Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Finnskogens onde energier.
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 02 Sep 2004 20:50
- 20
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 56 ganger
Det er vel straka vegen? Dere kjører vel om Kongsvinger, ikke sant?
Det går nok så bra så. Pass dere for de onde energiene, dere-de er nok skumlere.
Det går nok så bra så. Pass dere for de onde energiene, dere-de er nok skumlere.
Antall ord: 31
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 19 Sep 2005 15:25
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Lørenskog
Amfelia, Sol@ngelica & Mysticool kommer fra søndre trakter Detta blir gøy!!!Amfelia skrev:Endelig ser det ut som at det blir tur til Finnskogen!
Går alt etter planen er vi en liten gjeng som tar turen dit i morgen natt, så nå er det bare å håpe at ingen trekker seg nå..., HØRTE dere det!!!???
Opplever vi noe spennende skal vi selvfølgelig dele det med dere andre her inne!
Ønsk oss lykke til!
Amelia
Antall ord: 79
Mysticool
Digger Frognerfitter
Digger Frognerfitter
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 15 Mai 2007 22:08
- 17
- Kjønn (valgfri): Male
- Lokalisering: I en koffert
Syntes overhode ikke dette var gøy, syns for mange tilfeldigheter skjedde og er nå meget fornøyd med at vi ikke fant stien inn til torpet. Mest ekkelt var det på veien opp langs torpet på svensk side, men vi tar det en ettermiddag siden
Antall ord: 46
tiocfaidh ar la
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Ja vi må nok gjøre det, nå er vi iallefall "kjent" i området og har mer eller mindre lokalisert det. Mørke og kulde, 4 GRADER, gjorde ikke situasjonen bedre...DiMalo skrev:Syntes overhode ikke dette var gøy, syns for mange tilfeldigheter skjedde og er nå meget fornøyd med at vi ikke fant stien inn til torpet. Mest ekkelt var det på veien opp langs torpet på svensk side, men vi tar det en ettermiddag siden
Så dere elg på hjemveien?
Forresten, føler du at det var tegn/varsler på at vi IKKE skulle finne ruinene?
Antall ord: 101
Mysticool
Digger Frognerfitter
Digger Frognerfitter
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 15 Mai 2007 22:08
- 17
- Kjønn (valgfri): Male
- Lokalisering: I en koffert
Nei ikke en eneste en... Litt kul han ungkalven som løp ut i veien et stykke foran bilen og spaserte foran bilen før han stakk til skogs... Sov vel fra Hof finnskog til gardsplassen hjemme og. Dere da?
Antall ord: 40
tiocfaidh ar la
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Jo i var vel nede til kvart på 6 tror jeg, jeg snorka visst litt på veien, våkna i kongsvinger...
Trøtt og fæl i hele dag, føles som en har vært på fylla!
Trøtt og fæl i hele dag, føles som en har vært på fylla!
Antall ord: 38
Mysticool
Digger Frognerfitter
Digger Frognerfitter
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 16 Sep 2007 22:16
- 17
hei. Jeg og en kamerat har vært på røjden i helga.
Var å så på korset og grunnmuren som står igjen av velgunaho. Tok noen bilder, men ble skikkelig dårlig.
Snakket med ei eldre dame som bodde mellom korset og grunnmuren. Hun viste oss ett bilde som 2 nordmenn har tatt oppe ved grunnmuren. Det ser nesten ut som en del av en skikkelse i grått/lys. Jeg har ikke sett noe lignende noen gang. Hun ville ikke gi fra seg bilde. men hun skulle prøve å få scannet inn bilde på pc. Så jeg skal prøve å få fatt på bildet senere.
Skulle egentlig innom Bekka. Men vi var veldig usikre på hvor det var. Og det var heller ingen andre som visste heller. Men tror jeg nå har funnet ut hvor det ligger. Så det blir vel kanskje en tur dit senere.
Var å så på korset og grunnmuren som står igjen av velgunaho. Tok noen bilder, men ble skikkelig dårlig.
Snakket med ei eldre dame som bodde mellom korset og grunnmuren. Hun viste oss ett bilde som 2 nordmenn har tatt oppe ved grunnmuren. Det ser nesten ut som en del av en skikkelse i grått/lys. Jeg har ikke sett noe lignende noen gang. Hun ville ikke gi fra seg bilde. men hun skulle prøve å få scannet inn bilde på pc. Så jeg skal prøve å få fatt på bildet senere.
Skulle egentlig innom Bekka. Men vi var veldig usikre på hvor det var. Og det var heller ingen andre som visste heller. Men tror jeg nå har funnet ut hvor det ligger. Så det blir vel kanskje en tur dit senere.
Antall ord: 148
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 25 Des 2005 16:43
- 18
Re: Finnskogens onde energier.
