Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderLier sykehus!

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
jan_m
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Okt 2007 20:32
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: hadde jeg vist det så...

Innlegg av jan_m »

hei eter og ha reist til lier støt og stadig siden 2 jule natt 03 har vi samllet utalige mange "støv" bilder me proft foto utstyr (20+++kr) vi har v flere anledninger tatt bilder av skikelser i vinduer e.t.c (bilder kan fås v pm) jeg har lakt meg til at bygget som ligger over det røde mur huset heeeelt inerst på tomta ( går en "sti" bakk det lyse mur huset på venstre hånd for den som ikke vil veke opp merksom het. bakk parkerings plassen v konteinerne)og rundt svingen og ca 300m opp i skogen, at det har hvert mest aktivitet av "støv"bildere.t.c .... vi har heler aldri fått filmet me cam iordentlig i kjeleren... (også prof utstyr) og eter flere indre "ekspedisjoner" har ylker intofet v flere av di første gangene hvi var oppe på lier... ( utfor kjøring på tør asfalt,takking i 30kmt!!!! og alt av lys blinka som et jule tre:::::(() kan noen kome me et logisk svar?? og ja eter det jeg har lest og hørt fra vikarer e.t.c fra lier så ble di 3 bort gjemte bygene stengt i melom 84-87?
(ord blind til 1000 ynskyld skrive feil!!)
Antall ord: 214

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

jan_m skrev:hei eter og ha reist til lier støt og stadig siden 2 jule natt 03 har vi samllet utalige mange "støv" bilder me proft foto utstyr (20+++kr) vi har v flere anledninger tatt bilder av skikelser i vinduer e.t.c (bilder kan fås v pm) jeg har lakt meg til at bygget som ligger over det røde mur huset heeeelt inerst på tomta ( går en "sti" bakk det lyse mur huset på venstre hånd for den som ikke vil veke opp merksom het. bakk parkerings plassen v konteinerne)og rundt svingen og ca 300m opp i skogen, at det har hvert mest aktivitet av "støv"bildere.t.c .... vi har heler aldri fått filmet me cam iordentlig i kjeleren... (også prof utstyr) og eter flere indre "ekspedisjoner" har ylker intofet v flere av di første gangene hvi var oppe på lier... ( utfor kjøring på tør asfalt,takking i 30kmt!!!! og alt av lys blinka som et jule tre:::::(() kan noen kome me et logisk svar?? og ja eter det jeg har lest og hørt fra vikarer e.t.c fra lier så ble di 3 bort gjemte bygene stengt i melom 84-87?
(ord blind til 1000 ynskyld skrive feil!!)
Mener å ha lest at de stengte i 86`.
Antall ord: 225

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Snekker`n skrev:Hei.

Jeg tenkte å ta meg en tur for å se om jeg klarer å fange opp noe med kameraet mitt, men før jeg gjør det, så vil jeg bare spørre om noen vet i hvilke av byggene det er mest "aktivitet" i følge historiene.

I hvilken bygning er den berømte 3. etasjen, osv...?
Berømt 3 etage, he he he, vet ikke akkurat om det stemmer, men det er nok det mint grønne bygget du sikter til, det er det som ligger øverst.
Der badekaret er, det ligger i 1.

I det røde var det fotpleie og lignende, står enn drøss av rullestoler der inne.Har enda ikke vært der inne, pga, visse feige folk som må rope om ulovligheter og innbrudd hver gang vi er der, he he.Noen som vet hvem jeg hinter til?
Det har også alltid vært stengt, hvis ingen andre her kan tipse meg om en inngang det går an å bruke for å komme inn der?
Antall ord: 173

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
uenord
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Okt 2007 13:36
17
Lokalisering: oslo

Innlegg av uenord »

Hva gjør 3. etasjen i det bygget "berømt"?

Jeg var inne i de to husene som ligger overfor hverandre til høyre for de husene det forts er aktivitet i. I et av dem var badekaret.

I det huset med fotpleie og slikt fant vi en åpning i en dør (en plate som var tatt bort). I det andre huset sto en dør klin åpen (ser bilde av det på lysbildeserien jeg linka til over)

Ed. Tillegg: I den lysbildeserien har jeg også lagt ved et flyfoto av stedet hvor jeg har markert de bygningene vi var inne i og de andre bygningene som vi så som også var stengt, men som vi ikke var innom.
Er det flere bygg tomme bygg der som jeg ikke har markert? Noen prater om et bygg som ligger lenger inn i skogen, er det det lille huset man kan se på bildet over det øverste av byggene som vi ikke var innom?
Antall ord: 163

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Feb 2007 17:18
17
Lokalisering: Oppe på loftet...
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Amfelia »

Spøker det på Lier sykehus?
Populært utfartsssted for dem som søker paranormal aktivitet.
Tekst: Rune Elven
Foto: Thorvald Lerberg
Share

På nettstedet https://www.paran.no ligger det en rekke henvisninger til Lier sykehus, alle hevder å ha opplevd overnaturlige ting.

