Fakta, teori & skepsisDo you really want to know the truth?

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Appelsin
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Jan 2005 21:50
19
Lokalisering: Inni et skall
Blitt takket: 2 ganger

Do you really want to know the truth?

Innlegg av Appelsin »

THE WORK OF BYRON KATIE

Handler om hvordan våre tenkemåter og trosforestillinger er det som skaper lidelse for oss og hvordan en kan ende sine lidelser ved å ta i bruk "The Work".

Katie var selv dypt deprimert i mange år helt til hun en morgen innså en realitet som skulle forandre livet hennes radikalt. Verdt å sjekke ut.

http://www.thework.com/about.asp
Antall ord: 65
"There are more things in heaven and earth, Horatio, than are dreamt of in your philosophy" - Shakespear

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Nov 2005 09:09
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: (Hehe)
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Qwizleiz »

Wow! Awesome! Oh my good!

Er det noen her som noen gang tenker over hvorfor så mange skriver på engelsk, anbefaler engelske bøker, medier, "spøkelsesvideoer" og nettsider og så videre og videre.
Ordtaket om å gå over bekken etter vann ser ikke ut til å miste sin betydning her på siden heller..

Enten det gjelder The Eye Of Thruth eller The Work, - så finnes det utmerket norsk litteratur om emnene også.
Når det spesielt gjelder "The Work" som metode, så er dette et sammensurium av flere metoder som er utprøvd med vekslende hell gjennom tidene.

But, - if you want to see the light, then you need electricity. Eller flintstål og knusk?
Antall ord: 114
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Devina
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Okt 2006 18:57
18
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Devina »

Det er eit poeng at tankane kan få oss til å misse kontakta med livet, essensen, eller det virkelege. Vil anbefale Echart Tolle sine bøker, som går på det same, men ikkje så "amerikanisert". Echart Tolle gir god veiledning i korleis frigjere seg frå å vere slave av eige sinn, og kome inn i ein meir opplyst bevissthetstilstand. Klassikaren hans er bestselgaren "Det er nå du lever". Ein kortversjon som er ein lett tilgjengeleg snarveg er "Lev her og nå". For tida er den på tilbud for 99,-, og vel verd pengane....

Dette er ikkje meint som reklame... :mozilla_sealed: så eg lar vere å seie kva butikk....
Antall ord: 105
Orda mellom menneske lagar bruer
mellom rom som før var åtskilde,
lagar felles mellomrom

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Appelsin
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av Appelsin »

Qwizleiz skrev:Wow! Awesome! Oh my good!

Er det noen her som noen gang tenker over hvorfor så mange skriver på engelsk, anbefaler engelske bøker, medier, "spøkelsesvideoer" og nettsider og så videre og videre.
Ordtaket om å gå over bekken etter vann ser ikke ut til å miste sin betydning her på siden heller..

Enten det gjelder The Eye Of Thruth eller The Work, - så finnes det utmerket norsk litteratur om emnene også.
Når det spesielt gjelder "The Work" som metode, så er dette et sammensurium av flere metoder som er utprøvd med vekslende hell gjennom tidene.

But, - if you want to see the light, then you need electricity. Eller flintstål og knusk?
Hm..forstår ikke helt hva du henger deg opp i? Hjemmesiden hennes er på engelsk..og en finner en god del mer informasjon om temaet på engelsk. Og namnet på innlegget er et slagord som står på hjemmesiden hennes. Kanskje du kan finne noen linker til norsk informasjon om temaet? Poenget var uansett å spre et budskap for de som er interessert. Og når det gjelder metoden så.. ja så klart er det en metode med vekslende hell slik som med de fleste metoder. Uansett synes jeg at det er spennende og inspirerende å vite noe om hvordan persepsjonen kan påvirke livet vårt.
Antall ord: 222
"There are more things in heaven and earth, Horatio, than are dreamt of in your philosophy" - Shakespear

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Nov 2005 09:09
19
Lokalisering: (Hehe)
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Qwizleiz »

@: Appelsin in persona:

Hvis du virkelig vil vite sannheten (på norsk, altså desverre) så er denne boken ikke så bra. Det som forfatteren skriver om, og kaller sannheten (The Work) er egentlig et godt eksempel på en alt for lettvint og grunn bok. Hele metoden som det legges opp til som den ultimate sannhetssøken, er forkastelig. For å virkelig gi deg grunnen for hvorfor jeg sitat:"henger deg opp i.." sitatslutt: Jeg har "tørket opp" mange "flekker" hos mennesker som har trodd blindt på forfattere og "medier" som er ute etter lettvint lampelys.

Men, for all del - dette er MIN mening. (.. og det er vel ennå lov å ha en egen mening her inne?)

Let, - så skal du finne. :D
Antall ord: 119
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Appelsin
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av Appelsin »

Qwizleiz skrev:@: Appelsin in persona:

Hvis du virkelig vil vite sannheten (på norsk, altså desverre) så er denne boken ikke så bra. Det som forfatteren skriver om, og kaller sannheten (The Work) er egentlig et godt eksempel på en alt for lettvint og grunn bok. Hele metoden som det legges opp til som den ultimate sannhetssøken, er forkastelig. For å virkelig gi deg grunnen for hvorfor jeg sitat:"henger deg opp i.." sitatslutt: Jeg har "tørket opp" mange "flekker" hos mennesker som har trodd blindt på forfattere og "medier" som er ute etter lettvint lampelys.

Men, for all del - dette er MIN mening. (.. og det er vel ennå lov å ha en egen mening her inne?)

Let, - så skal du finne. :D
Ja, så klart det er lov til å ha sin egen mening. Og jeg tar absolutt ikke alt for god fisk jeg heller :mozilla_wink:
Antall ord: 145

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links