Bor i et gammelt hus på ca 150 år, vi opplever en del rare småting her og lurer litt på om ikke det spøker.
Men det jeg lurer på er om spøkelser kan gi utslag i babycallen?
Flere ganger har vi opplevd på kvelden at det er sår barneskrik som slår ut, jeg løper og sjekker sønnen vår men han er alltid i dyp søvn så han er det ikke.
Det er helt tydelig grining, like tydelig som når det er vår sønn som er våken...
Vet at man kan få inn naboens unger, hvis man bor i boligområde, men det gjør vi ikke.Nærmeste ungen er i et hus ca 500 meter herfra, og babycallen vår rekker vel ca 100meter, ikke mer iallefall.
Når det skjer skifter vi litt kanaler på den også blir det stile :mozilla_surprised:
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ babycall
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 17 Nov 2006 21:19
- 18
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Re: babycall
Høyst sannsynelig at det er andre sin baby dere får inn.Julia26 skrev:Bor i et gammelt hus på ca 150 år, vi opplever en del rare småting her og lurer litt på om ikke det spøker.
Flere ganger har vi opplevd på kvelden at det er sår barneskrik som slår ut, jeg løper og sjekker sønnen vår men han er alltid i dyp søvn så han er det ikke.
Det er helt tydelig grining, like tydelig som når det er vår sønn som er våken...
Vet at man kan få inn naboens unger, hvis man bor i boligområde, men det gjør vi ikke.Nærmeste ungen er i et hus ca 500 meter herfra, og babycallen vår rekker vel ca 100meter, ikke mer iallefall.
Når det skjer skifter vi litt kanaler på den også blir det stile :mozilla_surprised:
Signalene kan nå mye lenger enn 100 meter.
Jeg har selv fått inn signaler, som ligger minst 1 km borte.
Antall ord: 193
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 29 Sep 2007 20:27
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
hei
hei . du sa huse var 150 men vet du om bakgrunnen da til huse da . jeg er klarsynt har vert det i over 16 år .
Antall ord: 25
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1432 ganger
- Blitt takket: 1725 ganger
- Kjønn:
At babycallen slår ut, har somregel lite med spøkelser å gjøre...
De viser seg på andre måter ( til vanlig ).
Derimot, at nabolaget , faktisk med DIAMETER opptil 3 Km , kan slå ionn ; ja.
I utgangspunktet skal disse babycallene ( lovlig) ikke rekke mer enn max etåpar hundre meter.
Men jeg vet at spesielle forhold kan forårsake at sendingene går mye lenger, delvis ved at teknikken ikke er dempet nok ( noe som ofte skjer i dagens billige og improterte utstyr selgfes over disk uten gammeldags nemko-kontroll... ( CE merke holder ). Og det kan og være bløff... firmaet tar sjansen på at det går...
Og den dagen radiostøykontrollen undersøker nærmere, "var kunden i god tro" - fordi det er CE merket, og imprtøren som tok apparatene inn til landet er borte ( konkurs for 3 mnd siden )
Videre har vi "antenneteknikk" - forhold der senderen står kan faktisk påvirke antennesignalet, ikke bare ved å dempe det, men i enkelte tilfeller kan antennesignalet reflekteres, og sendes ut forsterket (- signal og refleks faller i samme fase, og forsterker hverandre ).
Selektiviteten ( dvs hvor kritisk den mottar signaler ) kan og være så som så, og at det ene merket sender likegodt til et annet merke...
Og som litt PS; her ;
Husk å slå av babycallen når dere legger dere, ellers kan naboene ha "liveshow" på babycallen ...
Senderen sender uansett om motakeren ( på batteri ) er slått av, sålenge senderen er påslått og får strøm fra batterieleminatoren ;-)
Jeg er radioamatør, ( http://www.la1f.net ) og får inn litt "gøy" på scannere fra tid til annen.
Men så lenge babycallen ikke viser bilder, så gidder ikke jeg å høre på stønning... ;-)
hehe - - -
Dere skulle bare visst hvor mye radiosignaler som er rundt dere..
mvh Asbjørn
De viser seg på andre måter ( til vanlig ).
Derimot, at nabolaget , faktisk med DIAMETER opptil 3 Km , kan slå ionn ; ja.
I utgangspunktet skal disse babycallene ( lovlig) ikke rekke mer enn max etåpar hundre meter.
Men jeg vet at spesielle forhold kan forårsake at sendingene går mye lenger, delvis ved at teknikken ikke er dempet nok ( noe som ofte skjer i dagens billige og improterte utstyr selgfes over disk uten gammeldags nemko-kontroll... ( CE merke holder ). Og det kan og være bløff... firmaet tar sjansen på at det går...
Og den dagen radiostøykontrollen undersøker nærmere, "var kunden i god tro" - fordi det er CE merket, og imprtøren som tok apparatene inn til landet er borte ( konkurs for 3 mnd siden )
Videre har vi "antenneteknikk" - forhold der senderen står kan faktisk påvirke antennesignalet, ikke bare ved å dempe det, men i enkelte tilfeller kan antennesignalet reflekteres, og sendes ut forsterket (- signal og refleks faller i samme fase, og forsterker hverandre ).
Selektiviteten ( dvs hvor kritisk den mottar signaler ) kan og være så som så, og at det ene merket sender likegodt til et annet merke...
Og som litt PS; her ;
Husk å slå av babycallen når dere legger dere, ellers kan naboene ha "liveshow" på babycallen ...
Senderen sender uansett om motakeren ( på batteri ) er slått av, sålenge senderen er påslått og får strøm fra batterieleminatoren ;-)
Jeg er radioamatør, ( http://www.la1f.net ) og får inn litt "gøy" på scannere fra tid til annen.
Men så lenge babycallen ikke viser bilder, så gidder ikke jeg å høre på stønning... ;-)
hehe - - -
Dere skulle bare visst hvor mye radiosignaler som er rundt dere..
mvh Asbjørn
Antall ord: 307
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 14 Nov 2005 09:09
- 19
- Lokalisering: (Hehe)
- Blitt takket: 3 ganger
Re: babycall
Til siste setningen din (som er essensen i historien din her) sier jeg bare dette:Julia26 skrev:Bor i et gammelt hus på ca 150 år, vi opplever en del rare småting her og lurer litt på om ikke det spøker.
Ikke skift kanaler, - skift ut dingsbomsen med ny BabyCall! De koster ikke så mye, - og nettopp\kanskje derfor har mange av dem feil..
Antall ord: 197
Nu går alt sikkert så mye bedre..
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 01 Mar 2007 10:26
- 17
- Lokalisering: Akershus
Vi bor 3 kilometer fra "alt", og har fått inn både andres unger og en gang til og med brannbil på utrykning, vi hørte en brannmann i hektisk prat fra bilen.
Antall ord: 34
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 09 Okt 2007 14:59
- 17
- Lokalisering: Trøgstad
Dette har antagelig ikke noe med spøkelser å gjøre. Er nok bare andre's barn dere får inn ! Er nok ikke noe spøkelses aktig ved dette ! Har skjedd med min mamma før også ; )
Antall ord: 37
Ida Renathe
Hide post links |