Fakta, teori & skepsis ⇒ Hvem eier deg?
Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Nybegynner
- Startet: 07 Sep 2007 12:01
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Akershus
- Blitt takket: 1 gang
Banken eier meg ihvertfall
Det lar dem meg aldri glemme heller
Det lar dem meg aldri glemme heller
Antall ord: 11
Det finnes mer mellom himmel og jord, enn jeg kan forklare
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 20 Nov 2006 15:31
- 18
- Lokalisering: moss
ungene mine eier visst meg....... :mozilla_frown: tror de ihvertfall...jeg er parat til en hver tid med et stort smil log åpen lommebok......klar til å lage mat og rydde rom.. NANNYHJELPEN hvor er du? og hvor er jeg????????
Antall ord: 39
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 26 Apr 2006 18:20
- 18
- Lokalisering: det kalde nord
i dagens samfunn så er det ikke du som eier deg selv men myndighetene.
det betyr at de(altså myndighetene) kan komme å komandere deg uten at du har noe å si til det.... litt snodig,, vi vil tro at det er vi som bestemmer over våre egene liv.. men hvis de oppdager hvem du er vil de bruke deg hvis de trenger det..
det betyr at de(altså myndighetene) kan komme å komandere deg uten at du har noe å si til det.... litt snodig,, vi vil tro at det er vi som bestemmer over våre egene liv.. men hvis de oppdager hvem du er vil de bruke deg hvis de trenger det..
Antall ord: 63
en sjaman er ikke farlig bare hvis du trer varlig.
Hide post links |
Eh....erdet slik at man må melde seg ut av samfunnet...for å eie seg selv??
Ellers er vel jeg en slave av dagens tannhjul...altså samfunnet og dem som der igjen driver den.
Ellers er vel jeg en slave av dagens tannhjul...altså samfunnet og dem som der igjen driver den.
Antall ord: 33
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 11 Sep 2007 15:21
- 17
Strengt tatt så er det vel noen som eier meg. JEG!
Antall ord: 11
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Ingen eier seg selv og ingen eier noen.
Å eie er betinget til det materielle.
Man kan ikke være fri om man føler at man er eid eller eier seg selv.
Frihet handler nettopp om det motsatte av å eie.
Det går ikke an å eie frihet.
Frihet er en tilstand, det er noe en har i hjertet, det er noe å leve i og med.
Jeg reflekterer over mine egne tanker her, og det er mine egne meninger dette er, men jeg eier ikke de meningene, for de meningene kan deles, og tro meg når jeg påstår at det er mange som ikke vet hva å eie faktisk er.
Eier du deg selv, kan du gjøre deg berettiget til å ta ditt eget liv, kan du ikke?
Hva med alle dem som hadde deg, som var glad i deg da?
Du er ikke en gjenstand; altså eier du ikke deg selv.
Ingen eier deg. Du er fri. Jeg sier det igjen:
Ingen eier deg! DU ER FRI!
Å eie er betinget til det materielle.
Man kan ikke være fri om man føler at man er eid eller eier seg selv.
Frihet handler nettopp om det motsatte av å eie.
Det går ikke an å eie frihet.
Frihet er en tilstand, det er noe en har i hjertet, det er noe å leve i og med.
Jeg reflekterer over mine egne tanker her, og det er mine egne meninger dette er, men jeg eier ikke de meningene, for de meningene kan deles, og tro meg når jeg påstår at det er mange som ikke vet hva å eie faktisk er.
Eier du deg selv, kan du gjøre deg berettiget til å ta ditt eget liv, kan du ikke?
Hva med alle dem som hadde deg, som var glad i deg da?
Du er ikke en gjenstand; altså eier du ikke deg selv.
Ingen eier deg. Du er fri. Jeg sier det igjen:
Ingen eier deg! DU ER FRI!
Antall ord: 169
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Des 2005 21:35
- 18
- Blitt takket: 4 ganger
Mange som gjev avkall på friheten og lar religion/livssyn eie seg...
