Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderGrava Til Min Bestefar (Sjekk Dette)

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Mononoke
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 22 Sep 2006 15:25
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oppland

Innlegg av Mononoke »

Svartepus skrev:
Mononoke skrev:sjekka navnet på bildet ditt, hva bildefilen heter.. dersom du ikke har forandret noe på det, synes jeg det er litt rart at du har et annet navn, liksom?
Bildet er tatt med en Nokia N73 telefon og heter "rc22py". Hva er det du mener er rart med det?
Bare lurte. Dette har skjedd før her på paranormal.. Folk har sagt at det var sånn og sånn, også beynte å sjekke opp bildene, og viste seg at de var forandret osv..
Antall ord: 87
... ... Oh sure, pointless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Scorpio90
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Okt 2007 16:32
17
Lokalisering: Lillestrøm

Innlegg av Scorpio90 »

Det øverste bilde heter 28062007292.jpg men som sagt navnet blir endra når du laster det opp på www.tinypic.com . sjekk selv når du laster opp et bilde der...
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mononoke
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Mononoke »

Scorpio90 skrev:Det øverste bilde heter 28062007292.jpg men som sagt navnet blir endra når du laster det opp på www.tinypic.com . sjekk selv når du laster opp et bilde der...
Tror deg jeg, hehe, endret jo innlegget.. :) bare å se over.. men sånn type scam har blitt dratt her før, bare det jeg trodde først, sant..
Antall ord: 62

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Scorpio90
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av Scorpio90 »

Sjekk bildene så mye dere vill, gjør hva dere vill og tro om jeg bløffer eller ikke... jeg vet selv att jeg ikke har tukkla med bildet, og att det er sånn... og jeg vet selv de som virkelig driver med sånn sier det er noe.... jeg tror heftig på paranormale hendelser og drar for og sjekke ut ting.. jeg var på nes i går på kirkeruinene.. så ikke noe der da :(
Antall ord: 77

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Scorpio90
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av Scorpio90 »

kaay :) Håper det kommer noen inn og ser dette, som virkelig har peiling og driver med sånt.... :)
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mononoke
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Mononoke »

Mulig du skulle søkt hjelp på profesjonelle, amerikanske spøkelsesjeger sider. Har ingen adresser her og nå, men prøv googling. De kan sikkert hjelpe deg.
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Scorpio90 skrev:Ja Bildet er tatt med en Nokia N73 telefon ;) neo bildet heter egentlig ikke det, men url adressen ble rc22py siden jeg laste de opp på tinypic.com

Hmm ikke noe lysrefleksjon på bildene :S Lysrefleksjon fra hva da ? ikke fuktighet fordi det var sol og varmt og hadde ikke regna på lenge... mønstre/figurer som ikke ligner noe spesielt uansett hvor mye du bruker fantasien ? du ser da korset, og ansiket ?? har vist det til mormor som driver med sånt og en veninde av morra mi som også er borte i det der og de sa det var noe....
Lys reflekteres overalt, så det kan bl.a. være i linsa på telefonen. Jeg har ofte opplevd å få et slags "lysslør" over hele eller deler av bildet uten at det er noe paranormalt. Det er sikkert mer fotokyndige folk her inne som kan forklare deg dette bedre enn meg.

Ja, jeg ser kors-formasjonen, men det andre ser jeg ikke. Beklager, men selv når du sier at det ene ligner et bilde av bestefaren din, klarer jeg ikke å se noe ansikt der. Jeg ser bare lysflekker.

