Drømmer, NDO & ut av kroppenKan noen her drømmetyding??

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
Devina
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Okt 2006 18:57
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Re: Kan noen her drømmetyding??

Innlegg av Devina »

Amfelia skrev:
Jeg er nok bærer av en del av min kjære brors egenskaper..., han er den lekne og kommuniserende delen som har vokst så mye i meg... :mozilla_wink:
Så flott! ... og godt!!!!

Du har fått, og tatt imot, ei gåve!
:mozilla_wink:
Antall ord: 48
Orda mellom menneske lagar bruer
mellom rom som før var åtskilde,
lagar felles mellomrom

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Feb 2007 17:18
17
Lokalisering: Oppe på loftet...

Innlegg av Amfelia »

Devina skrev:
Amfelia skrev:
Jeg er nok bærer av en del av min kjære brors egenskaper..., han er den lekne og kommuniserende delen som har vokst så mye i meg... :mozilla_wink:

ja, og så er det så godt å kjenne den oppriktige gleden du uttrykker, nesten så jeg kjenner varmen fra deg, :mozilla_wink: , og samtidig vet jeg at du forstår hva som skjer... utrolig herlig!!
Jeg har allerede trykket deg til mitt bryst!!
Antall ord: 93
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Devina
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Okt 2006 18:57
18
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Devina »

Amfelia skrev:
Devina skrev:
Amfelia skrev:

ja, og så er det så godt å kjenne den oppriktige gleden du uttrykker, nesten så jeg kjenner varmen fra deg, :mozilla_wink: , og samtidig vet jeg at du forstår hva som skjer... utrolig herlig!!
Jeg har allerede trykket deg til mitt bryst!!
Takk!
:mozilla_smile:
Ja, der er kontakt!
Evne til kommunikasjon, sa du. Det er det det er, og det er viktig at vi brukar den!
Sjølv takk for formidling av god varme! :mozilla_smile:

God helg til deg!
Antall ord: 134
Orda mellom menneske lagar bruer
mellom rom som før var åtskilde,
lagar felles mellomrom

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Feb 2007 17:18
17
Lokalisering: Oppe på loftet...

Innlegg av Amfelia »

God helg til deg, og!
Spennende førstemøte, Devina..., føler nesten litt at "jeg var tanken, du følelsen...", wow, tror vi egentlig kommuniserte gjennom hverandre nå den siste tiden!!
Vi snakket litt med hverandre ubevisst.... :D
Antall ord: 38
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Myhre
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 17 Okt 2007 00:03
17

Innlegg av Myhre »

helt ærlig tror jeg at drømmer er en sammensettning av tankene du ikke fikk tenkt ferdig om dagen. Jeg har også hørt at hvis du drømmer om at du faller så er det fordi man vokser, men det lager ingen logisk mening. Så basicly tror jeg det bare er hjernen som får ut kreativiteten.
Antall ord: 58

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
NervousCop

Innlegg av NervousCop »

jeg tror det å falle og våknet idet eller rett før du treffer bakken er en drøm mange har hatt, ofte også i lengre perioder.

som liten ble jeg alltid fortalt at dette kunne komme av at man vokste.
Antall ord: 41

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Frode

Innlegg av Frode »

jon blund skrev: Det ser ut som at du har fått mange gode svar på hva fall-drømmer betyr. Jeg er enig med Eireen at drømmer har et språk som er unikt for deg. Symbol-leksikon er en hjelp vi kan bruke for å reflektere og få hint og vink, men ikke fasit.

Når det gjelder å få kontakt med ditt unike symbolspråk vil jeg anbefale Dream Yoga. Dette er en helt ny metode som ikke er kjent i drømmearbeidsmiljøet enda. I Dream Yoga trenger du ikke kunne symbolikk fordi du får høre det direkte fra drømmeelementet du intervjuer. Det eneste du trenger er et lekent sinn Smile

Hvis du vil Prøve Dream Yoga på fall-drømmen kan du først seg for deg følelsen av å falle som en farge. Så fyller du rommet foran deg med denne fargen og ser at fargen blir til en form, et dyr, et menneske, eller hva som helst. Denne formen kan du intervjue. La oss si det blir til en fugl, bare som et eksempel.

Når du intervjuer fugelen bare lek at du er et lite barn som forestiller seg at det er en fugl og svar helt spontant og lekent på disse spørsmålene:

Fugl, hva liker du best ved deg selv? Hva er dine styrker?
Fugl, hva liker du minst ved deg selv? Hva er dine svakheter?
Fugl, hvis du kunne endre hva som helst i denne drømmen, hva ville du endret?
Fugl, hvis drømmen kunne fortsette med denne endringen, hva ville skjedd da?
Fugl, hvis du kunne være akkurat hvor du vill, i hvilken som helst for, hvor og hvordan ville du vært da?
Fugl, hvis drømmeren hadde hatt det sånn som du har det hele tiden, hvordan ville drømmenrens liv vært annerledes?
Fugl, du er et aspekt av drømmeren, sant? Hvilket aspekt er det du mest nærliggende representerer?
Fugl, hvis du hadde styrt drømmerens liv, hva ville du gjort annerledes?

Dette er bare noen av spørsmålene i Dream Yoga. Å jobbe med drømmen på denne måten gir en helt ny dimensjon til drømmearbeidet. Etter å ha gått igjennom alle spørsmålene har du fått vite masse om hva fugelen representerer, hva den prøver å formidle og hva den kan hjelpe deg med.

Så kan du forestille deg at du er fugelen i hverdagen(det kommer frem av intervjuet hvor den best kan bidra) og du kan være fugelen før du sovner hver kveld i ca. en uke. Denne metoden gjør at vi får så god kontakt med det drømmen prøver å formidle at vi ikke trenger å få den igjen og igjen. Mange har hatt gjentagende drømmer hele livet som slutter etter bare en gjennomgang med Dream Yoga.

Du kan se på www.dreamyoga.com hvis du vil prøve hele intervjuet på fall-drømmen. Se under "sample sessions". Det er litt jobb, men hvis du bare bruker de enkle spørsmålene jeg ga deg kommer du ogaå langt på vei. Jeg ønsker deg lykke til Smile
Hva med om man er villig til å fortsette og drøme mer av den drømen, også eventuelt villig til å få fortsettelsen av akkurat den drømmen? Etter som hva man ønsker.
Antall ord: 568

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jon blund
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 30 Jul 2007 14:29
17
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av jon blund »

Hell_Frode skrev:Hva med om man er villig til å fortsette og drøme mer av den drømen, også eventuelt villig til å få fortsettelsen av akkurat den drømmen? Etter som hva man ønsker.
Da er trikset å lære seg lucid dreaming ;) Det er mange tråder om lucid dreaming her hvor du får alle teknikkene som trengs.
Antall ord: 60

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links