Hei folkens Ok, here`s my story.
For ca 2 år siden da jeg var på vei fra Tønsberg til Veggli en fredagskveld, opplevde jeg at noe jeg tror var en mann stod på den hvite stripa i høyre veikant, i høyresvingen rett etter campingplassen før de lange slettene rett før Flesberg, hvis noen kjenner seg igjen.
Jeg holdt ca 80km/t og "hvilte" langs den hvite stripa i svingen. Plutselig, ca midt i svingen, får jeg øye på mannen, som var kledd i svart og hadde svart hatt/lue, sto hva jeg kaller farlig langt ute i vegkanten på høyre side, mens han kikket rett på meg og holdt hendene foldet under magen. Han virka likbleik i ansiktet. Jeg passerte ham samtidig som jeg sa "I helvete!" og tenkte "herregud galning, noen har drekki litt for mye", men når jeg så i speilet; Ingenting!! Jeg sa til søstra mi som satt på "Så du han idioten der?!?" Ho skjønte ikke hva jeg snakket om, ho hadde ikke sett noen ting, og spurte meg om jeg holdt på å kjøre på en rev siden jeg svingte unna midt i svingen.
Jeg tenkte "jaja, var vel bare jeg som drømte meg vekk".
Senere nevnte jeg det for en kamerat, og han sa at det visstnok skal være en gammel mann som går igjen langs riksvei 40 i numedal, som ikke liker biler og støy, og at flere visstnok har sett ham og noen tilogmed pratet med ham (eller rettere sagt hørt på sytet hans om biler som bråker), og deretter har han plutselig forsvunnet på en eller annen måte.
Noen mnd senere fortalte søstra mi at hun også hadde sett mannen ved et senere tidspunkt når hun kjørte oppover. I tillegg sa hun at hun hadde drømt om han og at han hadde fortalt henne at han "ikke kunne fordra motorstøyen fra bilene" eller noe...heh.
Det med drømmen stiller jeg meg litt skeptisk til, men jaja..ikke veit jeg.
Er det flere som har hørt om eller vært borti han karen her? Var skikkelig creepy opplevelse spør du meg, hehe.
mvh
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Hmm... Spøker det på Riksvei 40? (Numedal)
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 29 Sep 2007 02:47
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Tønsberg
-
- Standard bruker
- Startet: 19 Sep 2005 15:25
- 19
- Lokalisering: Lørenskog
Kan jo såklart være en som bor i traktene som kler og ter seg for å etterlikne et gjenferd fordi han ikke liker all trafikken.
Teori 2 som er mere troverdig er at han kan ha omkommet på den veien/det stedet, og egentlig ikke har gått over til den andre siden.
Prøv å finne ut litt om det var en ulykke akkuratt der!
Teori 2 som er mere troverdig er at han kan ha omkommet på den veien/det stedet, og egentlig ikke har gått over til den andre siden.
Prøv å finne ut litt om det var en ulykke akkuratt der!
Antall ord: 66
Mysticool
Digger Frognerfitter
Digger Frognerfitter
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Jeg og han fyren hadde hatt en god og fin samtale om hvor fæle disse bilene er, jeg blir veldig irritert over dem selv, når de kommer der og forstyrer meg, eller tror de eier hele veien og spruter meg ned (veldig irriterende). Jeg har faktisk tro på den andre teorien til Mysticool, at det er en som har omkommet.
Er du også en av disse som irriterer seg over biler? Eller er du bare sliten og lei av alt og alle, og trenger en real utbåsning? Da er "Mannen i riksvei 40, Numedal" tingen for deg! Han tar seg gjerne en prat, men pass på så du ikke blir skremt av forsvinnings-nummrene hans- han er nemlig god! Kaffe er inkludert i prisen! Fø-ørste mann til mølla!
--Å, reklamere er kanskje ikke lov?
Er du også en av disse som irriterer seg over biler? Eller er du bare sliten og lei av alt og alle, og trenger en real utbåsning? Da er "Mannen i riksvei 40, Numedal" tingen for deg! Han tar seg gjerne en prat, men pass på så du ikke blir skremt av forsvinnings-nummrene hans- han er nemlig god! Kaffe er inkludert i prisen! Fø-ørste mann til mølla!
--Å, reklamere er kanskje ikke lov?
Antall ord: 138
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 22 Okt 2007 23:07
- 17
- Lokalisering: kongsberg
I svingen der....
Familien min er derfar, og mamma fortalte meg at det er Halvor Eid, mener det var det mamma sa han het, som stå der. Han var en veldig kompleks mann. Og oppe i Flesberg mener de at han har noe ugjort....
Antall ord: 41
Hilsen Tigerlilja
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 22 Okt 2007 23:07
- 17
- Lokalisering: kongsberg
I svingen der....
Han døde ikke i noen ulykke foresten, døde av alderdom..
Antall ord: 12
Hilsen Tigerlilja
Hide post links |