganger etter den tid, men ikkje hørt noe som helst. Men her for ett år siden da min far, en kompis av meg og undertegnende var på en helgetur for å fiske ørret skjedde det noe rart. Vi hadde med oss to hunder, da mørket falt på satt vi i vannkanten og grillet fisk over bålet. Det var skikkelig mørkt så vi såg bare 5 meter forbi bålet. Plutselig ut av intet begynnte begge hundene og spisse ører og skikket inn i mørket, i retningen mot grunnmuren til den gamle låven. Hundene satte etterhvert igang med en agressiv bjeffing, har aldri opplevd lignende med de hundene før. De ble helt krakilsk. Noe som er uforklarlig da desse hundene er drevne jakthunder som lager boffe lignende kontrollerte bjeff når de møter dyr. Da vi var ferdig med å spise var hundene litt mer rolig, vi gikk da og la oss. Men eg tror vi alle slet med å få sove den natten, mine tanker gikk til Sterke Lars. Hvis dere leter etter Sterke Lars så finnes det masse hisstorier og sagn om denne mannen. Det sies at han slo ihjel 5 mann på kjøkkenet sitt i selvforsvar og gravde de ned utenfor.
Antall ord: 384
*Det er alltid en forklaring, det er bare vanskelig å finne den til tider*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
84507
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Des 2003 12:18
20
Blitt takket: 6 ganger

Re: Noen flere som har erfaringer fra Kringlebotn?

Innlegg av 84507 »

Fjellvandreren skrev:Ca en time og 30 minutt utenfor Bergen retning Sogn finner du Kringlebotn. Det er ikkje langt fra Stordalen for dere som vet hvor det er. For å komme dertil kan du gå opp i Matredalen ved gamle kraftstasjonen. I Kringlebotn er det en Støl og en hytte BKK eier. I denne BKK hytta har eg hatt mangen overnattinger helt fra eg var liten guttunge. I mine yngre år har eg flere ganger mistet nattesøvnen da vi har hørt banking i en gammel låve som stod der. Det var ikkje noe bare eg hørte, men og min far og flere andre. Det hørtes ut som om en snekker var i full sving, og lyden var der enten det var vind eller ikkje. Den låven hørte til den opprinnelige seteren til Sterke Lars som han ble kallt, eller den var bygget på grunnmuren til den gamle. Uansett så er denne låven nå brent ned og det er mangen år siden. Eg har overnattet der en XXX antall ganger etter den tid, men ikkje hørt noe som helst. Men her for ett år siden da min far, en kompis av meg og undertegnende var på en helgetur for å fiske ørret skjedde det noe rart. Vi hadde med oss to hunder, da mørket falt på satt vi i vannkanten og grillet fisk over bålet. Det var skikkelig mørkt så vi såg bare 5 meter forbi bålet. Plutselig ut av intet begynnte begge hundene og spisse ører og skikket inn i mørket, i retningen mot grunnmuren til den gamle låven. Hundene satte etterhvert igang med en agressiv bjeffing, har aldri opplevd lignende med de hundene før. De ble helt krakilsk. Noe som er uforklarlig da desse hundene er drevne jakthunder som lager boffe lignende kontrollerte bjeff når de møter dyr. Da vi var ferdig med å spise var hundene litt mer rolig, vi gikk da og la oss. Men eg tror vi alle slet med å få sove den natten, mine tanker gikk til Sterke Lars. Hvis dere leter etter Sterke Lars så finnes det masse hisstorier og sagn om denne mannen. Det sies at han slo ihjel 5 mann på kjøkkenet sitt i selvforsvar og gravde de ned utenfor.
Jeg har også hørt om denne mannen. Det var vel folk fra Matre som skulle drepe Sterke-Lars da de så på han som en inntrenger til bygda. Derfor drap han dem i selvforsvar. Har ikke vært på denne stølen, men kunne vært interessant å tatt en tur.
Antall ord: 437

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Fjellvandreren
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Okt 2007 04:03
17

kringlebotn

Innlegg av Fjellvandreren »

Ja det var visst sånn det var, har hørt at han stammet fra modalen. Men har og kommet over dokumentasjon på at det var en som ble kallet Sterke Lars på laksevåg, han jobbet visstnok på den fabrikken som støpte ovner. Men det kan og være tilfeldigheter. Eg vil anbefale deg å ta turen opp der. For å komme dertil må du opp en trapp som er bygd av Sterke Lars selv. Den går rett opp fjellsiden ved det gamle kraftverket, noen steder er den bygd oppetter lodrette fjellvegger. Ganske imponerende hva en mann har prestert.
Antall ord: 100
*Det er alltid en forklaring, det er bare vanskelig å finne den til tider*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !