Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ dikemark
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 29 Sep 2007 20:27
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
dikemark
hei jeg og noen venner av meg va på dikemark student bygg med kamrea og slikt en hel natt. vi gjekk fyrst i student byningen me kamra gående da vi komm i 5 etaje oppdaget vi fyrste tegnet . de var en dør som var i gjen som egentleg va ganske treg vi var fyst på rommet og så men det va berre herjet på d vi lokket døren slik den va og gikk noen steg lenger borte så smalt døren opp og i gjenn vi skvatt men vi forsatte videre likevell og filmet. da vi var ferdig der så gjekk vi ned i skole bygget for og se der og merket jeg ting ikke stemte . blant anna det er en portall der så ble dorleg men gjorde ferdi det vi skolle men vi var der og tokk bilder og slikt . på mange av bildene så vi folk i frakker og i rollestoller . men det som var mest ekleste var at jeg ble stoppet av en mann .jeg er ganske lett og folk skubber meg lett vekk men typen og en annen en skolle skubbe meg men ingen klarte det. ta dere en tur og se .
Antall ord: 199
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Film eller bilder??
Sist redigert av Konto avsluttet på 28 Okt 2007 02:44, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 3
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 30 Sep 2007 05:29
- 17
- Lokalisering: Oslo
Dikemark skal i nærmere fremtid bli revet og gjennopp bygd.
Kollega av fatter'n som har fått saken
Lurer på hvordan det blir å jobbe der seinere jeg :s
Antall ord: 30
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 20 Sep 2007 05:16
- 17
- Lokalisering: vestby
Re: dikemark
da kan du vel laste opp film og bilder?zasha skrev:hei jeg og noen venner av meg va på dikemark student bygg med kamrea og slikt en hel natt. vi gjekk fyrst i student byningen me kamra gående da vi komm i 5 etaje oppdaget vi fyrste tegnet . de var en dør som var i gjen som egentleg va ganske treg vi var fyst på rommet og så men det va berre herjet på d vi lokket døren slik den va og gikk noen steg lenger borte så smalt døren opp og i gjenn vi skvatt men vi forsatte videre likevell og filmet. da vi var ferdig der så gjekk vi ned i skole bygget for og se der og merket jeg ting ikke stemte . blant anna det er en portall der så ble dorleg men gjorde ferdi det vi skolle men vi var der og tokk bilder og slikt . på mange av bildene så vi folk i frakker og i rollestoller . men det som var mest ekleste var at jeg ble stoppet av en mann .jeg er ganske lett og folk skubber meg lett vekk men typen og en annen en skolle skubbe meg men ingen klarte det. ta dere en tur og se .
Antall ord: 210
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
hei
ja det var et spennende sted det der da. en saml noen venner av deg og far ditt . kansje du opplever ting der som ikke stemmer
.skall dem rive det ? det er da ikke lurt pga portallen.
dem holt på og pusse opp ser sist det var lit domt men men.
men ta derre en tur ditt.........................
.skall dem rive det ? det er da ikke lurt pga portallen.
dem holt på og pusse opp ser sist det var lit domt men men.
men ta derre en tur ditt.........................
Antall ord: 57
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 19 Sep 2005 15:25
- 19
- Lokalisering: Lørenskog
Kommer sikkertå merkes der også selv om det blir nybyg.Burnout skrev:Dikemark skal i nærmere fremtid bli revet og gjennopp bygd.
Lier, jeg sier bare Lier, tenkt på de nye leilighetene som skal bygges der etter det gamle er rivd og jevna med jorden, så sterke energier blir aldri borte!
Antall ord: 71
Mysticool
Digger Frognerfitter
Digger Frognerfitter
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 19 Nov 2006 01:58
- 18
- Lokalisering: Nes i Akershus
Jeg syns Dikemark var virkelig no dårlig greier. Anbefaler ingen å dra dit, men Lier er et spennende sted.
Antall ord: 19
For hver dag, og på alle måter, blir man bedre,bedre og bedre. Det gjelder alle!
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 14 Nov 2005 09:09
- 19
- Lokalisering: (Hehe)
- Blitt takket: 3 ganger
Dikemark er det ikke noe spesielt skummelt eller annet ved som er verdt å fordype seg i.
Det er haugevis av lignende sykehus\anstalter som står i Norge ennå. Der de gjorde inngrep som å kastrere samer, lobotomere helt små barn, og verre ting også - faktisk..
Å prøve å forsvare eller gjøre Dikemark til noe annet enn det var, er for en som har lest litt og har noen år på "baken" - litt mak mål.
Det finnes mye mere "spennende prosjekt" i Norge enn Dikemark!
Det er haugevis av lignende sykehus\anstalter som står i Norge ennå. Der de gjorde inngrep som å kastrere samer, lobotomere helt små barn, og verre ting også - faktisk..
Å prøve å forsvare eller gjøre Dikemark til noe annet enn det var, er for en som har lest litt og har noen år på "baken" - litt mak mål.
Det finnes mye mere "spennende prosjekt" i Norge enn Dikemark!
Antall ord: 85
Nu går alt sikkert så mye bedre..
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 28 Aug 2006 04:39
- 18
[quote="Qwizleiz"]
quote]
er så glad for at medisin har kommet litt lengre i dag. mye sykt som ble gort før.
hvor er forresten dikemark? jeg og geografi går ikke hånd i hånd
quote]
er så glad for at medisin har kommet litt lengre i dag. mye sykt som ble gort før.
hvor er forresten dikemark? jeg og geografi går ikke hånd i hånd
Antall ord: 66
What what WHAT?????
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
hei
hei
du som sir at lier er sumlere en dikemark .
hmmmm det er energi der og ja . men ikke så mye som på dikemark . dem gjorde vere ting på dikemark en lier ska jeg si deg .
menfolk kan fare ditt og se selv og besteme selv kor det er mest skumleste stede .
du som sir at lier er sumlere en dikemark .
hmmmm det er energi der og ja . men ikke så mye som på dikemark . dem gjorde vere ting på dikemark en lier ska jeg si deg .
menfolk kan fare ditt og se selv og besteme selv kor det er mest skumleste stede .
Antall ord: 52
Hide post links |
Kan ikke skjønne at det kan ha hendt så mye forferdelig på et sykepleier internat.
Hadde vel vært værre og vært på tomta der vårdåsen sto.
Hadde vel vært værre og vært på tomta der vårdåsen sto.
Antall ord: 32
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Folkens; Dikermark, Lier, eller hvilket som helst annet forhenværende sinnsykehus er kun skumlere enn nærmeste lekebutikk fordi det er mørkt og slitt, og det kryr av vandrehistorier og eksempler på ungdom som lar fantasien løpe løpsk når de er på spøkelsesjakt.
Trådstarter er et godt eksempel på enten det sistnevnte, eller en løgner. En masse påstander uten noe å vise fram. Alle spørsmål om å laste opp bilder o.s.v. blir oversett.
Trådstarter er et godt eksempel på enten det sistnevnte, eller en løgner. En masse påstander uten noe å vise fram. Alle spørsmål om å laste opp bilder o.s.v. blir oversett.
Antall ord: 83
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 03 Aug 2007 15:21
- 17
- Lokalisering: Asker
Sukk...
At det går an å være så naive. Det trådstarter kaller Dikemark er en gammel skole med tilhørende elevinternat. Det har aldri vært pasienter der. En gjeng med tvilsomme individer, ja, og på 70-tallet ble det nok røyka temmelig mye gras og andre stoffer der. Men for alt som er hellig - DET SPØKER IKKE DER OG HAR ALDRI SPØKT DER HELLER. Nå må dere små rampunger slappe av.
For det første - området rundt hjelpepleierskolen er avstengt med hengelås og høye gjerder. Den som går inn der gjør det på egen risiko. Bygningen er direkte helsefarlig, morken og soppbefengt.
For det andre - dersom dere på død og liv vil lete etter noe som ikke finnes - hva med å lete etter fornuft i deres egne hjerner?
For det tredje - dersom dere så inderlig gjerne vil lete etter gamle rare hus som det kanskje eller kanskje ikke spøker i, så oppfordrer jeg dere til å ta en titt på gamle bygdetun, museer, teatre etc.