Ansatte har tidligere klaget på gjentatte besøk fra ubudne gjester. Man har antatt at dette er lokale ungdommer som bryter seg inn for å feste, men etter å ha søkt litt rundt på paranormal.no, er jeg ikke sikker på om jeg kjøper denne teorien. Det er mange som hevder de har vært der, og det kan synes som om dette er et av de mest populære stedene for spøkelsesjakt. Det er også publisert en rekke bilder fra Sykehuset.

Alt i alt kom det opp 212 tråder da vi søkte på Lier. De fleste overbevist om at dette er det mest hjemsøkte stedet i Norge, og at dette er stedet å utforske. Språket i innleggene tyder på at dette er ungdom som drar dit for å oppleve et ”kick” mer enn noen som driver forskning på paranormal aktivitet.

Også på siden www.freakforum.nu er det mange som skryter av å ha besøkt/ brutt seg inn på sykehuset. Her er det en som beskriver en opplevelsestur til sykehuset: http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=69087

Har du noen gode spøkelseshistorier fra Lier?

Noen utdrag fra paranormal.no

”June” skriver:
Heihei..
Dette har ikke skjedd med meg da men en venninne av meg. Hun og 2 kompiser hadde bestemt seg for og dra til lier. De tok mange bilder og det ene bildet fra høyrisiko bygget så ser du en gutt i bakrunn. Kanskje rundt 17 år.. Drit ekkelt.. i førsten da de kom inn drev de og skrek og kødda bare men etterpå hørte de skritt i gangene som at noen løp mot dem. I kjellern fant de mange gamle piller, sprøyte spisser osv..
Når dem kom ut hadde venninna mi og han ene kompisen kloremerker i ansiktet mens han siste hadde to store blodflekker på buksa ;s Ingen av dem har turt og nærme seg lier igjen. Har dette skjedd med noen andre? Venninna mi har gått til psykolog siden hu var der.

En skriver:
Det er jævlig creepy der... Har vært inne i det øverste, grønne huset, som ligger litt oppe i skogen, liksom. Dette huset har vært stengt i mange år. Drev med et filmprosjekt der inne. Det var så ekkelt, for jeg så noe/noen i øyekroken, men det var borte når jeg snudde meg. Det er knuste tallerkener, elektrosjokkbadekar, gamle piller o.l. oevr alt. I under etg. er det visst tegninger og kloremerker etter pasienter. Husker også en gang jeg nærmet meg huset, kom det noen merkelige lyder fra kjelleren (vinduene er nede ved bakken, så man kan høre det).
Ble litt skeptisk, men fortsatte videre. Lyden fortsatte, og til slutt turte jeg rett og slett ikke å gå lenger. Lyden sluttet når jeg gikk tilbake.

En annen tråd starter med denne:

På fredag 1 april, Var jeg og 2 venner på lier sykehus, vi var der sånn ca 4 timer altså inni bygget.. Dt var jævelig adrenalin kick men 1 gang vi gikk inn i bygget.. Men etter vi hadde sett gjennom 1 etasje, så var dt helt chill.. Vi gikk rund å surra i etasjene oppover, dt var mye sjukt å se, vi sparka inn alle dører og rom som ikke allerede var opna, vi fant ikkenoe serlig med ting men på lofte var dt litt mere og se.. Men når vi hadde gått opp alle 4 etasjene kom vi til 1 dør som var helt bolta fast med planker og metall plater dt var ikke mulig og komme inn så lurer på om noen vet hva som er bak dn døra..? Vi var oxo i kjelleren der var dt helt køl mørt, vi hadde bare 2 lightere og lyse med, dt var masse sjukt å se så ut som de hadde lagra alt der nede, vi fant 1 rom som ingen hadde vert i bak 1 plate på veggen og inni der lå de Sjonaler, sprøyte spisser på ca 10 cm, store mengder reagens rør, medikamenter, medesiner, alt mulig utstyr masse sjuke saker man ikke kan forestille seg har vert i bruk og vi fant noen småe plast ampuller vi har tatt med hjem som dt står at er radioaktivt metall i, vi skal skjekke ut hva dette er..! Hvis noen har noe mere og tilføye er dt bare og slenge inn 1 komentar..

Noen har også lagt ut film fra en nattlig tur.

Det er mange flere beretninger - søk og les!

NOEN SOM KJENNER SEG IGJEN?? :D
*JUNE*......Nå er du kjendis..... :D
Antall ord: 822
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

uenord skrev:Hva gjør 3. etasjen i det bygget "berømt"?

Jeg var inne i de to husene som ligger overfor hverandre til høyre for de husene det forts er aktivitet i. I et av dem var badekaret.

