Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderEn kanalisert besettelse

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bertoni
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Jan 2005 17:55
19

En kanalisert besettelse

Innlegg av Bertoni »

Jeg er en mann på 36 år, og har nå i 14 år hatt et kjedelig problem. Kort fortalt så kanaliserer jeg en stemme (som ikke er meg), eller kanskje skulle jeg heller si at jeg er besatt. Jeg har egentlig opplevd saker og ting med alle sansene (nok til å skrive en bok), men det er med hørselssansen jeg får de fleste inntrykkene i gjennom.Stemmen snakker østlandsk (jeg er vestlending), og temaene er mange. Noen ganger er det tomprat, andre ganger trussler. Det som er skremmende er at jeg er blitt fortalt ting som så har skjedd i etterkant. Det er for det meste på det personlige planet. Med et slikt problem kommer man lett i kontakt med psykiatrien. De er over hodet ikke interessert i hva jeg har opplevd, og avfeier det hele som vrangforestillinger og hallusinasjoner. Deres løsning går ut på bare en ting, og det er å pøse på med nevroleptika. Og det hjelper svært lite. Er det noen som kan hjelpe meg med dette problemet? Eller kjenner noen som kan hjelpe? :lol:
Antall ord: 181

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

:shock:
Har du vært i kontakt med et medium?
Antall ord: 9
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Lone
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 07 Jan 2003 20:48
21
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sarpsborg

Innlegg av Lone »

Antall ord: 14
Ikke gå foran meg
Kansje følger jeg deg ikke
Ikke gå bak meg.. Kansje jeg ikke viser vei
Gå ved siden av meg å bare vær min venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

yingyang
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 17 Jul 2004 16:15
20
Lokalisering: Sogndal

Marion

Innlegg av yingyang »

Ja, jeg vil også anbefale Marion i et slikt tilfelle som dette.

Dersom du får hjelp, hadde det vært intressant å høre hvordan det gikk.

Mvh
Antall ord: 28
You're here because you know something. What you know, you can't explain. But you feel it. You felt it your entire life. That there's something wrong with the world. It is this feeling that has brought you to me.
http://paranormal.skogbrott.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Taru
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 02 Jan 2005 23:12
19
Lokalisering: Rogaland
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Taru »

? Hva mener du med "trussler"? Nysgjerrig...
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bertoni
Nybegynner
Nybegynner
19

Svar fra Bertoni

Innlegg av Bertoni »

Jeg har vært i kontakt med Marion gjennom alternativetbrua. Hun rådet meg til å oppsøke et medium og en healer. Jeg har forsøkt begge deler uten suksess. Har prøvd sjamanistisk healing/medium og andre medium. De har kommet med ulike opplysninger, som ikke samsvarer. Har prøvd forskjellige alternative løsninger uten at det heller har hjulpet.
Jeg får trussler om at jeg skal bli tatt livet av på heller lite "koselige" måter, lobotomert, torturert etc. Tross alt dette har jeg hatt diverse jobber med til dels gode resultater, og jeg har et sosialt liv med mange aktiviteter. Men det er kjedelig å ha et slikt problem.
Antall ord: 112

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bertoni
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av Bertoni »

Er det noen som kjenner til disse bøkene:
Baldwin - "Spirit Releasement therapy"
Edith Fiore - "The Unquiet Death"
De tar for seg det "fenomenet" jeg opplever, og ikke minst, hvordan man kan bli kvitt det.Metodene er blandt annet regressjon.
Har ennå ikke funnet noen her i Norge som jobber utfra disse teoriene. Er det noen som vet om noen som jobber med dette i Norge?
Antall ord: 66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Roy A
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Des 2004 19:53
19
Lokalisering: Drammen

Innlegg av Roy A »

Hei dere som har litt peiling om renselse og sånt, jeg tror jeg har en mann i huset som heter Erik/Eirik og han vill meg vell og alt sånt, men det er noe litt dystert over han tror jeg :roll:

Men i hvertfall er det noe man kan gjøre for og få bort det dårlige og beholde det gode?

