Har nå tenkt meg en guttetur til fagernes på en Herregård, til helgen.
Det er slekta som har eid gården hele tiden.
Jeg vet det er noe i det huset, så det hadde vært litt artig å hatt med noen som er ganske åpne for dette.
Vi kommer til å sette opp videokamera'er og hvis vi får med noe så legger jeg det ut.
Mvh Burnout
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Tur til fagernes til helgen?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 30 Sep 2007 05:29
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Oslo
Tur til fagernes til helgen?
Sist redigert av Burnout på 01 Okt 2007 06:07, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 69
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Nybegynner
- 17
Samme om det er gutter eller jenter som blir med. Vi er ihverfall 5 gutter på 20-23år. Huset er over 200 år gammel, nå ubebodd. Jeg har aldri sovet der før. Får bare gåsehud av å stå ute på plassen.
Viktig å få svar på!
Ps. Hvis det viser seg til å være masse rart der, kan det hende at det blir med meg hjem?
Viktig å få svar på!
Ps. Hvis det viser seg til å være masse rart der, kan det hende at det blir med meg hjem?
Antall ord: 68
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Feb 2007 17:18
- 17
- Lokalisering: Oppe på loftet...
- Blitt takket: 1 gang
Jeg har alltid følt meg trukket mot gamle hus/bygninger, og synes det er spennende og utforske, men har aldri vært redd for at jeg skal få med meg noe hjem.Burnout skrev:Samme om det er gutter eller jenter som blir med. Vi er ihverfall 5 gutter på 20-23år. Huset er over 200 år gammel, nå ubebodd. Jeg har aldri sovet der før. Får bare gåsehud av å stå ute på plassen.
Viktig å få svar på!
Og det er langt fra alle gamle hus som er "urolige", energiene er jo der, men ikke alltid merkbare. Og det er kjempelett og innbilde seg at ting skjer, det er mye lyder i hus, knirking og knaking, trekk osv, og er man litt "stram i magen" når man rusler rundt, musestille...., så er det lett og fange opp ting som man lar seg skremme av helt uten grunn.
Så jeg tror ikke at du skal være redd for at dette vil skje. Reis dit og utforsk, det er bare spennende, og skulle dere oppleve noe dere ikke finner forklaring på, er turen garantert vellykket, og opplever dere ingenting paranormalt, så blir sikkert turen fin for det.
Husk å prat med huset og dets energier :mozilla_wink:
Nesten så jeg fikk lyst til å ta et kjønnsskifte i full fart og de om å få bli med...
Amfelia
Antall ord: 251
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
Jadaa, huset er gammel og knirker helt sikkert. Men jeg vet at det finnes ting som ikke er naturlig på det stedet. Mye har skjedd på det stedet gjennom tidene. Og det går historier fra de eldere som jeg ikke vil nevne her. (Personlige grunner) Vi drar dit kun for å oppleve det vi har merket før. Familien min har advart meg til å ikke dra dit.
Når jeg har vært i fagernes:
Når jeg har vært i fagernes så har vi bodd på ett sted som heter Leira camping, nybygde hytter. Det ligger noen km unna.
Når jeg har bodd der så har lys blinket på soverommet, ganske intenst, dørhåntakene rister. skapdørene i stua åpner seg, møbler blir flyttet. vi hører tydlige skritt.
Nå jeg var på campinghytta sammen med mine foreldre, hadde dem rom ved sina meg og min bror. Rommene lå paralellt. Tittet man ut av rommet så så man det andre rommet speile i vinduet. Da var det meg, lillebror, bestekompisen min og dame til lillebror på det rommet. Det merklige er at dette skjedde kun på mitt rom og ikke pappa og mamma sitt.
Den natten så merket også mamma at hunden hennes, en liten tass som sov under dyna begynte å knurre. Mamma hadde døra åpen så ut tittet ut og fikk se en krafig skygge som sto forran døren vår, en bred høy skygge.
Jeg skriver ikke dette bare for å få forklaring på dette. Hadde bare vært intresangt å få med seg noen med litt kunnskap
Mvh Burnout
Når jeg har vært i fagernes:
Når jeg har vært i fagernes så har vi bodd på ett sted som heter Leira camping, nybygde hytter. Det ligger noen km unna.
