Kan noen vennligst definere en UFO for meg? Selv mener jeg det er minst to begreper ute og går, som stadig blir blandet sammen.
JA, jeg tror på UFO når det er snakk om Uforklarlige, Flygende Objekter - type mystiske lys på himmelen, observasjoner som ikke uten videre dreier seg om fly, fugler, stjerner etc.
Minst 95% av alt dette har en rasjonell forklaring. Da går UFO over til å bli IFO. Altså, et Identifisert, Flygende Objekt. Ofte var det et fly likevel med solskinn på vingene (kan se veldig merkelig ut), planeten Venus, atmosfæriske forhold.
De fem små prosentene som er igjen er de virkelig interessante. Mange av disse viser seg ofte å ha en grei forklaring - men da må de etterforskes av folk med peiling. Når disse er luket vekk og man fortsatt ikke finner noen god forklaring - det er DA det tar av. Det er disse ytterst få sakene som fascinerer så mange.
MEN derfra og til å tro at dette dreier seg om flygende tallerkener befolket av små grønne skapninger fra Alfa Centauri - det er noe annet, er det ikke?
Hvordan definerer dere UFO?
For øvrig - for dem som er interessert i en seriøs bok om emnet anbefaler jeg en tur på biblioteket. Spør etter "UFO i Norge" av Willy Ustad. Det er den minst spekulative boka jeg har funnet om emnet - og jeg har lest mange. Historiene er kronologisk presentert. Høyst interessant bok!
UFO, Kornsirkler & fenomen ⇒ UFO
Moderatorer: Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler
-
- Nybegynner
- Startet: 03 Aug 2007 15:21
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Asker
-
- Nybegynner
- Startet: 02 Okt 2006 21:35
- 18
Jeg har hørt om hendelser som den i USA i 1951, Roswell i 1947, og t.o.m møllmannen på 60-tallet. Er romvesnene blitt mer sky, eller er det vi som har blitt mindre overtroiske? ^^
Jeg ingen grunn til å verken tro på eller le av de såkalte UFO-hendelsene, så jeg holder meg nøytral. =)
Jeg ingen grunn til å verken tro på eller le av de såkalte UFO-hendelsene, så jeg holder meg nøytral. =)
Antall ord: 59
Do what thou wilt shall be the whole of the law.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Jul 2006 10:30
- 18
- Lokalisering: Vestfold
- Blitt takket: 1 gang
Ja, blir håpløst når folk sier dem tror på ufo. For det er da vitterlig uidentifisert.
For noen så er ufo det samme som flygende tallerken, men da er det jo egentlig en ifo
Men spennende kan det være, hadde det bare vært noen bilder/filmer som er autentisk
For noen så er ufo det samme som flygende tallerken, men da er det jo egentlig en ifo
Men spennende kan det være, hadde det bare vært noen bilder/filmer som er autentisk
Antall ord: 54
"For those who don't believe, no amount of evidence is enough. And for those who do believe, no evidence is necessary."
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Feb 2007 17:18
- 18
- Lokalisering: Oppe på loftet...
Selv har jeg aldri opplevd noe uforklarlig syn på himmelen eller parkert på jorden, men jeg holder alle muligheter åpne for at det kan være noe i enkelte opplevelser mennesker verden over forteller om!
Hvorfor skal det bare være på denne lille "ubetydelige planeten" det eksisterer "intelligent liv"...., jorden er jo så utrolig liten ute blandt alle de andre planetene. Kanskje vi jordboere bare er noen utrolig enkle sjeler som er på spebarnstadiet i sin utvikling?
Spennende tanke er det i allefall å leke med og fundere over. Kanskje man en vakker dag vises "verdig" nok til å få en opplevelse som virkelig vil overbevise, husker da jeg var barn, da ønska jeg alltid om å bli henta av marsboerene og vist rundt i UFO`en deres,
men jeg ville ikke bli så lenge, måtte få komme hjem til middagen..
Vi skal holde mulighetene åpne, men tror også at det er mye fantasi og eventyr ute å går om dette, har sett mye merkelige dokumentarer, og lest om mange rare opplevelser med disse utenomjordiske, men er åpen for at det finnes mye mer mellom himmel og jord enn vi kan forestille oss!
Hvorfor skal det bare være på denne lille "ubetydelige planeten" det eksisterer "intelligent liv"...., jorden er jo så utrolig liten ute blandt alle de andre planetene. Kanskje vi jordboere bare er noen utrolig enkle sjeler som er på spebarnstadiet i sin utvikling?