Vill bare hjelpe han for at han skal få det best mulig :D
Antall ord: 75

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bertoni
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av Bertoni »

Opplevelsene forbundet med "stemmen" er utrolig mange i og med at dette har foregått i 14 år, hver eneste dag, hvert minutt. Således kan jeg bare komme med et lite utdrag. F.eks kunne bilen min en gang kjøre opp en bakke uten at motoren var på. Girkassen kunne på samme måte låse seg i et bestemt gir. Jeg hadde bilen på verksted og de skiftet girkasse, men det samme hendte etter reperasjonen.Ellers kunne "stemmen" gi meg forferdelige hodesmerter (disse kom som stråler utenfra), hvis jeg ikke gjorde som jeg fikk beskjed om. "Stemmen" kan også gjøre endringer på kroppen, også det via "stråler". F.eks har jeg fått neglerotsbetendelse på den måten (2 ganger). Stereoannlegg skrur seg av og på av seg selv, både i stue, soverom og bil. Og jeg er blitt fortalt ting som så har skjedd senere. Ved en innleggelse ble jeg fortalt av "stemmen" at jeg spillte Yatsi med en trollkvinne. Da opplevde jeg å få full pott på alle verdiene fra 6 enere til "yatsi". Dette skjedde tre ganger etterhverandre. Tenk på hvor liten sannsynlighet det er for at noe slikt skal skje. Dette skremte meg litt,så jeg avsluttet spillet etter tre ganger. Jeg kaller det "kanalisering" fordi det ikke er mine egne tanker, men noe som kommer utenfra.
Antall ord: 227

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Taru
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av Taru »

Vet du...noen ganger er det helt alright....jeg er ikke den som anbefaler tradisjonell medisin, men noen ganger er det ok...
Du som har levet med dette så lenge - ta en pause - bort fra hverdagen - finn på noe nytt ute i verden. :wink:
Antall ord: 43

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bertoni
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av Bertoni »

Jeg tenkte nok et slikt svar ville komme (taru) når jeg fortalte litt mer om de opplevelsene jeg har hatt. De fleste prøver å rasjonalisere utfra sitt eget verdensbilde. Jeg er klar over at de tingene jeg har fortalt gjør at noen ser på en som scizofren. Men er jeg egentlig det? I alle disse årene har jeg levet et ganske vanlig liv, med venner og jobb. Faktisk har noen av disse jobbene vært relativt krevende rent intellektuelt. Mange har ikke en gang visst eller gjettet at jeg har den diagnosen jeg har. Så man kan si jeg er veldig frisk til å være så dårlig. Jeg har etter hvert vært på mange foredrag på Alternativmesser, og jeg kan si at hvis de kom i kontakt med en psykiater, hadde de fått scizofrenidiagnosen de også. De prater om lysvesener, gode hjelpere, utenomjordisk, Gud osv, og de hører stemmer. Dere skal vite at jeg har prøvd det meste av medisiner mot problemet mitt, uten at det virker. Når det gjelder å ta fri fra hverdagen, så gjør jeg det ofte - reiser på ferier, besøker kjente etc. M.a.o den hjelpen jeg har blitt tilbudt av psykiatrien har ingen funksjon.
Antall ord: 209

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Taru
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av Taru »

