Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderDemoner og gjenferd??? forvirra!! og den filmen fra youtube.

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Green*Tears
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Mai 2007 10:12
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Demoner og gjenferd??? forvirra!! og den filmen fra youtube.

Innlegg av Green*Tears »

Er det egentlig slik at demoner og gjenferd er det samme? At det egentlig ikke ernoe som heter engler og demoner og slik. Det er bare gjenferd som kanskje er litt mer irriterte enn andre gjenferd?
At de også har sine personligheter som oss. Hva er forkskjellen da!! og er det egentlig noe anna der ute enn gjenferd som kanskje bare er litt mer sinna og onde enn andre gjenferd...?
Betyr jo ik demon for det !
Hilsen litt forvirra :( ](*,)

Foresten digger denne filmen http://www.youtube.com/watch?v=deoJUBW9CI8 :)
Den onde jenta på slutten var vel ik så grusom? :mozilla_undecided:
Antall ord: 100
It's a time for everything

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

...hehe, sinte gjenferd. Ja hvem vet helt sikkert.
Demoner har vel opphav i religionene. Det står beskrevet om dem b.la i bibelen.
Men om jeg sier att demoner f.eks ikke er det samme som gjenferd, for det er vanlige menneskers sjeler, blir det allikevel ganske meningsløst for store mengder av verdens befolkning tror ikke på enten det ene av dem, eller begge deler.

Det blir ett tros spørsmål det hele.
Jeg vet hva jeg tror om det, men det er sikkert 100 andre meninger på forumet her om det.
Antall ord: 95

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vilma
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 18 Jan 2006 22:51
18
Kjønn (valgfri): supahuman
Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
Har takket: 18 ganger
Blitt takket: 18 ganger

Innlegg av Vilma »

Gjenferd og demoner er forskjellige i mine øyne. Jeg tror på gjenferd, men ikke demoner. Ikke vet jeg hvorfor. Gjenferd har en gang vært menneske, mens demoner er noe annet som jeg ikke aner hva er, manifestasjon av ondskap... djevelens små hjelpere, som jeg da heller egentlig ikke tror på... tror jeg.
Antall ord: 53
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Feb 2007 17:18
17
Lokalisering: Oppe på loftet...

Re: Demoner og gjenferd??? forvirra!! og den filmen fra yout

Innlegg av Amfelia »

Green*Tears skrev:Er det egentlig slik at demoner og gjenferd er det samme? At det egentlig ikke ernoe som heter engler og demoner og slik. Det er bare gjenferd som kanskje er litt mer irriterte enn andre gjenferd?
At de også har sine personligheter som oss. Hva er forkskjellen da!! og er det egentlig noe anna der ute enn gjenferd som kanskje bare er litt mer sinna og onde enn andre gjenferd...?
Betyr jo ik demon for det !
Hilsen litt forvirra :( ](*,)

Foresten digger denne filmen http://www.youtube.com/watch?v=deoJUBW9CI8 :)
Den onde jenta på slutten var vel ik så grusom? :mozilla_undecided:
Gjengangere sies jo å være de som ikke har "gått over", demoner tror jeg personlig ikke eksisterer! Men mange ganger tror jeg at gjenferd og hjelpere blir forvekslet, for man tror kanskje at siden de "gjør så mye av seg" så MÅ det være et "spøkelse...

Når det gjelder engler så er dette "de høyeste", det er sjeler som har nådd det høyeste nivå, de trenger ikke å reinkarneres lengre, da de har lært det de skal i det jordiske liv, og det er disse som fungerer som våre Guider, eller Skytsengler. Dette er veldig ofte meget gamle sjeler. Og den / de er med oss fra vi blir født til vi dør, ofte kommer det nye guider til, de er ikke rundt deg bestandig, men kommer når du trenger dem.
Hjelpere, for og ta de i samme slengen :) , er avdøde slektninger eller venner som våker over deg, og er der for deg sterkere eller svakere alt etter som behovet ditt er!

Og husk, dette er min teori.., andre kan mene noe annet!

Amfelia
Antall ord: 290
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
murmel
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 20 Nov 2006 15:31
18
Lokalisering: moss

Innlegg av murmel »

veldig godt forklart, og sagt! helt enig i forklaringen din,akkurat sånn jeg ser tingene.... :)
Antall ord: 16
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Sep 2006 00:01
18
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

jeg tror en demon er manifstasjon av hat, frykt, negativitet o.l. , altså noe som aldri har vandret på jordens overflate. mens et spøkelse/gjenganger er en som ikke har gått over til den andre siden eller et avtrykk i tid.
Demoner er mye sterkere enn menneskelige ånder. deres mål ved en hjemsøking å bryte ned en persons fri vilje for å bane veien for en besettelse, mens spøkelser har andre grunner til hjemsøking (noe ugjort, ønske om å passe på, vil ikke innse at de er døde .....)
Antall ord: 92

