Drømmer, NDO & ut av kroppenKan noen her drømmetyding??

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

*Marielle*

Re: Kan noen her drømmetyding??

Innlegg av *Marielle* »

Eireen skrev:
Marielle92 skrev:Heii !

Er det noen av dere som kan drømmetyding??
Nesten hver eneste natt drømmer jeg at jeg faller fra et stup, men våkner redd og klam akkurat idet jeg treffer bakken. Det føles så utrolig virkelig! Jeg tror alldri hatt en spesielt god drøm i hele mitt liv! Har bare mareritt som det ovenfor. Det som er så merkelig er at jeg alltid dør/blir drept i drømmene mine, så jeg begynnerå bli litt urolig..

Noen som vet hva disse drømmene kan bety??
Hei! Kan jeg spørre hvor gammel du er Marielle? Litt rart spørsmål kanskje, men alder kan ha sammenheng med denne typen drømmer.

Blir 15 år :mozilla_wink:
Antall ord: 126

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
*Marielle*

Innlegg av *Marielle* »

Anny skrev:jeg kan også se i min drømmebok at det er begyndelsen til en ny start når man dør, men hvis du har det med at falde hele tiden kan dette efter min bok være at du måske er syk ? ved ikke om din helse har været lidt på kanten på det sidste. Men helt klart vært at ta med.
Jeg har ikke følt meg syk, men har skadet meg noen ganger i det siste.. Går på konkurranse turn som er en ganske hard sport! kanskje det har noe å gjøre med det?
Antall ord: 103

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
*Marielle*

Innlegg av *Marielle* »

Takk for alle svar ! :mozilla_smile:
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

Marielle92 skrev:
Eireen skrev:

Nesten hver eneste natt drømmer jeg at jeg faller fra et stup, men våkner redd og klam akkurat idet jeg treffer bakken. Det føles så utrolig virkelig! Jeg tror alldri hatt en spesielt god drøm i hele mitt liv! Har bare mareritt som det ovenfor. Det som er så merkelig er at jeg alltid dør/blir drept i drømmene mine, så jeg begynnerå bli litt urolig..

Hei! Kan jeg spørre hvor gammel du er Marielle? Litt rart spørsmål kanskje, men alder kan ha sammenheng med denne typen drømmer.

Hei igjen Marielle!

Jeg skal hverken stille noen diagnose eller tolke din drøm, da jeg mener du er best egnet til å gjøre dette Marielle! Riktignok kan drømmetydningsbøker eller andre kilder være nyttige, ikke minst fordi de kan gi deg tips til hva dine drømmer kan bety, men glem ikke at ditt drømmespråk er unikt for akkurat deg, og at andres tolkninger derfor ikke behøver å være sammenfallende med det din drømmer forsøker å fortelle deg. Jeg anbefaler derfor at du bruker litt tid på å reflektere over hva du tror drømmen forsøker å fortelle deg :mozilla_wink:

Hva angår alder, er det ikke uvanlig å ha "falledrømmer" hverken som barn eller tenåring. Hva dette skyldes skal jeg ikke spekulere, men mange mener dette har sammenheng med de forandringene som skjer i kroppen, herunder at man vokser...

I artikkelen Søvnsykdommer for enhver smak, avsnittet om Parasomni , fremgår det at å drømme at man faller kan skyldes søvnsykdommer. Jeg siterer: "De fleste har vel også våknet opp med et rykk, med følelsen av å falle eller ha sett eller hørt noe".

Artikkelen i sin helhet kan leses ved å gå til denne lenken: http://www.forskning.no/Artikler/2003/m ... 7478380.68
Antall ord: 344
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

*Marielle*

Innlegg av *Marielle* »

Eireen skrev:
Marielle92 skrev:
Eireen skrev:

Hei igjen Marielle!

Jeg skal hverken stille noen diagnose eller tolke din drøm, da jeg mener du er best egnet til å gjøre dette Marielle! Riktignok kan drømmetydningsbøker eller andre kilder være nyttige, ikke minst fordi de kan gi deg tips til hva dine drømmer kan bety, men glem ikke at ditt drømmespråk er unikt for akkurat deg, og at andres tolkninger derfor ikke behøver å være sammenfallende med det din drømmer forsøker å fortelle deg. Jeg anbefaler derfor at du bruker litt tid på å reflektere over hva du tror drømmen forsøker å fortelle deg :mozilla_wink:

Hva angår alder, er det ikke uvanlig å ha "falledrømmer" hverken som barn eller tenåring. Hva dette skyldes skal jeg ikke spekulere, men mange mener dette har sammenheng med de forandringene som skjer i kroppen, herunder at man vokser...

I artikkelen Søvnsykdommer for enhver smak, avsnittet om Parasomni , fremgår det at å drømme at man faller kan skyldes søvnsykdommer. Jeg siterer: "De fleste har vel også våknet opp med et rykk, med følelsen av å falle eller ha sett eller hørt noe".

Artikkelen i sin helhet kan leses ved å gå til denne lenken: http://www.forskning.no/Artikler/2003/m ... 7478380.68
Ja, jeg skal prøve å finne ut hva den prøver å fortelle meg, for jeg pleier bare å feie den bort fra tankene når jeg våkner. Det kan jo være noe viktig :/

Takk for hjelpen Eireen :mozilla_smile: Det betyr veldig mye for meg å finne ut av dette!
Antall ord: 396

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Caressa
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 13 Des 2005 18:18
18

Innlegg av Caressa »

*Marielle* skrev:Heii !

Antall ord: 93

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
jon blund
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 30 Jul 2007 14:29
17
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av jon blund »

Det ser ut som at du har fått mange gode svar på hva fall-drømmer betyr. Jeg er enig med Eireen at drømmer har et språk som er unikt for deg. Symbol-leksikon er en hjelp vi kan bruke for å reflektere og få hint og vink, men ikke fasit.

Når det gjelder å få kontakt med ditt unike symbolspråk vil jeg anbefale Dream Yoga. Dette er en helt ny metode som ikke er kjent i drømmearbeidsmiljøet enda. I Dream Yoga trenger du ikke kunne symbolikk fordi du får høre det direkte fra drømmeelementet du intervjuer. Det eneste du trenger er et lekent sinn :)

Hvis du vil Prøve Dream Yoga på fall-drømmen kan du først seg for deg følelsen av å falle som en farge. Så fyller du rommet foran deg med denne fargen og ser at fargen blir til en form, et dyr, et menneske, eller hva som helst. Denne formen kan du intervjue. La oss si det blir til en fugl, bare som et eksempel.

Når du intervjuer fugelen bare lek at du er et lite barn som forestiller seg at det er en fugl og svar helt spontant og lekent på disse spørsmålene:

Fugl, hva liker du best ved deg selv? Hva er dine styrker?
Fugl, hva liker du minst ved deg selv? Hva er dine svakheter?
Fugl, hvis du kunne endre hva som helst i denne drømmen, hva ville du endret?
Fugl, hvis drømmen kunne fortsette med denne endringen, hva ville skjedd da?
Fugl, hvis du kunne være akkurat hvor du vill, i hvilken som helst for, hvor og hvordan ville du vært da?
Fugl, hvis drømmeren hadde hatt det sånn som du har det hele tiden, hvordan ville drømmenrens liv vært annerledes?
Fugl, du er et aspekt av drømmeren, sant? Hvilket aspekt er det du mest nærliggende representerer?
Fugl, hvis du hadde styrt drømmerens liv, hva ville du gjort annerledes?

Dette er bare noen av spørsmålene i Dream Yoga. Å jobbe med drømmen på denne måten gir en helt ny dimensjon til drømmearbeidet. Etter å ha gått igjennom alle spørsmålene har du fått vite masse om hva fugelen representerer, hva den prøver å formidle og hva den kan hjelpe deg med.

Så kan du forestille deg at du er fugelen i hverdagen(det kommer frem av intervjuet hvor den best kan bidra) og du kan være fugelen før du sovner hver kveld i ca. en uke. Denne metoden gjør at vi får så god kontakt med det drømmen prøver å formidle at vi ikke trenger å få den igjen og igjen. Mange har hatt gjentagende drømmer hele livet som slutter etter bare en gjennomgang med Dream Yoga.

Du kan se på www.dreamyoga.com hvis du vil prøve hele intervjuet på fall-drømmen. Se under "sample sessions". Det er litt jobb, men hvis du bare bruker de enkle spørsmålene jeg ga deg kommer du ogaå langt på vei. Jeg ønsker deg lykke til :)
Antall ord: 531

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 26 Aug 2004 02:46
20
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Jeg vet ikke helt hva drømmen din betyr - men kommer med et lite innspill likevel, fordi jeg av erfaring har merket at drømmer som gjentar seg alltid opphører så fort jeg har tatt et oppgjør med det jeg er redd for i drømmen.Det kan være f.eks være det monstret jeg hadde hatt etter meg i flere uker, som skulle drepe meg og rive meg i fillebiter og jeg vet ikke hva..jeg er ikke helt sikker på hva som skjedde (ble antagelig bevisst at jeg drømte), men jeg tenkte at dette finner jeg da meg for pokker ikke i, så jeg snudde meg og sa "vet du hva, jeg er faktisk ikke redd for deg" og plutselig var ikke monsteret så skummelt likevel, og jeg fikk være i fred og drømme videre uten å våkne klam og jævlig...
Så jeg har etterhvert utviklet meg en teori om at jeg blir utsatt for situasjoner jeg skal lære meg å takle i drømmer, som igjen relaterer til mitt våkne liv og situasjoner jeg møter der :)
Hvis du har slike drømmer som er veldig klare og som du er relativt "våken" i, så kanskje du kan prøve å overgi deg til bare å falle en gang, uten å være redd.. Eller tenke deg at du faller ned i en eng av blomster og at du er trygg? Man kan jo styre drømmene, men det å bli bevisst at man drømmer er vel ikke alltid så lett... :mozilla_undecided:
Antall ord: 261
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
@ngel
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 07 Feb 2007 22:13
17
Lokalisering: nittedal