Har vært på dette korset i røjden og sett det.Hadde ikke følelsen av noe skummelt eller ondt der,men en vi spurte etter veien dit advarte mot nettop det.
Men området rundt korset var litt merkelig,vet ikke om det var gamle grunnmurer etter hus det var,eller om disse steinhaugene om en kan kalle dem det,er noe annet.
På Valgunaho ønsker jeg ikke å sette mine bein,er ikke lysten på å få med noen av de kreftene hjem.
Vi har et hus på Velta i Åsnes Finnskog som vi bruker som ferie bolig,så alt dette her ligger rett utenfor døra omtrent.
Greinbergs kjerka er besøkt også.
Det er mange historier om paranormal aktivetet i området.Skal være et sted også hvor mange soldater går igjen.Vet ikke om dette er soldater som falt i slaget ved Trangen,men kan tyde mye på det.
Skal visst være ganske nifst der.Men har aldri fått noe rede på hvor det er hen.
Men området rundt korset var litt merkelig,vet ikke om det var gamle grunnmurer etter hus det var,eller om disse steinhaugene om en kan kalle dem det,er noe annet.
På Valgunaho ønsker jeg ikke å sette mine bein,er ikke lysten på å få med noen av de kreftene hjem.
Vi har et hus på Velta i Åsnes Finnskog som vi bruker som ferie bolig,så alt dette her ligger rett utenfor døra omtrent.
Greinbergs kjerka er besøkt også.
Det er mange historier om paranormal aktivetet i området.Skal være et sted også hvor mange soldater går igjen.Vet ikke om dette er soldater som falt i slaget ved Trangen,men kan tyde mye på det.
Skal visst være ganske nifst der.Men har aldri fått noe rede på hvor det er hen.
Antall ord: 174
Dine dager er som sandkorn i et time glass,ta vare på dem alle.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 23 Jan 2009 14:05
- 15
- Kjønn (valgfri): Kvinne
- Lokalisering: Østfold
Spennende lesning, alt dette her. Har selv vært både ved korset og på Velgunaho, men det er så mange år siden at jeg ikke husker så mye fra det. Var ikke så gammel da heller, dro sammen med foreldrene mine (som ikke tror for mye på overnaturlige fenomener). Men husker en spesiell stemning, spesielt ved Velgunaho. Var innom en håndarbeids-/suvenir-butikk langs veien, og den eldre damen som jobbet der viste flere spesielle bilder som var blitt tatt ved Velgunaho.
Har lyst til å ta flere turer til Finnskogen generelt.
Har lyst til å ta flere turer til Finnskogen generelt.
Antall ord: 93
Størst av alt er kjærligheten
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 09 Sep 2009 22:35
- 15
- Har takket: 12 ganger
- Blitt takket: 21 ganger
Vi fant aldri Velgunaho, og de som var med på turen er ikke aktive her mer.
Antall ord: 16
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 15
Greit nok at ikke de er aktive her mer, men sikkert andre her inne som kanskje har noe å si om Finnskogen? Var uansett interessant å lese om det som ble fortalt :mozilla_smile:30cm skrev:Vi fant aldri Velgunaho, og de som var med på turen er ikke aktive her mer.
Antall ord: 50
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 12 Jan 2010 21:43
- 14
- Blitt takket: 2 ganger
Helt enig. Spennende lesing! Har vært en del i de forskjellige finnskogene, og må jo si at naturen der er ganske unik og spennende. Er vanvittig store områder, og at områdene har litt mystikk over seg er det ingen tvil om. Mange gamle forlatte hus og gårder som sikkert har sin historie, og kansje ett og annet overnaturlig over seg.Grevinne skrev:Greit nok at ikke de er aktive her mer, men sikkert andre her inne som kanskje har noe å si om Finnskogen? Var uansett interessant å lese om det som ble fortalt :mozilla_smile:30cm skrev:Vi fant aldri Velgunaho, og de som var med på turen er ikke aktive her mer.
Blir veldig likt naturen i indre østfold helt ned mot halden. Savner østfold jeg... hehe. litt O.T.
Antall ord: 134
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 15
Ja Finnskogen er stor... Er jo selv fra Hedmark, så kjenner jo litt til den, men har ikke vært der ¨å mye. Har du noe spesielt sted å anbefale som er fint? Mulig naturen i Østfold er noe lignende, vet jeg bor i Østfold, men er ikke helt tilstede her mentalt..hehemarius'en skrev:Helt enig. Spennende lesing! Har vært en del i de forskjellige finnskogene, og må jo si at naturen der er ganske unik og spennende. Er vanvittig store områder, og at områdene har litt mystikk over seg er det ingen tvil om. Mange gamle forlatte hus og gårder som sikkert har sin historie, og kansje ett og annet overnaturlig over seg.Grevinne skrev:Greit nok at ikke de er aktive her mer, men sikkert andre her inne som kanskje har noe å si om Finnskogen? Var uansett interessant å lese om det som ble fortalt :mozilla_smile:30cm skrev:Vi fant aldri Velgunaho, og de som var med på turen er ikke aktive her mer.