Når jeg har bodd der så har lys blinket på soverommet, ganske intenst, dørhåntakene rister. skapdørene i stua åpner seg, møbler blir flyttet. vi hører tydlige skritt.
Nå jeg var på campinghytta sammen med mine foreldre, hadde dem rom ved sina meg og min bror. Rommene lå paralellt. Tittet man ut av rommet så så man det andre rommet speile i vinduet. Da var det meg, lillebror, bestekompisen min og dame til lillebror på det rommet. Det merklige er at dette skjedde kun på mitt rom og ikke pappa og mamma sitt.
Den natten så merket også mamma at hunden hennes, en liten tass som sov under dyna begynte å knurre. Mamma hadde døra åpen så ut tittet ut og fikk se en krafig skygge som sto forran døren vår, en bred høy skygge.
Jeg skriver ikke dette bare for å få forklaring på dette. Hadde bare vært intresangt å få med seg noen med litt kunnskap
Mvh Burnout
Antall ord: 268
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 19 Sep 2005 15:25
- 19
- Lokalisering: Lørenskog
Var en spesiell atmosfære på Vestlia i Hurdal da! Det ene bildet blir jeg ikke klok i.Amfelia skrev:Jeg har alltid følt meg trukket mot gamle hus/bygninger, og synes det er spennende og utforske, men har aldri vært redd for at jeg skal få med meg noe hjem.Burnout skrev:Samme om det er gutter eller jenter som blir med. Vi er ihverfall 5 gutter på 20-23år. Huset er over 200 år gammel, nå ubebodd. Jeg har aldri sovet der før. Får bare gåsehud av å stå ute på plassen.
Viktig å få svar på!
Og det er langt fra alle gamle hus som er "urolige", energiene er jo der, men ikke alltid merkbare. Og det er kjempelett og innbilde seg at ting skjer, det er mye lyder i hus, knirking og knaking, trekk osv, og er man litt "stram i magen" når man rusler rundt, musestille...., så er det lett og fange opp ting som man lar seg skremme av helt uten grunn.
Så jeg tror ikke at du skal være redd for at dette vil skje. Reis dit og utforsk, det er bare spennende, og skulle dere oppleve noe dere ikke finner forklaring på, er turen garantert vellykket, og opplever dere ingenting paranormalt, så blir sikkert turen fin for det.
Husk å prat med huset og dets energier :mozilla_wink:
Nesten så jeg fikk lyst til å ta et kjønnsskifte i full fart og de om å få bli med...
Amfelia
Så gleder jeg meg til Skillingmark til våren!
Ja gamle hus kan innby veldig.
Som Lilly Bendriss sa på ÅM en gang:
"Huset i seg selv byr på så mye hemmeligheter, og det selger seg selv", og at hemmelighetene huset bærer på i seg selv kan utløse paranormal aktivitet!
Antall ord: 323
Mysticool
Digger Frognerfitter
Digger Frognerfitter
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 26 Sep 2006 17:18
- 18
- Lokalisering: Smurfeland?
-
- Nybegynner
- Startet: 12 Des 2005 16:47
- 18
- Lokalisering: Telemark
-
- Nybegynner
- 18
hvis du spurte meg så er jeg det ja..jakter på de hele tiden omtrent (overdrev litt kanskje),fin historie men vet ikke helt hvor dette er henncatweazle skrev:Tror DU på spøkelser?
En liten historie fra Fagernes...
http://www.vgb.no/690/perma/21632/
Antall ord: 47
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Re: Tur til fagernes til helgen?
send meg en pm hvis dere vil ha med noen karer fra fagernesBurnout skrev:Har nå tenkt meg en guttetur til fagernes på en Herregård, til helgen.
Det er slekta som har eid gården hele tiden.
Jeg vet det er noe i det huset, så det hadde vært litt artig å hatt med noen som er ganske åpne for dette.
Vi kommer til å sette opp videokamera'er og hvis vi får med noe så legger jeg det ut.
Mvh Burnout
Antall ord: 84
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
har sjekket litt rundt og har ikke funnet noen "herregård" her på fagernes?,er du sikker det ligger på fagernes og litt unna?
Antall ord: 24
Hide post links |