Fakta, teori & skepsisHva skjer etter døden?

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

carina37
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Feb 2006 20:54
18

Hva skjer etter døden?

Innlegg av carina37 »

Jeg er ingen skeptiker og jeg tror på nesten alt, men jeg har problemer med å "sortere" de forskjellige tingene som skjer etter døden.
Jeg har alltid likt å tro at når jeg dør vil jeg møte de andre avdøde som sto meg nær.
Jeg tror både på spøkelser, reinkarnasjon og alt det dær, men er det slik at noen blir reinkarnert, noen blir til spøkelser, og noen lever kun som en sjel blandt andre avdøde?
Hvis jeg f.eks. hadde mistet en nær, og han/hun er blitt reinkarnert, vil det da si at sjelen til denne personen er gått over til å bli noen andre, altså at jeg aldri får møte denne personen/sjela igjen?
Antall ord: 129

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Free

Innlegg av Slettet_Free »

ingenting skjer, tror jeg.
Det finnes vell ingen vitenskaplig bevis for liv etter døden, så jeg ser ingen grunn til og tro at noen "skjer", Jeg har aldri tenkt noe særlig på hva som "skjedde" før jeg ble født, så og anta at noe skjer etter jeg dør syntes jeg nesten blir for dumt.
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ziw
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Mai 2007 00:31
17

Re: Hva skjer etter døden?

Innlegg av ziw »

carina37 skrev:Jeg er ingen skeptiker og jeg tror på nesten alt, men jeg har problemer med å "sortere" de forskjellige tingene som skjer etter døden.
Jeg har alltid likt å tro at når jeg dør vil jeg møte de andre avdøde som sto meg nær.
Jeg tror både på spøkelser, reinkarnasjon og alt det dær, men er det slik at noen blir reinkarnert, noen blir til spøkelser, og noen lever kun som en sjel blandt andre avdøde?
Hvis jeg f.eks. hadde mistet en nær, og han/hun er blitt reinkarnert, vil det da si at sjelen til denne personen er gått over til å bli noen andre, altså at jeg aldri får møte denne personen/sjela igjen?
Etter døden ?

Jo huset blir solgt, bilen,båten og noen få savner deg mye et par mnd, så går livet videre :)
Antall ord: 155

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1724 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

carina37 skrev:Jeg er ingen skeptiker og jeg tror på nesten alt, men jeg har problemer med å "sortere" de forskjellige tingene som skjer etter døden.
Jeg tror at :
Som sjel / ånd er tiden ikke bundet av det matrielle ( materie - atomer osv ), fordi en ånd/ sjel er ren energi, og ikke noe "å ta i ".

Dermed får Relativitetsteorien E=mc2 et problem, fordi m = masse mangler...
Dermed vil og hastighet / tid ikke lenger ha noe forhold til hverandre, og en sjel / ånd kan derfor bevege seg fritt i tiden, noe som gjør at mens vi MÅLER tiden mellom inkarnasjoner ( f.ex 30 år ), vil det for den ånden/sjelen som ble reinkarnert være like godt som 1 dag, eller tusen år.
Med andre ord; de 30 årene vi merket at sjelen var borte fra jorden, kan den ha opplevet tid for tusen år, - og dermed overlevet seg selv mange ganger.
( sammenlign som et hårstrikk som er godt surret rundt hestehalebn, det ER samme strikken, selv om den går rundt mange ganger .)

De sjeler som "blir til spøkelser" blir forsinket i overgangen fra det matrielle til lyset ( himmelen - eller hva vi skal kalle det ), og henger igjen her, og tror gjerne at de fremdeles er matrielle.
Likevel vil også disse bli hentet igjen av LYSET, slik at de kommer videre inn i ny reinkarnasjon.
( de som hjelper åndene over til lyset, bare fremskynder prosessen i jordisk tid . Prosessen vil likevel gå "automatisk", derfor er det lite spøkelser fra vikingtiden f.ex.).

Det pussige paradokset med dette, er at DU kan møte deg selv som flere "spøkelser" - fordi "spøkelsesversjonene" - sjelen din - ikke er bundet av tid.
Slik at du kan møte både ditt forrige jeg og ditt neste jeg -som spøkelse.
(og kansje DET er årsak til endel paranormale fenomen ?)

Her er litt mer om mine tanker om reinkarnasjon

mvh Asbjørn
Antall ord: 428

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
carina37
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av carina37 »

ziw skrev:
Etter døden ?