Og du; hvis du har ærlige hensikter kan du kanskje forklare dette: Du sier i første innlegg at bildet ble tatt rett etter din bestefars død som ifølge gravsteinen var i august 2006. Bildefilen røper at bildet slett ikke er tatt i denne tidsperioden, men den 28. juni 2007. Nesten ett år etterpå med andre ord... Hvorfor lyve om noe sånt?
Antall ord: 259
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Scorpio90
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av Scorpio90 »

Hmm bra du ser korset da, hehe nei det så jeg og mamma att det var ansiktet til bestefaren, værtfall prikk likt =) Hmm ser ikke noen lysrefleksjoner.. som du ser øverst til venstr på bildet kommer solen derifra, men "Røyken" eller hva du kan kalle det siger opp mot høyre.. hvis det hadde vært sola så skulle da den gått mot venstre der solen kommer fra... nei jeg er ikke dum, jeg lyver ikke om noe.. det jeg mente var att jeg tokk det rett etter att grava til bestefaren min kom opp.. han døde ganske sent så graven hans ble ikke satt opp før ut i 2007... jeg juger ikke om noe, skrev bare feil...
Antall ord: 123

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Svartepus »

Scorpio90 skrev:Hmm bra du ser korset da, hehe nei det så jeg og mamma att det var ansiktet til bestefaren, værtfall prikk likt =) Hmm ser ikke noen lysrefleksjoner.. som du ser øverst til venstr på bildet kommer solen derifra, men "Røyken" eller hva du kan kalle det siger opp mot høyre.. hvis det hadde vært sola så skulle da den gått mot venstre der solen kommer fra... nei jeg er ikke dum, jeg lyver ikke om noe.. det jeg mente var att jeg tokk det rett etter att grava til bestefaren min kom opp.. han døde ganske sent så graven hans ble ikke satt opp før ut i 2007... jeg juger ikke om noe, skrev bare feil...
Så sent som nesten et år etterpå? Det er jo litt uvanlig...

Jeg tror på at bildet er ekte og ubehandlet, men jeg har på følelsen at du og dine håper litt for hardt på at dette er tegn på noe paranormalt... Du spør hva vi mener er på bildet, men du har jo allerede bestemt deg for at det er noe paranormalt. Da er det jo ikke særlig mye vits å spørre oss.

Men greit. Håper noen kan hjelpe deg å finne ut hva dette er... Kanskje til og med gi deg det svaret du er ute etter...
Antall ord: 228
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Scorpio90
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av Scorpio90 »

Nei ikke pga kulda.. hvis man dør sent så blir graven ikke satt opp før nærmere sommeren pga værforhold og sånt.. jeg er ikke helt sikker på hvordan det fungerer... men noe i den duren.
Hmm ja jeg tror det er noe selvfølgelig, men er intrisert i hva andre mener ettersom det er det første bildet jeg har tatt med noe sånt som det der, er ganske nytt for meg... og prøver bilde og fortelle noe ? ikke vet jeg men mange andre kan vite og ha sine meninger så er interisert i og høre dem =) Ble litt sjokert, og særlig når mormora mi som er så klarsynt så det zoma inn på mobilen og ikke på pcen sa att det var noe.. har ikke fått snakket så mye om det med hu så har ikke fått sjekka det ordentlig ut enda.. but ill be in touch ;)
Antall ord: 160
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Svartepus »

Scorpio90 skrev:Nei ikke pga kulda.. hvis man dør sent så blir graven ikke satt opp før nærmere sommeren pga værforhold og sånt.. jeg er ikke helt sikker på hvordan det fungerer... men noe i den duren.
Ja, hvis noen begraves på den tiden av året da det er tele i jorda (høst/vinter/svært tidlig vår), bør man vente med å sette opp monumentet/gravsteinen til telen har gått ut av jorda. Det kan jo hende at bestilling av gravstein tok såpass tid at det var kommet tele i jorda når den var ferdig, men telen går jo ut av jorda lenge før slutten av juni... Det er derfor jeg stusser litt over forklaringen din.

Men jeg velger å la tvilen komme deg til gode, så lykke til videre i din søken etter svar...
Antall ord: 148

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Scorpio90
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av Scorpio90 »

ja mamma hadde litt krangel med bestemor ang hvem som skulle betale for gravsteinen, men er ikke sikker på om det var derfor den ble satt opp så sent... ja ok har ikke peiling på sånt med jord og sånt :P Hehe... takk =) håper på og få noen nyttige svar ja =)
Antall ord: 53
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
The_Spirit
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Mai 2007 15:44