Hjemsøkt, Gjenferd & Ånderlitt forvirra, hvor ligger Lier og hvor ligger Dikemark?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
frosty
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Jan 2007 22:29
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Skedsmo

litt forvirra, hvor ligger Lier og hvor ligger Dikemark?

Innlegg av frosty »

Nå er jeg sikkert helt på jordet, men jeg må spørre. Blir så forvirra når noen skriver om Lier så er det plutselig dikemark de har vært på. Hvor ligger Lier mentalsykehus? Hvordan kommer man seg dit? Og hva er spesielt der? Samme spørsmåla er om Dikemark.
Er det to forskjellig steder? Hvem er verst å dra til? Hehe:P

Jeg liker litt spenning i hverdagen.
Venninna mi og jeg har lyst å dra en dag til et av stedene, men har hørt at Dikemark skal rives, men...Har virkelig lyst til å oppleve stedene som jeg leser om her. Om det er virkelig sånn som folk sier.

Fra Frosty!
Antall ord: 114
I can be a devil if you wount.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mysticool
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Sep 2005 15:25
19
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av Mysticool »

Såvidt jeg har lest på DT.no så er det lier som skal rives fordi det skal byges hus eller lavblokker, store deler av dikemark er i bruk, så har ikke hørt noe ang riving der med mindre det har gått meg hus forbi.

Lier ligger i Lierbyen mellom Asker og Drammen og Dikemark ligger nærmere Asker og innover/vestover men ikke grusomt langt ifra hverandre.
Antall ord: 70
Mysticool

Digger Frognerfitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
*JUNE*
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Apr 2007 21:50
17

Innlegg av *JUNE* »

Mysticool skrev:Såvidt jeg har lest på DT.no så er det lier som skal rives fordi det skal byges hus eller lavblokker, store deler av dikemark er i bruk, så har ikke hørt noe ang riving der med mindre det har gått meg hus forbi.

Lier ligger i Lierbyen mellom Asker og Drammen og Dikemark ligger nærmere Asker og innover/vestover men ikke grusomt langt ifra hverandre.
vi må ta en sving dit igjen snart mysti..... :D
Antall ord: 81
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

*JUNE* skrev:
Mysticool skrev:Såvidt jeg har lest på DT.no så er det lier som skal rives fordi det skal byges hus eller lavblokker, store deler av dikemark er i bruk, så har ikke hørt noe ang riving der med mindre det har gått meg hus forbi.

Jeg å, jeg å :D
Antall ord: 85

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Feb 2007 17:18
17
Lokalisering: Oppe på loftet...
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Amfelia »

Sol@ngelica skrev:
*JUNE* skrev:

Jeg har starta bilen..... :mozilla_laughing:
Antall ord: 94
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
frosty
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Jan 2007 22:29
17
Lokalisering: Skedsmo

Innlegg av frosty »

takk, da er det nok ikke lenge før venninna mi og jeg er på tur. gitt. da tar vi nok begge i samma slengen vi. :P
Antall ord: 26
I can be a devil if you wount.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
uenord
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Okt 2007 13:36
17
Lokalisering: oslo

turen min

Innlegg av uenord »

To kamerater og meg var en tur innom Lier Psykiatriske natt til lørdag 06. oktober 07. Vi ankom områ det rundt kl 01 på natta og vandra rundt i husene til ca 04.
Under er linker til to klipp på Youtube. Det ene er film fra mitt fotokamera mens vi gikk inni et av husene. Det andre er et slideshow med bilder jeg tok, der er også et kart som viser hvilke bygg vi var innom og hvilke (tomme bygg) vi ikke var innom. Til neste gang...

Vi opplevde ikke noe spesielt når vi var der. Hadde litt av noen forventninger etter å ha lest om stedet både her og på Norsk Freakforum. Det skumleste var når vi først oppdaget det ene bygget, vi hadde spasert inn en mørk, nesten igjengrodd asfaltvei. Tok en liten pause for å tenke høyt, da vi snur oss ser vi en mørk koloss av et hus rett ved siden av oss! Skummelt!

To av oss tre som dro inn prøvde å gardere oss før vi gikk inn ved å fortelle høyt og klart til de som evt måtte bo der/være igjen, at vi ville vise full respekt for stedet og de som måtte være der og heller ikke ta med oss noe som helst. Vi skulle kun inn på en uskyldig utforskingstur.

Stemningen ble bedre etter dette og turen gjennom de to husene vi var innom gikk knirkefritt. Ingen noia eller skremsel.
Det eneste spesielle var i ettertid, når kameramannen vår, som ikke hadde vist like mye respekt overfor husene som oss andre to, kom hjem og oppdaget at filmtapene hans var sletta! Om det kommer av teknisk kluss eller apestrek fra ånder, hvem vet..

Film: http://www.youtube.com/watch?v=CZcPv5EckG4
Bilder: http://www.youtube.com/watch?v=k_KIzFaMfDM

:)
Antall ord: 312

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Skeptikerdama
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 03 Aug 2007 15:21
17
Lokalisering: Asker

Hei, Frosty!

Innlegg av Skeptikerdama »

Var det spenning i hverdagen du etterlyste? Ved å bevege deg inn på steder det er forbudt å være?
Hvorfor er det spennende å gå i mørke ganger, når du vet at alt som finnes er skitt og dritt, sprukken maling og rask? Det spøker verken på Dikemark eller på Lier, det kan jeg forsikre deg om.