Ludo;
Å eie er ikkje nødvendigvis betinget til det materielle...dine tanker eier du til du deler dei...din frihet eier du når du lever den...og du kan ta ditt eget liv, når du vil, fordi du eier ditt liv...å eie er egoet...jeget...
Ludo;
Å eie er ikkje nødvendigvis betinget til det materielle...dine tanker eier du til du deler dei...din frihet eier du når du lever den...og du kan ta ditt eget liv, når du vil, fordi du eier ditt liv...å eie er egoet...jeget...
Antall ord: 59
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence
with intelligence
Hide post links |
Det der å melde seg ut av sammfunnet, synes det høres ut som en jævla bra ide jeg,Vermilion Oriol skrev:Eh....erdet slik at man må melde seg ut av samfunnet...for å eie seg selv??
flere som er med meg??
Men jeg må ha med dataen og tven min da+noen klær.
Antall ord: 73
Hide post links |
Hehe....jeg er glatt medSol@ngelica skrev:Det der å melde seg ut av sammfunnet, synes det høres ut som en jævla bra ide jeg,Vermilion Oriol skrev:Eh....erdet slik at man må melde seg ut av samfunnet...for å eie seg selv??
flere som er med meg??
Men jeg må ha med dataen og tven min da+noen klær.
Vurderte en liten periode å oppsøke de siste hippiene og gjerne bosette meg i lag med dem. Og en gang vurderte jeg å leve som nomade Null stress....og kaos. Slutt på press fra samfunnet, for da har man bare seg selv likssom. Å...det hadde vært noe
Antall ord: 128
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 20
Da har han jo bundet/forpliktet seg til en "frihet" basert på at han må gjøre andre fri. Da er han ikke fri. Å være fri er å være død. Ellers kan en oppnå tilstander hvor en føler seg MER fri enn andre ganger, men fri er vi aldri helt. Vi er hele tiden relatert til noe annet, noe vi kan assosieres med, og da er vi ikke fri. Men vi er alle så fri som vi vil. Men ikke helt.trone skrev:den som vil være fri må sette andre fri
Antall ord: 96
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Hehe..."å være fri er å være død"...har du spist sopp?ludoburgero skrev:Da har han jo bundet/forpliktet seg til en "frihet" basert på at han må gjøre andre fri. Da er han ikke fri. Å være fri er å være død. Ellers kan en oppnå tilstander hvor en føler seg MER fri enn andre ganger, men fri er vi aldri helt. Vi er hele tiden relatert til noe annet, noe vi kan assosieres med, og da er vi ikke fri. Men vi er alle så fri som vi vil. Men ikke helt.trone skrev:den som vil være fri må sette andre fri
Antall ord: 111
with intelligence
with intelligence
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 20
Nei, har du satt deg et skudd?madjava skrev:Hehe..."å være fri er å være død"...har du spist sopp?
Du er tydeligvis fjern nok til å kun stille et enkelt spørsmål, som om jeg ikke skulle greid ut om hva jeg la i utsagnet mitt, ellers har du kanskje lyst å dele dine synspunkter på hvorfor du tilsynelatende mener utsagnet strider mot ditt syn?
Antall ord: 67
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Skudd nå i hjortejakta...det sku tatt seg ut...heheludoburgero skrev:Nei, har du satt deg et skudd?madjava skrev:Hehe..."å være fri er å være død"...har du spist sopp?
Du er tydeligvis fjern nok til å kun stille et enkelt spørsmål, som om jeg ikke skulle greid ut om hva jeg la i utsagnet mitt, ellers har du kanskje lyst å dele dine synspunkter på hvorfor du tilsynelatende mener utsagnet strider mot ditt syn?
Fra død til "frihet"...er du ufin oxo...svært så du tek på vei...utsagnet ditt strir mot fornuften...nett som spørsmålet om du har spist sopp strir mot fornuften...
Antall ord: 113
with intelligence
with intelligence
Hide post links |