Blir veldig likt naturen i indre østfold helt ned mot halden. Savner østfold jeg... hehe. litt O.T.
Antall ord: 188
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 12 Jan 2010 21:43
- 14
- Blitt takket: 2 ganger
Har vel ikke noe spesifikt sted som er finere enn andre, men jeg må jo si at det er vanvittig mange idylliske steder der ute. Leste litt om myter og sagn om Finnskogene på et nettsted en gang, og det var jo artig. Husker ikke hva nettstedet het. Der beskrev de både gamle myter om Nøkken i mange av de små vannene der ute, om folk (spesiellt jegere) som var overbevist om at de møtte på Huldra sjøl, de så det som vi ofte kaller troll, folk som kjenner naturen og dyrelivet ut og inn der ute har hørt lyder som de på ingen måte kan forklare. Både jegere og fastboende opplever en del snodige ting. Kjørte mye gjennom Finnskogene i forbindelse med jobb i et sikkerhetsfirma, der jeg besøkte mange ensomme steder og bygg langt fra folk og fe. Var også innom hus der det i følge de andre kollegaene var uforklarlige krefter i sving som de hadde opplevd selv på kroppen. Selv merket jeg lite akkurat når jeg var der, annet enn at det var et veldig spesiellt sted med skikkelig gammel atmosfære inni huset.Grevinne skrev:Ja Finnskogen er stor... Er jo selv fra Hedmark, så kjenner jo litt til den, men har ikke vært der ¨å mye. Har du noe spesielt sted å anbefale som er fint? Mulig naturen i Østfold er noe lignende, vet jeg bor i Østfold, men er ikke helt tilstede her mentalt..hehemarius'en skrev:Helt enig. Spennende lesing! Har vært en del i de forskjellige finnskogene, og må jo si at naturen der er ganske unik og spennende. Er vanvittig store områder, og at områdene har litt mystikk over seg er det ingen tvil om. Mange gamle forlatte hus og gårder som sikkert har sin historie, og kansje ett og annet overnaturlig over seg.Grevinne skrev: Greit nok at ikke de er aktive her mer, men sikkert andre her inne som kanskje har noe å si om Finnskogen? Var uansett interessant å lese om det som ble fortalt :mozilla_smile:
Bor i Hedmark selv, i Odalen, men er egentlig Østfolding fra Fredrikstad opprinnelig.
Antall ord: 384
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 15
Spennende! :mozilla_laughing: Hehe, jeg bor i Østfold, men er fra Odalenmarius'en skrev:Har vel ikke noe spesifikt sted som er finere enn andre, men jeg må jo si at det er vanvittig mange idylliske steder der ute. Leste litt om myter og sagn om Finnskogene på et nettsted en gang, og det var jo artig. Husker ikke hva nettstedet het. Der beskrev de både gamle myter om Nøkken i mange av de små vannene der ute, om folk (spesiellt jegere) som var overbevist om at de møtte på Huldra sjøl, de så det som vi ofte kaller troll, folk som kjenner naturen og dyrelivet ut og inn der ute har hørt lyder som de på ingen måte kan forklare. Både jegere og fastboende opplever en del snodige ting. Kjørte mye gjennom Finnskogene i forbindelse med jobb i et sikkerhetsfirma, der jeg besøkte mange ensomme steder og bygg langt fra folk og fe. Var også innom hus der det i følge de andre kollegaene var uforklarlige krefter i sving som de hadde opplevd selv på kroppen. Selv merket jeg lite akkurat når jeg var der, annet enn at det var et veldig spesiellt sted med skikkelig gammel atmosfære inni huset.Grevinne skrev:Ja Finnskogen er stor... Er jo selv fra Hedmark, så kjenner jo litt til den, men har ikke vært der ¨å mye. Har du noe spesielt sted å anbefale som er fint? Mulig naturen i Østfold er noe lignende, vet jeg bor i Østfold, men er ikke helt tilstede her mentalt..hehemarius'en skrev:
Helt enig. Spennende lesing! Har vært en del i de forskjellige finnskogene, og må jo si at naturen der er ganske unik og spennende. Er vanvittig store områder, og at områdene har litt mystikk over seg er det ingen tvil om. Mange gamle forlatte hus og gårder som sikkert har sin historie, og kansje ett og annet overnaturlig over seg.
Bor i Hedmark selv, i Odalen, men er egentlig Østfolding fra Fredrikstad opprinnelig.
Antall ord: 365
Hide post links |