Spennende tanke er det i allefall å leke med og fundere over. Kanskje man en vakker dag vises "verdig" nok til å få en opplevelse som virkelig vil overbevise, husker da jeg var barn, da ønska jeg alltid om å bli henta av marsboerene og vist rundt i UFO`en deres,
men jeg ville ikke bli så lenge, måtte få komme hjem til middagen..

Vi skal holde mulighetene åpne, men tror også at det er mye fantasi og eventyr ute å går om dette, har sett mye merkelige dokumentarer, og lest om mange rare opplevelser med disse utenomjordiske, men er åpen for at det finnes mye mer mellom himmel og jord enn vi kan forestille oss!
Antall ord: 192

Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 17 Sep 2006 01:35
- 18
- Kjønn (valgfri): hokatt
- Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
- Har takket: 668 ganger
- Blitt takket: 1057 ganger
Da jeg var tenåring ble vi oppringt av observatoriet i nærheten og fortalt at de hadde observert en UFO der vi bodde (pappa kjente en av dem som jobbet på observatoriet). Jeg gikk selvfølgelig glipp av dette (var på hyttetur), men har hørt mange historier i ettertid.
Det som var litt spesielt med denne UFOen var at den ikke var en sånn typisk "lysende-prikk-på-himmelen"-UFO. Den ble observert som en glødende lyskule som svevde lydløst gjennom skogen like ved hovedveien. Den svevde rundt kjempelenge (nesten 1 time i samme område) og kan derfor ikke ha vært et kulelyn. To personer som var på tur hjem fra et vennepar sent på kvelden/natta sier de nesten følte seg forfulgt og iakttatt av denne glødende kulen. Den kunne stoppe en stund i lufta for så å komme nærmere. Den holdt seg et stykke unna dem hele tiden men svevde parallelt med dem, mellom/over trærne i skogen... Flere detaljer vet jeg ikke, for disse to nekter å snakke om det. De fortalte historien til barna sine og ba dem om å ikke fortelle det til noen. Først nå over 15 år etter, fortalte dattera historien til meg.
Det kan jo også nevnes at noen fortalte om merkelige lyder ("en metallfjær som dras ut og slippes sakte tilbake igjen, helt regelmessig") og at de våknet midt på natta med at det var svært lyst ute. Disse historiene var hakket mer utrolige, men jeg skal jo ikke avfeie dem som digt og forbandet løgn likevel...
Utrolig spennende, men så utrolig irriterende å ha gått glipp av en så spennende UFO-observasjon i mine hjemtrakter...
Det som var litt spesielt med denne UFOen var at den ikke var en sånn typisk "lysende-prikk-på-himmelen"-UFO. Den ble observert som en glødende lyskule som svevde lydløst gjennom skogen like ved hovedveien. Den svevde rundt kjempelenge (nesten 1 time i samme område) og kan derfor ikke ha vært et kulelyn. To personer som var på tur hjem fra et vennepar sent på kvelden/natta sier de nesten følte seg forfulgt og iakttatt av denne glødende kulen. Den kunne stoppe en stund i lufta for så å komme nærmere. Den holdt seg et stykke unna dem hele tiden men svevde parallelt med dem, mellom/over trærne i skogen... Flere detaljer vet jeg ikke, for disse to nekter å snakke om det. De fortalte historien til barna sine og ba dem om å ikke fortelle det til noen. Først nå over 15 år etter, fortalte dattera historien til meg.
Det kan jo også nevnes at noen fortalte om merkelige lyder ("en metallfjær som dras ut og slippes sakte tilbake igjen, helt regelmessig") og at de våknet midt på natta med at det var svært lyst ute. Disse historiene var hakket mer utrolige, men jeg skal jo ikke avfeie dem som digt og forbandet løgn likevel...
Utrolig spennende, men så utrolig irriterende å ha gått glipp av en så spennende UFO-observasjon i mine hjemtrakter...
Antall ord: 288
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Feb 2007 17:18
- 18
- Lokalisering: Oppe på loftet...
Spennende historie, Svartepus!Svartepus skrev:Da jeg var tenåring ble vi oppringt av observatoriet i nærheten og fortalt at de hadde observert en UFO der vi bodde (pappa kjente en av dem som jobbet på observatoriet). Jeg gikk selvfølgelig glipp av dette (var på hyttetur), men har hørt mange historier i ettertid.
Ja, det er nok mange som holder kjeft lengst mulig ved slike opplevelser, vi mennesker er jo så vant med å bli møtt med tvil og enorm skepsis hvis vi forteller noe som er såpass utrolig som dette du her gjengir... Skjønner godt at de gjør det, jeg! Men jeg velger å være totalt åpen for at det er noe i mange menneskers historier, men i UFO verden så vel som i åndeverden blir det fortalt MASSE som jeg bare må le av, da de som forteller om "sine opplevelser" endrer sin historie alt ettersom hvem de forteller den til...