Jeg sier ikke dette for å ta fra dere engasjementet dere viser - eller jo, det er jo nettopp det jeg gjør. Gjør noe fornuftig i steden.
For det første - området rundt hjelpepleierskolen er avstengt med hengelås og høye gjerder. Den som går inn der gjør det på egen risiko. Bygningen er direkte helsefarlig, morken og soppbefengt.
For det andre - dersom dere på død og liv vil lete etter noe som ikke finnes - hva med å lete etter fornuft i deres egne hjerner?
For det tredje - dersom dere så inderlig gjerne vil lete etter gamle rare hus som det kanskje eller kanskje ikke spøker i, så oppfordrer jeg dere til å ta en titt på gamle bygdetun, museer, teatre etc.
Jeg sier ikke dette for å ta fra dere engasjementet dere viser - eller jo, det er jo nettopp det jeg gjør. Gjør noe fornuftig i steden.
Antall ord: 202
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 14 Nov 2005 09:09
- 19
- Lokalisering: (Hehe)
- Blitt takket: 3 ganger
Re: Sukk...
Såså..Skeptikerdama skrev:At det går an å være så naive. Det trådstarter kaller Dikemark er en gammel skole med tilhørende elevinternat. Det har aldri vært pasienter der. En gjeng med tvilsomme individer, ja, og på 70-tallet ble det nok røyka temmelig mye gras og andre stoffer der. Men for alt som er hellig - DET SPØKER IKKE DER OG HAR ALDRI SPØKT DER HELLER. Nå må dere små rampunger slappe av.
Det er allment kjent bra å være skeptisk. Men å være så skeptisk at man beskylder alle andre for å bare være naive, - det er ikke ansett som det samme.
Selv om det høres utrolig ut: En skeptisk person kan også bli fanatisk..
Du har intet belegg for å fastslå at det ikke spøker på dette internatet. For å si det enkelt og rett frem: Din mening om dette er akkurat like mye verdt som trådstarter zasha sin motsatte!
Men en ting er jeg enig i: Det finnes mange plasser i Norge som er meget spennende å utforske, med mange slags målsettinger for øye..
Ville bare si til deg her at å ha "for mye" eller "for lite" skepsis, er nok egentlig like illeluktende!
Antall ord: 330
Nu går alt sikkert så mye bedre..
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Re: Sukk...
Tenk litt logisk da.Qwizleiz skrev:Såså..Skeptikerdama skrev:At det går an å være så naive. Det trådstarter kaller Dikemark er en gammel skole med tilhørende elevinternat. Det har aldri vært pasienter der. En gjeng med tvilsomme individer, ja, og på 70-tallet ble det nok røyka temmelig mye gras og andre stoffer der. Men for alt som er hellig - DET SPØKER IKKE DER OG HAR ALDRI SPØKT DER HELLER. Nå må dere små rampunger slappe av.
Det er allment kjent bra å være skeptisk. Men å være så skeptisk at man beskylder alle andre for å bare være naive, - det er ikke ansett som det samme.
Selv om det høres utrolig ut: En skeptisk person kan også bli fanatisk..
Du har intet belegg for å fastslå at det ikke spøker på dette internatet. For å si det enkelt og rett frem: Din mening om dette er akkurat like mye verdt som trådstarter zasha sin motsatte!
Men en ting er jeg enig i: Det finnes mange plasser i Norge som er meget spennende å utforske, med mange slags målsettinger for øye..
Ville bare si til deg her at å ha "for mye" eller "for lite" skepsis, er nok egentlig like illeluktende!
Hvorfor trekkes "spøkelsesjegere" til forlatte sinnsykehus og andre tomme bygg? Fordi det er en skummel atmosfære der. Fordi det er tomt, mørkt og slitt.
Folk trekkes ikke til vanlige hus, sykehus og steder som er befolket, lyse og trivelige, selv om det burde være like mye anlegg for spøkerier der som andre steder.
Dessuten er det på grunn av alle vandrehistoriene, og opplevelser som blir blåst ut av proporsjoner når ungdom overtolker hver minste skygge når de går rundt der, og pisser i buksa når kameraet gir fra seg en lyd de ikke kjenner igjen.
Antall ord: 441
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |