Hjemsøkt, Gjenferd & Ånderherøy gard

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
zarsha
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Sep 2007 20:27
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

herøy gard

Innlegg av zarsha »

hei
dette er egentleg et museum.
men at med der er det en gammal kirke går som er over 300 år gammal .
det er ei grav som jeg ska fortelle om.
ANNA MED BARNET .
det var rondt 1700 tallet da sjekket ikke folk om at meneskene va skinn døde dem berre begravde dem fort pga sjukdommer. men det dem ikke viste var at ho va gravid og skinndø. dem satte ned et rør ned i jorda at med kisten om natten gjekk det en vakt og passa på . da hørte han et barneskrik og sprang opp til presten og fortalte det han hadde opplevd . presten trudde ikke på det og sa at han skolle gå og lege seg . dagen etter hadde vakten mast så galle at dem sjekket det ut. da dm oppna graven så holt ho det døde barne og va død selv . etter den dagen har dem hørt barne gråt og mye lyder med den graven.

jeg og noen venner overnatta der for og sjekke om det va sant og det var det .kl 02.00 hørte vi barneskrik og skraping . det er inen hus i nerheten som har så små barn så det var av raven . vi ble litt redde men var der natten . jeg er klarsynt og kan snakke med døde folk jeg så barnet.

ta dere en tur og se og hør selv da
Antall ord: 240

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Nov 2005 09:09
19
Lokalisering: (Hehe)
Blitt takket: 3 ganger

Re: herøy gard

Innlegg av Qwizleiz »

zasha skrev:hei
dette er egentleg et museum.
men at med der er det en gammal kirke går som er over 300 år gammal .
det er ei grav som jeg ska fortelle om.
ANNA MED BARNET .
det var rondt 1700 tallet da sjekket ikke folk om at meneskene va skinn døde dem berre begravde dem fort pga sjukdommer. men det dem ikke viste var at ho va gravid og skinndø. dem satte ned et rør ned i jorda at med kisten om natten gjekk det en vakt og passa på . da hørte han et barneskrik og sprang opp til presten og fortalte det han hadde opplevd . presten trudde ikke på det og sa at han skolle gå og lege seg . dagen etter hadde vakten mast så galle at dem sjekket det ut. da dm oppna graven så holt ho det døde barne og va død selv . etter den dagen har dem hørt barne gråt og mye lyder med den graven.

jeg og noen venner overnatta der for og sjekke om det va sant og det var det .kl 02.00 hørte vi barneskrik og skraping . det er inen hus i nerheten som har så små barn så det var av raven . vi ble litt redde men var der natten . jeg er klarsynt og kan snakke med døde folk jeg så barnet.

ta dere en tur og se og hør selv da
Takk for historien, som ellers var godt kjent som spøkelseshistorie på Sør-Helgeland.

Ettersom jeg har vandret både på Herøy og et par-tre turer innom Herøy Gård:

Du sier du er synsk - og så dette barnet.. Var det gutt eller pike?
Antall ord: 290
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zarsha
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Sep 2007 20:27
17

hei

Innlegg av zarsha »

hei. ja jeg er synsk .
på sunnmøre er dette da.er oppvokst der og kjenne til herøy gard.
det er nemeleg en gutt .
det er mange som går i gjen der da .( hekseøya uttafor herøy gard,prestehuset,osv)
Antall ord: 43

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links