Jo huset blir solgt, bilen,båten og noen få savner deg mye et par mnd, så går livet videre :)
Hmm.. Hvordan forklarer du spøkelser og gjenferd da egentli? Det er jo avdøde personer som går igjen...
Antall ord: 177

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

carina37 skrev:
ziw skrev:
Etter døden ?

Hmm.. Hvordan forklarer du spøkelser og gjenferd da egentli? Det er jo avdøde personer som går igjen...
Jo a, men de trenger ikke bil til den oppgaven, ho ho :D
Antall ord: 191

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
carina37
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av carina37 »

Nei, men det var vel ikke akkurat det som var spørsmålet her heller...
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Pan
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 31 Jan 2007 04:25
17

Innlegg av Pan »

Uansett om det finnes noe etter døden/ en sjel
så er den nok ikke udødelig eller varer evig.
Antall ord: 20
“We feel free when we escape - even if it be but from the frying pan to the fire.”

- Eric Hoffer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

Pan skrev:Uansett om det finnes noe etter døden/ en sjel
så er den nok ikke udødelig eller varer evig.
Ingen energi kan forsvinne.
Bare omdannes til annen rørelse.
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Feb 2007 17:18
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oppe på loftet...

Innlegg av Amfelia »

Personen vil kunne følge deg og titte innom ved behov..., energien vil alltid være der.
Når man dør gjøres man klar til neste liv man skal leve og ta lærdom av, det du ikke tok til deg som lærdom som var viktig å få i ditt forige jordiske liv, vil du nå få muligheten til å gripe...så da er det å vokse videre til den du egentlig er som gjelder...kanskje..??

Og husk at det er ikke døden vi burde frykte, det er livet...., det er det som kan være tøft. Derfor er det viktig å våge å være menneske og følge hjertet i alle saker, ikke baksnakke for å bli godtatt, ikke la seg overtale til ting man egentlig ikke ønsker..,og slike "småting" som bare gjør oss til svake mennesker!
Antall ord: 273
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 06 Sep 2006 01:12
18
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

Innlegg av keke »

Livet er vel heller ikke noe å frykte. Alle øyeblikk byr på lærdom og er hellige, selv om de ikke alltids oppleves slik. Slik er det å være manifestert i den rellative verden. å leve handler om å være. hvem vil du være?

Fødselen er noe av det mest traumatiske vi opplever som mennesker. Døden er formell og fin, slik den alltid har vært..Det er også naturlig å ha frykt for døden når en er indoktrinert i et samfunn som strider imot evolusjon og utvikkling, der på stede hvil er greia som gjelder.

Har noen her vært nær ved å dø? følte du frykt da? følte du smærte? savn?

Noen her som kan huske fødselen? eller har opplevd en gjenfødsel, gjennom sermonier, healing, astralreiser? osv.

Hva vil du skal skje etter døden?

Hva vil du ha i livet ditt?

Har kjærlighet noen grenser? hva skjer når du begrenser kjærligheten i et forhold?

Kjærlighet er uenderlig--- i uenderligheten er alt mulig..

Stopp opp å annalyser, det er ikke tid til slikt i livet, da går du glipp av morroa. VÆRVÆRVÆR, så får du se hva døden bringer.
Antall ord: 207
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dan
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Jul 2005 13:11
19

Innlegg av Dan »

carina37 skrev:
ziw skrev:
Etter døden ?

Hvordan kan du vite det?

Mvh Dan
Antall ord: 186
Google er din venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Hva som skjer etter døden?
Var i grunn en rar vinkling av spørsmålet som jeg først forbinder med
"Hva skjer etter livet?"

Etter døden vet jeg ikke. Tar døden også slutt en gang?
Som livet?
Antall ord: 41
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

ludoburgero skrev:Hva som skjer etter døden?
"Hva skjer etter livet?"

Som livet?
jeg er fristet til å si at det som skjer i døden er det du vil skal skje.. som ellers i livet :mozilla_undecided:
Antall ord: 65
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Feb 2007 17:18
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oppe på loftet...

Innlegg av Amfelia »

ludoburgero skrev:Hva som skjer etter døden?
"Hva skjer etter livet?"

Som livet?
Tror kanskje livet tar slutt når vi har lært det vi skal og vår livsmisjon er utført, da trer vi inn og blir Guider, Skyttsengler, blandt de høyeste som finnes.
Antall ord: 78
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links