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Green*Tears
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av Green*Tears »

Takk for fine svar :D mn du som sier noe om hjelpere. Det er bra de våker over oss. Men er det slik at de forsvinner da når for eksempel en blir besatt som noen tror. er de for svake til å hjelpe oss når vi trenger det. Om noen blir plaget av et gjenferd for eksempel,hvorfor ser vi ik no til denne hjelperen da? er kanskje ik oppgaven dens? bare lurer jeg vettu=) jeg har jo egne tanker om det så klart men er fint å se hva andre tror :) :mozilla_tongue:
Antall ord: 92

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Sep 2006 00:01
18
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

Green*Tears skrev:Takk for fine svar :D mn du som sier noe om hjelpere. Det er bra de våker over oss. Men er det slik at de forsvinner da når for eksempel en blir besatt som noen tror. er de for svake til å hjelpe oss når vi trenger det. Om noen blir plaget av et gjenferd for eksempel,hvorfor ser vi ik no til denne hjelperen da? er kanskje ik oppgaven dens? bare lurer jeg vettu=) jeg har jo egne tanker om det så klart men er fint å se hva andre tror :) :mozilla_tongue:
jeg tror hjelperne våre er mer som rådgivere. det kan jo forklare hvorfor de ikke griper inn og hjelper til når man sliter med depresjon og selvmordstanker..
Antall ord: 125

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Amfelia »

Green*Tears skrev:Takk for fine svar :D mn du som sier noe om hjelpere. Det er bra de våker over oss. Men er det slik at de forsvinner da når for eksempel en blir besatt som noen tror. er de for svake til å hjelpe oss når vi trenger det. Om noen blir plaget av et gjenferd for eksempel,hvorfor ser vi ik no til denne hjelperen da? er kanskje ik oppgaven dens? bare lurer jeg vettu=) jeg har jo egne tanker om det så klart men er fint å se hva andre tror :) :mozilla_tongue:
Jeg tror ikke et menneske kan bli besatt...
Og en hjelper er der for deg bestandig, de "feiger" ikke ut. Jeg kan jo enkelt forklare at en hjelper kan være den som gir deg en "magefølelse" om at det du er i ferd med å foreta deg er riktig eller galt, så lær deg å lytt til den..., jeg har god magefølelse nå, men gudene skal vite at jeg har trosset den i fortid, og fått svi for det!
Jeg mener og tror at all ondskap er menneskeskapt, når et menneske går over, er allt hat, sinne og jævelskap borte og glemt. Det er bare kjærlighet igjen, og den skal man normalt ikke frykte :mozilla_wink:

Amfelia
Antall ord: 219
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Amfelia »

livingdeaddoll skrev:
jeg tror hjelperne våre er mer som rådgivere. det kan jo forklare hvorfor de ikke griper inn og hjelper til når man sliter med depresjon og selvmordstanker..

Signerer denne, livingdeaddoll!
Valget er vårt i alle avgjørelser som angår våre handlinger. De våker over oss, men bestemmer ikke, vi tar valgene..

Amfelia
Antall ord: 156
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Green*Tears
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av Green*Tears »

Nå ble dte litt klarere for meg her :D
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
green eyes
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Okt 2006 23:09
18
Lokalisering: Follo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

.....

Innlegg av green eyes »

I den grad jeg tror på djevler og demoner, anser jeg det for å være manifestasjonen av negativiteten i oss selv det er snakk om.De følelsene i oss selv som vi enten ikke kan eller ikke vil se bort i fra.Når de tar overhånd, som de gjør hos enkelte.
Tror ikke det finnes en overordnet ondskap i verden.

Gjenferd har gått seg bort og trenger hjelp videre.

Sånn jeg ser det:)
Antall ord: 79
Når leken nærmer seg slutten vil fanden være med

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Green*Tears
Nybegynner
Nybegynner
17

Re: .....

Innlegg av Green*Tears »

green eyes skrev:I den grad jeg tror på djevler og demoner, anser jeg det for å være manifestasjonen av negativiteten i oss selv det er snakk om.De følelsene i oss selv som vi enten ikke kan eller ikke vil se bort i fra.Når de tar overhånd, som de gjør hos enkelte.
Tror ikke det finnes en overordnet ondskap i verden.

Gjenferd har gått seg bort og trenger hjelp videre.

Sånn jeg ser det:)

:mozilla_wink: ja er vel slik hehe
Antall ord: 89

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
suss24

Innlegg av suss24 »

Høres egentlig logisk ut green eyes :mozilla_smile:
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Burnout
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Sep 2007 05:29
17
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Burnout »

Den filmen der er ikke bra å se på kl 3 om natta.

Har opplevd lingende før og fyfasan. håper ikke det blir så ille.
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links