Bertoni skrev:Jeg tenkte nok et slikt svar ville komme (taru) når jeg fortalte litt mer om de opplevelsene jeg har hatt. De fleste prøver å rasjonalisere utfra sitt eget verdensbilde. Jeg er klar over at de tingene jeg har fortalt gjør at noen ser på en som scizofren. Men er jeg egentlig det? I alle disse årene har jeg levet et ganske vanlig liv, med venner og jobb. Faktisk har noen av disse jobbene vært relativt krevende rent intellektuelt. Mange har ikke en gang visst eller gjettet at jeg har den diagnosen jeg har. Så man kan si jeg er veldig frisk til å være så dårlig. Jeg har etter hvert vært på mange foredrag på Alternativmesser, og jeg kan si at hvis de kom i kontakt med en psykiater, hadde de fått scizofrenidiagnosen de også. De prater om lysvesener, gode hjelpere, utenomjordisk, Gud osv, og de hører stemmer. Dere skal vite at jeg har prøvd det meste av medisiner mot problemet mitt, uten at det virker. Når det gjelder å ta fri fra hverdagen, så gjør jeg det ofte - reiser på ferier, besøker kjente etc. M.a.o den hjelpen jeg har blitt tilbudt av psykiatrien har ingen funksjon.
Schizofren er ikke et ord jeg har brukt - men jeg synes det høres skummelt ut med stråler og truende stemmer. Man kan leve et helt vanlig liv selv om man hører stemmer - men jeg regner med at du har tatt opp tema her fordi du på en måte ønsker en slags løsning på det? Du sier "diagnosen jeg har" hva er det?
Når jeg leser ditt innlegg tenker jeg på noe jeg har hørt en gang. Det finnes mennesker som kan jobbe direkte med "sjelen". Jeg hørt om en kvinne som mange antok for å være hjerneskadet etter en bilulykke. Sjelen hennes hadde forsvunnet over, men hun var blitt igjen. Da kom det en person som hentet sjelen tilbake igjen. Hvor er det jeg har det fra? Kan det være boken "den indre sirkel"? Jeg synes jo at det ikke kan være lett å blir "truet" hele tiden av disse stemmene. Det er godt at du har tatt deg en skikkelig runde i psykiatrien, men det finnes jo psykiatere som også tror på "det åndelige" som du sier...Hva søker du egentlig? eller ville du bare lufte litt? :)
Antall ord: 409

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
MacJoJo
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 17 Des 2004 12:52
19
Lokalisering: Fosen, Trøndelag

Innlegg av MacJoJo »

Er det noe av de tingene du har prøvd som har hjulpet i det hele tatt???

Jeg mener da om du i det hele tatt har følt at du har blitt bedre??

Kanskje du skulle tatt en prat med Olav M (her på paranormal), han er ganske flink sies det.

Høres ganske ille ut å ha dette problemet 24/7/365 (hele tiden).

Håper du finner noe som kan hjelpe for deg etter hvert.

:)
Antall ord: 77
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bertoni
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av Bertoni »

Jeg ønsker et svar på mine problemer - og det er å få vekk denne "stemmen" . Min erfaring med psykiatrien er langt fra positiv. Jeg fikk vel diagnosen scizofren ufra 5 minutters samtale med psykiater. Den fikk jeg fordi jeg kunne fortelle om de tingene jeg blandt annet har postet her på dette forumet. Jeg har ennå ikke truffet på en psykiater/psykolog her til lands som tror på ånder/spirituelle ting. Men de tror gjerne på Bibelen(der det er mange som hører stemmer). Jeg vet det er langt fra hverdagslige ting jeg har opplevet, men derfor trenger de ikke være uriktige. Ellers er det forsket en del på emnet, og noe informasjon finner man på www.hearingvoices.no . De fleste som hører stemmer (2/3) har ikke problemer med det. Og mennesker som får scizofrenidiagnosen i u-land har bedre prognoser enn i i-land. Hva er forskjellen? Jo, i I-land har man nevroleptika/antipsykotika og instutisjoner. Hvis denne behandlingen er så utrolig bra skulle man tro at tallene var motsatt?
Antall ord: 176

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Taru
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av Taru »

Hm, interessant link. Har du hatt kontakt med denne mannen? Det virker jo som om han vet hva han snakker om? Jeg tenkte jo på at man helt ubevisst har en redsel i seg - som man ikke anerkjenner og som da krystaliserer seg i stemmer - som forteller det man er redd for? Jeg synes i alle fall dette er utrolig spennende...Jeg har ikke hørt stemmer men hatt "The Hum", en lyd som vedvarer dag og natt - man kan bli litt gal av den. Går man inn på nettet så kan man finne info på the hum også. Mange vil jo synes man er "gal" som hører en intens summetone hele tiden...http://homepages.tesco.net/~John.Dawes2/
Antall ord: 121

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links