Innlegg av @ngel »

http://www.droemmetydning.com/
der får du litt veilede hvordan du kan antyde drømmer dine... :p
Antall ord: 17
Image

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
martea
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Jul 2007 20:22
17
Kjønn (valgfri): Hunnkjønn
Lokalisering: Møre og Romsdal
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av martea »

Dette er ofte et tegn på usikkerhet og frykt for noe. Jeg gjetter at livet ditt ofte kan være vanskelig.

Jeg tror du må overvinne denne frykten du har og fortsette som vanlig :D

Jeg drømmer ofte selv at jeg springer og faller og våkner ideet jeg treffer bakken. Jeg har den drømmen veldig ofte, og det er noe av det verste jeg vet.

Hvis du greier å styre drømmen din. (Bare vit at du drømmer). Så kan du jo styre den til at du flyr etter at du faller utfor stupet. Det vil sikkert føre til en bedre natts søvn '')
Antall ord: 200
- Master

Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Feb 2007 17:18
17
Lokalisering: Oppe på loftet...
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Amfelia »

martea skrev:

Dette er ofte et tegn på usikkerhet og frykt for noe. Jeg gjetter at livet ditt ofte kan være vanskelig.

Jeg tror du må overvinne denne frykten du har og fortsette som vanlig :D

Jeg drømmer ofte selv at jeg springer og faller og våkner ideet jeg treffer bakken. Jeg har den drømmen veldig ofte, og det er noe av det verste jeg vet.

Hvis du greier å styre drømmen din. (Bare vit at du drømmer). Så kan du jo styre den til at du flyr etter at du faller utfor stupet. Det vil sikkert føre til en bedre natts søvn '')
Siden du liker å tyde drømmer, martea, gidder du denne....

Jeg drømte for et par år siden at jeg og min lillebror hadde drept et eldre ektepar, vi gravde de ned under gulvet i en låve. Politi og etterforskere var ofte innom oss i denne loven vi hadde tilhold i, det virka ikke som om de hadde mistanke til at vi hadde gjort noe kriminelt. Selv var vi hysteriske av redsel for at vi skulle bli avslørt, og vi gikk alltid rundt med frykten hengende over oss. Det virka som om det vi hadde gjort egentilig var det eneste riktige, selv om dette ekteparet aldri hadde gjort oss noe, og vi flytta derfra uten å bli avslørt.....Ja man kan drømme mye rart, lyst til å tyde??
Antall ord: 332
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Devina
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Okt 2006 18:57
18
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Devina »

Amfelia skrev: Siden du liker å tyde drømmer, martea, gidder du denne....

Jeg drømte for et par år siden at jeg og min lillebror hadde drept et eldre ektepar, vi gravde de ned under gulvet i en låve. Politi og etterforskere var ofte innom oss i denne loven vi hadde tilhold i, det virka ikke som om de hadde mistanke til at vi hadde gjort noe kriminelt. Selv var vi hysteriske av redsel for at vi skulle bli avslørt, og vi gikk alltid rundt med frykten hengende over oss. Det virka som om det vi hadde gjort egentilig var det eneste riktige, selv om dette ekteparet aldri hadde gjort oss noe, og vi flytta derfra uten å bli avslørt.....Ja man kan drømme mye rart, lyst til å tyde??
du retter spørsmålet til martea, men eg tillet meg å kommentere likevel;
ein draum dreier seg oftast om seg sjøv, slik at når du i draumen er saman med "lillebror", så kan det vere ei ung handlande side ved deg sjølv....

å drepe kan vere å avslutte, legge bort, bli ferdig med....
....ektepar? kanskje det her er gamle mønster, der handling (mann) og forståelse (kvinne) er knytt til kvarandre, innvevd i kvarandre....
...politi, etterforsker... side av deg som er opptatt av kva som er rett å gjere...
Synes det var interessant med den "skrivefeilen", "loven vi hadde tilhold i" (i staden for "låve")...

Kanskje du har lagt bort gamle mønster, lov om kva som er rett, men er ambivalent mht om det er "rett", samvittigheita di er redd for å verte avslørt, fordi ein del av deg framleis er i det som før var rett.... Du er i lei "lov" (låve), der det gamle ligg skjult under...

