Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderDemoner, hvorfor?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Jonette<3
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Mar 2006 19:00
18
Kjønn (valgfri): kvinne
Lokalisering: Fetsund

Demoner, hvorfor?

Innlegg av Jonette<3 »

hei!!! virkelig lenge siden jeg har vært aktiv her altså!! men jeg har bare ett simpelt spørsmål som irriterrer meg en smule.

det med demoner, hva gjør de så slemme osv, hvorfor blir de igjen og ikke bare forsvinner,? hmm jeg tror jeg forvirrer meg selv. hvis det er sånn at det liksom fins en kis in the sky, som sier at alt det onde skal fortæres osv, hvorfor er det da igjen slemme "avkom?"
Antall ord: 81
There's more between heaven and earth

Ida Jonette

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Frodo
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Sep 2006 17:18
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Smurfeland?

Re: Demoner, hvorfor?

Innlegg av Frodo »

Jonette<3 skrev:hei!!! virkelig lenge siden jeg har vært aktiv her altså!! men jeg har bare ett simpelt spørsmål som irriterrer meg en smule.

det med demoner, hva gjør de så slemme osv, hvorfor blir de igjen og ikke bare forsvinner,? hmm jeg tror jeg forvirrer meg selv. hvis det er sånn at det liksom fins en kis in the sky, som sier at alt det onde skal fortæres osv, hvorfor er det da igjen slemme "avkom?"

så vidt jeg vet så er demoner ikke mennesker som har død, men er bare det liksom fra "helvette" hvis vi skal bruke det ordet,de kan bevege seg så mye de vil fra "helvette" og hit så mye de vil og "bosette" seg hvor de vil og plage en person eller en familie til pine
og de er bare sinte og vil folk vondt,de er ikke til og kødde med
mvh
Frodo :)

men vil gjerne høre andres synspunkter
Antall ord: 167
i am a ghost hunter,doent you fuck with me

I am 66% addicted to Counterstrike. What about you?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jonette<3
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Jonette<3 »

godt svart, jeg er forsåvidt enig med deg
Antall ord: 9

Ida Jonette

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Demoner finnes bare i Margit Sandemo sin fantasi.
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Frodo
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Frodo »

Sol@ngelica skrev:Demoner finnes bare i Margit Sandemo sin fantasi.
hehe,hva kaller du en poltergeist da?...saddam him self
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Demoner, hvorfor?

Innlegg av Kimbara »

Jonette<3 skrev:hei!!! virkelig lenge siden jeg har vært aktiv her altså!! men jeg har bare ett simpelt spørsmål som irriterrer meg en smule.

Demoner er nok mest sannsynlig kun et metabegrep skapt for å forklare menneskelig feil og oppførsel i en tid man ikke drev noe særlig med psykologi.
Samme med religion forøvrig vil jeg si. Forholdsvis enkle forklaringer på saker og ting vi ikke vet eller visste. Bare se på hvordan religion hele tiden tilpasses etter som tiden går.
Antall ord: 144
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jonette<3
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Jonette<3 »

eh, kimbara:) jeg tror ikke helt jeg skjønte helt hva du mente.:P
Antall ord: 13

Ida Jonette

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

Jeg mente at demonen er en fantasifigur skapt av mennesker for å ha noe å skylde på når de ikke visste hva årsaken var. Hvis en person led av epilepsi f.eks, før vi visste hva epilepsi var, så ville man antakeligvis forklare det med at personen var besatt av en demon.

Det var altså snakk om å ha noe forståelig og enkelt å støtte seg til når man egentlig ikke visste.

Og derifra har myten om demoner utviklet seg i veldig stor grad gjennom historier, sagn, og i nyere tid TV, film og media.
Antall ord: 96
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jonette<3
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Jonette<3 »

aha:) bra svar:) flere synspunkter?
Antall ord: 5

Ida Jonette

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Frodo
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Frodo »

Kimbara skrev:Jeg mente at demonen er en fantasifigur skapt av mennesker for å ha noe å skylde på når de ikke visste hva årsaken var. Hvis en person led av epilepsi f.eks, før vi visste hva epilepsi var, så ville man antakeligvis forklare det med at personen var besatt av en demon.

Det var altså snakk om å ha noe forståelig og enkelt å støtte seg til når man egentlig ikke visste.

Og derifra har myten om demoner utviklet seg i veldig stor grad gjennom historier, sagn, og i nyere tid TV, film og media.
forstår godt hva du mener ja...men alt må ha kommet fra ett sted også dette med forståelse om att hun/han har en demon inni seg men egentlig er det bare epelepsi..det jeg prøver hvertfall og si er att alt må ha oppstått ett sted,ett sted må det ha begynt...men hvor?
Antall ord: 157

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

Frodo skrev:
Kimbara skrev:Jeg mente at demonen er en fantasifigur skapt av mennesker for å ha noe å skylde på når de ikke visste hva årsaken var. Hvis en person led av epilepsi f.eks, før vi visste hva epilepsi var, så ville man antakeligvis forklare det med at personen var besatt av en demon.

forstår godt hva du mener ja...men alt må ha kommet fra ett sted også dette med forståelse om att hun/han har en demon inni seg men egentlig er det bare epelepsi..det jeg prøver hvertfall og si er att alt må ha oppstått ett sted,ett sted må det ha begynt...men hvor?
Da kan vi jo like gjerne spørre oss om opphavet til religion. Det er umulig å si. Slike ting utvikler og bygger på seg over lang, lang tid.

Jeg tror vi kan si det sånn at det har opphav i uvitenhet og fantasi. Enklere tror jeg ikke jeg kan forklare det.
Antall ord: 211
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Frodo
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Frodo »

Kimbara skrev:
Frodo skrev:

Da kan vi jo like gjerne spørre oss om opphavet til religion. Det er umulig å si. Slike ting utvikler og bygger på seg over lang, lang tid.

Jeg tror vi kan si det sånn at det har opphav i uvitenhet og fantasi. Enklere tror jeg ikke jeg kan forklare det.
Men er det ikke noen som sier "Fins det en himmel så fins det ett ........" :P
Antall ord: 228

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

Jo, men hva så?
Antall ord: 4
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Frodo
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Frodo »

Kimbara skrev:Jo, men hva så?
jo du skrev jo dette kan spores tilbake til de olden days og det jeg skrev kan også gjøre det,god natt :D

LOL
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Frodo skrev:
Sol@ngelica skrev:Demoner finnes bare i Margit Sandemo sin fantasi.
hehe,hva kaller du en poltergeist da?...saddam him self
Poltergeist og demoner er 2 vidt forskjellige ting da. [-X
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links