Eller... Det finnes et hus i nærheten av Dikemark, der folk virkelig har opplevd ting. Jeg vet hvor det huset er. Men det ser ikke ut som noe spøkelseshus. Ikke er det malingslitt og ikke står det tomt. Og da er det nok ikke noe spennende for dere heller...

Det kuleste med spøkelseshistorier er jo når de blir oppklart! Det var et hus langs E6 i Trøndelag (finnes ikke nå lenger), hvor det ble sagt at det spøkte. Uling og fæle lyder, bevegelser, knepping etc. Da huset ble revet viste det seg at pipa var pill råtten og full av sprekker, der vinden hadde ult gjennom. Men mystisk mens det stod på.... ooouuuhhh!
Antall ord: 180

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mysticool
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Sep 2005 15:25
19
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av Mysticool »

Amfelia skrev:
Sol@ngelica skrev:
*JUNE* skrev:

PÅ fredag??? Kvelden???
Antall ord: 99
Mysticool

Digger Frognerfitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Feb 2007 17:18
17
Lokalisering: Oppe på loftet...

Innlegg av Amfelia »

Mysticool skrev:
Amfelia skrev:
Sol@ngelica skrev:
*JUNE* skrev:

PÅ fredag??? Kvelden???
Passer ikke for meg, får min datter og kjære barnebarn på helgevisitt :D , neste helg går, helga deretter: opptatt med kurs hele helga... Men ta turen om dere andre har mulighet, jeg depper ikke for det... :mozilla_wink: God tur i såfall, mine venner!
Antall ord: 148
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
uenord
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av uenord »

<b>Skeptikerdama skrev:</b>
<i>Var det spenning i hverdagen du etterlyste? Ved å bevege deg inn på steder det er forbudt å være?</i>

Ja, blant annet.

<i>Hvorfor er det spennende å gå i mørke ganger, når du vet at alt som finnes er skitt og dritt, sprukken maling og rask?</i>

Fordi stedet har en historie som gjør det skummelt. Tomme bygg er skumle. Og noen ganger er det skumle spennende.

Hvorfor har du behov for å kritisere folk som driver med noe så uskyldig som å titte i tomme forlatte hus?

<i>Det spøker verken på Dikemark eller på Lier, det kan jeg forsikre deg om. </i>

Med all respekt, for meg holder det ikke med dine forsikringer. Best å sjekke ut selv, mener jeg.

<i>Eller... Det finnes et hus i nærheten av Dikemark, der folk virkelig har opplevd ting.</i>

Ah! Så spøkelser finnes. ... Men ikke på Lier og Dikemark...?

Antall ord: 169

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

uenord skrev:
<i>Eller... Det finnes et hus i nærheten av Dikemark, der folk virkelig har opplevd ting.</i>

Ah! Så spøkelser finnes. ... Men ikke på Lier og Dikemark...?

:D
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Skytsengel
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Mai 2004 18:11
20
Lokalisering: I en leilighet sentralt i Drammen

Innlegg av Skytsengel »

:roll: #-o #-o #-o #-o #-o
Antall ord: 0
Amen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
uenord
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av uenord »

Dette var noe av det de drev med på Lier

http://www.friheten.no/lang/2002/08/medik.html

Utdrag:

Det er også dokumentert såkalt terapeutisk LSD-virsksomhet ved flere
norske psykiatriske institusjoner. De mest kjente er: Modum Bad, Lier
sykehus, Dikemark, Statens klinikk for narkomane Hov i Land. Det er og
dokumentert at LSD-virksomheten ved Lier på mange måter var lik
hjernevaskings-eksperimentene til CIA-legen Ewen Cameron.

...

Et av de mest aktive norske sinnssykehus var Lier, hvor flere nye
medikamenter ble prøvd ut og utviklet. Den moralske forpliktelse til
legene på psykiatriske sykehus var i følge Lier sykehus: «å bistå den
farmasøytiske industri i dens forsøk på å finne nye og bedre
medikamenter.»

...

De førende institusjoner på dette forsknings-område hadde også laveste
terskel ved bruk av lobotomi. Blant disse kan nevnes Gaustad, Lier
(Norge), Beckomberga, Sidsjøen (Sverige) og St. Hans og Middelfart
(Danmark)

...

Trilafon var et annet neuroleptikum som ble diskutert på skandinavisk
psykiater-kongress i 1958. Det ble henvist til eksperimentene på St.
Hans der resultatet var akseptabelt tross at minst halvparten - 187 av
309 forsøkspersoner var blitt påført plager som parkinsonisme,
tretthet, sikling og stivhet i muskulatur (Hansen m.fl., 1958:295).
Tilsvarende Trilafon-eksperiment ble også gjennomført på Lier sykehus
ved Drammen.

...
Antall ord: 220

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Nov 2005 09:09
19
Lokalisering: (Hehe)
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Qwizleiz »

@: uenord..

Hei sveis du:

Takk for at du er våken!
Jeg skal ikke legge meg så mye oppi hvor Lier og Dikemark ligger.

Men, når du nå kommer med ditt innlegg ovenfor her, må jeg få lov å påpeke følgende:
Det som står der, er et utdrag fra en artikkel skrevet av Joar Tranøy.
Det som står i den artikkelen er ikke bare dokumenterte fakta, men Tranøy's oppfatning av tingenes tilstand. Noen av disse tingene er påstander som ikke har blitt verifisert gjennom dokumentasjoner, men er ting hevdet av mere og mindre troverdige aktører.

Jeg sier ikke at noen lyver om noe, og slett ikke med vitende og vilje. Men dette er altså ikke bare faktaopplysninger, men et debattinnlegg. :mozilla_wink:
Antall ord: 131
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links