Så etterkvart beveger du deg heilt bort frå det gamle mønsteret, flyttar.....

Kun meint som eit forslag å reflektere over......
Antall ord: 316
Orda mellom menneske lagar bruer
mellom rom som før var åtskilde,
lagar felles mellomrom

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Amfelia »

Devina skrev:
Amfelia skrev: Siden du liker å tyde drømmer, martea, gidder du denne....

du retter spørsmålet til martea, men eg tillet meg å kommentere likevel;
ein draum dreier seg oftast om seg sjøv, slik at når du i draumen er saman med "lillebror", så kan det vere ei ung handlande side ved deg sjølv....

å drepe kan vere å avslutte, legge bort, bli ferdig med....
....ektepar? kanskje det her er gamle mønster, der handling (mann) og forståelse (kvinne) er knytt til kvarandre, innvevd i kvarandre....
...politi, etterforsker... side av deg som er opptatt av kva som er rett å gjere...
Synes det var interessant med den "skrivefeilen", "loven vi hadde tilhold i" (i staden for "låve")...

Kanskje du har lagt bort gamle mønster, lov om kva som er rett, men er ambivalent mht om det er "rett", samvittigheita di er redd for å verte avslørt, fordi ein del av deg framleis er i det som før var rett.... Du er i lei "lov" (låve), der det gamle ligg skjult under...

Så etterkvart beveger du deg heilt bort frå det gamle mønsteret, flyttar.....

Kun meint som eit forslag å reflektere over......

WOW!!!
DETTE VAR UTROLIG SPENNENDE!! Vet du, det er akkurat slik jeg tolker drømmen selv!
Lillebroren min tok selvmord for 5 år siden, vi var otrolig tett knyttet til hverandre i barndommen, og meget nær i voksenlivet selv om vi hadde store avstander i mil...

Han tok farvell med meg etter sin død, men jeg ville ikke slippe..., for to tre år siden bestemte jeg meg for å" finne meg selv", og jeg begynte for alvor med selvutvikling, ga slipp mer og mer...
Har lært meg å ikke hate de som har gjort meg vondt i livet, finne det gode i alle mennesker, og vise kjærlighet, tillit og forståelse.....
Jeg henta frem det som alltid har vært en liten del av meg og utvikler det nå videre, med godt resultat!!
Flott at tolkningen ble slik... :mozilla_wink: Du er dyktig!!
Antall ord: 463
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Devina
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Okt 2006 18:57
18
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Devina »

Amfelia skrev:
WOW!!!
DETTE VAR UTROLIG SPENNENDE!! Vet du, det er akkurat slik jeg tolker drømmen selv!
Lillebroren min tok selvmord for 5 år siden, vi var otrolig tett knyttet til hverandre i barndommen, og meget nær i voksenlivet selv om vi hadde store avstander i mil...

Han tok farvell med meg etter sin død, men jeg ville ikke slippe..., for to tre år siden bestemte jeg meg for å" finne meg selv", og jeg begynte for alvor med selvutvikling, ga slipp mer og mer...
Har lært meg å ikke hate de som har gjort meg vondt i livet, finne det gode i alle mennesker, og vise kjærlighet, tillit og forståelse.....
Jeg henta frem det som alltid har vært en liten del av meg og utvikler det nå videre, med godt resultat!!
Takk for tilbakemelding!

Det er så godt å "høyre" at du har greidd å kome vidare og virkeleg utvikle deg på det vonde og vanskelege som har skjedd. Det å "halde fast" på relasjonar, den gamle måten, treng ikkje vere galt i seg sjølv. Men så plutseleg krev situasjonen og livet at ein "gir slepp", slik du klarte gjere.

Kanskje det er slik at du no er berar av eindel av dei eigenskapar bror din hadde??

Godt arbeid! Du kan vere stolt av det stykket veg du har gått i dette livet!
Takk for at du delte det med meg!
Antall ord: 248
Orda mellom menneske lagar bruer
mellom rom som før var åtskilde,
lagar felles mellomrom

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Amfelia »

Devina skrev:
Amfelia skrev:
WOW!!!

Takk for tilbakemelding!

Det er så godt å "høyre" at du har greidd å kome vidare og virkeleg utvikle deg på det vonde og vanskelege som har skjedd. Det å "halde fast" på relasjonar, den gamle måten, treng ikkje vere galt i seg sjølv. Men så plutseleg krev situasjonen og livet at ein "gir slepp", slik du klarte gjere.

Kanskje det er slik at du no er berar av eindel av dei eigenskapar bror din hadde??

Godt arbeid! Du kan vere stolt av det stykket veg du har gått i dette livet!
Takk for at du delte det med meg!
Jeg er nok bærer av en del av min kjære brors egenskaper..., han er den lekne og kommuniserende delen som har vokst så mye i meg... :mozilla_wink:
Antall ord: 280
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links