I det huset med fotpleie og slikt fant vi en åpning i en dør (en plate som var tatt bort). I det andre huset sto en dør klin åpen (ser bilde av det på lysbildeserien jeg linka til over)

Ed. Tillegg: I den lysbildeserien har jeg også lagt ved et flyfoto av stedet hvor jeg har markert de bygningene vi var inne i og de andre bygningene som vi så som også var stengt, men som vi ikke var innom.
Er det flere bygg tomme bygg der som jeg ikke har markert? Noen prater om et bygg som ligger lenger inn i skogen, er det det lille huset man kan se på bildet over det øverste av byggene som vi ikke var innom?
Jeg aner ikke hva som gjør 3 etasje berømte, man må ta ting som er skrevet om Lier med en klype salt.
Noe stemmer, men det er veldig mange med god fantasi, men at det spøker på Lier er ihvertfall jeg overbevist om.
Antall ord: 211

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
uenord
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av uenord »

Hvor er dette publisert?
Har du link?

:)

Ed: !?? Svarte på en sak som forsvant! En sak om et oppslag et eller annet sted om spøkelsesjakt på Lier

Ed2: Ops! Jeg som blingsa! Saken er der, noen svarte rett før meg!
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Skytsengel
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Mai 2004 18:11
20
Lokalisering: I en leilighet sentralt i Drammen
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Skytsengel »

Antall ord: 6
Amen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Snekker`n
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Okt 2007 03:41
17
Lokalisering: Asker

Innlegg av Snekker`n »

Jeg mente ikke direkte at 3. etasjen er berømt, det var mere ironisk ment. Jeg glemte apostrofene, så det skulle egentlig stå "berømt". Det hadde passet bedre inn hvis jeg heller hadde sbrukt ordet omtalte, men nok om det.

Uansett takk for svar :)
Antall ord: 45

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jan_m
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Okt 2007 20:32
17
Lokalisering: hadde jeg vist det så...

Innlegg av jan_m »

eeeeeeeeeee! har vert borti mer i 2 etage en 3...... helvete brøt løs en kompis svimte av i2 eter at det var som at alt begynte og riste.... (forklaring ønskes) men har tat mye rare bilder (som sakt dyyyyrt utstyr) men hva er det me 3 etage??? pirer i gjen bygg c er oppe eter at jeg me fler skule in kjeler og vinduet på fronten er oppe dete er byget oppe i skogen oven for det røde bygget..... der (lageret var annet?) men hva er det med 3?
Antall ord: 92

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Snekker`n
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Okt 2007 03:41
17
Lokalisering: Asker

Innlegg av Snekker`n »

dannys skrev:Bygningene bærer hvertfall preg av negativ energi, det er forferdelig mye vondt som har skjedd der -mye av denne negative energien kan jo også skyldes satanistene som har praktisert og hatt spiritisme der,og dels at området har vært brukt av narkolangere i den senere tid, og mange har tatt overdose der... men det er ganske uhyggelig bare å kjenne på stemningen, og jeg leser stadig om noen som har vært der og nekter å dra inn igjen,pga alt de har sett og opplevd der inne..en som tippa over og ble innlagt fordi hun hørte satan som ropte navnet hennes og det rare er at alle skrekkhistoriene handler om 3.etasje,så det må være noe spesielt der..... Uansett verdt å undersøke hvis du er interessert og har trua på den type aktivitet...
Antall ord: 141

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
uenord
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av uenord »

Jeg vet om 4 tomme store murbygninger på Lier (alle markert på kartet i lysbildeserien jeg posta link til over). Finnes det flere på området? De som skal ligge inn i skauen? Er det noe inni skauen? Hvis så, hvor?

Med "inni skauen| mener man da det lille huset man kan se på Finn.no/kart betaversjonen når man velger luftfoto? I det andre alternativet - kartversjon - er ikke huset med. Eller betyr det at luftfoto er gammelt, kartversjonen oppdatert og huset revet??)

Her er link til webalbum hvor jeg har lagt ut alle bidene fra Lierturen jeg skrev om tidligere i denne tråden, alle uredigerte. :)
http://picasaweb.google.com/uenord/Lierbilder071007

PS Noen som husker giraffen fra 23-salen? Den er med!!!

.
Antall ord: 125

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mononoke
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 22 Sep 2006 15:25
18
Lokalisering: Oppland

Innlegg av Mononoke »

Fantastiske bilder, uenord :)

Skal Lier rives?
For å bygge bolighus?!
Lykke til.
Antall ord: 11
... ... Oh sure, pointless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
uenord
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av uenord »

Lille Murmansk, artikkel fra VG 2004

Avdelingssjefen understreker at behandlingen de gir, holder et høyt nivå.

- Men forsatt må halvparten av de frivillig eller tvangsinnlagte dele rom. Jeg skal ikke påstå at det svekker deres mulighet til å bli frisk, men det hjelper i hvert fall ikke, sier Ystad.

Nytt sykehus kan, hvis det blir bygd, tidligst stå ferdig i 2010-11.

I mellomtiden er det «Lille Murmansk» som gjelder for de psykisk syke i Buskerud.
..

Minner om 23-salen
Bortsett fra at dette er i dag!

Red. Sorry! Linken!
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=212958

:)

.
Antall ord: 100

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Myhre
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 17 Okt 2007 00:03
17

Innlegg av Myhre »

Jeg går på media og så langt jeg har erfart er "orbene" som dere så livlig snakker om bare lys, reflektert gjennom vann.. Ikke spøkelser med andre ord..
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links