Men vi må ikke slutte å tro...
Ha en fin, dag... i snøføyka......eller...?????
Antall ord: 411

Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 14 Nov 2005 09:09
- 19
- Lokalisering: (Hehe)
- Blitt takket: 3 ganger
Re: UFO
hmm. .. skeptisk. ..
mere enn vanlig skeptisk.. kjempeskeptisk.. overskeptisk. .. *..tisk*
Kan noen tro på disse talerknene da?
Jeg gjør det IKKE! Aldelesen ikke!
(nå har også jeg lyst på IFA.. WTF?.. OMG!)
mere enn vanlig skeptisk.. kjempeskeptisk.. overskeptisk. .. *..tisk*
Kan noen tro på disse talerknene da?
Jeg gjør det IKKE! Aldelesen ikke!
(nå har også jeg lyst på IFA.. WTF?.. OMG!)
Sist redigert av Qwizleiz på 10 Okt 2007 20:12, redigert 8 ganger totalt. Antall ord: 32
Nu går alt sikkert så mye bedre..
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 03 Aug 2007 15:21
- 17
- Lokalisering: Asker
Ufo og Ustad
Kjenner faktisk fyren jeg også. Det er nettopp derfor jeg anbefaler boka hans, som vel er den mest etterrettelige og minst spekulative som er skrevet på norsk jord, om dette emnet. Og du finner ikke en eneste detalj der, som han ikke kan gå god for.
Riktig nok er boka ca. 10 år gammel, men den er fortsatt aktuell.
Han har aldri skrevet bøker om "Syv søstre", som er tittelen på en gammel og dårlig såpeserie. Derimot har han skrevet 42 bøker om "Fire søsken", som er noe helt annet. Jeg vil klassifisere det som ren etterkrigshistorie.
I tillegg har han skrevet en bok om Roswell. Den er også noen år gammel nå, og etter at den ble trykket er det kommet fram en del nye opplysninger, bl.a om disse alien-obduksjonene, flere funnsteder og nedslagssteder. Noen datoer er også forandret. Men i det store og hele en utmerket bok.
Han behøver da søren ikke ha opplevd UFO selv, for å samle historier, bla i arkiver og samle det til en bok?
Forøvrig vil jeg gjerne be folk i dette forumet: Dersom dere ser noe merkelig på himmelen, lys eller annet, som dere ikke finner noen skikkelig forklaring på: Ta kontakt med UFO-Norge.
Riktig nok er boka ca. 10 år gammel, men den er fortsatt aktuell.
Han har aldri skrevet bøker om "Syv søstre", som er tittelen på en gammel og dårlig såpeserie. Derimot har han skrevet 42 bøker om "Fire søsken", som er noe helt annet. Jeg vil klassifisere det som ren etterkrigshistorie.
I tillegg har han skrevet en bok om Roswell. Den er også noen år gammel nå, og etter at den ble trykket er det kommet fram en del nye opplysninger, bl.a om disse alien-obduksjonene, flere funnsteder og nedslagssteder. Noen datoer er også forandret. Men i det store og hele en utmerket bok.
Han behøver da søren ikke ha opplevd UFO selv, for å samle historier, bla i arkiver og samle det til en bok?
Forøvrig vil jeg gjerne be folk i dette forumet: Dersom dere ser noe merkelig på himmelen, lys eller annet, som dere ikke finner noen skikkelig forklaring på: Ta kontakt med UFO-Norge.
Antall ord: 213
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Des 2005 21:35
- 19
- Blitt takket: 4 ganger
UFO er det objektet fantasien gjerne vil sjå og IFO er det egentlige objektet som har sin naturlige forklaring...for å seie det enkelt...ingen av desse objekta støtter opp under ein teori om at aliens har vore i nærleiken av jorda...
Aliens vil mest sannsynleg ikkje dukke opp på jorda i eit objekt(farkost)...det er knapt truleg at radiosignal vil verte fanga opp da det kreve at ei livsform overlever lenge nok til å både være i stand til å sende samt motta dette signalet...
Realistisk sett er fantasi det nærmaste nokon kjem aliens...
Aliens vil mest sannsynleg ikkje dukke opp på jorda i eit objekt(farkost)...det er knapt truleg at radiosignal vil verte fanga opp da det kreve at ei livsform overlever lenge nok til å både være i stand til å sende samt motta dette signalet...
Realistisk sett er fantasi det nærmaste nokon kjem aliens...
Antall ord: 98
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence
we might just infect those around us
with intelligence
Hide post links |